|
|
|
|
|
Premier League 2011/2012
Ja, nu när säsongstarten närmar sig med stormsteg tänkte jag att det kunde vara lika bra att dra igång årets Premier League-tråd för oss intresserade här på Whoa. Vilka alltid brukar vara samma personer iofs.
Känns så här på förhand som om detta kan bli en ännu mer jämnare kamp om titeln med fler utmanare om ligatiteln också än förra årets kamp. Med bland annat ett Liverpool som är på väg tillbaka upp och ser starkare ut än på länge får man väl säga, har värvat friskt och kan bli farliga. Manchester City slutade förra året trea och kommer också bli en stor konkurrent till att vinna ligan i år. Sen har vi som vanligt mitt kära Manchester United, samt Arsenal och Chelsea. Chelsea med "nya" Mourinho, ska han lyckas ta Chelsea till en ligatitel sitt första år?
Jag har inte så stor koll på hur Chelsea och Arsenal har värvat så jag vet inte riktigt hur starka dem ser ut, men United har ju fått in friskt fläktar som de Gea, Young och Jones, och fått behålla viktiga spelare så det ser bra ut.
Och sen kommer det också finnas lag som Everton, Newcastle och Tottenham som kommer göra allt för att slå sig in i topp fyra och göra det surt för ovanstående.
Hur tror ni också det kommer gå för årets nykomlingar, Swansea, Norwhich och Queens Park Rangers? Jag hoppas faktiskt QPR kan överraska och hålla sig kvar i PL denna säsong.
Det ska hursomhelst bli oerhört spännande att följa denna säsong och hoppas på en jämn kamp in i det sista, som förra året. Vad tror ni?
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Så här ser första matcherna ut: Saturday 13th August 2011: Blackburn Rovers v Wolverhampton Wanderers Fulham v Aston Villa Liverpool v Sunderland QPR v Bolton Wanderers Tottenham Hotspur v Everton Wigan Athletic v Norwich City Newcastle United v Arsenal Sunday 14th August 2011: Stoke City v Chelsea West Bromwich Albion v Manchester United Monday 15th August: Manchester City v Swansea City Spelschemat kan ni också se här --> Premier Legue 2011/2012
|
|
|
United har både förlorat och gjort bra transfers. Young är en friskt fläkt, bra som fan. De Gea är en chansning mot VdS. Att bli av med Oshea, Neville, Scholesy, Brown det känns i erfarenhet.
Liverpool har en intressant grej på G, men att förlora 3-0 mot Hull nu för några dagar sen kan knappast vara OK.
I Arsenals synpunkt, vi har blivit av med Clichy, och värvat in Gervinho, som gjorde 2 mål i debuten....
Om man ska våga tippa nu..... Ne det tror jag inte. Har bara en magkänsla som säger att det blir såhär...(Men kommer återkomma när September närmar sig och Silly är slut).
Chelsea Arsenal United City Sp*rs
Och jag tror Newcastle åker ur PL, Pardew har inget i ett PL-lag att göra. smuts.
be the change
|
Moderator
2011-07-26 21:19
|
Sunderland kommer vara riktigt bra iår, det laget jag tror kan vara och slåss strax under toppen. Arsenal kommer inte lyckas iår heller. City kommer vara med i början men tappa senare. Chelsea vinner ligan och United slutar tvåa, avhängda i slutet utav mars.
time isn't wasted when you're getting wasted .
|
Moderator
2011-07-26 21:23
|
Just det ja, helt säker på att United kryssar mot WBA i premiären.
|
|
|
Kul med tråd! :) Hoppas den blir mer aktiv än förra. Jag vill se er diskutera!
Jag hoppas också på QPR! Tror det står mellan United och Chelsea. Arsenal tror jag floppar i år och Wenger kommer få kicken. Vet inte varför, men det känns så.
Är nyfiken på hur det kommer gå för Liverpool.
Don't!
|
Moderator
2011-07-28 15:45
|
Får hoppas det går bättre för Liverpool iår så att du också hoppar in på ett hörn då ;)
|
|
|
Nu när City värvat Aguero känns dom jävligt starka, även om Tevez taggar. Tror fan City blir att räkna med in i kaklet.
Tror tyvärr inte Arsenal håller måttet, såvida det inte blir en intressant värvning snart. Mata ryktas det ju om en del, vore intressant!
United och Chelsea är som vanligt uppe och slåss i toppen.
Liverpool vet man inte riktigt var man har, blir de samspelta och fortsätter på samma kula som under våren så får man nog räkna med topp 4 iaf.
Sjukt svårt att tippa! Så finns ju Spurs också som kan luras, aaeeeeh jag vet inte vad jag ska tro.
Ska bli sjukt kul ivarjefall! Speciellt som neutral :)!
Rädda en ko, ät en vegetarian!
|
|
|
Tror det kommer stå mellan United och City in i det sista.
Bitches Ain't Shit
|
|
|
ramuz Hehe! Nu får det t.o.m. pisk av hull och galatasaray. Man blir smått orolig, men äsch! Kan inte vara lika bittert som under förra hösten, då krävs det fan mycket.
Ponty0ne Jo, det har du rätt i. City kommer nog bli ett lag att räkna med trots allt.
Don't!
|
|
|
På söndag eftermiddag spelas CS, närmare bestämt kl.15.30. Manchester United vs. Manchester City. Sådär lagom skönt derby inför starten helgen efter. Så för att försöka få liv i tråden så skapade jag en Whoa League på Fantasy Premier LeagueNamn: Whoa League Code to join this league: 763871-192522 Skriv upp er, även om vi inte är så många så kan det bli kul.
|
|
|
City tar ligan, CS och CL. Nuff said! Sticker till London och ser Tottenham - Man C :D
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
Haha då ska de krävas mycket!
Don't!
|
|
|
Mitchy Hoppas kan man alltid :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
Moderator
2011-08-07 22:31
|
Seger i Community Shield idag, en cup som inte prioriteras särskilt utav något lag egentligen känns det som. Dock blev det väl lite prestiga när det blev ett möte mellan två lag från Manchester.
Är sjukt orolig över City måste jag säga, 3-2 speglade inte matchen enligt mig. Dom såg inte samspelta ut, framförallt inte i anfallet. Visst, dom har den individuella skickligheten som kan ge instick och glimtar utav bra fotboll. Men kollektivet finns inte där, och det känns konstigt när det ändå var ett lag som spelat ihop i en säsong redan.
United däremot kändes jävligt lovande. Såg nästan bättre ut än förra säsongen, och då är vi inte ens framme vid ligapremiären. Det finns mer alternativ nu, det centrala mittfältet är med och skapar chanser nu till skillnad från tidigare säsong. Usch vad jag gillade vad jag såg!
Anderson gör nog sin bästa match i den röda tröjan också. Fan vad bra han var!
|
|
|
Phil jones var sjukt duktig. Synd att "vi" inte kunde värva honom!
Don't!
|
Moderator
2011-08-08 00:00
|
Ja, han var riktigt fin. Påminner lite om Terry måste jag säga. Får även passa på att ge cred till Smallings som gjorde en finfin insats på högerbacken, blev förvånad över hans offensiva kvaliteter.
|
|
|
Vad hette han på mittfältet som i andra halvlek kom in med dunder och brak, kommer nog också bli riktigt bra. Jo, Smallings var bra han med!
Don't!
|
|
|
Tom Cleverley... kommer förmodligen slå igenom på riktigt denna säsong. Om han får tillräckligt med speltid dvs.
Bitches Ain't Shit
|
Redaktionschef
2011-08-08 03:01
|
United däremot kändes jävligt lovande. Såg nästan bättre ut än förra säsongen, och då är vi inte ens framme vid ligapremiären Håller med. Jävla fart och fläkt och snabbt passningsspel. Galet 2-2 mål.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP | Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
|
|
|
Att se de Gea stå blint och stirra på bollen vid 2-0 målet kändes inte så bra, likaså hans agerande vid 1-0 målet var sådär. Han såg bättre ut i andra och fick som tur var göra några få målvaktsräddningar. Han har sett lovande ut på försäsongen och är trots allt bara 20 år. Så vi får hoppas på det bästa.
Smalling var magisk igår, vi behöver ingen Sneijder, vi har Cleverley, han visade verkligen framfötterna igår. Såg riktigt riktigt bra ut, fullt ös och fint spel. Får hoppas det håller i sig tills premiären och det här ska gå vägen.
GLAD!
|
|
|
Äntligen botas abstinensen. Det har varit en lång väntan. Mitt Everton kommer förmodligen inte att värva något överhuvudtaget, det är ok. Jag är nöjd om vi får bibehålla den fina trupp vi har.
Det ryktas dock om ett rakt byte mellan Rodwell och Crouch. Jag är inte entusiastisk kring detta. Trots att Rodwell inte utvecklades till det ett monster många trodde förra säsongen, vill jag ge honom en säsong till att blomstra såsom Baines lyckades göra.
Vårt problem har alltid varit att vi är urusla den första halvan av säsongen, för att sedan tända till och bli i princip omöjliga att besegra den avslutande halvan. Lyckas vi förstå att en säsong är 38 matcher, är jag övertygad om att vi har en god chans att knipa en topp fyra placering.
Har för vana att åka över och se en match per säsong, facit är 3-1 (Birmingham, två mål på stopptid) 0-3 Portsmouth (Glenn Johnsson, Peter Crouch och grabbarna), 0-1 Newcastle (HBA's kanon)
Hursomhelst, vi har bra facit mot Tottenham, både hemma och på bortaplan, vi inkasserar första segern på lördag. Beckford nätar i, ska vi säga 72'a matchminuten.
|
|
|
Alltså, jag gillar Everton skarpt och ni har en bra manager i Moyes, men jag tror inte att ni har en tillräckligt bred trupp för att slå er in i topp fyra i det här nya premier league med spurs och City som riktiga utmanare. Sen också att pool satsar, Arsenal och Chelsea finns där, jag hoppas att jag har fel och ni kniper en CL-plats, men jag tror nog snarare på en EL-plats om ni gör en bra säsong.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
|
|
|
Får se om de ens blir någon fotboll i helgen. Verkar vara riktigt knas i England just nu. BBC rapporterar iallafall att Fabregas i princip är klar för Barcelona. Känns som att sticker Fabregas så stannar nog inte Nasri länge heller om inte Wenger värvar något bra, nu sista dagarna. BBC brukar oftast vara trovärdiga och säger att de ska vara helt klart innan helgen, och för pengarna dem får för Cesc så ska dem värva nya spelare. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14482418.stm
|
Moderator
2011-08-11 15:42
|
Har visserligen rätt dålig humor, men en kompis länkade mig denna och tyckte det var lite småkul. Om inte Arsenal vinner något iår, kommer det bli dags att hitta en ersättare då eller får Wenger några år till på sig?
|
Moderator
2011-08-11 15:51
|
För övrigt så för er som inte vet det har matchen mellan Tottenham - Everton flyttats på grund utav oroligheterna i London. Ni får även ha lite koll på resterande matcher som spelas i London då snacket går om att dom eventuellt kan börja lite tidigare på dagen för att öka säkerheten. Matcher som inte spelas i London ska dock inte vara hotade.
|
|
|
Player of the Year i respektive klubb: Sunderland: Henderson. Blackpool: Adam. Aston Villa: Downing. Newcastle: Enrique.
Alla är numera Liverpool spelare. Om allt går bra med Enrique d.v.s.
Don't!
|
|
|
Young player of the year blev Henderson tydligen, ber om ursäkt!
Don't!
|
|
|
känns som man är barn och det är dagen innan julafton just nu, fan vad förväntansfull jag är inför ligastarten!
gör coola saker hela dagarna
|
|
|
Sugen som fan på säsongsinledningen också, även fast jag inte alls vet vart mitt kära arsenal står just nu..... men det lär vi ju märka, ruskigt tuff augustimånad för oss..
cheers
be the change
|
Moderator
2011-08-13 01:26
|
Arsenal första matchen? Vilka är inte med? Fabregas och Nasri har lämnats utanför truppen. Rykten går om att van Persie kan komma att missa matchen, även Diaby och Wilshere är tveksamma. Ser sådär ut enligt mig. Liverpool - Sunderland och Arsenal - Newcastle är dom matcherna jag ska se imorgon iallafall. Annars, svårbedömd första omgång.
|
|
|
Tech9 Sagna-Kos-Verm-Traore Song-Ramsey-Rosicky Gervinho-RVP-Arshavin
Tror vi kommer ställa upp något sånt där, möjligen peta in Walcott eller chamakh
be the change
|
|
|
Haha missar matchen! Den som ser Liverpool kan gärna säga lite om hur Liverpool är, skönt med objektiva åsikter :)
Don't!
|
|
|
Liverpool vet man fortfarande inte var man har dem. Dem spelade fin fotboll första halvlek, för att sedan helt lägga av i andra halvlek, hahah!
Fyfan, QPR, att förlora med 4-0 på hemmaplan mot Bolton, bättre kan ni.
On another note: Bruden som har ersatt Sladjan i studion är ju helt värdelös. Verkar tro att hon är nyhetsankare för TV4, or something.
-
Well, imorgon klockan 17.00 smäller det på riktigt! Så förväntansfull jag är.
|
|
|
Stör mig som fan att dom ersatt Sladjan med en liten snorunge till brud. Irriterande jävla röst har hon också. Sänkte volymen 80% i pauserna för att undvika hjärnblödning.
Bitches Ain't Shit
|
|
|
Inte alls samma övertygande spel idag som mot City. Det var inte vackert, men en vinst iallafall.
Ännu en stor målvaktstavla ifrån De Gea. Han såg inte alls säker ut i målet, såg helt vilsen ut. Han är som sagt bara 20 år och kan inte språket alls och ska ersätta VDS, och många hade något skitit på sig i hans situation, men något måste hända. Kanske lära sig basic-engelska så han iallafall kan kommunicera med backarna.
På tal om det, Vidic och Rio utgick skadade idag, Vidic blir borta några veckor pga. en ljumske, Rio blir också borta ett par veckor, Rafael en axel ur led och blir borta tio veckor och Evra skadad sen tidigare. Jesus christ, att vi alltid hamnar i dessa situationer.
Top Cleverley hade en grym första halvlek men som Nani och många andra i Uniteds offensiv så försvann han lite i andra halvlek och Welbeck fick tråkigt nog inte något uträttat idag.
Bäst på plan var utan tvekan Young, som räddade 3p för oss.
|
|
|
Fabregas till Barcelona.
Don't!
|
|
|
skönt att den cirkusen är över!
|
|
|
Kommer Arsenal ens topp 5 nu? Säljs Nasri också är jag väldigt tveksam, men även om Nasri blir kvar. Arsenal måste verkligen lära sig att behålla spelare. Visst, Arsene är grym på att hitta unga spelare och utveckla dessa till toppspelare, men vad spelar det för roll om han säljer spelare när de närmar sig sin fulla potential.
Snackar Clichy, Cesc, Nasri(om han nu säljs), till viss mån Hleb, Gallas har gjort det bra i Spurs, Adebayor som förvisso var ett svin, osv osv.
Sen måste Arsenal fan köpa en målvakt alltså, seriöst.
|
|
|
Ponty0ne
Vi är Arsenal, vi klarar oss alltid! Som det ser ut just nu slåss vi med Liverpool om fjärdeplatsen och City/Chelsea/United slåss om guldet, men det kan ändra snabbt, beror på vad Arsene gör innan september månad.
Köpa en ny målvakt? Vi har 2 grymma målvakter i Fabianski samt Szczensy, inte en chans att Wenger värvar någon annan och det hoppas jag verkligen inte heller! GO POLACKPOWER!
be the change
|
|
|
Vad fan hände med Arsenalfanet här på forumet som påstod att Fabregas minsann var en sån "bra kille" och aldrig skulle lämna för att han var mycket mer gentleman än Cristiano osv osv... Hoppade han från en bro? Fabregas är en jävla fegis som inte vågat föra sin egen talan kring hela cirkusen, utan låtit hans Barcapolare göra det åt honom. Skamligt eftersom han var lagets kapten och dessutom var väldigt omtyckt av fansen. Sen är det ett jävla skämt att dom ens släpper honom till den ÄCKLIGASTE klubben på jorden för ett sånt underpris.
Men jag diggar ändå Arsenals unga mittfält med Ramsey, Wilshere med flera. Förhoppningsvis klarar dom sig kvar i Top 4, även om Nasri nu drar också.
Bitches Ain't Shit
|
|
|
ja jag blev också förvånad över den låga summan, va fan pastore 400 mill till psg, tycker att det skulle varit ett rimligt pris för cesc också. men men....
hoppas verkligen att AW värvar ngt stornamn nu som kan ersätta honom, för det lär vara för tidigt att ge wilshere det ansvaret. sen måste de fan sluta vela och köpa en stor stark aggresiv mittback samt en ersättare till clichy. skulle även vilja se en defensiv slitvarg a la viera som kan sätta skräck i motståndarna.
målvaktsfrågan har varit uppe på tal i flera år och jag hoppas att Szczensy blommar ut och håller sig frisk en hel säsong. men jag håller med, ser inte arsenal som en potentiell vinnare av PL även om man hoppas. beroende på vilka värvningar som görs sista veckoran här får man väl hoppas på en 4e plats även om det kan bli tufft.
|
|
|
Tror inte att Arsenal är att räkna med denna säsong. Wegner får kicken.
Don't!
|
|
|
att wenger skulle få kicken har jag väldigt svårt att tro. men att arsenal ser ut att få en tuff säsong håller jag med om. men det gör inget för mig, större chans att mitt Liverpool kaaaanske kan nypa en fjärdeplats då;)
|
|
|
Vet dock många Arsenal fans som vill det. Oj, en till Liverpoolsupporter. Vi får hålla ihop under året!
Don't!
|
|
|
ser fram emot matchen mot arsenal nu på lördag. men jag är verkligen inte säker på en vinst trots att det ser ut som det gör i arsenal just nu.
Mitchy: lätt mannen:)
|
|
|
Jag hade varit riktigt nervös som Arsenalsupporter i detta läge, med tanke på att Arsenalspelare verkar skada sig en gång i månaden ser det inte särskilt ljust ut, med tanke på den redan tunna truppen. Ska Wenger agera eller?
|
|
|
Vi får hoppas det. Annars får vi verkligen hoppas att ungdomarna steppar upp. Ryo Miyaichi, Oxlade-Chamberlain, Campbell, Frimpong, Lansbury & Gibbs. Dags att börja ta för sig.
Men det är ett tag kvar av transferfönstret, men det är 3 tuffa matcher påvägen dit också.... Liverpool, Udinese, United....... :/
be the change
|
|
|
Vinner inte Liverpool på lördag är det fan skandal. Den här matchen ska de vinna.
Eboue, Fabregas, Nasri, Gibbs, wilshere, Song & Grevino, alla ska tydligen vara borta. Har förmodligen stavat fel på någon.
Intressant om Arsenal får in någon ny spelare!
Don't!
|
|
|
Jag tror Phil Jagielka kommer ansluta till laget snart, kanske inte före liverpool matchen men efteråt. Om man får drömma lite så tror jag att vi ställer upp;
Szczesny Sagna-Koscielny-Jagielka-Vermaelen -------Ramsey-----Frimpong------- Walcott---Van Persie---Arshavin ----------Chamakh---------
Och att inhopp kan få göras av AOC, Ryo kanske Campbell. Tror Rosicky är skadad och missar, tror även Gibbs missar.... Shit pommes. Vi måste ha 3 poäng hemma mot pool då vi åker till OT helgen efter :/
be the change
|
|
|
underbara dag!
1. arbetsintervju 2. Arsenal FC - Liverpool FC
|