Reggaefestival på Trägår'n 3/7
Reggaefest på Trädgår'n Det har pratats, viskats och hållits tummar - men den här sommaren blir det av. Den 3 juli blir det en reggaefest av sällan skådad slag på Trädgår'n. Dags för Göteborgs reggaefestival. Det är lika bra att börja med att nämna namn, namn som man knappast trodde att man skulle få nämna i ett lokalt sammanhang, legendariska, guldkantade namn som man aldrig trodde att man skulle få se samtidigt i samma mening. Men här har vi dem: Gregory Isaacs. U-Roy. John Holt. Johnny Clarke. Och här har vi platsen: Trädgår'n, Göteborg. - Vi har ju försökt få till en bra reggaefestival i Göteborg ganska länge nu, säger Per "PK" Carlsson som tillsammans med reggaeklubben Get up står för det lokala arrangemanget. Det har pratats och pratats och just därför känns det otroligt roligt att det äntligen blev av. Ursprunget till det hela är Skånes reggaefestival som hålls dagen före i Malmö . Via kontinuerliga kontakter med Kulturbolaget i Malmö lyckade PK och Get up få hela paketet att ta sig norrut. Och resultatet blir Göteborgs reggaefestival - en helkväll med tjugotalet artister på tre scener. - Upplägget kommer att bli lite som Acceleratorfestivalen, säger PK. Tre scener , massor av artister - hela kvällen. Förutom de nämnda storheterna kommer även Fred Locks, Ronnie Davis & The Itals, Michael Prophet, Buru Banton, I'ngel Chanta & Roots Disciples samt Lloyd Parks and We the People band . De svenska representanterna är för tillfället Latin Kings, Peps Persson, Zoro & Rotbandet och Kung Kodum . Från Göteborg medverkar Kultiration, Dubadown och Kapten Röd. Ytterligare namn kan komma att läggas till. - En helt otrolig samling bra artister allt som allt, säger PK. En helkväll i reggaens och baktaktens tecken. Det här kan bli hur bra som helst. Vad ser du själv mest fram emot? - Gregory Isaacs har jag definitivt aldrig sett. Jag har en massa gamla vinyler med honom så det ska bli oerhört kul att se. Den 3 juli är det alltså dags. Biljetterna till Göteborgs reggaefestival släpps redan i morgon, fredag.
Fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
NICENESS!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
Det kommer bli helt grymt..! De har glömt skriva med Svenska akademien , som också är klara. Fler artister och såklart sounds kommer allt eftersom!
Helt brutalt sjukt.. Galet avundsjuk på GBG nu :) Hoppas Sthlm bokar annars så ses vi där! ;)
California, knows how to party!
najs vart köper man biljetter och vad kostar det?
----------------------
damn!!!!!!!!!d låter sjukt nice!!!!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det sänt ? Sizzla, Anthony B och Groundation också är klarat till festivalen. Vart köper man bljetter till Malmö? Det är redan många folk från Kopenhamn som snacka om festivalen. Fett Fett Fett Fett
HERREJÄVLAR! Jag älskar Kultiration, men Latin Kings och Peps Persson är ju inte helt fel heller!
Govinda
Det här är den första omgången artister som annonseras, fler lär komma....om ca tre veckor. Du kan hålla dig uppdaterad, det är bara 500 biljetter släppta i Malmö/Göteborg i april t.o.m 6:e maj!
Malmö: 275 :- Göteborg: 325 :- nu första omgången.
Festivalen kommer bli ännu större när nästa omgång artister annonseras!!!!
Länkar;
www.skanereggaefestival.se www.pkmusik.se www.reggaewarriors.com www.kulturbolaget.se
www.tradgarn.se
www.reggaewarriors.com
haha fy fan va schysst på min födelsedag och allt! kommer bli grymt!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
Å Reggjie Festival !
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
John Holt kommer inte, har jag hört. Relativt säker källa. Hoppas den har fel!
California, knows how to party!
Fred Locks, Michael Prophet, Loyd Parks......STORT JÄVLA BIG UP TILL GET UP & PK!!! Vem kunde tro att vi skulle få hit detta till gbg för ett par år sen?
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
smith: Bajs...
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
Kommer nog bli ett par Crazy ass dubsessions..
Blir det inga sounds? Det vore ruggit fint med några grymma sounds. (Jo Ziontist ska ju spela men blir det några fler?)
Baktaktservice Levererar...<br>
jo de e nog dags för Get Up att testa lite andra sounds....eller?
Reggaefestival anordnas i Malmö Av Alexander Agrell 28 april 2005 Sydsvenskan Malmö folkets park blir reggaearena. Den 2 juli arrangeras en reggaefestival med hiphop-touch i Malmö. I Folkets park ska en rad jamaicanska artister, bland andra Gregory Isaacs, U-Roy, John Holt och Johnny Clark, uppträda, sida vid sida med Peps Persson, Latin Kings . - Allt sker utomhus, på Folkets parks stora scen och två andra scener som vi ska bygga, förklarar Ibrahim Drammeh från klubben Reggae Warriors som arrangerar det hela ihop med bland andra KB. - Det här blir en tvådagarsfestival, vi samarbetar med Trädgår'n i Göteborg och artisterna spelar där den 3 juli. På artistlistan finns, förutom de ovannämnda, jamaicanerna Fred Locks, Ronnie Davies & The Itals, Michael Prophet, Burro Banton (kallad "The original Banton") och Lloyd Parks & We The People Band. Dessutom spelar Roots Alliance, I´ngel Chanta & Roots Disciples, Zoro & Root Band, Kultiration och Kung Kodum. Fler artister tillkommer.
www.reggaewarriors.com
Se det som en förfest till summerjam! Lite uppvärmning, för vad som väntar skall....
Sanning är inte det du säger, utan det du menar!
SIZZLA eller CAPELTON? Är det någon som vet om Sizzla eller Capleton kommer till skåne GBG reggae festival? jag skulle bli riktigt glad om Sizzla kom. han producerar ju grymt mycke skivor (dessutom är dom bra) så man borde ju få se honom på skåne GBG reggae festivalen!
seen
Tugt tungt asså.. Skulle Sizzla komma?
Lägg ner ryktena nu va, vem sa från början nåt om Anthony B och Sizzla? ...och Capleton? Skulle vilja att nån officiell representant från SRF säger nåt om det här.
ta det lugnt... det kommer släppas fler artister. ni får reda på vilka när de släpps.
hetshetshets!!
smith: got that right!
fett sooft
South CentraL Cartel
Wooow vilken line-up!!
SIZZLA, FRANKIE PAUL och SVENSKA AKADEMIN till skåne reggaefestival!!!!!!!! Explosive!
www.skanereggaefestival.se
yep!! detta kommer bli så grymt va..!!! dessutom: Klara sounds i GBG är Ziontist och Rough Lynx !!
Sicken heldag! Grymt!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
jag säger det igen: vilken jävla sjuk födelsedagsfest det blir :)
Detta kommer bli så overkligt grymt va....nästan inte så att man tror att d e sant! födelsedagsfirande a gwaan mitt i allt oxå....grattis i förskott furat! What a a day....
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Hurra!
Tantorious: Tack i förskott (eller vad det nu heter?) hoppas bara att görteborg ochj malmö fattar vad dom får för pengarna! Köp era biljetter nu!! lär ju inte finnas många kvar snart!
Sjukt fet kväll om alla akter nu kommer...
www.swingkids.se
Skivsamlare
2005-05-17 09:29
Soopa-Fly Hört något nytt angående att John Holt inte kommer? Vore sjukt trist om hans spelning ställdes in.
Yes! In Concert — For the love of music
ey! ska inte sizzla spela i gbg om han nu ska köra i skåne? nån som vet nåt????
DUB IT!
sjuuuuuk line-up. big up alla inblandade. nu är det bara att hålla tummarna, å kanske skippa roskilde då.
www.Bassline-Express.com
in med iskariots!
this goes out to my little princess
ca 2000 pers på trägårn. det är inte alls exakt, men nånstans där. så vi räknar mer eller mindre med slutsålt nu när sizzla är med i leken.
Kalonji VEX!! undrar om han kommer våga köra sina dancehall hits eller om han fegar ur som alla andra reggae/dancehall artister och kör säkra kort? vad tror ni?
Såg sizzla på KB för typ 1,5 år sen då körde han tyop 55 låtar å han höll inte direkt igen med de hårda låtarna...
www.swingkids.se
Först av allt, så ingenting missförstås: Jag menar alltså INTE att sizzla är dålig live på NÅGOT sätt. spelningen i sthlm för det var det bästa jag har sett. så det är jävligt bra läge att köpa sina biljetter NU! Det hade jag lätt gjort! Gillis: jag såg honom i STHLM i samma vända. Han körde ju några stora dancehall låtar men det var inte så man skulle se honom på Jamaica. Artister i det spectrat brukar vad jag förstår köra lite "lugnare" för den europeiska publiken...