NHL 10/11
Snart är det dags!!! Extra kul iår med alla de svenska talangerna som förhoppningsvis gör bra ifrån sig. Några förhandstips? Vilka står det mellan iår? Alltid lika jämnt och i slutspelet kan ju iof allt hända sen som vi vet, montreal och philly förra säsongen överraskade stort...
Jag har flera jag vill uttala mig om.. Min drömfinal just nu är Chicago - Washington Detta är lagen jag tippar på som jag tror är närmast / kommer till final; Chicago, Washington, Boston, Philly, Pitsburgh, Detroit .. Montreal tar sig inte till final. Sedan hoppas jag att det går bra för Edmonton det här året, eller åtminstone mycket bättre än förra året nu när dom fått in Pääjärvi & Omark.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
mm jag hoppas att mitt gamla Detroit kan komma tillbaka och vara en riktig utmanare iår. Mycket ungt folk i truppen nu, och jag tycker det ser rätt ljust ut, har inte stenkoll än, men det kommer... Ja, kul att pääjärvi gjort det så bra i preseason-matcherna, hoppas han får chansen, och omark ja... off-topic: kan inte hitta Omarka eller harju i spelet NHL11s uppställningar....wtf? :(
NHL11 lär ju komma med rätt rosters så fort säsongen är igång... Bäckström tillsammans med Ovie var ju en succé förra säsongen, hoppas på en minst lika lyckad säsong detta år. Att tippa NHL är nog det svåraste som finns på jorden så jag säger inget, njuter istället :)
Bitches Ain't Shit
Så svårt är det ju inte =) Tippade förra året att Chicago, Washington, Philly, Detroit, Pitsburgh, NYR skulle gå långt. Några rätt, några små fel men annars rätt så bra "pre season bets" tycker jag =) Några rätt hade man ju trotts allt =) Får se hur mycket rätt jag har i år, haft större koll på spelar byten och nya spelare i dem olika lagen. Försökt ha större koll åtminstone, svårt att utvärdera unga spelare som kommer från Farmar lag, Kanada, Ryssland osv. Jag skulle faktiskt vela att Buffalo går långt i år, inte för att jag hejar på dom men jag tycker dom har ett intressant lag, inget super lag på pappret som Anaheim kanske men fortfarande. Ska bli kul att se, synd att man inte har viasat hockey så det blir mycket stream nu i vinter =p
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
mm, jag har inte hängd med så mycket om vad som skett borta i NHL till denna säsong, så ska avvakta med mina tippningar.. DMAt: Du har inte möjlighet att skaffa ESPN America då? Kostar 29 spänn i månaden och är tillgänglig hos comhem, men troligen de flesta andra operatörerna oxå
Nä tyvärr, jag har bredbandsbolaget och där har dom bara färdiga paket(dyra paket) & inget av paketen innehåller ESPN america heller:/
DMAt, Får man fråga vart ifrån du streamar? typ EPSN? jag bor i lägenhet och har inte kvar eller tillgång till dessa kanaler, vilket suger riktigt hårt. Följt NHL tills 09 säsongen, Då ja flytta. Men aldrig tänkt på detta med Live stream! Blir de bra eller åtminstone hygglig kvalité ?
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Jag har ingen direkt sida jag tittar på men Ustream.tv brukar ha en del folk som lägger upp matcher - gäller vad som helst, fotboll, basket eller hockey =) Annars brukar jag sitta ett tag och googla, men den funkar. Inte bästa kvalitén såklart men den funkar mer än väl :) Kikade finalen både 09 samt 10 på just Ustream.tv , då var jag mer än nöjd samtidigt som man kunde chatta med folk som samtidigt såg matchen, klockrent :)
Moderator
2010-10-04 12:49
Jag tror (och hoppas) att det är Vancouvers tur denna säsongen. Förra året föll dom på ett dåligt försvarsspel i slutspelet och det verkar som om dom har rättat till det med värvningar som Dan Hamhuis och Ketih Ballard. Visserligen har Willie Mitchell skeppats iväg till Kings, men jag vill tro att nyförvärven väger upp. Det ska bli roligt att se vilka forwards som plockar sista roster-platserna. Tyvärr skickades bröderna Sweatt till Manitoba, det hade varit roligt om dom fick lite förtroende. Mycket Canucks men ja ja :) Som redan nämnts så ska det bli roligt att följa dom "nya" svenskarna! Jag hoppas verkligen att både Omark och Pääjärvi tar en plats i Edmonton. Nån som vet vart Nicklas Persson tog vägen? Han fick inget kontrakt av Tampa så det lutar väl åt Ryssland, tråkigt nog. Atlanta kan nog bli en uppstickare denna säsongen nu när dom har lagt vantarna på spelare som Dustin Byfuglien, Andrew Ladd, Fredrik Modin, Niclas Bergfors och Fredrik Petterson är Kovalchuck snart ett minne blott ;)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Mja, Vancouver tänkte jag faktiskt inte på tidigare, dom har helt klart ett bra lag och jag väljer att lägga till dom i min "chans till final plats " lista. Får se vad Daniel & Henrik kan producera det här året, förra året var ju bara sjukt. Kan inte hålla med dig om Atlanta dock, dem behövde Kovalchucks storlek, fart och mest av allt; hans bössa. Ingen av dem du nämnde kan ersätta han på samma sätt men visst- intressanta spelare. Men jag skulle inte satsa mina pengar på det laget ;P Fast man ska ju inte skrika för mycket, allt kan hända. Man kan hur som helst säga att denna säsongen blir ruskigt spännande, många bra lag.. Nästan ovanligt många potentiella lag just nu =o. Får helt enkelt se vilka som kan prestera på isen och inte bara på pappret :)
Omark blev petad till farmarlaget.
Jo läste precis det, synd, men får hoppas han gör bra ifrån sig där så får han nog chansen sen, edmonton har ju inget alltför bra lag så omark borde få chansen när de förlorat de 10 första matcherna ;) Håller med om att det vore kul om Vancouver kunde komma lite längre iår, unnar dem det, gärna ett Stanley Cup, om nu Detroit åker ut förstås ;) På torsdag är det premiär! Tagga! Blir att spela en massa NHL11 tills dess tror jag! Skulle jag gjort oavsett iof :P
Jo, tror absolut han kommer få spela i NHL senare. Omark om någon (förutom möjligtvis pääjärvi) är ju anpassad för transatlantisk is. Jobbar runt sargen, puttar och grälar och är en surskalle, precis vad man behöver göra/vara när det kommer till NHL. Härligt, inte hunnit införskaffa mig NHL 11, ruskigt sugen :/ måste knåpa ihop en extra slant så jag kan gå och köpa det :)
Jo han passar utmärkt. :) Gör det, fruktansvärt bra spel!
Moderator
2010-10-05 21:49
Jonas Andersson (som för mig var helt okänd innan VM) trejdades idag till Vancouver tillsammans med Ryan Parent från Nashville. Tyvärr startar han dock säsongen i Manitoba. Och Columbus slog Malmö med 1-4 :) Någon som har biljetter till Globen i helgen förresten?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Tyvärr inte, var inte många sekunder ifrån att jag köpte till mig en bra plats däremot. Bra lag, blir definitivt att kika på matchen på lördag @ tv6!
Favoriter: Washington om målvakterna håller, Detroit, San Jose, Vancouver och Boston. Jokrar: Buffalo, Montreal, St. Louis, LA.
Moderator
2010-10-06 22:52
Med inspiration från Imalamps inlägg här över så föreslår jag att vi tippar like Whoa! Eftersom NHL har femhundra lag föreslår jag att vi försöker pricka rätt med fyra lag i varje conference, åtta lag totalt. Reglerna är enkla; 1 poäng om man har ett lag rätt och 2 poäng om man har laget på rätt plats. Ex. Washington kommer etta i öst och Detroit kommer tvåa i väst har man då dom lagen på rätt platser får man 4 poäng. Har man däremot tippat Detroit som fyra får man tre poäng. Superlätt! :) Jag börjar och hoppas på att någon hakar på helt enkelt.East: Washington Pittsburgh Buffalo PhiladelphiaWest: Vancouver Phoenix San José Colorado
For sure :)East Washington Buffalo Pittsburgh BostonWest San José Vancouver Chicago Detroit Har inte någon superkoll i år som sagt, men jag går på magkänslan :P
Om man ska gå på magkänslan så...East Washington NY Rangers Pittsburgh BostonWest Vancouver San Jose Chicago Calgary
Bitches Ain't Shit
East: Boston Washington Buffalo Montreal West: Detroit San Jose Vancouver LA
Squirtle Du gillar inte Central Divisions chanser i år? ;)
Moderator
2010-10-07 17:52
Kul att ni hakade på! :)Imalamp Hehe. Chicago och Detroit kommer antagligen vara med och slåss, och mellan dom två lagen tror jag att Red Wings går bäst i år. Doch tror jag inte att något av lagen tar sig in på topp4. Men som sagt det är svårtippat och allt kan hända i NHL :)
East: Washington Philly Pittsburgh NY Rangers (vill även lägga in Boston som bubblare) - även om den inte räknas :)West: Chicago Vancouver Detroit San Jose Dessa är väll lagen som jag har stora förväntningar på. Mja, nöjer mig såhär.
Moderator
2010-10-09 12:58
Haha, Datsyuk gjorde ett Gordie Howe hat trick inatt, otippat! :)
Haha :) Detroit såg väldigt starka ut inatt, såg bara höjdpunkterna men det ser lovande ut, och gammelgubben Modano fick göra mål direkt, kul :)
Grymt att Lunkan äntligen fick sin första nolla. Han blir ju typ alltid Man of the match i Rangers :P
Moderator
2010-11-01 10:46
Första och första (jag fattar dock vad du menar), 25:e NHL-nollan va? Vilket är grymt starkt jobbat inte minst med tanke på Rangers försvarsspel senaste säsongerna. Washington hade en hyfsat fin match härom natten :)
Jepp, kul att han slog Richters antal nollor :) Ja Washington börjar komma igång lite smått nu, o bäckis hade ju en kanonafton. Calgary däremot som fick stå för förlusten i den matchen ser väldigt dåliga ut va? Har inte superkoll men de har väl inte vunnit många matcher än, trots att de har ett relativt gediget lag.
Samtidigt kan jag tycka att det är synd att lunkan inte är mer uppskattad än vad han är. Han blir lätt sågad om han gör en dålig match, sedan blir han älskad när han gör en bra match men oftast så nämns han inte som "en av dom tre" bästa målvakterna inom NHL, vilket jag tycker han förtjänat länge. Alltid varit några som kommit före, nån gång hörde jag att Kiprusoff skulle vart en bättre målvakt än Henke, blev nästan arg vid det tillfället =p
Spelar tyvärr i ett alltför dåligt lag :/
Mja, må så vara men jag anser ändå att det är Henke's förtjänst att dem kommit till slutspelet varje år! Får se hur det blir i år, dom har ett spännande lag:)
Moderator
2010-11-01 22:37
Ja, Henke bär ju trots allt Rangers, och har gjort det under flera säsonger, så det faller sig väl naturligt att han får ta en och annan smäll då och då. Men han är trots allt en riktig superstar i New York. Han fick ju till och med en sån där sightseeing-buss "uppkallad" efter sig i somras. En grej som man inte får glömma bort är att amerikanarna och canadensarna är bra på att hypa "sina egna" målvakter och då kan tyvärr européerna hamna i skymundan emellanåt. Men att säga att Mikka är en bättre målvakt än Henke är väl allt att ta i... På tal om Flames, jag har faktiskt ingen aning om hur det går för dom. Dom ligger väl nånstans i mitten over all va? Där emot Maple Leafs, kan dom skrälla ordentligt i år? :)
Är Kiprusoff ens top5-10 just nu? Toronto startade bra men det brukar en måängd lag göra för att sedan återfalla i gamla synder. Blue Jackets leder central division till exempel. Hur många tror att dem avslutar säsongen på den platsen? Appropå Central. Det är den tuffaste divisionen just nu och all lagen ligger i top8 förrutom Nashville som ligger på 9nde plats. Jag varnade dig för central squirtle. ;)
Moderator
2010-11-09 19:44
Ärligt talat så är det nog tveksamt om Kipper tar en plats på topp 10-listan. Den där jäkla Central alltså :D
Appropå målvakter så måste jag säga att jag mycket imponerad av Thomas just nu. Garon har inte varit dålig han heller. Jimmy Howard visar att Detroit kommer få grova lönetaksproblem om dem ska behålla honom. Sen har vi Halak och Lindback. Mång friska unga och framförallt bra målvakter. Vem saknar Evgeni Nabokov? ;)
Jonas Gustavsson då? Super räddningen som fick det att svarta för ögonen på Bäckis ;D Han försvinner som också in i dimman, helt otroligt.
Nu menar jag dock inte att han inte är känd, han är oerhört känd borta i kanada och usa men han nämns fortfarande inte i dessa lägen ;P bara det jag ville påpeka.. han är ju redan en hyllad målvakt borta i Toronto =)
Fast det verkar som att Gustavsson och Giugere (stavning?) får dela ganska lika på speltiden, så de verkar inte ha nån säker förstamålis...har inte stenkoll men vill minnas att det sett ut så på senaste tiden iaf. Anaheim har börjat rycka upp sig o ligger på 5e plats i western. Såg bra mörkt ut för dem i inledningen av serien.. Och ja, så länge Detroit spelar med Howard i målet så vinner de ofta. Osgood däremot borde pensioneras...
Osgood e mentor. Han kommer pensionera sig men för tillfället e han en rätt billig stabil back up med grymma erfarenheter som kan hjälpa de yngre som kommer upp. Gustavsson är grym men han har inte riktigt nått upp till de nivåer som de målvakter jag nämde. Dock så tror jag att det bara är en tidsfråga tills han gör det. Jepp anaheim har börjat vinna samtidigt har Colombus tappat 3 placeringar i Central. Vad var det jag sa? ;)
Mja, det är sant fast jag personligen inte hålla med om att Garon är bättre än Gustavsson, personligt såklart. Men, gustavsson har mycket att lära, efter 2-3 år till i NHL kommer han nog vara en av dem 10 kanske t.o.m 5 bästa målvakterna i NHL och troligtvis den bästa målvakten Toronto haft sen Belfour, det är min tippning.
Någon som har följt upp Harju när han spelar i Tampa? Jag hittar ingen tidning som verkar följa han, grrr...
Jag saknar Evgeni Nabokov.
Någon som har följt upp Harju när han spelar i Tampa? Jag hittar ingen tidning som verkar följa han, grrr... Han har spelat 4 matcher, 0 poäng, -4 och snittar drygt 8 min/match
Imalamp, poäng kvittar.. hur spelar han när han väl är på isen? =) du kanske har sett något
Han gör tyvärr inte mycket väsen av sig. Mycket möjligt att om han utvecklar bättre 2-vägsspel så kan han mycket väl ha en Axelsson karriär men just nu tycker jag att det ser mörkt ut.
Moderator
2010-11-22 04:13
Jag såg min första NHL-match live igår här i Vancouver. Canucks vs. Blackhawks. Tyvärr vart det storstryk med 1-7. Men jävlar vilken känsla det var! :)
Inga dåliga lag det stod mellan, synd att det inte var en jämnare match! =)
Tyvärr så är det sånt man får leva med under grundserien. Åk över till slutspelet. Det är en gudomlig upplevelse. Hur länge ska du vara kvar i Vancouver?
Avis på Squitle :P Fan va kul att det går så pass bra för Tedenby nu, 3 mål på 6 matcher. Ett mål och en ass i går när Jersey krossa Capitals med 5-0 hemma. Han var även delaktig i ett till mål. Och kul för "Moose" att han fick hålla nollan :) Annars är intrycken så här långt positiva för mitt Detroit. Trodde inte att de skulle vara så här bra i år. Bara 3 förluster hittills imponerar.