Serie B-tråden/Serie A nästa år-tråden! Juve, Napoli, Genoa, osv.
Ja, som ni alla vet så smäller det rejält i Serie A nästa år. Det ser på förhand ut att bli den bästa på mycket länge. Lag som Juventus, Napoli, Bologna, Genoa och Piacenza är alla med och slåss om att kvalificera sig och lag som Ascoli och skit slipper vi troligtvis nästa år. Världens vackraste klubblag Juventus ångar på och är i nuläget 6p före tvåan Genoa med en match mindre spelad. Det ser bra ut med andra ord och förutom att vi hoppas på att få behålla våra ikoner Del Piero, Nedved och Buffon så kommer det att förstärkas i alla lagdelar enligt ledningen. Trezeguet och Camoranesi ser dock ut att vara förlorade vilket är synd. -insert copy-pastade italienska slagord-
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Heja Verona! Hoppas dom lyckas hålla sig kvar. Och så vore det trevligt om Napoli gick upp, inte för att jag gillar klubben, men den är klassisk. HEJA!
Tror Verona kan få det tufft då dom för tillfället ligger på plats 18. Ser dock hellre Verona i Serie A än grannen Chievo. Ascoli, Chievo och Catania är dom tre lag jag vill ha ut.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Ascoli, Catania och Messina vill jag ha ut. Tror dock att Catania håller undan, de har 8 poäng (tror jag det är) ner till lagen under strecken.
Upp med Juve, Genoa och Napoli. Lite populära lag behövs. Längtar till Genoa-derbyna!
1887 - 2007
Ascoli har grymma fans. Hoppas de blir kvar. Messina kan åka ner ja. Annars skulle det vara kul att få tillbaka Bari i Serie A snart.
CAMPIONI!
Napoli strular säkert till det igen. Blir nog Bologna som går upp med Juve. Kvalet är omöjligt att Gissa dock. Ska bli väldigt spännande att se vilka spelare Gigli, Secco, och Co värvar till nästa år. Hoppas på Frings, Toni, Emerson, Barzagli. Och fyll med lite "småspelare" Bianchi vore trevligt. Eller fan det finns så många jag vill se i Juve. Bara i slipper Kanoute och Gilardino.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Barzagli tror jag mest på. Kanske Toni, men ställer mig tveksam där. Gillar ej hans spelstil, finns nog ingen mindre graciös fotbollsspelare. Effektiv är han ju dock. Tydligen är vi väldigt nära Empolis Almiron. Klara sen tidigare är som ni vet Salihamidzic, Grygera, Criscito (Italiens största mittbackstalang, nu helägd). Känns som stabila värvningar, då man får ha i åtanke att vi i år inte har samma dragningskraft hos stora spelare som föregående år då vi inte spelar i Europa samt att klubbens rykte fått sig en törn. Salihamidzc verkar för övrigt ha en riktig formtopp i Bayern atm.
Criscito (Italiens största mittbackstalang, nu helägd) Lorenzo De Silvestri!
Criscito kändes lite dyr. Fast jag har ju inte sett honom spela. Bara hört just att han ska vara en väldigt stor talang och att han är den mittback i serie B iår som har högst snittbetyg. När det kommer till Juve är det nya transferrykten varje dag. Almiron känns ungefär lika säkert som alla andra. Man vet ju inte. ^^ Läste i förrgår att Frings i stort sett var klar han med. Vi får väll se. ska vi spännande i sommar :) Ikväll får vi hoppas att Sali sänker Milan.
Ett inte särskilt trovärdigt rykte som vi verkligen får hoppas inte stämmer.
Även om jag gillar
spelaren så är det ingen jag vill se i Juve igen.
Den sista länket som S-oteric länka e ju ett skämt. Tror aldrig att Zlatan skulle tillbaks till Juve. Hoppas på Frings, och Salihamidzic kommer att ersätta Camo perfekt nu till sommaren. Ikväll sänker han smutsen också!
rätt De Silvestri är höger/vänsterback.. men fortfarande Italiens mest lovande! ;) Men då måste han få chansen i A-laget snart!
CAMPIONI!
Indeed. Men Diakitè fick ju chansen mot Udinese förra helgen (var nog mest för att han avgjorde Primavera-derbyt, men ändå) och hoppas att Delio vågar satsa lite mer på unga spelare nu.
Juve - Napoli på tisdag. DP vilades i helgen mot Albinoleffe (1-1) i en match där 'leffe agerade handbollsförsvar under större delen av matchen. Hur som helst så är Del Piero tillbaka nu och lär bidra till en solid seger. 2-0 Juve.
jävligt kul tråd får jag säga.
HATA ENGLAND
Jag ser gärna ett gäng från Serie C avancera i ligasystemet, typ; Padova, Salernitiana, Perugia & Foggia.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Salernitana
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Salernitana, Perugia och Ancona är ju lag som nyligen, nåja, var i Serie A. Ser gärna att Cisco Roma, Pro Patria och Ternana tar klivet upp i B. Men nu är jag inte så insatt i Serie C och flera av lagen kanske är i samma serie. Vet att Cisco Roma leder sin serie i alal fall. PAOLO DI CANIO!
Idag smäller det!
Vars fan kan man se juve - napoli?
Nu finns det inget som stoppar Juve! Forza Juve. Forza Pinturicchio! Hejs svejs :)
vem gjorde Juves mål idag ?
Landskrona Skånes stolthet
fint. Tackar...
Landskrona Skånes stolthet
"Hur som helst så är Del Piero tillbaka nu och lär bidra till en solid seger. 2-0 Juve."
Ibland får man till det.
Highlights med nån jäla tysk kommentator. Finns från SKY Italia också på juventuz.com multimedia-forumet.
Camoranesi, sååå underskattad. Vilken lirare. Kolla dribblingen i upptakten till 0-1 målet mot Lecce. Och 1-3 målet var inte fy skam det heller.
Ladda målen
här Snabbast går Arabversionerna
Fan om Camoranesi lämnar till nästa säsong!!
Nänä han kommer tänka om. Impopulär bland fansen efter sina uttalanden men det vänder nu när han börjar dominera igen.
Camo har alltid varit min favorit-Juventino på 2000-talet tillsammans med Zambrotta.
Alla matchens mål på
tuben . Tre vackra mål från Juve.
Camoranesi kommer tyvärr lämna. Såsom Trez. Buffon stannar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hoppas att Juve och Napoli tar sig upp direkt och Geona vinner kvalet. Men nästa års Scudetto går till Milan.
your heart pump project kool-aid
Camoranesi är klart Italiens mest underskattade spelare, bländande teknik.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Vill ha upp napoli!!!dem här hemma i serie a.Sen genoa. Hade vart skoj med ett genoa derby.... Kan bli en grym säsong då
HATA ENGLAND
Håller med er om att det vore kul om Napoli gick upp. Men om vi tittar på deras trupp nu så har de faktist inte så mkt att göra i Serie A för tillfället. Visst, baacklinjen håller väldigt hög klass för att vara serie B och är troligtvis bättre än de nuvarande bottenlagen i Serie A. Men anfallet är ju katastrof. En spelare som Soso t ex håller inte alls Serie A-klass liksom resten av anfallarna. Det finns inte heller några speciellt starka offensiva mittfälltare. Så för att Napoli ska ha någon chans i Serie A så krävs offensiva värvninga. I överigt håller jag med om att Genoa ska upp, liksom Juventus som ser ut att bli klara inom kort. Juve behöver främst defensiva värvningar som Frings, Barzagli etc. Forza Juve!
Går Napoli upp lovar jag dig att de kommer förstärka laget! Det är lika givet som... jadu... lika givet som att Lazio går till Champions League ;) Sen ett Genoaderby hade vart grymt. Även det är hetare (okej, ej fotbollsmässigt) än ett milanoderby! :D
CAMPIONI!
haha sant, sant. Ett genoa-derby skulle liva upp Serie A nästa år. Ja, antagligen och förhoppningsvis för Napoli så förstärcker de rejält. Jag tror det finns många bra spelare som kan tänka sig Napoli med tanke på att de har den största talangutvecklingen i Italien. Spelare som t ex Esposito i Cagliari har ju uttalat sig om att han inte vill spela kvar utan istället gå till Napoli. Sen tror jag också att en spelare som Cassano skulle bli en braksuccé om Napoli lyckades locka över honom i sommar. Han kommer ju från Bari som bara ligger ett par mil från Napoli. Tänk er hur han skulle kunna lyfta laget genom att bli tilldelad nr 10 och vara den klart lyssande stjärnan helt utan konkurrens, ungefär som Totti i Roma t ex. Då tror jag att han skulle få ut sin fulla kapacitet som inte funnits där på några år men som han besitter. Om Napoli lyckas ta sig upp så tror jag att de har en ljus framtid och det ser ju hyffsat bra ut även om Genoa nu ligger 2 pinnar före. Mot en ljus framtid för Italiensk fotboll!
Ja.. bara inte Juve pestar ner den italienska fotbollen med mer fusk bara ;)
CAMPIONI!
Oroa dig inte för Juve. Dom är ju trots allt dem enda som rensat ut sina fula fiskar. Berlusconi, Moratti, Della Valle och Co sitter ju kvar. Och alla som tror att dom är oskyldiga offer i det här räcker upp en hand. Låt pajkastningen börja!
Nej fan dra inte in den debatten här. Tycker vi kan hålla uppe nivån istället.
Soft, kunde vart längre dock.
Juve har ju slängt ut alla fula fiskar, hoppas jag.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
fan att vi kryssa mot Rimini idag, men det var helt ok med tanke på att Juve spelade med en man mindre i princip hela andra halvlek.
Såg matchen och Juve spelade riktigt bra. Det är så jävla irriterande att inga domare vågar dömma solklara straffar till Juves fördel längre.
Mm vad är det 1 straff på 34 matcher? Lite sjukt ändå. Men inget hindrar Juve, inte ens domares rädsla för det egna anseendets degradering. Det finns för mycket vinnarkultur inpräntat i vår vackra klubb. "Balzaretti was furious with that decision and was sent off during the break for insulting the referee in the tunnel." Vad fan liksom? Respekt till Balza, en spelare som går från klarhet till klarhet och visar mycket hjärta för klubben.
Vette fan om Neddy ska ha straff där dock... av det jag såg i highlightsen, ingen bra vinkel.
ja, lite tråkigt med kryss. Men det går ju bra ändå ser det ut som. Måste hålla med om att Balza är en av de spelare som visat mest hjärta och kämpaglöd i år. En spelare som utvecklat och en av dem som vart jämnats i årets upplaga av Juve.
Upp! Juve vann seriefinalen mot Genoa med 3-1 för er som missat detta.
Och nu är napoli verkligen på gång igen. Tog sin tredje raka seger och tog tillbaka andraplatsen. Skoj om dem nu fixar detta. Napoli är inte direkt något omtyckt lag men just därför är det jävligt kul om dem kan spetsa till världens bästa liga ! Juve är ju så gott som klara och grejar napoli detta + att genoa går upp till serie a... Ja då får vi ett par riktigt heta matcher . Vad sägs om Fiorentina-juventus , Genoa -sampdoria , napoli-lazio/roma ......... Detta kommer att göra ligan ännu mer intressant och det vore bra för hela fotbollen i italien om detta nu går vägen. Det kommer att höja publikantalet markant ! Serie a är på väg mot ett par rikigt härliga år framöver. Det är jag övertygad om.
HATA ENGLAND