Stevie Wonder.
Nån som gillar Stevie Wonder?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lately kanske är den bästa låten nånsin så ja, jag gillar stevie.
New Zealand Why not?
jag ääääääääälskar stevie...
run a little more..<br>
yeeeeeeees yesss. If you really love me. den är najs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stevie är det bästa som Motown spottat ur sig någonsin, han är min soul-favorit. Jag säger bara: Signed sealed and delievered Village gettho land Master blaster Higher ground I dont know why (I love you) Med mera, han har verkligen gett mycket till musiken. Till er som vill ha nått sammlat av Stevie, köp Definitive collection, väldigt bra sätt att få grepp om allt han gjort.
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
Jappjapp, var och inhandlade 2 LP med honom häromdagen.
California, knows how to party!
if you really love me, hey love, superwoman, alltså han har inte gjort en kass låt, han e kung!
run a little more..<br>
Superstition är grym. Vilket sound han har skapat!
Det enda som faktiskt inte är så bra av det han släppt är det han släppte på 80-talet, vad heter skivan nu igen........Talking books....eller nått sånt?? den är inte bra alls, har knappt lyssnat på den, minns ju inte ens vad den heter :)
badio hehe ok, det var nog inte Talking book jag va ute efter..........Jag kan inte komma på va skivan heter. Men dålig ären iaf. Och i övrigt, så ja, han släppte en del bra låtar på 80 talet, men jag tycker personligen att han va bäst på 70 talet, släppte även en del bra på 60
SamL det han släppte på 80-talet var ''In Square Circle'' & ''Characters''. så någon av dom, om det inte är så att du rackar ner på ''Hotter Then July'' vilket jag inte tror att du gör.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
släpptes cover/tribute albumet med blandade artister från usa förra året? hörde inget mer förutom joe/mr cheeks singeln.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Redaktionschef
2004-11-18 02:46
samma här, älskar fan allt den mannen gjort (ja det där var väl överdrivet men jag gillar alla stora låtar han gjort, vilket borde hamna på ett 50 tal typ). Vore fett att se han live men det var ju så dyrt senast :/
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
de va grymt att se han live! de bästa någonsin, han & erykah!
run a little more..<br>
Patito P18 Där har vi det, skivan som jag sökte va characters, det är den som jag tyckewr är kass, förrutom typ en låt. Hotter then July trackar jag däremot inte ner på, den har jag i skivsamlingen och den är det definitivt inget fel på.
Ja d e klart. Stevie Wonder är grymt bra!!!!! Respekt!!!!
http://www.myspace.com/danielscriptchess
En av de största musikaliska genierna genom tiderna enligt mig.
"Today is the tomorrow that you should have feared yesterday." - Pitch Black
djupt inne i hjärtat där ingen annan förtjänar att vara. där är stevie
"Songs in the key of life"=bästa icke-jazz skiva som någonsin gjorts!!! Alla hans 70-tals skivor är löjligt bra. "Jungle Fever"-soundtracket är dessutom hyfsat. Favoritlåtar:Another Star, As, Superwoman, Evil, Knocks me off my feet, Jesus children..., Higher Ground, Visions, Don't worry bout a thing, Golden Lady, Maybe your baby, Superstition, Black Man, Creepin, Isn't she lovely, Have a talk with god, All in love is fair, I love every little thing about you, Girl Blue, Tuesday Heartbreak, They won't go..., Ebony Eyes. Den dan nån neo-soulare kan komma i närheten av NÅN av dessa låtar kommer jag bry mig om sånt...
jepp, Stevie isda maan, såg han i sthlm i sommras, det var ruggigt bra!!!
NOTHIN BUT SKILLZ
Är det nån som vet om den där skivan med olika ljud å naturläten är bra som Stevie har gjort? Jag tror den heter aquarium eller nått åt det hållet.......
Skribent
2004-12-04 18:09
Spelningen i somras var grym, men de billigaste platserna kostade 500 och var löjligt dåliga. Där satt vi.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Det skulle ha varit guld att va på Stevie konserten.....Synd att man bor i norrland vid sånna här tillfällen :( Hur lång va konserten? Elller är det nån som redan nämnt det i disskussionen?
konserten va väl runt 2-3 tim har jag för mej.
run a little more..<br>
ayawii F16 ok
resolid "lately"
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
A place in the sun Pastime paradise for once in my life I don't know why Är några heta!
Bombaclaat!
Hans röst är det mäktigaste jag någonsin hört. Jag har inga ord. Han är kung. Jag älskar honom. Stevie Powerful Stevie Spiritual Stevie Wonderful
Bombaclaat!
that shit's not funny motherfucker! stevie wonder's a musical genius!
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Kan inte annat än hålla med, han har format min musiksmak ända sen jag var liten. fick tag i morsans "hotter than july" lp när jag var 10-11 och har varit helt såld sen dess. Just enough for the city är troligtvis genom tiderna bästa låt
---------------------------- http://www.ingaklena.se
Jag vet att Stevie ÄR soul. Men jag pratade med ett soul-fan här om dagarna. Hon hade inte Stevie som någon favorit. Konstigt, men sant.
MASTER BLASTER... stevie är så nära Gud man kommer. punkt
hahahaha Gillar man Soul är det nästan svårt att inte digga Stevie, eftersom (precis som tidigare nämnts) han har inspirerat typ all annan soul. Och frågar man killar som John Legend å andra neo-soulare så öär det ju han som dom diggat som barn å inspirerats av. Stevie är Soul
Skribent
2005-08-01 14:19
Jag tycker Stevie Wonder är töntig.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Klart! Så bra att det var värt ett försök att sjunga refrängen till "I just called to say I love you" när jag satt i vårann grannkarls knä nyss fyllda 2 år!
PhilAhz0phee Nja, Gud är han inte, men en rackarns duktig sångare å hitmaskin är han definitivt. Kommer inte hans skiva snart!? Längtar!
nån som gillar musik?
All I wanna give you is a little bit of lovely...
SamL äsch,
What I said, yo!
Skribent
2005-08-01 18:11
Jag tycker inte han är töntig, men det är kul att säga så när folk hyllar okritiskt. By the way.
När är releasen?
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona