I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Soundclash SM- Elimination Cup

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-07-21 09:08
vart kan man hitta gbg clashen?
how you fe av a gyal if yu nuh av a phone

2005-07-21 09:29
www.blenda.com

2005-07-21 09:54
Riddim Radio - Göteborgs Reggaestation
Varje söndag 22:00 - 00:00
100.2 MHz

2005-07-21 10:38
doncris P28

klart dom inte kan gå runt och vara fiender på riktigt, hur löjligt skulle inte det vara...?

2005-07-21 10:49
man vet ju aldrig i sverige
how you fe av a gyal if yu nuh av a phone

2005-07-21 10:56
doncris P28

skulle iof va coolt om dom började slåss på scenen

kan se debattartiklarna

Hatmusik gör våra ungdomar aggresiva

2005-07-21 12:31
Vi är i sverige här slåss det inte! daaaaa
här gör folk självmord
 Red Motion Music

2005-07-21 15:04
Jahaaa... Är det hääär det skrivs... Jag har suttit och dumglott i klubbforumet ett bra tag asså... haha! Ska se om jag kan skruva ner ett sånt flyglarm sen efter jobbet så ska vi tuta sig lite... Bra att ett utomstående, utlänskt sound, hostar och dömer lite såå... Ja... klappa säften så ses vi ikväll...

2005-07-21 16:11
Sound Fi Dead tonight!!!!!!

2005-07-21 16:35
Den måste ju bandas... Annat vore väl helt sämst?

2005-07-21 17:05
den kommer att spelas in.

2005-07-21 17:13
Cool, hinner ni få ut den innan URF tror du?

2005-07-21 17:18
Gurraa P21

vore ju bängt om dom la ut den innan

då får man ju förutfattade meningar

2005-07-21 17:19
Det var typ det jag tänkte man skulle få... Haha. Så man kan höra om något sound tog sig dit helt oförtjänt.

2005-07-21 17:22

2005-07-21 17:28
Tru dat...

2005-07-22 03:13
fan hur gick det?!?!!!

2005-07-22 05:12
Respect 2 Action, TopaZ, Zion, VibeS, Cross Fyah, ClassiquE and to all other soundman and soundwoman! !!

Big Raspect 2 the "Lady In Red, wid friend " and to all of the BoomSound with Rastott, shottas!! U give me strenght!! U know how u are.....

Statement:
First ting: I respect Classique 2 di max!! but i feel that it's someting wrong when the Judge after my rounds tell the massive dem " Give him some applause" when the forwards I get in my rounds is Big, and when di massive like the ting me do and give me same forwards as they give other sounds???? After other sounds played him seh " Yeah (sound name) if u like ( sound name) say Raaahh Raahhh Rahhh?????. Hmmmm?

I also have 2 ask about Ziontist: Dem play good etc ( är tajta osv). But even if they play "Lotta Engberg" they will go to the 3rd round?? Next time me will spend 400 us pon upcomming artists...maybe i will go to next round if i do dat? No dis Ziontist!! I just want to know how people thinking??

Every Soundman! keep on mek the clash biZ in sweden BIG!!
Laaaarge!!!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2005-07-22 05:41
Word Rastott...Det håller inte att köra massa upcoming artist i en sån här clash och säga att man försöker "buss an artist career" el vad de nu har för ursäkt för att man inte har bättre grejer.

Big up Axxion---väl värdiga vinnare.
Million Vibes var överfeta också men tappa lite på slutet, men jag måste säga att det e fan inte dåligt att spela Mighty Diamonds/Bounty combination....Welcome 2 Jamrock fick ju inte lite forwards den heller.

Det va helt rätt att Million, Axxion å Topaz gick vidare...dem spelar i en annan liga än de andra soundsen som var med.

Det kommer bli WICKED i Uppsala!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2005-07-22 07:24
Rastott, pratar man inte svenska på Orust?

2005-07-22 08:09
Jag skulle nog vilja påstå att Million Vibes hade fetast grejor sett över hela clashen. Dock gjorde Axxionpack bättre selections i finalen så vinsten var helt rättmätig.

Dock förstår jag mig inte på hur Rastott kan prata en svengelska som inte är många snäpp bättre än en 12-årings. Är inte engelska obligatoriskt i grundskolan på Orust? Rastoot hade feta dubs men jag kunde bara inte sluta skratta så fort han öppnade munnen...

"As we say in Sweden: The Westcoast is the Bestcoast..."
100.2 MHz

2005-07-22 11:30
GRATTIS
till Axxion Pack, Million Vibes och Topaz.
Ses i Uppsala den 13:e.......
Mrsfabulous

2005-07-22 11:30
@Dogs, självklart men inlägget finns i fler forum där även engelsktalande läser inläggen

SoundBoy: Du har en poäng i det du säger....Men jag är ju inte där för att få en 5:a i Eng....
Kul att du gillar mina dubs!!!
One!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2005-07-22 11:45
Respect Rastot!
Grattis Axxion! Det var värförtjänt!
Men jag undrar om inte det gick lite underligt till när Topaz åkte ut mot miljonvibes.
Båda sounden var yberfeta!!!
Baktaktservice Levererar...<br>

2005-07-22 11:49
True dat Rastott. Skaffa någon annan på micken så kommer du garanterat kunna gå hela vägen till finalen nästa gång. Det ser även fetare ut på scen och du har mer tid att ägna dig åt selectandet. En viktig del av soundclashandet är ju just samspelet mellan dj och selector.

Big up till alla sounds som var med! Dock kanske Jazzhusets ljud var dimensionerat för just jazz för jag håller med strikah om att ljudet var rätt kass. Jag tyckte mig visserligen höra att de vänstra svarvarna hade mer kräm än de högra (sett från scen) men det kanske berodde på hur sounden behandlade outputen alternativt att jag inbillade mig det hela.

Slutligen, en sak jag undrar över är Million Vibes Earth a run red-dub. Många blev förvirrade och fick för sig att duben hade spelats av ett annat sound i en tidigare runda. Var det så? Jag själv är också osäker. Kan någon reda ut hur det låg till?
100.2 MHz

2005-07-22 11:52
vilken competition! de va krig!

TACK till alla sounds, blenda för den feta kvällen med efterfesten och till min tjocka huvudvärk jag har nu!!
 Red Motion Music

2005-07-22 11:53
hhmmmm

påminnesle till mig själv att aldrig spela om pengar

2005-07-22 12:52
Rastott, din tid kommer komma, for sure! Tycker du e helt rå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2005-07-22 15:20
Grattis till segern även om jag personligen skulle ha sett att Million Vibes vann. Tack till Crossfire för sin som vanligt något kaotiska spelning.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2005-07-22 15:39
Jag är inte säker men run red-dubben gick två gånger men i första sett där det inte var elimination. Mao ingen fara på taket. Men det kommer väll en soundtape på det här eller? Då får vi ju svar på det!

2005-07-22 15:41
mc_svålen
på vilket sätt var crossfire kaotiska?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-22 15:46
gubbfet klash. de tre bästa gick vidare. Axxion Pack vann rättvist.
BANG BANG!

2005-07-22 16:23
Fyfan vad fett det lät då.
Som sagt, är audion påväg?
Låter som det var fetare än Westcoast som jag tycker var rätt trist, har audion bara.

2005-07-22 16:23
Earth a run red spelades 2 gånger men på olika riddims vilket är tillåtet.
Big up Million Vibes som var en stor överraskning!

2005-07-22 16:45
Wow vilken afton! Fett nice! Personligen tycker jag att alla sounden höll en mycket hög klass! Lite skumt att Topaz inte gick vidare till dfd men håller man på sina bästa och inte ger dem till publiken får man skylla sig själv...? Jag tyckte det var fear- no bias. Big up to the judge - mycket, mycket bra! Hoppas att vi får se honom eller nån av samma klass i uppsala! Ras tott u rule! Visst har ni rätt, han är inte kung på micken men jag tycker det e gulligt...

2005-07-22 17:11
stor respekt till alla sound!
synd att million vibes hade bränt sitt krut när det var finaldax, dom kommer att vara giftiga på urf!
http://soundcloud.com/skv18
http://soundcloud.com/olski-dnb

2005-07-22 19:29
ziontist ni får jobba lite på publikkontakten till nästa gång, annnars är ordningen återställd....
DJ

2005-07-22 22:02
iration På det positiva sättet.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2005-07-22 22:59
@Hacke....Om det inte får spelas några "Playbacks" så hand lar det ju om låten och Earth A run Red är Earth A run Red, spelar ingen roll om du spelar den på Real Rock riddim eller på Stalag, Throw mi corn eller på ngn annan rytm....
ja Million hade endel feta tunes och de gjorde ett bra framträdande.

Vad tycker ppl om slutet av clashen ( menar ej dub fi dub)? Jag tycker att det känndes som om VyBZ'en dog av lite???

@ Mrs ellie..BlooodClAAAAt now yuh dis mi ;) Large up!!! Ja, jag är rätt gullig......

2005-07-23 00:20
Jag håller med om att stämningen mattades av en aning. Det blev lite långt och jag tror att publiken blev lite trött. Åtminstonne var jag ganska mätt på ljud mot slutet. Men fuck! Det var grymt!

2005-07-23 04:26
Men vem i helvete spelade earth a run red först i så fall???

Skulle vara grymmt med en hyggligt opartiskr rundown...

2005-07-23 10:40
Big alla sounds, allt folk som kom dit. ha en trevlig tid.
Grattis Axxion Pack till vinsten.
Million Vibes...glöm aldrig foundation tunesen de var grymma.

Gagnef festivalen..here we go...någon som kommer..synes där då. Stereo Steppas alongside Daddy Ferma
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.

2005-07-23 11:50
@Poppa.. Jag tror inte att ngn annan spelade den?? Jag hörde den inte förren ni spelade den..
Big Up!! Kul att ni gick så långt som ni gjorde!!

2005-07-23 14:58
bra publik också.

2005-07-23 15:09
Yeah!

2005-07-23 16:30
Jag har en grej jag måste fråga: När skall vi som clashar börja få betalt??? Det är ju inte jätte billigt att fixa dub's o för mig som är själv skulle det vara bra med ett lite gage. Är inte det schysst? Utan sounds blir det ju ingen clash....Man haffi nymn, seen!
O de som arrar clasherna borde ju dra in lite $$$$, clash scenen i swe är ju på uppgång.

2005-07-23 18:35
Självklart ska sounden ha pröjs! Vad e det för dumheter? Annars e det inte ok att ta 100 spänn i dörren, visst ska sounden ha fett med pröjs så blir det dyrare för publiken i slutänden men lite pröjs för omkostnader e inte mer än rätt.

2005-07-23 18:53
Word!!

2005-07-23 19:12
Rastott, du borde komma ner till götet och driva lite klubb. Det är tuff konkurens här men du är ju för fan Don så det ska väll inte vara något problem? Respect!

2005-07-23 20:06
@ mow. lol.....Don Rastott skulle själv villja spela i GBG ( och i sthlm, de behöver lite BoomSound med Rastott även där) men det gäller ju att jag tex blir inbjuden som guest av ngt sound eller ngn club arr....Jag har själv sagt till olika sounds att jag är intresserad av att komma ner och spela lite tunes............
Vi får väll se vad som händer??
One!!