Okej, men när han får höra att det är en arena på 1250 så kanske han antar att det är mer folk än 100?
Filmade någon det? Kan va kul att lägga upp på blackwallstreet.com/forum!
8 diagrams!
Dont hate on Banks.. visst kunde han köra färdigt showen, men hur kul är det när han ser 80 pers och hela jävla rummet ekar av hur tomt det är?... Däremot tycker jag att folk ska få tillbaka 150 kr minst... pezzzzzzzzzzz! Idiotiskt resonemang. Hur kul är det för dem som har kommit dit och pröjsat 350 spänn? Det är Lloyd Banks jävla skyldighet att visa samma lojalitet tillbaka mot de som pallrat sig dit. Jag har varit på konserter förr med mycket mindre folk och artisterna har bjudit till extra för att visa lojalitet mot det fåtal som kommit. Men hiphoppare funkar inte så. De spyr ut sitt missnöje mot de som inte förtjänar det och jag hoppas innerligt att Lloyd Banks aldrig mer är välkommen av en svensk artistförmedlare och att folk bojkottar honom och hans löjliga G Unit framöver.
www.plaingold.com
Var det seriöst 14 pers till elephant man?
Ok rubio du kanske har rätt. men att bojkottta dom är lite för mycket.
Fixa bilder/videos med bra kvalité.!
word.. jag hämtade min kamera av snubben o han sa.. "dom kommer på scen igen" och jag bara .. wtf?! men det inträffade inte. ey b unit har du filmer nu? :D
Jag kan säga med 100% säkerhet att Rocks bara sålde 55 biljetter. Vad jag vet såldes inga biljetter nån annanstans. Och knappast att man säljer 4-5 ggr fler biljetter vid dörren än vid förköp. Jag skulle våga påstå med stor säkerhet att där var MAX 150 pers. Vad de som arrangerar eller satt i kassan än säger så skulle inte jag ta det på för stort allvar. De sa i förrgår att de sålt 500 biljetter...yeah right.
www.plaingold.com
om vi ska vara helt ärliga.. så låg problemet i att inte många visste om det .. dom gjorde kass reklam...
Digg this!
B-UNIT skulle du kunna skicka filmerna/bilderna? Skulle uppskattas!
Det handlar ju om olika faktorer. 1. Lloyd Banks namn klingar inte lika högt som 50 Cents eller G-Unit (även om Banks är med i G-Unit) 2. Priset . Få pers i Malmö betalar en sådan summa. 3. Reklamen , jag tror jag såg EN affisch. 4. Och faktiskt att Nas spelade på andra sidan sundet. Jag känner minst 60 personer som med stor säkerhet hade gått och sett Banks om det inte vore för att Nas var här samma dag. Men Nas väger tyngre än Banks.
At the gates of Eternity...
BC99: Mycket bra analys och jag tror nog att alla de faktorerna bidrog. Man vet att det blivit för dyrt att gå på konsert när Lloyd Banks kostar 350 spänn. För 7-8 år sen brukade man pröjsa 150-200 spänn för artister med betydligt större register. Men det är väl den dalande skivförsäljningens fel delvis.
www.plaingold.com
Game over? du måste väl skämta med mig? Sist game var här så var det FULLSATT och folk pröjsade 500-600kr i dörren för att komma in
The Game är mkt större än Lloyd Banks, även om de släppt lika många plattor. Men visst, det är också ganska dyrt med 370 för honom. Men med KB som arrangör lär det inte bli sådant fiasko iallafall.
www.plaingold.com
Kan någon lägga upp bilder snälla?
Tror ni man kan få tillbaks pengarna eller en summa av det? Vi fick ju trots allt inte det vi betalade för; hela showen. Om de skulle försöka påstå att han körde hela showen så finns det bevis mot det, därför han hade ett show-schema som en del medverkare har. och där stod det garanterat fler än 7 låtar på listan!
Mind>Money ...
Anledningen till att han var tvungen att lägga ner var pga att han skulle flyga till Geneve för sin sista spelning, eftersom han kom så sent så hann han helt enkelt inte spela färdigt. Hade han inte kommit försent så hade vi väl fått se hela showen. Jag som trodde att det var pga för lite folk, där ser man! LANGA BILDER/VIDEOS!
Hörde också att det var 320 pers utanför vid 21.30 men de trodde att han ställt in, så de gick. (Och hoppades på pengar tillbaks)
Där var ca 10-15 pers utanför vid 21:30,så vem som än sagt annat ljuger. Jag satt ute hela tiden innan showen och där var aldrig mer än 20 pers. Arrangörerna har fört folk bakom ljuset hela tiden. Som sagt så sa dem för några dagar sen att de sålt 500 biljetter...var var de 500 människorna? Att han skulle ha kortat sin show pga förseningen tror jag knappast heller på. Han skulle väl inte spela i Geneve samma kväll. Jag tror helt ärligt inte på att hans plan varit försenat heller.
www.plaingold.com
1. Jag läste om åldersgränsen och kom inte ihåg exakt. Jag skrev också "om jag inte minns fel" så jag reserverade mig för att jag kunde ha fel. Och för mig som är 30 är det ingen skillnad på om det är 13 eller 16 som är gränsen :) 2. Arrangörerna sa verkligen att de sålt 500 biljetter, de sa detta dagen innan konserten. Detta har jag förstahandsinformation på. Du kan inte säga att detta inte är sant eftersom du inte deltog i samtalet. 3. Jag sa att jag inte trodde på att planet var försenat, d v s det var ett antagande från min sida och inte någon info. Så du kan ju sluta kalla det för att jag kommer med fel "info" och lära dig ordets rätta betydelse.
www.plaingold.com
Frågan är var de 500 biljetterna var bokade? Nydala Video? Faktum kvarstår dock, Lloyd Banks är en hora utan respekt för sina fans.
www.plaingold.com
vad pinsamt detta låter. som tur är har jag aldrig behövt uppleva något liknande, hoppas ni som gillar banks musik och var där bojkottar honom i fortsättningen. total brist på respekt från hans sida.
själv såg jag little brother på mejeriet i lund för en månad sen, det var också en tvivelaktigt promotad show med dålig uppslutning. men de grabbarna visade att de brinner för musiken och sina fans och rev av en fet show, bjöd på sig själva och ja...brydde sig, helt enkelt. ägna er energi och pengar åt riktiga artister istället för det där G-Unit-avskrädet...
skriv kort, helst inte alls
word up Soulchild
ask Beavis, I get nothing Butt-head
mini84: Du har en tråkig attityd. Bara för att någon kritiserar ett evenemang som trots allt gått ut på att en massa ungdomar gett 350 spänn för 15 minuter med 50 Cents weed carrier så blir man ombedd att hålla käft och rätta sig i ledet? Detta är ett forum där man får lov att vädra sina åsikter och jag vädrar mina. Jag menar inte på något sätt att det är ert (för du verkar ta åt dig som du vore medarrangör) fel att Lloyd Banks är en idiot eller att ni borde ge pengar tillbaka som någon krävde. Tvärtom tycker jag synd om er som antagligen förlorat en massa pengar på det hela och den kritik jag haft har varit konstruktivt menad. Jag tror att man behöver en helt annan PR bakom ett sådant arrangemang samt att det krävs större namn än Lloyd Banks i en så liten stad som Malmö. Särskilt som man är tvungen att ta rätt bra betalt för det för att det ska gå ihop.
www.plaingold.com
Förresten så har jag väl gjort min del för att dra intresse till konserten då jag trots allt startade en tråd på Whoa om det, som dragit till sig en del blickar. Och om nån menar att det var 320 personer utanför Amiralen klockan 21:30 så har den personen antagligen knarkat. Jag var där mellan ca 21:15-21:45 och där var inte i närheten av 100 ens sammanlagt på hela tiden.
www.plaingold.com
Ligger två videos när Crome kör före banks uppe på hans myspace nu!
myspace.com/crome01 Kommer videos och bilder från hans releaseparty 31/5 snart också!
peace out..
Men alltså själva hans uppträdande va inte dåligt, det var ju främst det att det varade så kort och att de tog så jäkla mycket betalt. Jag menar hur f*n kan Banks ta mer betalt än Xzibit gör?
8 diagrams!
Det är ju inte säkert att Banks tar mer betalt än Xzibit utan bara att arrangören pga olika anledningar var tvungen att ta mer betalt för showen. De var tvungna att hyra Amiralen, KB ägs ju av sin konsertarrangör. Sedan skulle jag ändå tro att Lloyd Banks tar mer betalt än Xzibit nuförtiden. Det var ett tag sen Xzibit var het om man säger så. Dock ser jag hellre honom live än Lloyd Banks.
www.plaingold.com