I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Soundclash SM- Elimination Cup

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-07-23 20:58
Ett sånt här arrangemang kostar ganska mycket pengar att arrangera,om sen alla sounds ska ha betalt åskå så kommer det bli så dyrt att en arrangör aldrig kommer våga arrangera nåt sånt här.

Rastott

Axxion Pack & Friends Beach Fiesta @ Röda Sten Lördag den 30 Juli. Du är välkommen ner och vända lite skivor om du har lust.

Peace!!

2005-07-23 21:04
Tyvärr tror jag att jag jobbar dagen efter och kvällen den 30:e men skall kolla om det går att fixa???? Det skulle vara gubb fett (som man säger i götet)
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2005-07-23 22:16
snacket om att byta namn trodde jag var över?? Jag kommer aldrig att byta namn eftersom jag ÄR "BoomSound with Rastott" och har patent på namnet, seeeeeeen!!! Det är ju som om du skulle byta ditt riktiga namn! O den som tror att det går att byta namn hur som helst har nog inte riktig koll på läget? Det är en omöjlighet att bygga upp ett sound 2 ggr om man är själv!! Och det är omöjligt att få tillbaks de tuner man voicat. Ber du om att få tunen voicad igen kommer den aldrig bli som den version du voicade första gången.....
Jag har förståelse för att Boom MajornaMassive inte är pigga på att byta namn, trots att de är fler ppl i det soundet.
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2005-07-23 22:43
För att det är HOT!! :)

2005-07-23 23:10
:)

2005-07-23 23:27
Bloodclaat!

Me afi say all of ya sounds out der. All of you wicked sounds... ya jus shoutin screamin an doin dat ting...

Fa onces; try to play a good tune... instead of jus shoutin out ya bloodclaat tings...

As Junior Kelly once said... Corruption... Corruption...

Hole dis clash was winners of bad tunes...

Big Up Rastott fa him playin da good rasta roots mjuuzic!

Bless!!

2005-07-24 01:19
lol

2005-07-24 04:08
angående namnet så borde det räcka med Rastott. "för i helvete ska det vara så kråmgligt med jäkla långa namn. säg bara de 2 första bokstäverna av namnet and that's end of it" som man säger på göteborska.

RA, AX, ZI, MI, TRI, what evah ya sound is

POW!
 Red Motion Music

2005-07-24 13:23
Word Sevven...
Fler 1v1clashes!

2005-07-24 15:50
big up million!
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2005-07-24 18:00
Om inte Ziontist spelade Earth A Run Red så var det bara vi som körde den - i clashen. Däremot spelades låten/duben tydligen av Dj:n från Klassique. Det kan ju röra till det en del när det spelas dubs innan clashen.
Respect till er alla som ger respect!
Och tack till Rodde i Topaz som har fixat några av våra fetaste Dancehall-dubs.
Syns i Uppsala.

2005-07-24 20:19
vart och när kan man lyssna på audion? hoppas innan URF iaf...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-25 07:55
Stort grattis till AXXION, MILLION & TOPAZ.

Det var en sjukt nice kväll.

Återigen grattis
| Ziontist Sound | Kapten Röd & Majorerna |

2005-07-25 08:11
Jag är SÄKER på att Earth a run red-dubar spelades två gånger under clashen. Jag kan bara inte minnas vilket sound det var som spelade den mer än Million Vibes. Må så vara att det var på olika rytmer men två gånger spelades den.

Upp med audion så får vi höra!
Riddim Radio - Göteborgs Reggaestation
Varje söndag 22:00 - 00:00
100.2 MHz

2005-07-25 09:02
Angående gage:
Vid en stor tillställning som denna kommer soundsen aldrig få pröjs. Det går helt enkelt inte. Säg att alla 6 sounds ska ha ett gage bara det skulle komma upp i rätt stora pengar. I slutändan leder det bara till 300 SEK i entre. Vilka vill gå på clash då?

Vid 1 on 1 clashar så finns det bättre utrymme för gage.

2005-07-25 10:32
300 är väl inte så farligt för att se en clash? eller?
how you fe av a gyal if yu nuh av a phone

2005-07-25 11:55
Angående gage...
Självklart är det en balans mellan gage och entréavgift. En grej är ju som iceman säger att det blir för dyrt i dörren men å andra sidan kan det ju också bli så att en del sound inte har råd att uppdatera musiken (fixa specials) eftersom det inte kommer in några dollars.. hur vore det med en clash utan dubs...? öh... a nah so it go

2005-07-25 12:40
asså Blenda verkar ju vara värsta hustlarna som både tar entrén och skivintäkter

:-)

2005-07-25 17:30
doncris: jag tycker själv att 300SEK för att se en svensk clash är rätt dyrt när jag kan se NYC World Clash för samma pengar.

Just SM vill vi ha till ett stort event som representeras av väldigt många sounds. Faktum är att anmälan är frivillig och de sounds som ställer upp får reseersättning samt hotell vid behov. När det gäller hotell kan ni bara tänka er själva vad det går loss på? Vi bokade 12 rum för detta event. Tänk då på hur jobbigt det hade varit om inte de flesta hade varit från GBG.

Dessutom får samtliga sounds som ställde upp fribiljetter till finalen på URF. Inte mycket men ändå en liten kompensation.

Som mrs_ellie säger så finns det alltid en balans. Den dagen då det blir något överskott av ett sånt här event så finns det ingen tvekan om att soundsen kommer få gage också.

2005-07-25 18:10
sounds som ställer upp får reseersättning.
My foot.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter...
*Echo Minnot*

2005-07-25 20:54
Finns aldrig en chans av att gagen från ett soundclash kommer att täcka alla dubs som ett soundsystem spelar i en clash. Detta med soundclash och soundsystem e ett hobby, en dyr hobby. Enda pengarna man kan få in e från att spela ofta i vanliga danser. Så jag tycker att man måste lägga ner dubplate inspelningen om man väntar sig att få tillbaks dom pengarna på en clash eller två...

2005-07-25 21:18
Det kan ju inte finnas 1 människa som tror att man skall kunna få igen de pengar det kostar att hålla på med att voica dub's genom att spela i ngn clash då och då. (Kanske Trevor sax om ngn pröjsa det jag hört han vill ha om han skall clasha) Jag håller med dig "dubplate" det är en hobby och en jä..gt rolig sådan!!! De pengar jag spenderar på detta gör jag för att det är grymt kul och för att jag har en mycket stor kärlek till denna musik/kultur etc. Att frågan diskuteras kan ju inte göra ngt.
Respect!!

2005-07-26 01:01
dubplate

det är som du säger, enda sättet att finansiera dubs om man inte vill pröjsa allt själv är att köra egna regelbundna klubbar o hoppas att man får in lite cash den vägen...

skulle man gå runt på ett clash-gage skulle väl det få ligga på typ 50 000 - 100 000:- om det nu bara är en gång om året...
seeeeeeeeeeen alla ni som inte vet vad många sounds spenderar på dubs...??

anyways, LARGE up till alla sounds som deltog!! det var en överfet kväll! dock var jag något dimmig för ögonen så jag får vänta på audion o sitta och försöka komma ihåg/känna igen då...
www.myspace.com/roughlynx

2005-07-26 01:20
Big Up to all of ya sounds!

Klart att ni alla skall ha "pröjs"... det är ni som är artisterna... och gör att vi går dit...

Bless!

2005-07-26 16:07
rastaman_swe

exact.. skulle jag börja spela gratis på alla evenemang för att inte arrangörerna är seriösa? nae. Vill man se någon uppträda skall man betala för det.

2005-07-26 16:28
doncris P28

jo men om en tävling i sveriges bästa reggaesångare/band anordnades så kanske det skulle vara bra för dig att vara med enbart pga PR...

det låter iof som en cool idé

artistclash med typ million, knight, mystic, tenor, reuben och zoro
med liveband eller soundsytem

men tog Blenda hela vinsten, fick inte ens axxion pack något?

2005-07-26 17:05
En flaska skumpa(Mont Tjernobyl) och ett presentkort på Blenda..

2005-07-26 18:37

2005-07-26 21:35
Haha, tror inte blenda gick många kr vinst på detta....

2005-07-26 21:39
all vinst går till våra dubs...

2005-07-26 21:43
Blendas

är ni soundsystem oxå?

eller menar ni till bilen?

2005-07-26 21:50
vi håller på och bygger so.

2005-07-27 01:30
man ska visa tacksamhet att någon anordnar sådana här saker, dessutom på ett bra sätt

2005-07-27 13:17
NuttyDread P22

Är man bra så borde det inte behövas sån PR men i sverige så funkar det inte så. Spelar ingen roll om det suger för syns det i media och hörs i radio så köper folk det med hull och hår.

2005-07-27 13:20
doncris P28

fungerar det så någon annanstans då?

2005-07-27 19:06
men vad får vinnaren i urf?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-27 19:09
soundclash sm drar lika mycket folk till urf som en artist.
om inte t.o.m. mer

2005-07-27 20:04
marwan: Du bredde ju på hyfsat där, artist som i Capleton eller Svenska Akademien?
Tyvärr så drar nog inte S Cup Clash ens hälften så mycket folk som endera av artisterna...

2005-07-27 20:16
min stora anledning att gå på urf e i alla fall sm.

2005-07-27 21:36
Finns det inga pengar att betala ut så skulle ev. utbetalning leda till att man inte kan anordna dylika tillställningar.
Däremot skulle man önska att ersättningsutbetalningarna för bensin etc. sköttes bättre och fr. allt snabbare.

2005-07-28 00:06
En an mina stora också, absolut. Men jag hade ändå gått även om det bara var renodlad rootsfestival t.ex. Tror inte att det är många på URF som vet vad soundclash är.

Rappare

2005-07-28 04:09
jag undrar varför inte DELUX suond e me??
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-07-28 08:09
The_Real_Tico P31
vilka?
http://www.klubbsolid.se
Rappare

2005-07-28 13:18
sune P21
du menar att du inte vet vilka Deluxe soundsysem e??
hahhahaha ok

2005-07-28 13:26
varför snackar alla om pengarna bara?
är ni hiphopare eller?

diskutera vad som hände på clashen istället...
SKYSCRAPER - MILLION VIBES
http://www.myspace.com/martinnordbeck
http://www.myspace.com/millionvibessound

2005-07-28 15:57
The_Real_Tico P31
nope. det får du allt berätta
http://www.klubbsolid.se

2005-07-28 16:38
sell some crack , buy some dubs
its the consious way...aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiith

2005-07-28 16:49
vem hade bästa MC?
Rappare

2005-07-28 17:42
sune P21
ehhh... det e ett sound system från malmö o lund som rockar fett! o dom har blandat in reggaeton nu men dom e feta !

2005-07-28 18:30
the_real_tico
har dom dubplates? och jag tror inte att reggaeton skulle gå hem i en soundclash...