I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Serie B-tråden/Serie A nästa år-tråden! Juve, Napoli, Genoa, osv.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-04-23 15:04
Juve kommer ha 3 "nya" rivaler i serie A isånnafall. Genoa och Napoli är ju inga Juventusvänner direkt och Turino var det några år sen vi mötte i ligan. ;)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Sångare

2007-04-23 16:24
Alla lag ser matchen mot Juve som "hatmatch". Roma, Lazio, Viola, Inter, Milan, Parma, Torino, Napoli, Bologna osv tror alla att det är årets match när Juve kommer till stan (exklusive vissa derbyn). Till exempel är det inga sådana känslor när t ex Roma och inter möts. Uppenbart att man hatar på dom som vinner, så funkar människan.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-04-23 16:33
Som det ser ut så kommer ju Toni till Juve också till hösten, då blir det verkligen hett mellan Viola - Juve.

Sångare

2007-04-23 17:00
Källa whodini?

2007-04-23 17:04
S-oteric

Hmm inga officiella källor än förutom att tidningar som t ex, Gazzettan, Corriere dS, Tutto sport mm. hävdar att det i princip e klart.

Och vad jag vet så kan man åtminstånde lita på Gazzetta dello sport åtminstånde..

Sångare

2007-04-23 17:09
Visst har jag läst mycket rykten om det men inget om att det "i princip är klart". Men om du säger det så, även om jag är tveksam till Toni i Juve. I Palermo och Viola är han den stora offensiva stjärnan som gör alla mål. I år när Mutu kommit har han kvävts lite i sin målproduktion. Pallar han att inte vara stjärna nummer ett i en storklubb som Juventus? Inte omöjligt, men heller ingen självklarhet.

2007-04-23 17:16
Jo det e ju det, att man har läst om detta ämnet ganska mycket innan, men det verkar också ha svalnat sen Trez gick ut o sa att han gärna stannar i Juve.. Vilket e tusen gånger bättre än Toni.

Men men man vet aldrig vad som händer i fotbollsvärlden, vi får se.

2007-04-23 19:17
Ser hellre Lucarelli faktiskt. Han har gjort massor av mål flera år i rad nu. Dessutom ska han lämna Livorno och kommer antagligen bli billig. Eller iallafall mycket billigare än Toni.

2007-04-24 01:26
Haha Toni kommer INTE gå till juve. Inte en chans i världen. Men ni vill inte se honom där ändå så skit samma. Ni behöver inte oroa er.. han hamnar till 110% inte i juve!
CAMPIONI!
Sångare

2007-04-24 02:53
Hur kan du vara så säker på detta, Rizmo? Ifrågasätter inte din tro men det skulle vara intressant att höra vad du grundar den på.

2007-04-24 09:38
Känns ju inte helt osannorligt att han iallafall skulle kunna fundera på Juve som alternativ. Även om det antagligen inte blir CL förrens näst-nästa säsong.

Artikel från svenska fans.

2007-04-24 20:35
Okej, jag ska inte låta supersäker men efter uttalanden från han själv, hans agent, Della Valle etc. Han har ju sagt att han höll på juve själv som ung.. men med den relationen viola och juve har hade han halshuggit sig själv om han gick den vägen.

Sen är det endast CL som gäller för honom. Kan han tänka sig vänta till näst-nästa säsong kan han lika gärna göra det i Viola än i juve.
Han kommer flytta till Milano under sommarn.. frågan är bara vilken klubb..
CAMPIONI!

2007-04-24 23:51
hmm, han lär ju inte stanna i viola om han vill vara säker på CL-plats. Iaf inte med tanke på att Milan, Inter, Roma och sen Juve kommer upp nästa år.

Men det känns inte direkt som att varken Milan lr Inter är i behov av anfallare. Möjligtvis att Inter säljer Adriano och köper Toni för pengarna och behöver en ersättare till ovan nämnda Adriano och Crespo som ska tillbaks till Chelsea. 

Hoppas hur som helst inte att han kommer till juve. Riktigt bra spelare men allt för gammal för att lägga 500 mille som ryktena säger. Hoppas Juve satsar på Klose lr Huntelaar istället. Eller möjligtvis någon annan.

Froza Juve!

2007-04-30 17:12
Juventus behöver ett bättre försvar, Barzagli hade hjälpt enormt! Vidic är också ett bra val.

forza juve
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-04-30 17:24
Luca Toni har förövrigt skrivit på för bayern så att det är nog ingen risk att han börjar i Juve nej.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2007-04-30 21:02
Toni är inte klar, det ryktas bara om att han ska dit.

2007-05-01 00:09
synd att camoranesi och trezeguet kommer lämna :( camoranesi har verkligen blommat ut i dom senaste matcherna
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-05-01 00:28
Svårt att blomma ut i B.

2007-05-01 01:23
Alltså vart får du din fakta ifrån Yamo_RGRA?

Camoranesi och Trez kan mycket väl stanna. Båda har sagt att dem och Juve kommer ta ett gemensamt beslut efter säsongen.

2007-05-01 02:16
camoranesi är efterbliven....Ser ut som en jävla indian förfan!
HATA ENGLAND
Sångare

2007-05-01 19:40
Typ så eller?

2007-05-01 19:56
s-oteric - Jag hade tyckt bilden varit rolig om dem nu var lika men tyvärr så ser jag inte det roliga..Pajas
HATA ENGLAND

2007-05-01 20:38
en liten lazio-zigenare..

2007-05-01 21:37

tyst det är min son

HATA ENGLAND
Sångare

2007-05-01 23:42
Hahahaha

2007-05-02 07:51
rätt, om du har sett dom senaste matcherna så hade du inte snackat.

insane M, jag får min fakta från www.svenskafans.com (:

och slutligen DORIA, camo må se ut som en indian men han har tusen gånger bättre spel än dig iaf :)
AMICI DI NESSUNO
Sångare

2007-05-02 10:08
Jag tycker Camoranesi ser ut som våldtäcksmannen i Con Air. Och han var väl rätt populär bland kvinnorna...

Ok, skit i det nu. Nu går vi on topic igen eller.

2007-05-03 15:01
jaja.. juventus kommer nog få Huntelaar! vi får hoppas på de bästa
AMICI DI NESSUNO
Sångare

2007-05-03 18:04
Kolla här.

Känner på mig att calciopoli-historien är långt ifrån över, och att boven är någon helt annan än vad den lättlurade massan fått lära sig.

2007-05-03 20:50
S-oteric

Jo jag läste det där tidigare idag också. Inte jätteförvånande. Problemet ligger inte i några få klubbar utan i hela systemet (och att tro att en storklubb som Inter har helt rent mjöl i påsen är bara naivt)

Finns även en Intervju med Moggi från tidigare iår där han "förutspådde" vilka domare som skulle dömma Inters avgörande matcher. Han fick rätt på samtliga. Tyvärr har jag inte kvar artikeln men jag kanske kan hitta den om jag letar senare.

Straffarna mot Roma och Siena blir ju mer förståliga då.

Jag avskyr Inter men det ska ju dock sägas att dom (trots att dom har haft domarna på sin sida) har varit bäst iår. (precis som Juventus var klart bäst dom två tidigare säsonger) Men så var ju ligan dålig iår också.

2007-05-04 17:16
Juventus - Inters låtsas derby kommer ju inte räknas längre, för om jag har förstått det hela rätt så kallades det derby för att inget av lagen hade varit nere i Serie B.

Nä, räknar jag rätt så har ni bara ett Derby att se fram emot det mot Torino. Men många toppmatcher kommer det bli om Napoli och Genoa följer med Juve upp.
your heart pump project kool-aid

2007-05-04 17:18
Blir inget derby för Torino åker ur.

2007-05-07 00:06

ja, Inter är ju det nu ända kvarvarande laget i Serie A som aldrig har åkt ur högstaligan. Därför finns det tyvärr inget Derby D'Italia längre =/ 

2007-05-12 13:03
ah.. men det blir fortfarande en grym match
AMICI DI NESSUNO

2007-05-12 13:55

Torino åker fan inte ut..

FORZA TORO

Holden makes a great deal to australia
Sångare

2007-05-12 14:53
Lawl
Sångare

2007-05-13 01:03
Ja nu jävlar är det nära.
Sångare

2007-05-13 02:53
Sebastian Giovinco, född 87 men ser ut att vara 12 bast, presenterade sig rejält idag i sin a-lagsdebut. Har lett Juves Primavera till stora framgångar tidigare under säsongen och är antagligen den största talang vi har i klubben atm. Överhuvudtaget ser ungdomsfronten mycket imponerande ut just nu för Juves del. Marchisio, Venitucci, De Ceglie, Volpato, Giovinco, Criscito (Palladino) osv är alla stora stora framtidsnamn i vår ägo. Även om dagens toppfotboll inte direkt avgörs av vilka som har den bättre ungdomsverksamheten så är det ändå positivt att Juventus ligger bra till på den fronten.

2007-05-19 17:51
Han ser riktigt lovande ut faktist, men ja måste säga att jag har störst förväntningar på Criscito då jag sett honom lite i Genoa. Han kommer bli en riktigt grym mittback, ny Ferrara?

Juve leder med 1-4 och är klara för Serie A nu :D

2007-05-19 20:13
Skönt att vara tillbaka.

2007-05-19 20:53

JUUUUUUUUUVEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

2007-05-19 21:36
Äntligen tillbaka i finrummet där vi hör hemma! FORZA JUVE!!!
Juventus
Sångare

2007-05-20 03:26
Japp, känns konstigt eller lätt felaktigt att fira en seger i en serie där vi inte ens borde vara, men uppgiften som presenterades innan säsongen är avklarad och den fullgjordes med sedvanlig Juventinsk vinnarmentalitet, galans och flärd, vilket är skäl nog att fira.

Dom som gjorde det för oss är en mix av rutinerat och ungt (Paro, Marchisio, Palladino och Chiellini har haft stort ansvar), fixstjärnor (DP, Neddy, Camo, Trez, Buffon) och slitvargar (Giannichedda), Juventusikoner (Birindelli) och nytt blod (Marchionni, Zanetti) och även en del före detta "pajasar" typ Zebina, Boumsong och Legrotaglie har hittat självförtroendet igen.

Didier Deschamps har skött sig utmärkt i alla avseenden, bland annat sättet han behandlat övriga Serie B-lag med ödmjukhet och respekt i sina uttalanden imponerar. Det är bara en punkt som fortfarande förbryllar: Varför nyttjades inte Bojinov mer frekvent!? Ofattbart. Dock finns det säkert ett fullgott svar på den frågan vilket inte är tillgängligt för allmänheten. Vad som är säkert är dock att han inte kommer synas i en Juventus-tröja nästkommande år. Synd, grabben osar klass.

Serie A nästa år blir ett helvete, sanna mina ord. Alla kommer vara emot oss. Små, simpla, bittra sinnen kommer alltid att hata en vinnare och dom glömmer inte lätt. Domare kommer vara livrädda för att blåsa för oss, vilket påvisas av årets statistik som lyder 2 straffar på 38 matcher(!).
Hur som helst så tror jag på ett uppbyggnadsår med siktet inställt på en Europa-plats, dock kan jag komma att omvärdera den målsättningen då transferfönstret stängs i slutet på Augusti. Hur som helst så känns det bra att vara Juventino just nu.

Slagord.

2007-05-20 14:36
Jadu, återstår att se hur det blir nästa år. Men frågan om Bojinov, har du sett honom spela något i år? Inte alls lika imponerande som i Firenze förra året och definitivt inte som i Lecce. Dessutom, trots sin stora talang, så är han ju absolut inte bättre än Trez, Alex och Zalayeta. Till detta är ju också att palladino har utvecklats om Bojinov i år. 

Men killen bär ju onekligen på en stor talang. Hoppas på utlåning och stark utveckling för att sedan återvända till Juve? Lite opptimistiskt kanske med tanke på att han antagligen inte kommer så bra överrens med DD. Men kanske om Lippi ersätter som det ryktas om. 

Men forza Juve! Tre stora värvningar + Buffon tack! 

Sångare

2007-05-20 17:55
Det har funnits många, många matcher där Bojinov kunnat spela då Alex och Trez varit skadade men Palladino och Zalayeta har alltid gått före. Man kan iaf förvänta sig att han ska få komma in i andra halvlek men han får nästan alltid sitta 90 minuter på bänken. Oacceptabelt lite speltid i förhållande till hans talang. Ja, jag har sett dom flesta matcher i år, dock på laggiga streams, men sett highlights till varje match i bra kvalitet. Det är inte lätt att övertyga om man aldrig får spela, men Bojinov har gjort det bra när han väl fått visa sig.

2007-05-20 18:21

Ja, alltså han har inte varit värdelös. När han väll spelat så har han inte gjort bort sig, men både Palladino och Zala har i mina ögon gjort bättre ifrån sig när de fått chansen. Många av matcherna jag sett när Bojinov har kommit in i andra halvlek så har han sett seg och ointresserad ut, framför allt i vintras. Men nu mot våren så har det sett lite bättre ut.

Han har ju ändå fått en del speltid och inte imponerat som t ex Palladino eller Marchiso

Hoppas att han fortsätter utvecklas hur som helst. Men just nu ser jag Palladino som en större tillgång i anfallet.

2007-05-20 20:58
Bojinov har spelat ca 700 minuter och gjort 7 mål (2 av dem i coppan) denna säsong i Juve tröjan.. Giovinco tar hans plats, kille kommer bli nästa stjärna!!
Juventus

2007-05-20 21:12

haha han ser riktigt lovande ut faktist, men vi får hoppas att han tar mer än Bojinovs plats bara. Finns ju en massa talanger, hoppas bara att någon blommar rejält.

Sångare

2007-05-21 04:03
Ja mål var 100:e minut är knappast dåligt. Palladino känns mer Juventus på nåt sätt, för han är italienare då såklart. Men, jag tror att Bojinov är den med litet litet mer potential av dom två, även om Palladino också är fantastisk. Kanske är rätt att satsa på Palla då han _kan_ bli en framtida startman och Juve-ikon.

Giovinco håller jag med om, känns som en given satsning. Så sjukt liten bara.

2007-05-21 06:58
hm, ja 12-åring eller vad du sa förut, =)

fast små spelar kan ju bevisligen uträtta stora saker så, vi får hoppas att han är en sådan.