Jönköping | 6 maj - USCB Allstars på iMango: City
iRIE Music och Jönköpings Ungdomsråd presentear: "iMango: City" Nu är det dags för ännu en iMango-festival i Jönköping! Denna gång kommer festivalen att äga rum mitt i centrala stan, vid Stadium-korsningen på Östra Storgatan. Datumet är satt till den 6 maj. Detta kommer bli något mer liknande iMango goes Beach som ägde rum förra sommaren på Vätterstranden. Det kommer finnas en livescen med lokala band i alla olika genrer, en dansscen med lokala dansgrupper, BBQ samt mycket annat! En skillnad är dock att till denna festival har vi en galet bra huvudakt inbokad, nämligen ska/reggae/rocksteady-bandet USCB Allstars ! Genom att ha skapat sig ett av Sveriges mäktigaste liverykten och en stark independentstämpel har bandet under sina elva år nått ut till många olika sorters människor i alla olika åldrar, även långt utanför Sveriges gränser! I slutet av mars iår släppte bandet ett helt nytt album ”We Could Have Been Kings” . I och med detta albumsläpp så ska bandet ut och turnéra en hel del, och just den 6 maj stannar de till i Jönköping på iMango: City! När: 6 maj Start: 19.00 Var: Östra Storgatan (Stadium-korsningen) Pris: Gratis! Mer info: www.iriemusic.se / www.uscb.se Detta kommer bli en i raden av lyckade iMango-festivaler, som ni inte bör missa! Kärlek /iRIE Music och Jönköpings Ungdomsråd
yeah.. nice att det händer nåt..
www.twitter.com/mzamora036
Skivsamlare
2006-04-12 16:27
Smålands skogar får röra sig än en gång. Visst är det 6 maj, för rubriken säger något annat.
Yes! In Concert — For the love of music
Oj oj, har jag skrivit fel! Självklart är det den 6 maj! Ska be någon admin att ändra det...
denna tråden e för död.. upp igen o missa inte oss.. haha
De lokala banden som är klara är: Martin Zamora & Bluebridge Quartet Jazzbandet Colerful Street Grace.Will.Fall Sen blir det en sjukt fin BBQ där ni köper mat för 20-30 spänn nånting. En dansscen hoppas vi på att styra upp, om vi får tillräckligt många dansgrupper. Sen blir det massa annat smått å gott å chill med soffor och grejer. :)
Jazzbandet spelar för fan inte jazz. dom körde krustpunk senast jag kollade ;) haha fyfan vilket namn kom dom inte på något bättre eller? Kommer inte den där gruppen Hiphopbandet o lägger några feta med?
Shooo bree
Eldslukare och magdansös är några nya happenings som kommer dyka upp under kvällen!
det låer jju smaskigt iallfall
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
www.jnytt.se Lite skrivfel här och där bara... Men annars stämmer det väl. :P
samt Jazzbandet (Jazz) hahaha är det bara jag som tycker det är förbannat kul?
Shooo bree
Dom har ett namn nu, Gesho kallar dom sig för... Vet inte riktigt vilka dom är, men de ska vara jävligt duktiga! :)
Tyvärr måste vi meddela att festivalen iMango: City som skulle ägt rum den 6 maj är inställt! Förberedelserna var helt klara; dansgrupper, artister, eldslukare ocb BBQ var några av de saker vi var helt på det klara med. Det hade verkligen blivit en kanonfestival! Det som kom i vägen var tyvärr Hälsovårdsnämnden på Jönköpings Kommun som, en och en halv vecka innan festivalen, meddelar oss att de inte kunde ge oss tillåtelse för att genomföra detta. Deras argument var att det måste vara tyst i centrum senast 18.00 en lördagkväll... Däremot så kör vi fortfarande USCB Allstars samt Martin Zamora & Bluebridge Quartet och Grace.WIll.Fall, live på Kulturhuset samma kväll! Dessvärre så har vi inte kvar alla våra tänkta bidragspengar eftersom festivalen inte blir, så denna spelningen kommer att kosta 50 Kr. Vi hoppas att dte inte tar emot allt för mycket... Med andra ord, vi är hemskt ledsna över detta, men vi kommer ändå kunna erbjuda en grymt svängig kväll på Kulturhuset istället! Se mer info under arrangemang.
Skivsamlare
2006-04-27 18:45
Fan va surt! Så självklart, när det väl anordnas något grymt ska det skita sig..
Yes! In Concert — For the love of music
Ja... men vafan, det kommer bli en nice konsert med USCB ändå! Inte i klass med en soft festival i vårvärmen, men ändå. :) Hoppas ni kikar förbi! :)
*riktigt glad att jag flyttade från skitstaden* .. men jag lär ju komma på spelningen iaf.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Aj som fan. När spelar USCB exakt? Inte innan halv 11 va?
Shooo bree
Jojo. Har du tänkt hänga på Kulturhuset hela natten eller? :P Insläpp 20.00... USCB börjar spela någon gång innan 22.00
Nej men vet ej om jag hinner med det eftersom jag har bokat bord på resturang vid 9 (fan vad gammal jag låter)
Shooo bree
Aj aj... Då tycker jag du ska avboka det genast! Ta med flickvännen på konsert istället. :)
Ohhhh låter som det kan bli kanon, hoppas man hinner komma förbi :)
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
Lite smaskiga detaljer: Det kommer bli i Stora Salen istället för Studion. Dock kommer den vara avdelad på mitten... Det kommer finnas soffor och bord å grejer, där vi bjuder på popcorn och annat tilltugg (yeah!)... Och vi kommer ha egen försäljning, då Nyfiket är stängd, bestående utav negerbollar, kakor, mammas nybakade bullar (och jag lovar dom ÄR världens godaste!) och dricka. :) Det ni! ;)
loool du vågade säga negerboll! :o Måste man skaffa biljetter innan? Om ja, var gör man det?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Haha, jaaa klart det är väl klart! Det är bara folk som inte känner några svarta/negrer som inte vågar säga det. Är man svart själv så har man ju inga probelm med att säga ordet "neger". Så det där är lite löjligt tycker jag. :) Nej, det finns inga biljetter att skaffa innan. Bara i dörren, 50 Kr. Men du behöver inte oroa dig. Vi har bokat Stora Salen i Kulturhuset nu. Vi skärmar av den till hälften, så den tar 400 pers. Skulle det kommer fler så öppnar vi upp den. :)
men det låter ju jättebra.. :)
Kommer det att serveras tattardricka (premium cola) till negerbollarna?
Shooo bree
Nejnej. Det kommer serveras drickabacksdricka. Det vill säga; Jaffa, Päronsoda, Champis, Loka... Möjligen Spendrups cola, men jag vettefan... sån cola är så jävla äcklig! Den smakar nästan vanilj eller nåt... =/ :)
Hoppas du avbokat bordet nu förresten? Eller satt det tidigare...?
kl 8 så jag hinner allt in för att stuffa en stund
Shooo bree
Hur blir det med efterfesten? //FANBOY92
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
Vi har haft så sjukt mycket nu senaste veckan i och med inställningen av festivalen och bokandet av nya grejer till Kulturhuset, så att styra upp en efterfest har hamnat på hyllan.
Bongo Bar brukar ju vara det självklara alternativet efter en spelning på Kulturhuset... Dock hatar dom på Bongo oss, och vi har väl inga bra intryck utav dom heller. Därför kan vi inte längre styra upp officiella efterfester där. Helst vill vi faktiskt inte att ni ska gå dit heller. :P Men men...
Se förresten en kort intervju med USCB Allstars här:
tt.se Förresten, jag måste komma med ytterligare ett hemskt besked...
Det blir inga nybakade bullar och negerbollar längre! =/
På något konstigt vänster så har Nyfiket lyckats hitta personal som vill hålla öppet, så vi överlåter fika-delen till dom...
... men vi bjuder fortfarande på popcorn och bra musik! ;)
Kärlek
fan! då får ni fan se till att nyfiket har nybakta bullar! :)
men det är ändå inte samma sak... det är nästan så man ska ta med någon påse av mammas bullar ändå, så ni som frågar kan få smaka. :)
det ska jag göra.. men jag är inte säker på vem du är.. jag troor jag vet iofs.. kan fråga silvia annars.. :)
gör så, fråga silvia. :) ska bara komma ihåg att ta med mig en påse nu då... du får inte bli jättearg på mig om jag inte har det. hah. :P
haha, vi får se. :) Men nu ska jag hoppa på nån buss mot jönköping, vi ses! ::DD::D:D:D:D:D:DD:
fan asså.. hoppas det kommer folk ikväll.. vi ses där ikväll holla
Det kom folk. Och USCB gav 100 %. Roligaste konserten iRIE Music någonsin arrangerat. HELVETE va bra det var!
Grymt bra spelning men riktigt besviken på att dom inte körde "Brand New Age".
Shooo bree
sjukligt bra.. jag låg på marken utanför o pustade ut i tio minuter efteråt.. brukar inte gilla att röra på min kropp annars, men detta var som sagt sjukt bra.. :)
¨det va en redigt fet konsert av uscb, dansade sönder mig själv fan.. holla
alldrig varit något vidare på efterspel men jag säger väll att det var bra
Shooo bree