I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Musik till film - intresserad?

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2006-10-20 20:20

Musik till film - intresserad?

Ok, så här ligger det till. Jag går på Santa Barbara City College här i Kalifornien och studerar filmproduktion. Min lärare frågade om jag och 3 personer till ville vara med att göra ljudredigeringen till en 20 minuter lång film, filmad i HD - alltså relativt högkvalitativt. Också en av dem största produktionerna som gjorts på skolan.

Filmen handlar om en kille som jobbar på sin fars teater. Han får reda på att det finns planer på att riva teatern och detta skall han alltså stoppa. Det rör sig om en väska som innehåller planerna och denna väska vill några olika grupperingar åt. I sann Hitchcock-anda.

Eftersom vi inte får använda någon slags Copyright-skyddad musik så är mitt arbete just nu att hitta användbar musik som skulle passa. Har en del på gång men jag tänkte att folk på Whoa kanske har något dem vill tillföra?

Vad som kommer hända med filmen och vart den skickas efter att den är färdigställd är ännu oklart men det visar sig. Så om du producerar och gör musik så skicka ett meddelande så kan vi utbyta lite information. En chans att kanske få upp din musik för nya ögon och öron i USA.

Hit it!

California, knows how to party!