I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad anser ni om Sean Paul??

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2003-09-06 23:26

Vad anser ni om Sean Paul??

Tycker ni bara han e en värdelös sell-out eller gillar ni honom i smyg? Jag gillar fan like glue.
bara sådär...

Moderator

2003-09-06 23:45
Det svänger ju, det måste man säga. Men hans röst... jag tycker den är irriterande... men ändå det svänger. Ialla fall det lilla jag har hört.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2003-09-07 00:03
Jag verkligen hatade gimme the light. Men sen efter get busy och like glue tycker jag om honom.. Som sagt, det svänger!

2003-09-07 10:46
Jag har gillat Sean Paul sedan day one (90-talet någon gång...) och tycker att det är kul att han slagit igenom. Jag tycker att "Dutty Rock" är en bra skiva. Jag skulle vilja klassa mig som ett hardcore dancehall fan, men tycker att SP:s stil funkar som crossover mot hip hop. Jag gillar förstås hip hop också, och gärna då reggaeinfluerad sådan.

Oftast vill man dissa de artister som slår igenom och blir tillgängliga för allmänheten, men har musiken i det här fallet blivit sämre? Det tycker inte jag. Dessutom får man inte glömma att många utav låtarna på "Dutty Rock" har många år på nacken, t ex "Like Glue", Can You Do The Work" och "Punkie".

Förhoppningsvis öppnar SP dörren till dancehall musiken för en större publik som förbättrar villkoren för hela scenen och som gör att vi till och med i Sverige kan få höra vår favoritmusik mer frekvent även genom publika ljudkanaler och inte bara i underground sammanhang.
Dubchild
www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com

2003-09-07 10:51
Väl talat dubchild :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2003-09-07 11:45
tycker deport dem är en grym låt men att den också är den enda bra låten sp har gjort, ja tål fan inte hans röst lr hans uttal, ja tycker bara han är och låter patetisk
Imperial Sounds

2003-09-07 11:59
sean paul är grym!
men huruvida grymt det är att dansa med rnb tjejjer på mtv det vet jag inte.. men han har skönt flow, bra röst och så... sen är väl de här collabsen med beoncé och 50 cent och så inte så bra kanske, men när det gäller alla jamaica rytmer så är han ofta bland de bättre.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2003-09-07 12:53
hans röst är otroligt lik super cat på vissa låtar.
...gört så det blir gjort...

2003-09-07 13:01
jaha? supercat är grym, så det är ju bara bra isåfall...

2003-09-07 13:24
ja tycker ha e så jävla kass så de finns fan inte!! hans låter låter lika dana allihopa.. han kan inte en hitta egna beats han har ju snott ett dr dre beat.. jävla sopa!! hata sean paul!!
mathematics!

2003-09-07 13:28
han är en dancehall deejay framförallt, inom dancehall så går det till så att samma rytm (beat) används av väldigt många artister..

så att säga att han är en sopa och kass för att han gör sitt jobb är ju lite fel...

2003-09-07 13:42
han e väl ok.. men hans röst kan vara lite irriterande ibland..
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2003-09-07 15:00
Du fattar ju verkligen ingen ting, lär dig vad dancehall är innan du uttalar dig...

Näe men Sean Paul är grym, har slagit igenom på vanliga rymer, Diwali, buy out, the buzz, big ups to him!

2003-09-07 16:15
jag tror att anledningen till att sean paul lanseras så hårt är för att han har såpass ljus hy. så vi vita människor lättare ska kunna "identifiera" oss med honom.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2003-09-07 18:53
jag anser att sean paul e en tönt som gör kass musik. men det e bara min åsikt.
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.

2003-09-07 18:56
kan du förklara det där lite närmare..?
gör kass musik? han är en toastare, som toastar över rytmer som producenter gör..

2003-09-07 19:05
Sean Paul är stabil. Låter för det mesta bra på dom rytmer han voicar.
Att sen kids som är i den ålder då man är anti det mesta tycker att han är "...en tönt som gör kass musik." ser jag bara som ett tecken på okunskap och pubertal revolt(HAHA!). Självklart har alla olika smak och gillar man inte rösten eller stilen eller vad som helst med karln så behöver man inte göra det, men man ska ha klart för sig att det han gör just nu är stort för dancehallscenen.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2003-09-07 19:24
word!!!!!!!

2003-09-07 20:20
najs att de spelar lite mer dancehall på radion annars har jag inte mycket till övers för just sean paul.......

2003-09-07 21:00
jag sa att det e min åsikt. jag behöver inte förklara. för jag vill inte ha nån diskussion.
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.

2003-09-07 21:12
du kan inte förklara

2003-09-07 21:13
om du tycker att sean pauls "musik" är dålig så gillar du alltså ingen modern dancehall, iomed att han håller sig i toppskiktet och voicar de flesta rytmerna som kommer ut...

2003-09-07 21:27
han e bra o duktig men det finns bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-09-08 03:29
jag har inte lyssnat överdrivet mycket på SP så jag kan inte uttala mig helt säkert i frågan. tycker dom låtar jag hört på radio varit helt okej, men ett riktigt lågvattenmärke som fått mig att ändra uppfattning mot det mer negativa och inte riktigt orkat ge honom en chans är pga av hans uppträdande på summerjam. visst, han gjorde säkert sin grejj, och publiken verkade älska det, men det tilltalade inte mig på något sätt. ett jävla tjat om brudar som skulle skaka sin röv, o visst, det hör väl kanske till. men det är inget jag fastnat för.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2003-09-08 16:02
han är ett riktigt jävla sell out,tycker sådana som han borde inte få göra musik
csavargo från ruff runkers

2003-09-08 22:44
Hahaha. Sellout!? Vem vill skriva texter, spela in låtar, uppträda på konserter och festivaler utan att tjäna något på det!? Har man ens tid att ha ett vanligt jobb då? Allvarligt asså... Sellout var verkligen det larvigaste jag hört. Hur hade DU gått tillväga? =)
www.combatsound.com

2003-09-08 22:57
woord up chriss båzz

2003-09-09 03:55
sellout är väl helt fel.. visst finns det väl dom som gör musik enbart för att tjäna pengar på det, men drömmen för de flesta musiker är väl ändå att kunna leva på det dom gillar bäst, att göra musik.
sen att dancehall är lite underground i sverige gör att många verkar tycka det är speciellt. men kolla jamaicanska toplistorna och se hur mycket som inte är det. det är ju fan nästan deras populärmusik.
tyck vad man vill om SP, men sellout är han ändå inte.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2003-09-09 07:09
Sore: Word!

På Jamaica älskar de Sean Paul!
Dubchild
www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com

2003-09-09 09:06
VP, bolaget som SP ligger på har inte råd att lansera fler artister därför att alla deras pengar går till SP.. det är därför som tex Lady Saws album dröjt.
www.Bassline-Express.com

2003-09-09 10:07
jag hatar hans röst.. jag tycker det låter så töntigt, men annars e han väll ok, som sagt rösten förstör allt tycker jag
 http://www.myspace.com/charlychanter

2003-09-09 11:30
Det går tyvärr inte och jämföra! Bob marley gjorde bra musik som betyder nått. Sean Paul kan slänga sig i väggen!!

2003-09-09 11:54
han är ju så tråkig!!!

2003-09-09 12:14
ja det hade väl varit mycket roligare att se när han gör.. ha ha!

nej allvarligt, så tycker jag överhuvud taget att fantasn inom hiphop/rnb videos är skit tråkig. alltid samma koncept..stela plast partyn, en snubbe som rappar och 3 rnb tjejjer runt varje snubbe.

zZZzz ja det har vi sett nu.

2003-09-09 12:51
ok varför jag säger att han är en sell out
är faö ,jag anser att när man helt bytter rkning bara för att få släppa en skiva å blir stor så är man det ,.

han började göra politiska texter,sen kom ha till skivbolaget å dom sa att han inte fick släppa om han inte bytte stil ,å vad gjorde han ,.han gick å bytte stil ,.
det kallar jag sell out
csavargo från ruff runkers

2003-09-09 13:09
dub chilld har jävligt rätt......han e grymm o så men han har ingen brethe controll så han e jävligt kass live
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-09-09 14:37
vafan jag diggar dom två fjortisarna som gör gyllene tiders "när vi två blir en" med daddy boastin.. euroraggan e inte död!!
www.Bassline-Express.com

2003-09-09 14:43
den är grym den med boastin!!

2003-09-09 18:51
Ang. att han kanske ger reggaen ett ansikte... Det flesta jag känner som inte lyssnar på reggae tror att Sean Paul är ren hiphop... Men visst hjälper han till. Jag lyssnar mycket hellre på Sean Paul ute än på rock

2003-09-10 15:46
Fan..
hans gamla låtar är hur grymma som helst,
när han bl.a jobbade ihop med Mr. Vegas..

2003-09-10 18:52
Hans låtar r ju inte direkt något som jag skulle pumpa i lurarna.. men det är coolt på stora fester...

2003-09-10 18:52
skulle jag ju så klart skriva...

2003-09-11 19:45
Instämmer.
www.combatsound.com

2003-09-13 00:44
aldrig gillat..än mindre nu.
men infiltrate e rätt fet
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown

2003-09-13 21:03
många som skrivit i den här tråden har ingen aning om vad ni snackar om..

men förövrigt så gillar jag nog stage one mer än batty rock.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Admin

2003-09-14 01:20
Snubben låter som ett trasigt avgasrör, och är i samma klass som Victoria Beckham när det gäller sellout-pop. Det som skiljer dem åt är att Victorias låtar orkar man iaf lyssna på en gång. Sean Paul-flugan måste tas kål på snart. Det är ändå bara en dagsfluga.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2003-09-19 17:27
Hahaha! :D @ spragga begnt. hehe

2003-09-20 05:41
varför blir man sell-out så fort man gör nåt framgångsrikt inom musikbranchen!? "-nä ja tycker hellre att han skulle satsa på en
undergroundkarriär där han får jobba arslet av sig för att kunna
leva på sin musik.." Jag menar som musiker är musiken ens jobb,
så varför ska man inte tjäna pengar på den? Personligen tycker jag inte att han gjort nåt övertramp som artist.. Han gör sin grej, det svänger & folk diggar skiten!.. Lyssna på Sean Paul - International Affairs (dutty rock) så fattar ni va ja menar..

2003-09-24 15:36
tycker exakt som Evolution
Producent

2003-09-24 15:49
jag säger usch och åter usch...
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2003-09-24 21:01
era fattiga gnällspikar,ni har verkligen inget vettigare att snacka om? ååäääusch..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden