Sommar-reaggaelåtar Jag vet att de flesta reggaelåtar andas sommar rakt igenom, men jag vill veta vilka låtar ni pumpar mest på sommarn samt vilken låt ni tycker är mest "sommar" :DSjälv lyssnar jag inte speciellt mycket på reggae men jag gillar verkligen musiken och brukar halka in på det just på sommarn :DSå drop yo shit nu..Fred ut
Walleballe, spana in Martin Jondo, han är halvtysk halvkorean och har gjort en låt med Gentleman som är skön! hans skiva är oxå skön! :D
Här är lite schyssta dängor från dessa kalifornoska reggae/ska/whatever-grupper:Sublime - Get Ready
Sublime - Smoke Two JointsLong Beach Dub Allstars - Listen to DJ'sLong Beach Dub Allstars - Rolled UpLong Beach Dub Allstars - My Own LifeSlightly Stoopid - Fat SpliffsSlightly Stoopid - Sweet HoneySlightly Stoopid - Wicked RebelSlightly Stoopid - OfficerSlightly Stoopid - Babylon is fallinSlightly Stoopid - This JointSlightly Stoopid - Till It Gets WetSlightly Stoopid - BandeleroEnjoy in the heat!
ett gäng skivor som aldrig är fel::Bush Chemists - light up your spliffBob Marley - Songs of freedom (box)the congos - the heart of the congosthe gladiators - back to rootsGentleman - Live