Westcoast clashen på onsdagen och Mighty Crown på lördagen...oh yes den veckan här har jag sett fram emot länge nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rough lynx bidar sin tid.
Är det bara rond 2 och dub fi dub som är strictly dubplates?? Kan ingen berätta lite om King Genesis, har inte sett dem på länge. har lyssnat på dom får ganska många år sedan...men kommer inte ihåg om de spelade dub's. Har de en bra box? Respect alla dancehall/clash nissar, laaare up oono self!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
King Genesis Fi Reel Murrdaa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska bli spännande! Ser fram emot detta mycket!
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
Denna clash borde föra vinnaren och andra platsen till soundclash SM på Uppsalareggaefestival 2005, eller? Kommer den här clashen att filmas och spoelas in?
Förresten på den nya lineupen står det på Rond ett: 10min Juggling Regulars/Dubplates men på regler står det: REGLER: Deltagande sounds/selectors får bara spela sk dubplates, eller specials. ????? Vad gäller? På SM kommer det att gälla strictly Dubplates!
m jag har förstått det hela så ändrades reglerna: Första ronden: 10 minuter valfritt (regulars/dubplates) Andra ronden: 10 minuter Dubplates Efter andra ronden åker 4 sounds ut. Sen är det fem låtar dub fi dub. Don´t shoot the messenger
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
respect mr gillis men hur kan revelation sound vara med om man bara får spela dubplates?
Strictly dubs hade varit nice. Roligare för folk att komma på en sån clash oxå. Nu finns det ju, fett nog, tillräckligt med sounds som kan köra rena dubplate-clashar. Borde främjas!
eller var det kanske därför reglerna ändrades.??
Men om första ronden är regulars/dubplates så lär väl alla sounds (iaf de som kan) bara köra dubs? Dumt att inte göra det...?
ändra tillbaks reglerna!!! ska det vara klass på clashen så ska det bara spela dubplates!! dom som inte kan spela det ska inte ställa upp, det e ju trots allt gbgs # 1 sound som ska krönas!!
Håller med. man måste kunna juggla bra också!
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
True dat! Gör tre rundor då. Strictly dubplates, 45:s, dubplates, dub-fi-dub?
Idiot dumt att öppna clash med 45 runda... Tar ju bort hela grejjen med en blazing start, inga intro dubs... oftast är det ju ett sound som kör warmup, när clashen börjar ska det ju börja med dubs.. om man nu vill promt vill ha 45 runda får man ju defentivt lägga den senare... ok kortare...
ord poppa, ord!
Jo, det var ju så jag tänkte? Men såklart tycker även jag att det bara ska vara dubs. Men vill arrangören ha regulars så.. Lägg det nånstans i mitten då.
Och gör dub-fi-duben längre! Mer än 5 dubplates måste väl funka? Blir för kort med bara 10 dubs
Reglerna har ju varit jävligt omdiskuterade och jag kan hålla med om vissa synpunkter men Gillis har nog fått höra alldeles för mkt (väldigt olika saker) för att orka ändra reglerna (igen). Det där med 45 rundan, och hur den ser ut, borde ju egentligen inte spela någon roll för de sounds som klarar av att köra dubs då också? det blir ju bara mer tydligt vilka som ska vara kvar och slåss eller har jag helt fel? Jag tycker att det bara är att gilla läget och köra. Ready, set, CLASH!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
Som jag förstår det kan man ju välja att bara spela dub's i första rundan.. De sounds som bränner av lite dub's i första rundan borde ju få lite forwards om man jämför med någon som inleder hela runda 1 med 7" o Lp.. @Gurra, om du betalar dub'sen kan vi ju spela 20 dub's i dub fi dub :) För att man skall kunna spela 5 dubs krävs det ju mer en dessa 5 då det andra soundet/sounden kanske spelar någon eller några av de dub's du själv tänkt att spela. Respect!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
Om första ronden är "öppen" dvs anything goes så är det väl lugnt... men stricly 45 är, trots allt en väldigt korkad öppning på en clash... Missar hela grejjen med att alla sounds får presentera sig properly... Men visst, som nån sa... det är bara att gilla läget...
Rastott: Haha true dat... Nu är den ju öppen som det verkar.. Och det är ju okej.
härligt härligt! BIGUP!!!!!!!!!!!!!
"If you know not Jah...you know not love ´cause Jah is love"
Hoppas att det blir någon audio av detta. Det är sällan som svenska clasher blir inspelade och sprida. Det måste gå att ändra på detta.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Nå som har hört att det ska va liveband som spelar mellan ronderna??
Ar som sagt i egypten och vart har snart 17 dagar. Back inna di city pa lordag... Regelupplaget blev en aning justerat for att pa nagot vis visa upp sa stor del som mojligt av soundkulturn. Club Studio One skall som vanligt forsoka vara ratt bred oc hRoots Disciples kommer aven spela direkt efter clashen med WALES som gastvokalist Finns manga aspektar att ta hansyn till nar det galler upplagg och det ar nog enklast att ta dem per telefon eller nar jag traffar er deltagare snart. Kommer lagga upp separat trad nu nar man strax e hemma. Har pratat med IKse/Blenda om att de skulle kunna ansvara for inspelning av clashen liksom videoinspelning sa de grejerna ar genomtanka... Men som sagt sa kommer det bli en fint kvall och snart 600 poster pa stan sa fort man e hemma... cool runnings!
www.swingkids.se
gött,jag trodde att bandet skulle lira mellan ronderna..det hade vart helt sinnesjukt isåfall.
Håller med,varför denna vilja att ha chokchok gasstandes massa på micen??
http://www.myspace.com/callep
vinnaren kommer ändå va tvungen spela dubs. de finns ju inget att oroa sig för ett sound som är bra isf (100)
Red Motion Music
Men har man jobbat på det som vissa har kan det vara gött om det finns seriösa undertoner... Eller?
Men det ska nog bli skoj ändå, och Choke-Choke vill ju bara väl...
de finns ju några de är ju lixom bara en eller två som inte kör me dubs resten gör det ju.
Red Motion Music
OK, nu ligger tråd uppe på klubb & konsert! Jag föreslår att vi som är inblandade tar ett möte nu på lördag och enas om exakt regelupplägg. affischer o flyers kommer imorron och då startar bombningen på stort allvar! OBS På affischen står tilltänkt regelupplägg men vi får se till att hitta ett upplägg som känns optimalt! Till deltagare: ring om vid ev frågor, annars hörs vi av!
www.swingkids.se
jag tycker det är grymt seriösa undertoner. typ, det seriösaste i GBG någonsin...
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!
Imorgon gäller det! Ska bli jättekul! Glöm nu inte era visselpipor, båttutor etc. Och låt oss alla försöka vara "non-bias", dvs inte favorisera någon, utan låta det sound som spelar bäst vinna.
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
hur är det me båttutorna egentligen, kommer man förbi vakterna med ett sånt innan för jackan? eller ska man nöja sig me partytutor i div. kulörer?
www.Bassline-Express.com
Alla tutor, pipor etc är såklart helt ok! Tyvärr inga ekldar mer än tändare (som ej bör trimmas då det är typ 4 dm till taket på Nefertiti)
www.swingkids.se
Sa hur gick det? Vem ar GTB mastare? Detailed rundung please! Bless.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
Hmm onsdag 2 feb, jag kan halla mej. Bless.
bara några få timmar kvar till avspark... kommer bli supa nice...
Checka! www.331wernamo.com Följ @wernamo & @331wernamo på tweeter
Den som inte skriver en resume om vad som hände osv. är en banan. ok? vi säger så.
Instämmer med Chris Boss :) Låter spännande, det här.
California, knows how to party!
yes.grattis till ziontsist..Nu har man fått lite tuff competition i stan och ännu värre kommer det bli när ruff lynx ger sig in i clashgejmet..
WHOOOO!!!! BIG UUUUUUUUUP! MEMBA MI TOLD YOU RIGHT!
Laaarrrggeee up till Ziontist!!! Big up till alla sounds & Promotor!! (hade jag haft mer vänner i publiken hade ni sett BoomSound with Rastott i dub fi dub) Bless up!!
Grattis Ziontist, respeck & spendera era 5000 klokt. (hade jag haft mer vänner i publiken hade ni sett BoomSound with Rastott i dub fi dub) Synd att vanner vinner clashar mer an chunes & tal!
wicked...! vill verkligen höra detta... kommer CD skivorna säljas någonstans??
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Rundown någon? Grattis Ziontist.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
En sak till...BIG UP till Alla er som biggar up och supportar BoomSound with Rastott!!!! Respect!!