|
|
|
|
|
31/1 - Top cat (UK) @ Dancehall Explosion
Junglist & Dancehall massive get ready for ..
Top Cat & DJ Smerkah (UK) DJ Jungle J Axxionpack, Rough Lynx & Blenda Sound Onsdag 31 jan Jazzhuset, Erikdahlbergsgatan 3 100kr 22-03 18år
Top Cat började sin karriär på olika soundsystems i England i mitten på 80-talet och fick sin första listetta med "Love Me Sess" 1988. Sen dess har Top Cat toppat listorna i England med både Dancehall & Jungle singlar som Request The Stylee, Push Up Yuh Lighter, Over Yuh Body m.m.
Som Jungle MC anses han vara bland dom största och hans sammarbeten med Congo Natty & Shy FX har gett han nuff respect inom Jungle.
Top Cat släppte under 2006 en remake på "Sess Yuh Want" och gästade Shy FX senaste LP på 6 spår . Han är bokad över hela världen och turnerar konstant.
Top Cat kommer att köra ett set med både Jungle och Dancehall uppbackad av D.J Smerkah.
Under kvällen kommer Axxionpack, Rough Lynx & Blenda stå för Dancehall och Jungle J kommer stå för Jungle
BULLET BULLET BULLET ! ! !
http:///www.myspace.com/topcat
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
missa inte...det kommer bli wicked
|
|
|
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
|
|
|
ser fram emot detta asså...! kommer bli heeeelt galet
www.myspace.com/roughlynx
|
|
|
riktigt riktigt himla fin bokning.
wine up yu body!!
www.swingkids.se
|
|
|
Efterlängtat!
Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken
|
|
|
RUCK RUCK RUCK! Södern i huset
twitter.com/dj_shirkhan
|
|
|
BRUCK BRUCK BRUCK.... western i huset!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
|
|
|
Kan man förköpa biljetter någonstans? Jag funderar på att åka från Sthlm nämligen..
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
|
|
|
boh!
www.strukturmusik.com
|
Producent
2007-01-24 19:44
|
Kommer bli fetas i år...!!!! original...stuff = ) hell yeah im there big up
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DEM A GWAAN LIKE DEM BADD BUT WE NO SAY JAH JAH BADDA DAN DEM!
Kommer bli helt vansinnigt! En av UK's absolut fetaste Deejays/MCs! Missa inte detta!
CHOP CHOP CHOP
http://www.myspace.com/roughlynx
|
|
|
förköp (finns på Blenda) rekomenderas !! Top Cat kommer att mash di palce,, Efter spelningen utlovas det ett fett Jungle set av DJ Jungle J och nuff bashment av Rough Lynx & Axxionpack
|
|
|
det är bara att tacka Dancehall explosion crew, sinnesfet bokning
alla som inte hört honom , gå dit!! det blir inte mer London Badbwoy än så här...
BIG UP ALL LATE NIGHT CREW, ORIGINAL DRUNKEN MASTER PASSIN THROUGH!!
Mabuhay!
|
|
|
lääg till en tia i inträdet å sänk priset på dubsen då...
Mabuhay!
|
Producent
2007-01-27 22:12
|
Väntar ivrigt på denna kväll... = )
|
|
|
|
|
|
lite sista minuten info.. D.J Smerkahs pass gick ut så han blir ersatt av ingen mindre än Roger Diamond från Sovereign Syndicate Sound www.myspace.com/djrogerdiamond
|
|
|
|
|
|
Du kommer vara där, menar du...din ost.
God is great, the devil is a mutherfucker.
|
Producent
2007-01-30 18:32
|
Kommer bli madd ändå...!!!!!! = )
|
|
|
Well all of di herbalist and ganja gorgon dem... Hang on!! Cause this is the original ganja smoking, herbman hustling, sensimillia smugglin...... Top Cat kommer till stan!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
|
|
|
Detta kommer bli så tungt va! Gött att man äntligen slutat jobba tidigt så att man äntligen kan gå till Jazzhuset igen.
www.Bassline-Express.com
|
|
|
Ikväll smäller det! Kom och bränn lite av den nyfådda lönen, rid på den nyflådda björnen och se Top Cat riva Jazzhuset!
I loungen utlovas en heavyweight digi-selection!
På dansgolvet blir det bashment och jungle för hela slanten!
Ses ikväll!
|
|
|
|
Producent
2007-01-31 12:29
|
Fästkuddarna har klämts fast och kvällen kommer att bli maxxarnas maxxare...missa inte detta för helvete...!!! kommer bli the wickedest night ever...!!!
|
|
|
|
|
|
smerkah...smurka?
strength
|
|
|
|
Producent
2007-02-01 13:49
|
D var grymt osm fan, synd bara att människor inte kan fatta det = ) det var najs som in i helvete.. = ) big up to dom som styr upp d..!!!
|
|
|
fan top cat MÖRDADE stället igår! Sjuuukt fet spelning änna! synd för er som missade det...
www.myspace.com/roughlynx
|
|
|
murder on di dancefloor!! heeeeeelt sjuk spelning
Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken
|
|
|
Mycket jungle eller? vad tyckte folk som var där då?
|
|
|
Fan Gbg verkar ju äga alltså, kanske måste flytta dit haha
|
|
|
Gbg äger utan tvekan klubbscenen för tillfället. Jämfört med hemma i Sthlm är det som att stiga in i duschen en bakfull morgon och känna varma sköna strålar mot huden.
Det känns väldigt mycket högre i tak i Gbg än det gör i den oseende blickens stad. Fuck Sthlm säger jag. Jag flyttar.
Är här i Gbg i 12 dagar och det är första gången man inte är här en natt, spelar på nått ställe och sen åker vidare. Innan har jag vart skeptisk som den stockholmare jag ändock är men nu när jag är här ett tag måste jag säga att Gbg är the shit.
Folk ler och dansar som galningar på dansgolvet. Ingen bryr sig om du har en äkta skinnjacka. Folk randompratar med varandra på spårvagnen (sjukt farliga när man ska gå över vägen iofs). Randomprata med någon på tuben och du får tårgasen i ögat..
Mitt intryck kanske är lite överdrivet men det är inte direkt något som tar upp tid i min hjärna. Go with the flow!
fet fest CREW!
Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.
|
|
|
Ajuste, Top Cat var nice också men tyvärr var det för få som insåg det och pallrade sig dit varför det inte blev den hype som han förtjänade.
|
|
|
Hehe nice, har fan aldrig varit i Gbg. Gillar iofs Sthlm men gbg verkar soft, oslo vibes eller? ni som vet...
var det dåligt med folk men bra drag på de som var där eller dåligt drag men mycket folk?
|
|
|
Inte så mycket folk men bra drag på dem som var där.
Mjae, Oslo känns lite sådär för mig. Det är så jävla kluvet, du har dina norska helyllon som glider omkring och känner sig nöjda med sig själva och sen har du en miljard horsepundare som lever på samma plats men i en annan värld. Helylle norskarna verkar inte se att det ligger en snubbe i hörnet på fina shoppinggatan och dör liksom. Det har blivit en blind fläck i deras ögon. En perfekt värld har inga knarkare, även om de de facto finns där. Sen har jag mött så jävla mycket norrmän som helt öppet är rasister, det är socialt accepterat att vara ignorant.
Jag har dock bara vart där 2 nätter i rad som längst såå.. Vad vet jag. Mitt intryck är dock att norrmännen lever i en bubbla som inte känns sund.
|
|
|
Haha! Rätt klockrent overall kanske.. Mycket rasism är det där iaf men de som växer upp nu tror jag är rätt okej ändå. Skön vibe, hängde iofs enbart på reggaeklubbar under mina år but still. Inte så jättemånga ställen i Sverige man kan köra klubb till nio på morgonen och snuten tittar bara förbi varannan gång typ, eller dra ut boxar i parken spela medans man grillar å blazar å dricker bira.
|
|
|
Jo, vi hade fest i det där ockuperade kvarteret i somras, Haus Mania hette det va?. På Skate Fight Club nere i källaren. Det var jävligt fett men ändock. Vi har haft en hel del svartklubbar som pågått tills vi tröttnat i sthlm också med snutarslen som tittat förbi och inte haft något att invända. Terrorbalans kallas det tror jag eh. Ett klassiskt exempel är när snuten kom och parkerade piketen utanför entrén och sen gick och käkade donuts med orden "rör någon bussen stänger vi festen, har ni koll på den stannar vi borta". Sitter just nu i festivaltältet på Järntorget och lyssnar på DJ Dainjas 80´s mixtape. Omöjligt att sitta still I tell you. Gbg!
|
|
|
danang - har hört att göteborg & co söker jobb.
|
|
|
Vad är Göteborg & Co? Söker dom jobb?
|
|
|
Det är ett företag som promotar gbg.. länk
|
|
|
|
|
|
lämna jobbet på mega till mig så byter vi he he
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
|
|
|
Låter som en plan. Eller så får jag ta med mig Megan ner till götet helt enkelt..
|
|
|
|
|
|
Skojade bara lite. Inget att förstå. Fred till gatan.
|
|
|
big up dancehall explotion killarna!!!! bästa spelningen hittils tycker jag, top-cat var grym!!!!! tråkigt att så många gick miste om det.......................... pow pow pow!
"Väfän... De e bare å fläke ôpp börken å môlje i sej"
|