I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

13/6 - Krs-one @ Scratch, Pustervik!

Klubb & Konserter - Göteborg

2006-06-03 04:04
2007 albumet lär nog inte vara helt Marley Marl producerat . frågan är varför jag översätter överhuvudtaget, full och dum var ordet . Gonatt / F.C a.k.a fylle propaganda mannen.tk

2006-06-03 04:06
13+2+1 = 2007 ?

2006-06-04 02:01
Typiskt, jag var i gbg för nån vecka sedan... kunde väl kommit dit då kriss. Måste ta min lazy ass tbx igen nurå... KRS ONE för helvete. så den token tog båten över igen, hahaha!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-06-04 21:43
Kuk oxå! ska man på nån sketen intervju på onsdag morron. skiter i den, hiphop är viktigare än ens framtid.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-06-04 21:45
vafan... på en tisdag märkte jag nu :(
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-06-04 23:11
Weiner: dig verkar vi ju vilja ha in... trevlig å allt verkar du vara också...
www.scratchgbg.com

2006-06-05 19:00
SÅ ENormt fett!!! Nu har jag tagit ledigt, man fixar biljetterna på de vanliga ställena eller? får jag ingen biljett, då jääääävlar

2006-06-07 12:23
Så jævla typiskt gbg att d e inte e på en stor fet lokal.. nær d me sån hær akt borde gøras før en gång skull nær det fins møjlighet! Vist pustervik har sin charm å d e lite status å ha han dær osv.. men tycker ni borde vågat å sattsa lite storre en sån hær gång!
Det kommer oavsett bli sjukt bra!!!! før dom som får platts... å før dom som inte har bæsta ljudkvalle kravet.
Har sett KRS å ligan på mondo sjukt fullsatt e sæker på att d hade blivit d på en liknande lokal i gbg me.
Ser i fram e mot å se KRS på en mindre lokal dock tror faktiskt att d kan bli bættre å intimare.
Før dom som vill så fins ju chansen å se honnom på en stor scen i Oslo på rockerfeller... trist bara att vi inte får se d i gbg.

// Tomas
priyde

2006-06-07 12:26
vadå, pustervik har ju bra ljud?
www.klistermarkskriget.com

2006-06-07 13:10
påståenden med frågetecken på slutett är alltid dom bästa.
undergroundåke tror du det här jävla forumett e nån jävla lekstuga eller???
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>

2006-06-07 15:57
AAOW FETT
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-06-07 17:44
Det är väl alltid en ekonomisk fråga på vilken lokal man lägger en artist. Det är inget man slumpar fram för skojs skull. Det var ju Lövet som arrade De la soul, som ju var på trädgården, och han arrar nu också. Det är såklart han vet vad han pysslar med, killen har gangstrat i flera år nu.
www.myspace.com/djpraod
www.myspace.com/speechdefect
www.speechdefect.com

2006-06-07 18:57
Det va ju snack om Ullevi ett tag... hade blivit fett! Gott om plats... och störst i stan ;)

Vet inte vad du menar med ditt inlägg Thomas... först är det för litet men sen ser du fram emot det? No offence, men fattade inte riktigt vad du ville ha sagt?

Apropå storlek på lokaler... många av de bästa spelningar jag varit på har varit just på små ställen. The Roots 97 på Nef t ex. Grym spelning och jävligt intimt.
www.scratchgbg.com

2006-06-08 10:23
Allvarligt talat, det är ju just det som är så jävla fett med Pustervik! Att lokalen är intim, samt närheten till scenen. Sen att Pustervik inte ligger i Göteborgs charmlösa centrum, utan i stället på Järntorget är ju ett stort jävla plus. Scratch och Pustervik har dessutom bättre publik än någon annan klubb eller lokal i Göteborg, no diggedy. Alltid softa människor där som verkligen är in it för musiken och vibben. Är helt hundra på att taket kommer lossna på tisdag.

2006-06-08 10:58
Toffan har rätt, ju mindre lokal desto fetare upplevelse. Så är det ju nästan jämt.

DeLa på Trägårn var förresten bra, men hade nog varit legendariskt i en mindre lokal. Det gäller ju ändå att ha förståelse för att allt är ekonomiska överväganden från arrangören och som publik har man ju bara att rösta med fötterna.

Tänkte bara skriva det så att ingen trodde att jag menade att det var fel att ha KRS i en så liten lokal, i mitt förra inlägg där uppe...

Att det är lite uppseendeväckande med KRS-One i lilla Pusterviksbaren är alltså bara positivt, förutom för dem som inte är görsnabba att köpa förköp. Om nu inte Götets oförutsägbara rappublik (minns ni Beatnuts Kåren?) har bättre grejer för sig på tisdag.

Själv ska jag arrangera presskonferens på ostkusten och har inte ens en sportslig att hinna fram i tid. Piss.
Check yourself and I'm out.

2006-06-08 11:45
Jag håller helt med att det blir bættre med en packad lokal och att det blir en helt annan stæmmning æn i en "aula" typ kåren.. men fins ju fler allternativ.

Hade personligen mycket hellre sett KRS på Neff.. eller drømmen hade ju varit Rødasten... men då hade ngn fått hosta i Paulinas aka rumpnisse bar chefens glas dgrna innan så att vi slapp høra på oa hela natten timmarna innan spelningen.

Va ja menade va ja sa om KRS på Pustervik va att nær vi får ett så tungt namn till gbg så borde gøras lite større.. om vi ngn gång ska få jobbat upp scenen i gbg. Tycker d blir tråkigt om d blir som på DJ Premier att dela upp publiken på två dgr som en jævla bio film.

D va jærft av adam att næsta gång med De la soul entra trædgårn!

Førstår Adam att d e lite nojjigt att boka trædgårn i førsta sek.. men hoppas att han bokar om, om førkøpet rasar ivæg.. d finns ju flera mellan stora lokaler. I o førsig så har ju gbg:s p(k)op maffia pinkat in d reviret, å ska ha størsta delen av kakan.. men adam har ju i o før sig halva inne dær så d går væll ;)

Antar att KRS blir billigare på en mindre venu.. så d blir sækert bara dyrare o massa mer jobb... men tråkigt bara att vi førmodligen alldrig kommer att få se bra stora hiphop akter på en stor scen i gbg typ Mondo, Vega, Rockerfeller.

Moste sluta det hær innlægget med att tacka å gratta Scratch crew før att dom tagit hit den stora ikonen før vad hiphop is al about!

Tack Adam å Cristoffer

P.s hoppas ni inte ser detta som en diss utan som ærlig feedback.

// Tomas

priyde
Admin

2006-06-08 12:21
Hittade ett klipp från Sound of the Police som jag filmade när jag var nere i Köpenhamn. Så ni förstår vilket jävla drag det kommer bli på Pustervik, helt sjukt!

KRS One @ Köpenhamn

Nu åker jag och köper min biljett, reppa din click!

2006-06-08 18:04
shit börja bli ont om biljetter nu

2006-06-08 18:39
Var köper man? Är sällan i götet.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-06-08 21:01

2006-06-08 21:31
en jävla tisdag :/
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-06-09 00:02
Faen oxå hinner inte, har tvättid på tisdag.

2006-06-09 01:36
GÖÖÖÖDIT Lövet!!

Fan va grymma ni e! bästa klubben istan!

Vågar man fråga va som kommer härnäst, skulle ju kunna bli vad som helst käns de som!

tjoho!

//albin

2006-06-09 02:37
Av planken på stan att döma så blir det Blackalicious.
Känns stabilt att ha KRS biljetten i tryggt förvar nu.

Knullimmman kommer ligga decimeterjockt på Pusterviksfönstrerna!

2006-06-09 08:46
Jag kanske kommer hem den 12e så hur gör jag för att ha en säker entré???

/mr slutar skolan idag!
 Red Motion Music

2006-06-09 12:36
hur ligger det till med biljetterna ???

kan man köpa biljetter på Sön-Måndag ?

Att förköpa är det ett måste eller finns det chans man kan komma in om man payar i dörren ????

får faan inte missa detta!!!!!!!!!!!!!
http://www.myspace.com/inredunkel

2006-06-09 15:22
gåzen
de är lite svårt, där jag kommer från har vi mer moderna vapen. va är pizza loafers?
 Red Motion Music
Admin

2006-06-09 16:11
Mannen som arbetade på Pusterviksbiljetter verkade rätt övertygad om att biljetterna skulle ta slut. Så du borde nog gå dit och haffa din pappersbit på måndag.

2006-06-09 17:04
aiight, tack för infon!!! får faan inte missa detta!!!
jobbar till söndag morgon klockan 4,
så jag åker in te gbg på söndag kväll så jag får la hoppas att det finns kvar några på måndag!!!!!!

hoppas vi ses där!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.myspace.com/inredunkel

2006-06-09 23:06
de tär blenda, shelta å pusterviks biljetter man kan fixa sina biljetter på va? Det är väl iaf nåt av dom som har öppet imorgon? Om nån har koll så droppa deras öppetider för imorgon lördag, tack på förhand
Toastare

2006-06-09 23:09
shelta 12-16
blenda 12-16
pusterviksbiljetter 10-15
Jag skyller allt på Emma!

2006-06-09 23:12
tack som fan BountyBoo, då ska jag väl iaf hinna med imorgon.

2006-06-10 04:49
pusterviksbiljetter stänger nog redan 14 på lördagar va ? Mvh / Snoawboardbruttan F23

2006-06-10 05:02
Snow vs Snor ?

2006-06-10 12:30
Haha, kom han pa baten eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-10 14:21
yeye, biljett inhandlad!
Byaaah!

2006-06-10 16:13
bloodfiyah!

jaha då missar man väl detta pga att man jobbar i 13h samma dag...scratch ni är fetast!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Toastare

2006-06-11 12:27
Fried-Chicken F58

så rätt så...14..

fast, det är för sent nu

2006-06-12 01:09
kan inte nån filma? för oss som inte kan gå..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!
Toastare

2006-06-12 09:10
filma gör man på fotbollsplanen, detta ska upplevas live!

2006-06-12 12:55
när går han på scen?

2006-06-12 12:55
tror ni att han kommer signa skivor?

2006-06-12 13:51
aiight! är busy bee förband eller står dom på scen samtidigt?

2006-06-12 14:52
Det kommer bli Return of da boom bap på Donuts på tisdag. Vi förfestar med riktig hip hop där innan KRS-spelningen på Scratch/Pustervik, som vi självklart ska gå och se. Come one, come all!

Gratis inträde innan 21.00 (sen kostar det hela 20 kr som vanligt...)

DJ Digga (Shelta) & Rickwon the Chef spelar the real ish som vanligt, och denna kvällen kommer det blir mer NYC 90´s hip hop än vanligt kan vi lova. Strictly mixtape steelo...

Donuts - Varje tisdag hela sommaren @ Uppåt Framåt
Beats, breaks & grooves straight from the crates...

2006-06-13 00:00
Gåzen F60

Har sett diverse akter från andra sidan atlanten på Pustervik och ingen har gått på tidigare än exakt en timme före stängningsdags. Skulle KRS köra redan från 12 alltså?

2006-06-13 02:15
yup, 12vore väl rimligt... ellä!
www.scratchgbg.com

2006-06-13 02:15
cya tomorrro!
www.scratchgbg.com

2006-06-13 02:27
Ca: midnatt går han på, inget förband. ÖverTungt, Varmt o Svettigt lär det bli. Kall dryck skall tydligen finnas till försäljing.

Det kommer även säljas & signas en hel del merch enligt den information vi fått.

Finns lite förköpsbiljetter kvar på samtliga 3 ställen, dvs Shelta, Blenda & Pusterviksbiljetter. Tar det slut på något av förköps ställena imorgon tisdag eftermiddag, så kan man ju alltid kolla på nått av dom andra ställena för att försäkra sig om sin försöksbiljett som Einstein sa. Avståndet är ju som bekant inte så långt mellan Shelta & Blenda. ( Se upp för bilarna dock)

Hinner man inte med att klippa förköpsbiljett under dagen så är loppet inte helt kört, Det kommer oavsett om förköpen säljer slut imorgon eller inte att finnas hyfsat med biljetter i dörren. Men vi rekomenderar att man är rätt tidig om man inte hunnit köpa förköpsbiljett för att vara säker på insidan när tåget går vid midnatt.

Ses / Scratch Unit

www.scratchgbg.com

Admin

2006-06-13 09:53
Det kommer bli historiens varmaste på Scratch, helt sjukt! Någon sa att det kommer bli 28grader varmt under dagen och 45,5 grader varmt på KRS-One spelningen. Bring your handfläkt mafukkazzz!

2006-06-13 11:12
jag e pep!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.