I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Info om Westcoast SOUNDCLASH 1 feb 2005 (GBG

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-02-03 12:20
@ sharpshooter..tru dat! ( segraren förtjänade segern)
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2005-02-03 12:23
kan någon ge en resume om hur det gick? vilka åkte ut först? vem kom til dubfidub? tyngsta dubplates?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-03 12:24
axxionpack hade tyngsta dubplates..
ziontists hade mest vänner i publiken..

2005-02-03 12:29
@Axxel, BoomSound with Rastott spelade de tyngsta dub'sen...
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2005-02-03 12:31
Lat oss bedoma vikten pa era plates, vad spelades?
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter...
*Echo Minnot*

2005-02-03 12:40
Jag säger så här. Vi vann för att vi helt enkelt är störst i Göteborg, vi spelar mest av alla sounden och det finns en anledning. Där för har vi mycket publik "som ni kallar vänner". Jag håller med om att andra sounds hade tunga kort, men vi vann på ödmjukhet och publikkontat samt feta tunes. Jag säger bara respekt till alla. Det handlar om att bygga en scen, och det finns faktiskt en anledning att vi vann. Vi ÄR nr.1 i Göteborg.

Chris Ziontist Sound
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |

2005-02-03 12:44
bra, du ställer du upp på en clash mellan bara axxionpack och ziontist då? det måste ni ju klara av om ni är gbgs number one sound

2005-02-03 12:44
Jag spelade runda1:( börjar med Tanya S), J osbourne,Jr cat,King kong,Capleton, dis intro sedan Elijah Prophet, Ras Shiloh (onto the grave yard på bobbans WAR riddim)

Runda 2:Intro, jr cat,Frisco kid, spectacular,Tok,Capleton,Bounty,King Kong'

Big Bloodclaat tunes!
DJ

2005-02-03 12:58
Ok, men jag hoppas fortfarande på en komplett rundown.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2005-02-03 14:10
Grattis Ziontist!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-03 14:27
Tack alla deltagare.

Gratis Ziontist.

Vi har hela kvällen på DAT-band.
Lämnar över till blenda som förhoppningsvis kan styra upp CD-clashtape snart eller så kan man ju lägga upp kvällen som midi.

En historisk kväll för GBG-scenen

Kul att det redan pratas om fortsättningar så skall det vara!

Nästa gång blir det Kapten Röd, Storsien & Navid Modiri som backlas av Roots Disciple samt Svenska Akademien som komer och bjuder på exklusiva smakprov från kommande plattan.

Om två gånger hoppas vi spika Chukkie Starr!

Cool runnings!

//Mr Gillis
www.swingkids.se

2005-02-03 14:35
Rastott var riktigt fet... Borde lätt nått final. Men det är ju lite motvind när uppfattningen inte är att rösta fram soundet som spelar fetast låtar. Orustklacken e ju fortfarande lite för liten på bortamatcherna.

2005-02-03 14:46
Big Up Till Rastott.....varje gång, Spelade tung tunga tunes!

Big Up axxion....Dom spelade tyngsta grejjer i dub fi dubben och borde, om man nu ska döma av kvalitén på dubsen, vunnit faktiskt!!

Men.....Grattis & Big Up som fan till Ziontists!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2005-02-03 15:07
yeah big up ziontist...
BIG UP AXXION..
RASTOTT ÄR BARA EN FUL POTTFRILLA SOM LÅTER SOM EN FULL TYSK......DU FÅR LÄGGA NER BOOM
http://www.myspace.com/callep

2005-02-03 15:19
Tack till alla som såg vilket det äkta BoomSound var!!!

2005-02-03 15:28
@Dubiox & Tantorious..Respect!! Ni vet vad en clash handlar om...
När det gäller namnet...börjar det bli lite tjatigt..flera snubbar som har koll på clash biz sa igår att det bara finns ett riktigt BoomSound och jag lovar att de inte menade copycat sound från majorna..
Respect, still!!

2005-02-03 15:33
Calle P, Nar battiman gar pa clash for att kolla in utseende pa soundman vet man att clash publiken i Svergie haller hog niva...

*Echo Minnot*

2005-02-03 16:14
Här finns 2.41 min inspelat från clashen, tyvärr är det inspelat med mobiltelekamera..http://web.telia.com/~u 30414338/

2005-02-03 16:14
Right on point Sharpshootah!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2005-02-03 16:50
http://web.telia.com/~u30414338/...Så prova denna länk!!!Boomsound with Rastott ljudlänk till ett klipp från clashen

2005-02-03 16:54
word up sharpshooter!!
respect rastot!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2005-02-03 16:56
Big Up Rastott!
web.telia.com

2005-02-03 16:59
Big up Wicked!!

2005-02-03 17:11
Axxionpack
King Genisis
Revelation sound
Boom sound (majorna)
Boom sound with Rastott
Ziontist sound.

VILKEN ORDINING AKTE SOUNDESEN UT, OCH VAD HANDE MED KING GENISIS?
*Echo Minnot*

2005-02-03 17:20
Nock tjafsande nu, ge mig the komplett rundown på seten, dubsen, ordningen, forwardsen, snacket, folket och allt omkring..
Boss Sounds - Reggae Scorcher.

2005-02-03 17:23
genesis dök aldrig upp........Alla sounds körde i 10 min. sen åkte revelation ut....Sen 10 min. till, sen gick axxion och ziontists till final efter tight race mellan majorna massive och just ziontists!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2005-02-03 17:35
trodde ju på the gubbs i Axxion Pack men men. Big up ziontist för vinsten. Ska bli kul och lyssna på audion sen.... yepp man har ju inte hört nå ljud från om andra soundsen.. förutom rastott,axxion,ziontist å majorna. Lite mer info kan ni komma me he he

BLESS UP
/a-fexx

2005-02-03 17:37
Jag skulle vilja säga att BoomSound With Rastott vann över Majorna massive i andra ronden,sålänge röstningen handlade om att publiken skulle skrika för att rösta på soundsen,sedan ändrades det till handuppräckningoch då gick jag ej vidare (kanske är det så att folk inte vågar sträcka upp sina händer??)
Respect!
DJ

2005-02-03 18:43
Sharpshooter P34 Håller med.
They´re finished/

2005-02-03 21:22
jag talar om röstningen innan dub fi dub...då jag snackar om att publik och skrik röstning....
bless!

2005-02-03 23:24
Ja så måste det vara rastott, det var förmodligen samma ondskefulla kraft som låg bakom detta att folk inte vågade rösta på dig som fixade så att inte din rond inte kom upp med det samma på soundclash.se-sidan:
"2004-11-02 09:46 Rastott: Eller vill ni inte lägga up den? Det e ju lite konstigt om bara denna runda skulle pajat? Finns det sound som bet er att inte lägga upp den? "

DJ

2005-02-04 01:49
Jag bryr mig inte om vad som skulle vara problemet. Är det något fel på Rastott? Eller varför beter sig folk som om de vore på lågstadiet igen?. Jag skiter i vem eller vilket sound du har. Spelar du en bra låt så ska du också få den forward du förtjänar.
They´re finished/

2005-02-04 02:29
Rastott kör sin grej, och e fet, punkt slut!

2005-02-04 07:20
Känns tråkigt att folk inte kan acceptera en seger. Klart det är surt att förlora. Men hellre förlora med huvudet högt än att komma och gnälla över "orättvis" publik som inte vågar sträcka upp händerna?

Grattis till Ziontist!
Bless
Kiriaka wants you.... to dance!

2005-02-04 09:08
Tack för en kul clash alla sound, promotor, domare och publiken!
Måste säga att jag personligen aldrig varit på någon clash i Sverige där publiken varit så aktiva. Kul! Känns som om folk börjar fatta vad det handlar om nu.

Ziontist vann lite oväntat (de hade glöd och jag gillar deras MC), personligen trodde jag att Axxion Pack skulle vinna och de trodde de/ni kanske också. Som Axxion Pack själva säger har konkurrensen i Göteborg hårdnat och det är ju en positiv kraft som kommer att främja nivån för alla sound!

Jag har aldrig sett Rastott innan. Han är väl lite utav en underdog, men kör sin egen grej och har feta dubs. Respekt för det. Men det är ju helhetsintrycket som gör om publiken gillar en eller inte och helt franks kanske Rastott inte charmade publiken riktigt.

Personliga påhopp som t ex Calle P kommer med ger en vibb av ett mobbande lågstadiebarn, men det är förstås i sann clash anda. Kanske kommer uttalandet några timmar försent - det hade ev varit okej under tävlingen. Let´s be ladies and gentlemen! More love!
Dubchild
www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com

2005-02-04 10:13
vem va det som filmade?

2005-02-04 10:16
@danium?? Visst jag förstår din poäng men jag jobbar ju i motvind, men jag tycker att jag börjar få det erkännande jag förtjänar.
@khozi...Jag är där för att ha kul :)
Respect!!

2005-02-04 10:26
@mc_svålen......Respect!!

2005-02-04 11:18
Rastott - dålig kritik är också bra kritik..... Märker du inte att ditt namn nu är det kändaste av alla, haha.... Det pratas nästan mer om dig än Ziontist!
I allafall vill jag tacka allihopa, allt ifrån Sounden, Arrangörer, publik för en Grym Clash kväll! Mycket, mycket grymma vibes! /Host. Domare

2005-02-04 12:29
dubplate.. big up! du gjorde ett grymt jobb. det var som sagt svår bedömt och det är inte ditt fel att folk tutar på allt och alla och inte på det sound de tycker är absolut fetast.
handuppräckningen tycker jag var ett smart drag.

som många andra sagt, big up alla sounds! det var en riktigt schysst clash, framförallt kul att se hur mycket bättre clashscenen blivit i GBG bara det senaste året.

bless!
www.Bassline-Express.com

2005-02-04 12:33
OK..Jag kanske gick lite långt,rastot du spelade bra,ska bli kul att se vad du har i framtiden...seen

2005-02-04 12:48
you can run but you cant hide forever....
från the audio

2005-02-04 13:21
Hehe..hoppas audion kommer upp till allmänheten snart medans diskussionen fortfarande e het..

Big up till alla medverkande iaf. Det va gubbroligt att se/höra!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2005-02-04 13:23
Näää...audio flåsar i nacken

2005-02-04 14:24
Fett! Grattis till Ziontist som verkligen var värda detta.
De har ett grymt engagemang i musiken, sin publik och lägger ärligt ner sin själ i alla grejer de gör, så även denna gång.
Härligt att se!

Sen måste jag säga att de flesta sounds hade dubplates av mkt högre rang än vad jag hade väntat mig, och det var bra grejer.
Jag var tvungen att gå innan dub fi dub, men det jag hann höra var av sjukt hög kvalitet, inte bara att det var tunga namn, utan det lät som att de tunga namnen lagt ner energi på de grejer som spelades.

Kan ingen lägga upp vad som spelades i dub fi dub?

2005-02-04 17:16
Har fått datbanden av Gillis, föröker fixa över dem på cd
i helgen och med flyt kan de finnas för försäljning tisdag/onsdag so.

2005-02-04 17:17
inte föröker, försöker

2005-02-04 18:48
Fan vad grymt med spridning på banden då... Big up arr. host, sound, Blenda osv... Nån som fick nån aning om det var mycket "vanligt" folk..?

2005-02-04 18:53
nä det va mest militanta veganer med Eblood kläder tror jag..det va ju därför ziontist vann.

2005-02-04 19:02
Fet, clash! Var lite för full för att kunna skriva en ordentlig rundown, men kommer ihåg att jag tyckte axxions första runda var fetast och revelations första och enda runda var sämst... Spelade dom nån dub överhuvudtaget?? Andra rundan tyckte jag nog rastotts bounty dub fick störst forward, men här är det defenitivt jävligt dimmigt... dub fi duben kommer jag inte ihåg... Rodde var grymare domare/host än G Andy...