I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2010-12-07 22:35
Imalamp

Jag är tillbaka i Sverige nu, tyvärr. Men som sagt, det är riktigt häftigt att, som hockeyintresserad, spendera lite tid i Canada. Det är hockey i tunnelbanan, hockey i skyltfönster, hockey på storbilds-TV i barerna. Hockey, hockey, hockey! Nämnde man att man är från Sverige var det mer regel än undantag att Sedinarna kom på tal :)

Slug

Ja, kul med Tedenby för att inte tala om the Moose! Han tar verkligen chansen, och gör det bra.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-12-07 23:34
efter din beskrivning av Kanada så tror jag numera på något övernaturligt som att gud / himlen finns.. det där lät som en dröm.

! Kul :) Hinner man uppfatta hur stort hockey är där borta eller blir man bara paff och "fan vad kul"? =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-12-12 13:06
Kung Lindbäck! Blir nog inte det lättaste att för Pekka Rinne att ta tillbaka spaden om Anders fortsätter på detta sätt :)
Verkar dock gå lite tungt för Hörnqvist i år, man ser inte honom i målprotokollet så ofta numera :/

Asså jag börjar tröttna lite på Pittsburgh nu..12 raka vinster, börjar spåra detta ;)

Mäktig ceremoni för Näslund i natt när nr 19 hissades upp.

2010-12-12 14:50
FORZA BOSTON!!!!!!!!!!!

2010-12-14 22:59
Ingen som har nämnt något om Linus Omarks straff, debut i Oilers? =o spin-o-raman är ju oerhört vågat under de där omständigheterna.

2010-12-16 15:00
Läste i tidningen att Lindström har fått sin första hattrick efter hela 19 år :)

2010-12-17 23:57
Omark var kungen idag/igår natt.. 1 mål och 2 assist gjorde han till förste stjärnan i matchen!

om ingen har sett omarks passning till pääjärvi så borde ni checka in den på nhl.com/video ! =)
Poet

2010-12-18 00:20
DMAt - vadå omark sköt på mål sen plocka pääjärvi returen och sätter den.. märkvärdigt tycker du ?
"life's a garden, dig it."

2010-12-18 11:20
Ni menar Omarks passning till Penner va? Efter att Pääjärvi hade kämpat bakom kassen och passat till Omark som sen passa till Penner? Det var rätt najs iaf :)

Och ja, Lidströms första hattrick...lite underligt att han aldrig lyckats förr med tanke på alla skott från hans sida, men Homer förstör ju oftast genom att vinkla om hans skott o ta målen haha ;)

2010-12-18 13:44
ah precis, penner är det som sätter den, my bad.

2011-03-21 09:31
Skamligt lite aktivitet i denna tråd :/

Slutspelet närmar sig med stormsteg, vilka tror ni clinchar sista slutspelsplatserna i E och W?
Vore kul om New Jersey på nåt sätt kunde hinna ikapp o ta sig dit. Snälla Buffalo, sluta vinna, ni har ändå inget roligt lag... :/

2011-03-21 15:59
Hoppas Dallas får en slutspelsplats, alltid gillat laget och i år verkar dem vara på hugget.
Tror dock att Capitals tar segern i slutet, känns som det är deras tur nu, men som vanligt i SC, så kan allt hända. Otroligt svårt att förutse en vinnare, Flyers känns också starka i år.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Moderator

2011-03-24 23:30
Haha, ja NHL-trådarna dör ALLTID nån gång i mitten av vintern för att sedan vakna upp lagom till slutspelet :)

Jag står fast vid att Vancouver tar hem det i år. Danne Sedin har hängt 40 strutar och har redan nu presterat en rekordsäsong. Det ska bli spännande och se om han och brorsan klarar hundragränsen och toppar ligan. Det skulle väl isåfall bli första gången med två bröder i topp? Häftigt!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2011-03-24 23:36
Det ska också bli roligt att se hur det går med våra tips här i tråden :D

2011-03-24 23:59
Du kan mycket väl ha rätt om att canucks vinner, jag skulle inte vara ett dugg besviken över att ha fel i sådana fall! =)

men, ja.. jag tror fortfarande på caps jag! :)

2011-03-25 16:35
Kollade igenom mina inlägg lite o insåg att jag inte sagt vilka som vinner, bara hur topp 4 i varje conf skulle sluta, men jag tror hur som på mitt Detroit (snarare hoppas). Fast det gör inte så mycket om Vancouver vinner heller, vore skoj för Sedinarna att lyckas på riktigt.

Som vanligt är det mycket jämnare i west än i east om de sista slutspelsplatserna. Calgary, Dallas, Anaheim, Chicago, Nashville och L.A. inom 5 poäng och slåss om 4 platser. Phoenix, San José och Detroit håller nog undan o är väl i praktiken klara för slutspel o Vancouver är ju klara.
Tror dock det slutar som det ser ut just nu, att Calgary och Dallas missar slutspel, även om jag gärna skulle byta ut dom mot Anaheim och Nashville..

I East känns det som att det står mellan Buffalo, Carolina och möjligtvis Toronto och Atlanta om den sista platsen, men Buffalo kniper den.

2011-04-11 18:02
Nå vad tror ni om slutspelet?

Canucks vs Blackhawks 4-2 i matcher
Canucks har dålig historia mot hawks men denna gång vinner det bättre laget.

Sharks vs Kings 4-1
Sharks är bredare och tyngre och torde vinna detta om bara inte San Josés stjärnor faller för pressen som vanligt.

Red Wings vs Coyotes 4-3
Jämn och oviss serie men där jag måste tro på mitt Detroit. Hoppas bara Z och Kronwall kommer tillbaka snabbt.

Ducks vs Predators 4-2
Gillar inte Ducks, men de har ett gediget lag som alltid ställer till det. Nashville har inte lika mycket spets tyvärr så de ryker i 6.

Capitals vs Rangers 3-4
Skräll! Capitals är ju vana att tappa när det gäller som mest och jag tror det blir fiasko för dem även iår. Bara Henke spelar som en kung och Gaborik kommer upp i nivå lite.

Flyers vs Sabres 4-3
Ovisst möte men min slant går till Philly.

Bruins vs Canadiens 4-1
Bruins är tyngre och bättre och de kommer vinna i 5.

Penguins vs Lightning 2-4
Om inte Pittsburgh får tillbaka Malkin och Crosby ser det tungt ut, och då vinner tampa....annars kan det bli lite annorlunda..

Moderator

2011-04-11 23:40
Oj, oj, oj! Som vanligt är det sjukt svårtippat men om jag ska försöka mig på något så ser det ut så här:

Canucks vs Blackhawks 4-1
Jag tror och hoppas att Nucks går in i slutspelet med den form som de har visat upp den här säsongen och att de är riktigt hungriga och revanschsugna efter de två senaste åren då de har åkt ut i andra rundan mot just Chicago.

Sharks vs Kings 4-2
Egentligen har jag inte en susning. Spontant känns det som att San José är det bättre laget, men LA kan nog knycka en match eller två.

Red Wings vs Coyotes 4-2
Jämnt och ovisst som sagt, men jag tror att Detroits bredare lag med den enorma slutspelsrutin som truppen besitter fäller avgörandet.

Ducks vs Predators 4-3
Här har jag verkligen noll koll, men jag gillar Teemu Selänne så jag säger Anaheim lite blygt.

Capitals vs Rangers 4-3
Jag tror att Caps lärde sig en läxa förra året och med en utvilad Ovechkin så tar hem första rundan iår. Men som sagt, spikar Henke igen så blir det tufft, men jag tror ändå på Washington i denna serie.

Flyers vs Sabres 4-2
Kort och gott: jag tror på Flyers. Ska dock bli roligt att se om Enroth får stå nån slutspelsmatch. Han har ju spikat igen i Ryan Millers frånvaro...

Bruins vs Canadiens 2-4
Jag tror att Montreal klarar första rundan iår igen. Men de åker ut i kvarten...

Penguins vs Lightning 2-4
Jag håller absolut med dig, Slug, får Pens inte tillbaka Crosby och Malkin i tid ser det oerhört mörkt ut samtidigt som Tampas stjärnor med St. Louis, Lecavalier och Stamkos kommer bli glödheta!
Moderator

2011-04-11 23:40
Jag måste tillägga: fyfan vad roligt med NHL slutspel! :D

2011-04-12 07:41
Canucks vs Blackhawks också, varför dessa två lag?=( 4-3

Sharks vs Kings 4-3, detta borde bli väldigt väldigt jämnt

Red Wings vs Coyotes 4-1

Ducks vs Predators 4-2 enkelt, perry fixart.

Capitals vs Rangers 4-3 (...... varför ska detta två mötas nu för?:/)

Flyers vs Sabres 4-2

Bruins vs Canadiens 4-3

Penguins vs Lightning Här tror jag faktiskt inte som er ovan, lightning detta år har ett ruskigt bra lag, jag menar downie, leclavier, st louise, gagne, stamkos, malone, hedman, kubina, ohlund.. Dom faller ju däremot lite på målvakts sidan men då har roloson spelat väldigt bra den här säsongen och han är nog bra för att spika viktiga matcher trots sin ålder. Skulle Penguins haft crosby samt malkin tror jag 3-3 matcher och den sista kunde ha slutat hursom, nu vinner lightning.

håller med föregående talare annars!! :)

2011-04-22 12:04
Mina tips har gått sådär....Men najs att detroit slog ut Coyotes i 4 raka, det trodde jag inte!
Men snälla Canucks, vad håller ni på med? Visst jag tippade 4-2 till can och det lever fortfarande men inte ska det väl behöva bli så här...känns som Chicago mkt väl kan vända på detta och det finns bara ett lag jag avskyr mer än Chicago och det är Pittsburgh som håller på att sabba festen ännu en gång :( Kom igen Tampa och Canucks!

2011-04-22 15:42
Undrar fan också vad canucks håller på med, ett av mina favorit lag är blackhawks men jag vill att sedinarna ska vinna stanley cup... jävla skämt detta alltså ;o
Poet

2011-04-22 19:29
är inte orolig för canucks. dom tar detta 100% säker!
Moderator

2011-04-25 17:43
Eumm, Canucks alltså. Ska Chicago-förbannelsen leva vidare? :/

2011-04-25 18:47
Dom spelade ju bra idag/igår natt.. dom var totalt överlägsna under större delen av tiden men tyvärr blev det en massa stolp träffar m.m.. aja, fortsätter dom sådär på hemmaplan så vinner dom!
Moderator

2011-04-26 20:14
Grrrhh, vad jobbigt! Snart dags att lägga sig. Ska bara ställa väckarklockan och timern på kaffekokaren. Imorn kommer jag antingen vara sur och tvär eller glad som en skolflicka. Hoppas på det sistnämnda...

Häftigt att Preds tog sig vidare och hoppas att Tampa kan bjuda upp sista matchen.

2011-04-27 08:21
SÅ JÄVLA BRA! såg du matchen squirtle? var luongo bra?=D missade själv men såg nyheterna nu!

2011-04-27 09:34
SÅ JÄVLA SKÖT!!! Var helt säker på att Chicago skulle vinna när det gick till OT, speciellt då de fick PP i början av densamma, men tack Burrows för det slagskottet! Hade svidit nåt extremt att gå upp så tidigt om Chicago hade vunnit.
Btw Loungo såg riktigt bra ut men jag såg bara sista perioden :)

Moderator

2011-04-27 13:29
Herrejesus vad lättad jag är idag! :)

DMAt

Japp, jag såg den. Luongo storspelade. Man såg redan under nationalsången hur laddad han var. Men jag måste ändå säga att Crawford i Chicagos mål var mästerlig. Om inte han hade stått hade Canucks vunnit i första perioden.

En annan Blackhawk som ska ha cred är Kruger. Efter bara några matcher i NHL så tar han för sig, står framför mål och smäller på. Hoppas på alla Chicago-svenskar till VM...

2011-04-27 15:10
fyfan vad härligt, och tur var väl det för Luongo's del, hans slutspelsnerver hade kunnat stå han dyrt om dem åkt ut och om hans prestation inte var på topp.

Tycker krüger har spelat bra hela slutspelsserien faktiskt :)

2011-05-06 14:56
grymt nu igen asså!! tagga boston och red wings inatt!!
Moderator

2011-05-06 23:13
Ja, åker Detroit inatt? :o

2011-05-06 23:23
nja, tror fan de fixar matchen inatt, hade jag kunnat spela på det hade jag gjort det, däremot så åker Phillie inatt det har jag på känn, va tror du ??

2011-05-06 23:25
Detroit kommer vända det! visst, jag vill väl ha förstärkning till VM.. men hellre att Detroit vänder det och Lidas får hålla SC ännu en gång!

2011-05-06 23:29
yeah, Vancouver-Detroit i semi vore inte helt fel heller, men jag diggar sharks med lite så... dock håller jag tummarna för boston inatt de är fan värda å vinna, tungt lag

2011-05-07 01:11
the stream upp and rullande för red wings - sharks. ska bli väldigt intressant att se hur detta slutar.

jag tror att detroit vinner ikväll!
gör coola saker hela dagarna

2011-05-07 01:24
hahaa jävligt läckert 1-0 till red wings av bertuzzi.
gör coola saker hela dagarna

2011-05-07 11:17
Så jävla gött då! Detroit kan mycket väl vända på detta nu. Den fart de hade inatt kunde inte Sharks matcha, även om det var onödigt att tappa till 3-3.

Boston ser sjukt tunga ut alltså, har inte tänkt på dem som någon riktig utmanare till bucklan men nu kanske man får tänka om. Hoppas dock mer på tampa i east men de kommer nog få det tufft mot Bruins.

2011-05-07 14:25
Detroit har ju spelat bättre under alla matcher mot Sharks, dom har bara haft lite flyt med pucken.. så om det är något lag som kan vända på läget är det faktiskt detroit mot sharks :) let's hope so!

2011-05-11 12:38
Nu är det klar fördel Detroit! Thornton o grabbarna är ju vana att falla för pressen :P
En drömsemi mellan Canucks o Detroit vore ju awesome! :) I eastern hoppas jag på Tampa men jag tror Bruins dar hem det tyvärr.

Moderator

2011-05-18 18:52
Jag hoppas på Vancouver vs. Tampa i final. Det skulle vara roligt :)

Vad har ni för tankar angående den eventuella flytten av Thrashers? Winnipeg har ju länge försökt få tillbaka Jets iom att Phoenix varit till salu, men nu pågår det alltså förhandlingar mellan Atlanda och Winnipeg. Personligen tycker jag att det skulle vara riktigt skoj med ytterligare en NHL franchise i Canada. Men samtidigt tror jag att Thrashers hittar en köpare som vill behålla laget i Atlanta.

2011-05-19 22:17
Vore skithäftigt om Jets kom tillbaka :) Har till o med skapat det laget på NHL 11 för att lira en dynasti bara för att man kunde använda den gamla loggan på sin skapade tröja, då var jag tvungen att försöka göra dräkten så lik som möjligt, jobbigt var det haha :)
Men jo håller med, känns som det kommer bli nån från staterna som köper det och troligen stannar laget..

Poet

2011-05-20 14:14
hörde på radion idag att flytten till Winnipeg är så gott som klar. sant ?

2011-05-20 14:19
Vore ju häftigt om Jets kom tillbaka! jag har inte hört något, känns som att någon kommer köpa upp Trashers, snarare än att winnipeg får ett NHL lag igen =p
Poet

2011-05-20 14:36
Moderator

2011-05-20 15:13
Ja, Manitoba-medierna går varma med nyheten: An agreement to sell the National Hockey League’s Atlanta Thrashers to a Winnipeg group which plans to relocate the franchise to the Manitoba capital is done. Och på Tisdag blir det officiellt.

Precis Balhoo säger så är det nog ganska tveksamt att de kommer heta Jets då Jets nu för tiden är i Phoenix. Vilket i mitt tycke är bra. Jag hatade alltid deras skitfula märke :D

Som Canucksfantast ska det också bli spännande och se vad som händer med Manitoba Moose i AHL när nu Winnipeg får sitt efterlängtade NHL-lag.
Moderator

2011-05-20 15:15
Kan ju också tillägga att mitt citat kom från The Globe And Mail.

2011-05-21 19:30
prime time-NHL nu strax, inte ofta det händer :) Måstematch för Tampa känns det som. Trodde tampa hade kommit på hur man skulle slå trista Boston men tydligen bara för en match... Lets go Bolts!
Och imorrn van-san kl 21, ojoj =)

2011-05-21 20:18
japp, underbart med prime time! :) slipper man sitta uppe hela natten

2011-05-23 14:15
Grym effektivitet av Canucks! :) Sedinarna producerar, kul att se. Tror ni de avgör i nästa? I do. De ser ut att ha vinnarskalle iår, de blir aldrig stressande och de har en hel del karaktärsspelare, som t.ex. Torres o Lapierre och med effektiva tvillingar kan det bära långt :)