I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad anser ni om Sean Paul??

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2003-09-25 12:37
dubchild har sagt allt jag velat säga i det här forumet
How many special people change
How many lives are living strange
Where were you when we were getting high?

2003-10-30 19:14
han vill bara har finna brudar och pengar
man lever bara en gång så lev livet nu :)

2003-10-30 20:37
Han röjer fett yaoo!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2003-10-31 12:20
Sean paul VAR en bra artist, nu skämer han bara ut sig själv när han blir inlagd på en power r'n'b skiva, och när han gör låtar med r'n'b artiter. Synd att han inte kunde stå på sig och fortsätta köra sin grejj utan göra om allt till så nån hip hop r'n'b blandining typ. Sean Paul har blivigt en liten fjortis-turk artist typ.
Gött gött

2003-11-01 13:33
Lägg av!!!!! Han e grym ju =/

2003-11-02 13:18
låt supa cat få sin fame istället,det är ju där sean pauls stil kommer
http://www.myspace.com/callep

2003-11-02 19:02
Sean Paul e fan nog den bästa festmusiken som finns...
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2003-11-02 19:34
 majkone P-1... snott ett Dre beat... ?!?!?!?... det är iofs Blue Cantrell som gjort det isåfall... och hon har itne ens snott, hon har bara smaplat likadant...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2003-11-03 16:33
Håller med fast han visste jag inte riktigt vem det va förrens han blev kommersiell

2003-11-03 16:46
hur fan kan den snubben skapa en sån här stor debatt?
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där

2003-11-03 17:18
För att han är Sean Paul

2003-11-03 21:38
han är nya värsta coola bah jääää!!

i dont care what people say i dont care what demma doo yoyo!!

puss till alla som har rasta-armband, bob marleys greatest hits och jean pauls batty rock!!
http://www.myspace.com/wakeupmassive

2003-11-05 10:41
Exakt. Det är lätt att gnälla på något kommersiellt här verkar det som...
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2003-11-05 11:33
Jag tycker han är bra, men tyvärr har hans låtar spelats till leda på diverse radiostationer och tv.
sen att han lyckas är väl bara kul för honom?

Ärligt talat så fattar jag inte grejen med att "uh, jag lyssnade på honom innan alla andra gjorde det". skulle det göra er fräckare eller?
Kiriaka wants you.... to dance!

2003-11-05 12:31
tycker det e grymt tråkigt att folk som inte lyssnar på reggae, typ såna som "lyssnar på radion" tror att sean paul e reggae/ragga definerat. jävla mtv musik som bara finns till för att sälja å låta på ett sånt sätt att så många som möjligt ska tycka det e så pass bra så att dom köper skivan. sen att allt handlar om "sexy ladies" å typ stringtrosor gör ju att det blir fruktansvärt ointressant att ens orka försöka lyssna på.
DUB IT!

2003-11-05 16:22
dubgrind

Vad precis är det som gör att Sean Paul inte är "ragga" enligt dig? Han kör över samma rythmer som de andra grabbarna tex Elephant, bounty och gänget.

Även dessa har gjort låtar ihop med rNb stjärnor så vad gör Sean Paul till något annat? För han blev mer poppis?

2003-11-05 16:30
LittleJohnny P60----> Instämmer.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2003-11-06 19:53
stämmer i.ofs det du säger. ..är egentligen mer inne på roots/dub. men jag tycker ändå att det är en fruktansvärt "anpassad" musikstil som är till för att passa in med det "säljande soundet". tycker att det också är en stor skillnad på tex "guns out" med sizzla å nån av sean pauls låtar (rent ljudmässigt)som ändå ska gå under samma genre. att sean paul förut körde en mer politisk linje i sin texter å nu tycker hans skivbolag att "nej d e farligt! det vågar vi inte sälja! sjung grisiga texter om tjejer istället! å så gör han det. ljudet blir liksom mer matt mindre "farligt", allt för att sälja å låta så neutralt som möjligt av den anledningen. men d e sant. jag kanske inte ska säga så mycket om ragga eftersom jag inte identifierar mig med den musikstilen. rnb tycker jag e fruktansvärt kass.
DUB IT!

2004-04-08 23:48
HAN SUGER!!!
Call me Mr. Tibbs

2004-04-09 02:51

erkänn skriva i en topic som är 20 liv gammalt...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2004-04-09 20:49
dubgrind
"..att sean paul förut körde en mer politisk linje i sin texter.."

har iofs bara hört badmanlyrics av honom innan? Det lär inte ha varit skivbolaget som triggade honom eftersom singlarna som blir poppis i etern redan är år och dagar gamla.

Ni andra säg den artist som inte vill göra chartbusters? Oavsett musikstil så vore det väl roligt om det slog? Reggae är fortfarande mainstream i västindien.

2004-04-09 20:50
ras staraii: tål du supercat?

2004-04-12 11:13
WOOOORD UP MILLION VIBEZ!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2004-04-13 14:10
million_vibes:

Jag tycker att reggae till stor del var bättre förr.
Visst görs det bra reggae idag men Sean Paul hör absolut inte dit. Är jag en idiot och borde brinna nu bara för att vi inte delar samma åsikt och för att jag gillar äldre musik???
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Skribent

2004-04-13 16:24
Fisherman: det var väl inte riktigt det var var kontentan av million_vibes inlägg.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2004-04-13 19:31
ÄgerDig:

Citat av million_vibes: "Till alla ni "reggae-var-bättre-förr"-idiot er: Fire Bun!"

Det var precis så jag tog det.

2004-04-13 19:58
gillade gimme the light men blev snabbt tröt på honom sen
"God damn we can't even afford to die!"

2004-04-15 01:29
Sean Paul va MYCKET bättre och mer äkta när han inte blev så känd.
Kändiskapet fick han att ändra lite på sin stil så att hans material skulle sälja. Grabben har ju skillz - det är inte det, jag tycker bara det är synd att han inte vågar "vara sig själv".
Big up!
Gött gött

2004-04-18 17:03
gask: Riddim och Versions kallar vi sånna!

2004-04-18 17:33
Jag tyckte han var jävligt säker när jag hörde han första gången -98. Sen dök han upp lite här och där på olika rytmer, ofta kvalitetsgrejer som Shocking Vibes produktioner mm. Sen såg jag han på Rodigans klubb -00 med Spragga. Det var en riktigt fet konsert. Folk må tycka vad de vill, men jag anser att man inte bör klanka ner på honom för att det råkade vara han som slog när någon äntligen eller kanske på nytt var tvungen att slå i musikgenren vi älskar. Även om det måhända finns de som är ännu mer begåvade i allas tycko.

Sean Paul var och är en ruggit fet artist.

Det känns som om många "reggaeentusiaster" här på Whoa är punkare som sitter i ett okuperat hus och lyssnar på ursköna Sylford Walker låtar med en skabbig dreadlock i nacken. Känner sig duktiga för dom har hittat en låt som ingen annan känner till och lite balla för dom lyckats få tag på en liten rökbit och har en etiopisk flagga på väggen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-18 20:38
million_vibes sa det som bäst!
baeng

2004-04-19 23:31
han har j snott 3 av sina beats av sizzla aka mästaren. bla beaten till like glue och just give me the light!!! tattare kallar vi sånna!!!

haha...nån annan får dissa det inlägget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-19 23:58
"dancehall is standing tall, much respect to my friend Sean Paul, number billboardspot lock after all....." -Wayne Marshall
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2004-04-20 16:44
Men har folk svårt att fatta att man inte snor musik. Finns ju skit många riddims som flera artister använts sig av.

2004-04-20 18:39
Alltid lika roligt när hiphopare och andra som alltid ska snacka om att folk snor andras beats och sånt börjar lyssna på dancehall. Alltid lika stor förvirring för dem.

2004-04-22 14:39
Han är lika bra som Britney Spears. Vem som helst kan ta låtarna o göra dem lika bra och t.o.m bättre. Det e ju musiken som e bra ( vissa låtar i alla fall ), honom kan man byta ut anytime.
| Blinka lilla stjärna där.. BLINKA DÅ FÖR HELVETE!!! |

2004-04-22 22:54
vadå? han skriver väl sina texter själv i alla fall? annars är det velll lite väl drastiskt att jämföra honom med britney spears....

2004-04-24 22:19
BaXiiG_LaTiNa F17: hoppas du citerar någon eller skojar. Han kanske har tallang men att säga att han är den bästa reggaekillen är att gå långt, långt, långt över gränsen.

2004-04-25 22:19
jag mår mest illa av honom
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2004-04-26 18:17
Sifon:
Men shit. Har jag sagt att hennes åsikt stryks från boken? Nej jag påpekade att det var ett hån mot hela reggae-världen att kalla sean paul för "den bästa reggae-killen". För det är han långt ifrån. Och glöm inte bort att ÄVEN jag har rätt til en åsikt.

BaXiiG_LaTiNa:
Ber om ursäkt om du tog illa upp. Klart att du har rätt till åsikt och du bör också uttrycka den! Inget illa men´t bara min egen åsikt.
Poet

2004-04-26 18:47
"Tycker ni bara han e en värdelös sell-out" - jepp! värdelös sellout
"life's a garden, dig it."

2004-04-27 18:37
sean paul försöker låta som supercat...o han lät fett mycket bättre när han höll på med mer ragga...

DJ

2004-04-27 23:21
Duboix Det kan vara det bästa inlägget jag någonsin har läst på det här forumet. Jag skrattar fortfarande.

Rap_queen Jodå, han gör faktiskt dancehall. "Ny fräsch jamaikansk dansmusik", konstig benämning men det är allt dancehall.

_ganja_ När höll han på mer med ragga? Han kör väl på lika mycket raggarytmer som någon annan?

Att de flesta dancehallartister har ghostwriters är väl ingen nyhet? Eller hiphopartister heller?

Även om man skulle tro att Sean Paul har "snott" ett beat, vilket han inte har gjort. Som sagt handlar det om versions. Det är utrett. Men sen är då frågan om han hade snott det från Sizzla? Är det inte snarare producenten han skulle ha snott det ifrån?

Peace out
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2004-04-28 21:22
Sifon: då ligger vi lite lika då?
Skribent

2004-04-28 21:23

Sluta stå och nodda huvudet i smyg längst bak i lokalen och muttra om Looptroop och Sage Francis. Kom ut på dansgolvet istället, för helvete!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2004-04-29 11:15
ganja_ När höll han på mer med ragga? Han kör väl på lika mycket raggarytmer som någon annan?

jasså?vart nånstanns kör han ragga?ja kallar det för rnb ja..men du kan ju kalla de va du vill....ja mena när han fortfarande bara va känd över jamaica o så....då va de garanterat mer ragga....

2004-04-29 13:49
Sen kan man ju argumentera över om utrycket RAGGA överhuvudtaget existerar på Jamaica....

Nere på yard heter allt dancehall!
Skribent

2004-04-29 16:17
"Gör det bättre själv."

Världens sämsta argument tillsammans med "Du är bara avundsjuk".
DJ

2004-04-29 18:01
Poppa_Nikoo P28 Yes I know. Men ville ändå använda det ordet då de flesta verkar använda sig av detta.

_ganja_ F18 Ok, jag är ingen Sean Paul expert men jag måste ändå påstå att från Deport Them (Bookshelf)och framåt till stor del handlar om rytmer som alla andra s.k dancehallartister också kör på.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2004-04-29 20:19
Var inte menat till dig, då du citerade någon annan...