I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DE LA SOUL@Scratch XXL 14/10, Trägårn

Klubb & Konserter - Göteborg

2005-10-14 17:45
Förfest i Valhalla-B från 19:45, Göta style!!

TUSH ET LELLE PUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2005-10-14 18:40
Vallhalla, jag måste dra! Whoop whoop!

2005-10-14 18:59
ikväll smäller det!! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-14 19:01
TeKoNe P22

hur mycket behöver du brorsan?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-10-14 19:23
ja tekone, kom ner till cafet så suggerdaddar jag dig lite öl, så har jag lite ouzo här
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes

2005-10-14 19:29
hahah

tomaha: beror på hur mycket kostar biljetten :D

dubmood: heh tackar men boozz har jag fixat nu, så det e gött :D
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-10-14 19:30
låt mig vinna biljetten :D

annars tror jag det e löst, ;) å då ses vi där å ses vi inte där berätta inte hur bra det var dagen efter för då har jag missat det :(
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-10-14 19:31
fan va jag är pepp!
Shopping bags they weigh down her aaaaaaaaaaaarm!
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
DJ

2005-10-14 20:09
Snart dags...

Me, Myself and Frugan laddade. Barnvakt fixad. Bara att börja räkna ner timmarna då...
4star - Cut the fuck up...

2005-10-14 20:10
panikköp av biljetter 20min innan shelta stängde...
allt ute i sista stund, men detta kommer bli fett!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
DJ

2005-10-14 20:13
Ses där då Johan...
4star - Cut the fuck up...

2005-10-14 20:31
aa, lätt... !

2005-10-14 23:04
blir snart till att dra in till centan då=)
Swedish DMC DJ Champion 2010, DMC World DJ Championship Finalist 2008, Swedish DMC DJ Champion 2008, DMC DJ Battle For World Supremacy Quarter Finalist 2007

2005-10-14 23:17
Jepp.. nu smäller det snart!
"I ain't haitin, I just heard better" J5

2005-10-15 00:55
funderar vad som sker när romo night som har klubb på trägårn mellan 21 och 05, och depeche mode special, clashar med de la soul, och scratch xxxxxxxxxl besökare. det låter gött.

2005-10-15 05:23
Fet kväll, big up Scratch!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-15 05:26
Kom hem nyss från en ööööver fet kväll....

2005-10-15 08:32
Scratch unit. jag är så full

2005-10-15 11:06
Yepp yepp big trucker man's rollin in town
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?
How ya do? How you do?

Grym konsert, kanske största akten till Götet på väldigt länge om inte någonsin. Eller vad tycker ni andra?

Scratch Unit äger mig!!

Admin

2005-10-15 11:36
Kvällens tre höjdpunkter hm...

1. Det första började ju med bandet man skulle använda sig av för att visa att man var på rätt ställe som det stod "Metaltown 2005" riktigt ÄKTA!

2. Pimp-Matte tar sig vatten över huvudet: Att kunna stå på topfloor och spilla vatten på homies är alltid kul. Särskilt när personen ifråga planerar att komma och knocka än tills de inser att det bara är lilla oskyldiga jag som druckit lite öl.

3. Ghazal dansar på scen med 24andra tjejer till tonerna av "Baby Phat". Jag väntar fortfarande på den dagen jag får glida upp och skaka rumpa med 24andra killar till en blytung Foxy Brownspelning. Nästa scratchbokning kanske? =)

Big up till Scratch iaf! Jävligt fet lokal och allt, fattar inte varför jag aldrig varit på Trädgårn innan men det var lite samma stuk på den som Vega i Köpenhamn.

Kommentar om 10år: "Jag var där, alla var där. På De La Soul "

2005-10-15 12:08
Oooh ooh ooh ohh...

Jag säger bara, ni som inte var där kan börja gråta redan nu, för De La bjöd på en show utan motstycke. Det var en skön blandning av gammalt och nytt material. Låtar som "The Grind Date", "Me Myself and I", "A Roller Skating Jam Named 'Saturdays'", "All Good" och "Itzsoweezee" var väl några av de låtar som fick igång publiken ordentligt. Får försöka sätta ihop en komplett tracklist senare. Det var verkligen energi och positiv stämning rakt igenom hela kvällen. Den enda låten som jag verkligen saknade var väl "Three is a magic number"
"I ain't haitin, I just heard better" J5

2005-10-15 12:14
yes it is!
smells like funk

2005-10-15 12:41
helt snorbra låtval hade dom. i princip varenda låt jag satt å hoppades på på förfesten blev ju verklighet. och avslutningen med ring ring ring va så sjukt gungig.

2005-10-15 12:45
haha åh det va så skönt att dom körde shopping bags när alla tjejerna va på scenen.

2005-10-15 14:05
Blytung konsert!

Blev chockad när det var klart dock, klockan var ju halv 4, hela kvällen var ju i princip slut =)

2005-10-15 14:52
mfs - HAHA, ursäkta? vadå ghazal dansar på scen? jag har inte dansat på nån scen! du måste sett i syne...
baeng

2005-10-15 14:56
För tjejerna som gick upp på scen var detta deras största äventyr genom tiderna misstänker jag..
Jadu

2005-10-15 14:57
Åååh jaaaa!!! vad bra det var. Ooh, Saturdays, Me Myself and I, och så Baby Phat! O-lamt.

Sen är det ju sjukt cleant att se Maseo stå och halsa ur en vinare.

Trevligt att han kom och snurrade lite skivor på Cafe Publik också, inte så stor uppslutning men det var schysst och dansant.

2005-10-15 15:30
Det där med tjejerna gör dom VARJE show. Gud kul det måste vara att synas där uppe ;)
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2005-10-15 15:32
hade inga större förväntningar innan man gick dit, men det var en riktigt, riktigt fet spelning!

2005-10-15 15:43
satan...sällan man ser en hel publik gunga med så bra som igår...det av sjukt.
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2005-10-15 16:06
de va tungt.. ja skickade upp frugan på scen så hon va ju glad igår iaf =)
Rock out with your cock out!

2005-10-15 16:44
Den var hur tung som helst!! bästa på riktigt länge!!! En annan tog ju i hand...fan kommer inte ihåg namn så jag säger den smala snubben å såp petade jag på DJ´ns mage....hehehe.... fick ju en autograf med....VIKTIGT!! Ghazal va på scen...!!!

2005-10-15 16:57
haha, okej det är uppenbart att det finns fler ghazal:or än mej. jag som trodde jag var så speciell :(
baeng

2005-10-15 17:31
Fet konsert assså, whoop whoop! Bästa på länge...

2005-10-15 18:02
asså ni killar som beklagar er över att tjejerna var överlyckliga på scen är bara avundsjuka.
ni är också groupies. jag lovar.
Flärtfärs

2005-10-15 18:07
galet nice var det!

2005-10-15 18:09
...trots att jag inte fick stå på nån scen...

men den här spelningen var tusen gånger bättre än roskilde 2003, överträffade förväntningarna med mil! riiiiktigt tungt.

2005-10-15 18:26
Vikktorius P18

en annan fick ju micken i tio sekunder :D

2005-10-15 20:07
haha det var så skönt när han hoppade ner i publiken å stod där och gungade med sitt egets bands publik. haha åh. jag vill igen.

2005-10-15 20:33
hmm haha nu börjar jag förstå ståhejet som blev när jag sa ghazal högt i min telefon utanför och sen blev allt jättekonstigt.

2005-10-15 21:23
ok. kan nån ringa de la å säga att dom kör varje helg på trädgår`n för detta va bland d bästa jag varit med om!

2005-10-15 21:47
Kan någon langa bilder eller?
Jadu

2005-10-15 21:52
riktigt shysst spelning, synd bara att det inte var fullt i lokalen. bigups till adam o co
Swedish DMC DJ Champion 2010, DMC World DJ Championship Finalist 2008, Swedish DMC DJ Champion 2008, DMC DJ Battle For World Supremacy Quarter Finalist 2007
Groupie

2005-10-15 22:59
Fuck Stockholm, GÖTEBORG is the place to be!
Grym spelning, synd att lokalen var lite, lite för stor, och att folk verkade gitta hem direkt efter att de gått av...
Anyway, grymt bra upplevelse i alla fall...

Någon som har en lägenhet att hyra ut eller behöver en inneboende på Sveriges framsida?
Hook me up...
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit!
Bullshit.

2005-10-15 23:17
vaktjävlarna släppte inte in mig för ja va "för berusad", och ja va knappt full för fan. sen började en vakt bråka med mig å slängde in mig i ett par taggbuskar. otrevlig och våldsam som fan va han, och jag va verkligen trevlig och på hur bra humör som hellst. när vakten håller på att slänga runt mig och grejer kommer två polare ut och frågar vad som pågår.. bara för att de ifrågasatte deras "arbetstekniker" så fick dom inte komma in igen. de va inte heller otrevliga på något sätt.. så en polare ringde snuten, och när dom kom så tog dom vakternas parti helt och hållet och slängde in mig i bilen där en av grisjävlarna gav mig en smäll i ansiktet eftersom jag va ganska otrevlig.. men vafan, de la soul började precis spela, jag hade förköp, hade druckit några öl och fick inte komma in.. klart man inte är så munter direkt. jag reagerade på hans slag och började vifta med mina händer, då tar en kvinnlig polis tag i min hand och BITER mig. hårt, det gick hål i skinnet och började blöda. sen bokstavligttalat slängde de in mig i cellen och släppte mig i morse klockan 9. och mina polare, som hade kommit in tidigare, som hade band å allt plankade in sen.. och efter nån låt kom vakterna till dom och slängde ut dom igen! när de hade band liksom och bara stod å digga till musiken. weeee! fyfan för maktgalna jävla snutar och vakter. det här va det värsta jag varit med om.
www.klistermarkskriget.com

2005-10-16 03:22
utter

vem hoppade ner i publiken? när hände detta? jag såg inget?

underground_åke1

herregud! det var det värsta jag läst. men du måste ju ha gjort något som provocerade vakten eller iaf vinglat till som gjorde att han inte lät släppa in dig?

2005-10-16 11:00
all the things she got, she got from meeeeee
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes

2005-10-16 12:11
grym spelning, de lilla ja hann se innan gestapovakterna kastde ut mej o ryckte mitt band helt utan nån fuckin anledning.

stod helt lugnt i baren o snakka me en polare, så kommer en gestapo å bara drar´tag i mej o säger "du ska inte vara här, hur kom du in!!??", va svarar man då? "genom dörren såklart, vart annars?? o vaddå fejk? hade ju fan biljett". men ut åkte ja, utan ytterkläder.
verkar inte som ja vart den enda som åkte ut utan nån speciell anledning, för under de tio minuter man stod där ute, frös som en gnu o väntade på kläderna så kom samme jävla idiotvakt o kastade ut fyra till, däribland polarn ja snakka me, ha åkte ut för han hade pratat me mej... åxå en jävla anledning...

trädgårn i all ära, men deras fuckin vakter har ja fan allri haft nåt större över te, absolut inte nu mer

2005-10-16 12:31
Vad ska man säga, otroligt bra spelning! Skönt att den var så lång också!

Rätt kul dessutom att stå och studera alla roliga syntare innan, lite kontraster om man säger så mot att gå till andra salen och kolla på tusen gubbar som inte kan sätta en keps ordentligt på skallen :) Men det här var bästa spelningen jag har varit på på mkt länge... Tack!