I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2/6 - Nas @ Berns

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-06-01 18:44
Hittade två recensioner ifrån tidigare spelningar på turnén för er som är intresserade.

Guardian
Manchester Evening News
// pause

2007-06-01 18:52
tackar pause!

har berns öppnat terrassen nu eller? det vore ju helt stört nice. förutsatt att det inte blir pissväder igen...
skriv kort, helst inte alls
Toastare

2007-06-01 21:51
de sa på vädret att ett högtryck drar in och temperaturen landar runt 25 grader i morgon med sol.. så det är ju trevligt om terassen är öppen!
Jag skyller allt på Emma!
DJ

2007-06-01 22:00

på terassen står jag hela kvällen under konserten och levererar grym hip hop, funk, soul & disco. Festen är där före, under och efter Nas så ni vet!

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-06-02 02:08
Ni kommer ha det fett..såg i DK igår å det va feeett
lurade tre och försvann

2007-06-02 09:47
Har en biljett över, 400:-! Kan möta upp på plats om så önskas.
"The badder you seem, the more lies you tell..."

2007-06-02 13:04
Hur mycket kan en taxi Berns - Lidingö gå på?
Var ligger Berns?

Var på Talib men kommer inte ihåg vägen!

Börjar bli dags att bestämma sig snart...
"Who the motherfuckin' bawse?"
DJ

2007-06-02 14:26
Biljett till över, 400:- Kan mötas vid berns.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-06-02 14:26
kommer bli keeeaosnice

2007-06-02 14:29
det verkar ju som han kommer utan massa backuprappare och det vore jävligt skönt om det blev så

2007-06-02 16:32
Okej, behöver en biljett nu!

Någon?

2007-06-02 19:19
Jag säljer 2 billjeter. Bra pris!! RIng 0736286000

2007-06-03 01:47
so fuuuuuuuuuuuuckiiin naaaaaajs!

2007-06-03 03:47
helt jävla grymt

2007-06-03 10:56
bilder kan ni beskåda här! http://www.rockfoto.nu/band/Nas#spelning1205
you reek!

2007-06-03 11:27
bara jag som tyckte det kändes kort?

2007-06-03 12:12
det var riktigt tuungt!

2007-06-03 12:19
Grymt över förväntan! Formatet en man en mick var perfekt. Han såg ut att ha kul, publiken välkomnade och fick höra allt vad man ville i en bra kavalkad av gammalt och nytt!

Längden... fem över elva till tjugo över tolv eller nåt va?

Undra förresten vad amerikanska artister tycker om Berns som lokal. Inte så gata direkt med guldmålat i taket, änglar och terasser som ett operahus. Däremot så verkar ju Nas gilla guld... shiiet länken var lika grov som min handled... Äkta? Gungade lite lätt kanske?

Måste publiken uppmanas att hoppa för att vi ska göra det... första 20 sekunderna gör man det men varför röjer inte folk mer? Äh.. ska inte klaga... att hoppa kanske bara är min definition på njutning och högtryck.

Folk snackade innan om priset... känns grymt värt iaf. Jämför vad du betalar för att ta en 40 minuters körlektion där du pyntar för en torr gubbe som stirrar på dina bröst ska skälla ut dig med en av hiphopens största på gott humör som levererar dängor på rad, skakar din hand skrattar och får dig skrika "Represent Represent! och du sen vandrar ut i Stockholmsnatten lyrisk med känslan att vara  decimeter längre och riktigt laddad!

Honnör för Nasir!

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
Producent

2007-06-03 12:34
Hur bra är inte Nas? Den här concerten går inte änns att jämmföra med förra gången han var här. Känns som han också har växt nått otroligt som artist. Som andra skrev verkade han på gott humör. Grymt att han körde "Phone Tap" med The Firm. & När han började med "Ether" blev jag tokig sen övergick den till "Black Republic". "You´re Da Man" var riktigt grym live.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-06-03 12:54
You're Da Man tyckte jag också var riktigt fett!

2007-06-03 13:26
he killed it, rättuppochner. vilken jävla revansch för halvmesyren i annexet för fyra år sen...

2007-06-03 13:49
Lyckades missa början pga ett gäng knarkande spanjorer, så det är jag lite sur för...

Konserten var grym dock, men han hade gått kunnat köra 2-3 låtar till.
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2007-06-03 13:51
gott*
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Producent

2007-06-03 13:52
Han sa att han skulle komma tillbaka också. Vilket röj! Det gick inte att stå still. Visste inte att Nas var så här bra live. Men det är lättare att göra en bra spelning när man har en sån katalog som Nas har.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2007-06-03 14:11

2007-06-03 14:21
Soul Survivor: Dräng.
DJ

2007-06-03 14:27
emiliano: Jadu, vad svarar man på sån listigt formulerad kritik?
DJ

2007-06-03 14:47

2007-06-03 14:56
emiliano: NAAAAEEE

2007-06-03 15:22
Mäktigaste ögonblicket på hela konserten var när beatet droppade på Affirmative Action. Trevligt att han körde både Az's och Cormegas verser.

2007-06-03 15:38
Riktigt bra konsert, även om han mer än gärna kunde hoppat över de allra sämsta spåren som usla "You Owe Me" och "Ouchie Wallie". I övrigt en tight nas som levererade kvällen igenom. Bäst var It Ain't Hard To Tell, The World Is Yours och Made You Look. Mest saknade låten var utan tvekan Memory Lane.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-06-03 15:57
ohh fy fan asså gubbar av å läst detta haha jag länktarr
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-06-03 16:49
det var ju fett med you owe me! synd att han inte drog av en riktig vers på den bara. men det är ett grymt timbaland-beat och en grym låt. jag gillade de små överraskningarna som just den, 2nd childhood och no idea's original etc.

2007-06-03 18:57
Tycker "One Mic" var häftig!

PZ

2007-06-03 19:05
Ah fan, kom på rätt sent att jag ville till NAS. Drog till berns när spelningen var över, folk såg rätt nöjda ut! Och det var en massa folk. gött för er :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-06-03 20:27
som vanligt var man för bedrövlig för att komma ihåg hans set hehe.. fan om man skulle börja gå lite mindre fucked up på spelningarna i framtiden. Man vill ju komma ihåg skiten när en sån tung snubbe spelar. Hur som helst så var det eufori för min del. riktigt tight. plockade fram bra grejjer ur katalogen. kul om han kommer tillbaka om ett år eller två.
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2007-06-03 22:08
Känns ju jävligt att man var för ung. Hoppas han kommer tillbaka då.
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008

2007-06-03 22:30
någon som har tracklisten han körde?
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2007-06-04 00:23

Öppningslåten är helt gone! Resten ungefär följande:

Hiphop Is Dead
Hustlers
Ether/ Black Republican
NY State Of Mind
Represent
The World Is Yours
Life's A Bitch
Phone Tap
Affermative Action
?/Street Dreams
If I Ruled The World
Ochie Wallie
Get Down
No Ideas Original
Shoot Em Up
2:nd Childhood
Nas Is Like
Nastradamus/ Hate Me Now
You're Da Man
One Mic
Can't Forget About You
Still Dreamin'
Got Ur Self A Gun
I Can
Stillmatic
Made You Look

Har troligtvis glömt några...

PZ

2007-06-04 00:49
i dk öppna han med money over bullshit..
lurade tre och försvann

2007-06-04 09:26
japp, samma i sthlm. vilket var grymt.

off the top of my head så har soulable bara glömt you owe me och the cross, och det var ju dessutom bara extremt korta versioner (the cross typ fyra rader acapella)

2007-06-04 09:28
it ain't hard to tell ska förresten in oxå.

sedan köper jag inte det här med att han kör för lite gammalt. tycker han hade mycket bra avvägning. han rev ju tidigt av en hel illmatic-passage, då känns det lite beige att gnälla över att han inte körde halftime liksom...okej att man kanske saknar en eller två låtar men det får man räkna med när en artist med en sådan katalog kommer, själva tänket och upplägget som helhet var helt rätt.

dessutom ÄR den nya skivan bra och han valde precis rätt låtar från den...
DJ

2007-06-04 10:25
Jag tycker inte det var för lite äldre låtar generellt, men jag tycker verkligen han begår tjänstefel när han inte kör sin bästa och mest klassiska låt. Half Time alltså. Men visst, en saknad låt gör inte hela konserten, absolut itne.

2007-06-04 11:29
Det är ju dock inte säkert att han håller med dig om att det är hans bästa och mest klassiska låt. Oavsett vilka låtar han väljer från illmatic så blir det ju fett hursomhelst. Helt nöjd blir man aldrig..

Jag tycker det var en grym spelning och är nöjd, och då körde vi ändå ~170mil tur och retur och bodde på hotell enbart för att se honom. Visst, vissa låtar kunde han bytt ut mot andra men så är det ju alltid.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-06-04 11:40
Outstanding Commitment Etna!

Halftime är min alltime favorit med Nasty.

Intrycket av spelningen växer för varje dag tycker jag, det tar ett tag att smälta...

PZ

2007-06-04 11:42
Halftime är inte hans bästa och mest klassiska låt. Han har många sådana. Hade också varit nice, men ingen större förlust.

Att han körde några av sina "värdelösa" låtar tyckte jag var positivt. Det visar, snarare än dålig urskiljningsförmåga, att han går med huvudet högt med stolthet även över den perioden, vilket bara gör honom mer legendarisk. Plus att det uppenbarligen finns många som gillar just de låtarna också. Visst, jag stod och himlade med ögonen till vissa låtval jag med, men med ett leende.

Stod nog dock på fel ställe (någon meter ifrån Fredrik Strage, ett tiotal meter ifrån scenen på vänster sida), och jag har antagligen fel, men jag upplevde själv publiken som ganska lam. Jag kände det som att jag var den enda som vrålade med texterna och uppskattade de små detaljerna, medans de andra höll upp armarna lite tamt och väntade tills låten tog slut så de kunde applådera. Och att folk sen började gå utan att kräva ett extranummer, det tyckte jag också var dåligt.
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen

2007-06-04 12:02
han körde även refrängen från I Want To Talk To You.
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen
DJ

2007-06-04 13:51

Om publiken varit smart nog att gapa efter extranummer hade ni fått höra hans vers från Live At The BBQ. Den har han avslutat med förut på den här turnen.

2007-06-04 13:52
spell: jo, tror han körde iaf en del av den. spår 2 på it was written, right? med den där sköna gitarrsamplingen...

2007-06-04 14:09
Han körde The Message, och spelade luftgitarr t.o.m. :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental