I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jönköping | 6 maj - USCB Allstars på iMango: City

Klubb & Konserter - Övrigt & Utland

2006-05-09 14:55
vart tog eldslukarna vägen, magdansöserna, vart fan tog stadium vägen...? vart tog mina 50 spänn vägen? de skulle ju vara gratis

så jävla amatörigt att skriva massa skit i forumen, tur att man inte läste detta innan man drog dit för då hade jag bara vart förbannad

uscb allstars va dock sjukligt feta
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2006-05-09 18:45
psyjunta

ajdå, inte bra att du inte uppfattat den nya informationen... jag ska dra det igen för dig!

en och en halv vecka innan festivalen så fick vi ett meddelande ifrån Miljökontoret att vi inte fick genomföra festivalen. trots att ansökan om det här var godkänd av polisen.
deras argument var att det måste vara tyst i centrum innan kl 19.00 på en lördagskväll.
dock tillåter de axels tivoli att spela hög musik hela nätterna, samt fjortisfyllodiscon till 02.00 mitt i centrala stan!

detta meddelar dom alltså oss en och en halv vecka innan festivalen, då alla förberedelser är klara. alla band, alla dansgrupper, och som du sa; magdansös och eldslukare samt jonglörer och massa nice happenings, var bokade och klara. vi har varit tvungna att ringa alla dessa och förklara att festivalen inte blir av. =/

konserten kunde inte heller vara gratis längre, när vi flyttade tre av banden till kulturhuset, på grund av att vi inte kunde nyttja bidragspengarna ifrån kommunen. vi hade fått bidrag för att genomföra en festival, och eftersom det inte blev nån festival så blev det inte heller några pengar.

erik engwall som är miljöinspektör på miljökontoret har dock fått mycket skit för detta! arga människor ifrån jönköpings posten, jnytt.se, p4, våra samarbetspartners samt oss själva!
artikeln på jnytt går att läsa här:

www.jnytt.se

beklagligt att du inte fått den information vi gått ut med, men tro inte att det bara är du som är besviken. vi arrangörer, som jobbat med den här festivalen i tre månader, är ännu mer besvikna!

2006-05-09 18:46
psyjunta

Lite längre upp i den här tråden skrev jag även att det var inställt...

2006-05-09 21:10
psyjunta bor hos sin mamma
Shooo bree