I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amerie Falsk Röst!?

Övrig musik - Soul & RnB

2005-04-11 00:47

Amerie Falsk Röst!?

Så fort jag såg videon till nya låten one thing blev ja kär i henne.
Men nu när ja sitter och lyssnar på hur hon sjunger så är det så falskt att det gör ont i örona .. någon annan än ja som hör hur falskt hon sjunger..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent

2005-04-11 00:47
Ligger nåt i det... Men låten är grym!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-04-11 01:02
så jääääävla sexig i den videon... skön låt

2005-04-11 09:59
4thFloor jo, tänkte på samma sak när jag såg videon igår. Vad är dealen med att filma under ett vitt täcke. Har för mig att J-Lo också gör d...
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2005-04-11 12:47
SKönt omslag på tolvan, alla borde äga den!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona
Skribent

2005-04-11 13:05
Själva sängscenen borde de klippa bort ja... Sjukt uttjatat koncept. Resten är hett som fan.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-04-11 13:26
tycker hennes röst e bättre nu än var den var på förra skivan..
Tack & Hej!

2005-04-11 14:01
alla kan ju sjunga om hon kan sjunga... hennes förra album va ok. men nu vet ja ej va som hänt... ja får ont i örona, alla kan skrika som hon gör och få falsk ton lätt ... ryser. men ja kan inte titta bort när videon kommer:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-11 17:02

Låten är ju helt klockren alltså!!! Sjukt kooool sång. Men jag har inte sett videon. Jag trodde nästan att den skulle vara för bra för att köras kommersiellt. Den har cirkulerat på 3 olika bootlegs i mån tills i dagarna den officiella 12" släpptes... och är redan sjuukt spelad av DJs överallt.
Danny Krivit har gjort en grym re-edit på den som alla som gillar låten bör checka!
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven

2005-04-11 20:23
jag tycker inte att hon direkt sjunger falskt , kanske lite Dizzie Rascal stuk ni vet upp och ner hit och dit med rösten men det låter ballt.
Låten diggas, videon är snygg och hon är ännu snyggare

2005-04-11 22:52
Skön låt! och ohh ja hon är snygg! hon är halv korean och afroamerikan. A Blackanese.

2005-04-12 04:21
ja jag kunde gissa på de...

såg typ ut av vara blandning med asiat/afrikan/latina .

2005-04-12 09:05
Vadå låter som Jennifer Lopez??? Den är bra (till skillnad från Lopez) och, ja, hon är jävligt snygg asså enna...

2005-04-12 13:48
Jävligt skön video; skumt att Amerie inte har fått mer uppmärksamhet tidigare; hon ser ju fan bättre ut än Beyonce själv!
Men däremot måste jag säga att jag tycker hon tar i för mycket när hon sjunger så att det nästan blir jobbigt att lyssna på....hon har ju varit med ett tag (kommer ihåg henne från bl.a. "Paradise" med LL Cool J och "Life" med Royce da 5'9) men d verkar ju vara först nu som folk börjar lägga märke till henne...
Hoppas hon inte sjunger i den där stilen på hela skivan...
THE TALENTED MR BRAT

2005-04-12 13:53
Rich Harrison har producerat , är det nån snubbe som producerat nå mer godìngar ?

2005-04-12 18:50
spelar ingen roll hur hon sjungar, de tightaste benen jag set tpå länge
DJ

2005-04-14 09:50
Låttips (som dock inte är helt ny, men fortfarande bra!):
* Amerie - Why don't we fall in love?
/Alda
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"

2005-04-14 14:02
superstarquality F20

J.lo har ingen våg just ju.. Hennes album har ju varit en katastrof i både försäljning och recensioner..

Sen tycker jag att sångsättet passar för låten, det är ju uppenbart att det är meningen att hon ska sjunga så där
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2005-04-14 16:29
Amerie är en bra version av J-Lo.

och ja hon sjunger bra.
ni kan ju knappast döma efter en låt bara? men men, den låten är grym ändå..

"Why don't we fall in love" som sagt ovan. mycket fin.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-04-15 18:05
jag tycker hon låter som michael jackson när han va kiddo.

jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-04-15 19:08
nej men jag tycker det, det vare första jag tänkte på när jag hörde låten.
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-04-18 02:02
när?
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2005-04-18 06:31
Asså gott folk...alla och allt (dvs alla låtar på en skiva) ska inte nödvändigtvist vara smooth-Rn'B..låten står ut.
Precis som tex Mary J..hon sjunger ju fantamaj falskt hela jävla tiden, men inte suger hon för det, hon är ju en av dem mest respekterade osv.
Man kan köra olika stilar på varje låt...inte hata...its supposed to sound like that om man kan säga så.

Själv så gjorde jag någon låt, då alla hela tiden förklarade för mig att det lät "falskt" när jag gick upp i tonerna, medan i verkliga fallet, så var det meningen. It added a little bit spice to the song.

Alla låtar behöver inte vara "If you believe" med mariah carey och whitney...om ni förstår hur jag menar.
Öppna öronen lite och försök att inte endast lyssna på det ni lyssnar, utan försök att förstå det med.

Tackar för mig!

Ha det fint! Hajj!
Chicks with Dicks don't belong In The Mix...

2005-04-18 13:44
NioshaH F23

Bra håller me!
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2005-04-21 22:04
köp/"fixa" The Meters "O, Calcutta" och lyssna 1.47 minuter in...

tycekr Rich Harrison är skitfet...han som gjort crazy in love som djjayzon eller nån sa längre upp....även J-Lo's nya och några från Ushers skiva om jag minns rätt...

tycekr låten är skitbra...men enda dera hatar man eller typ älskar den...den är en KLUBBHIT iaf!!!

2005-04-22 15:01
lyssna på Life med Royce Da 5'9''

tjejen KAN sjunga... den stilen i 1thing hon sjunger på passar henne inte bara
!LOYALTY!

2005-05-01 14:35
tyckte inte alls om den i början.. gnällig och alldeles för mkt j-lokänsla. allt från dansen till kläderna och refrängen. men nu är jag ganska kär i den. fast det är ju så det brukar vara.. första intrycket ska man inte lita på.
hur som helst, sängscenen är löjlig och de höga sånglägena var jobbiga i början men rätt sköna nu faktiskt. gillar bandet, och hennes stil. en del av den iaf.

U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-05-01 19:50
hela albumet är så bra så man dör! har just nu lyssnat på den två gånger om..

2005-05-02 08:10
peaches
pajasvarning på det där uttalandet.
"Bra låt men let's face it, hon kan fan inte dansa!!"

hon är inte DANSARE, hon är SÅNGERSKA.

artister nu för tiden satsar ju hårdare på att lära sig danssteg än att förbättra sin sång... pinsamt.

2005-05-02 15:04
jag tycker det inte är nåt fel på hennes dans iof.. den är koregraferad.. eller hur man nu säger. och well.. hur mkt bättre kan den bli då än så.

why dont we fall in love är en låt jag inte gillar dock.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-05-18 23:02
Hellre Amerie än Lumidee.

2005-05-20 10:50
Nej jag tycker hennes skiva är riktigt bra faktiskt. var ett tag sedan jag lyssnade på henne dock. ska nog ta fram den när jag kommer hem:)

2005-05-20 12:39
Banarne: Instämmer, fast jag är nog den enda som inte gillar henne booty särskilt mycket. Föredrar Vida Guerras ass...

2005-06-03 21:59
Hennes skiva va jävligt skön, brukar inte fastna för R&B skivor annars.
ya hörd mä!

2005-06-16 11:22
Hon försöker sjunga bortom sin kapacitet, men låten är ändå rätt bra. Det är ungefär som om hon från murda inc. skulle försöka waila som beyonce, men bättre dock...
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2005-06-16 22:11
Märtz
du skojar eller?
Eve är ett stort skämt som inte borde finnas.. precis som Missy E.

hon förstör låten.
remixen med Jay-Z är grymmare.

2005-06-17 03:58
alltså, produktionen, har inte den snurrat runt på miljoner battle breaks plattor? jag har den på nån roc raida platta, visst, inte identisk, men nästan exakt lika, sen har jag hört den på flera...
Groupie

2005-06-19 15:36
asså första gången jag hörde den undrade jag lite vad det var för skrikande och alla polarna börjde klaga som afn, men efter någon minut var jag fan fast, jag gillar att det låter lite falskt, tillför lite charm faktiskt. Gillar den som fan asså, och att hon ser jävligt bra ut gör ju inte saken sämre.

Förövrivrigt tycker jag Eve är ett stort jävla skämt, hon förjtänar inte som helst uppmärksamhet, Missy förjtänar respekt, men jag klarar mig utan henne klarar inte av hennes låtar. Den enda kvinnliga rappare från USA som jag hört som verkligen förtjänar uppmärksamhet och respekt är Jean Grae, hon äter Eve och missy!

2005-06-22 14:24
Man kan inte jämföra Amerie och Jennifer Lopez! Jennifer kan inte sjunga, utan kören hade hennes låtar låtit riktigt illa! Amerie är häftig!
I'm not a fighter - I'm a lover!

2005-06-23 08:18
hon är underbart snygg så hon får sjunga hur falskt hon vill!

2005-06-30 01:35
haha aa hon är faktiskt helt sanslöst snygg..

men trippin eller vad låten heter.. beatet känns som en total rip off av J.los låt.. mitt fiskminne slår till så jag har glömt vad låten heter. men tänk och lyssna så förstår ni säkert vilken ajg menar :D
MeckGyver

2005-07-13 17:42
tung jävla låtfan!!! vem hade producerat?

2005-07-13 18:53
Falsk, det vet i f*n. Aningen pressat kanske men absolut inte falskt, inte om det är 1thing vi pratar om. Lite skumma tonsteg och harmonier kanske och sånt kan göra att det låter falskt.

Grym låt!
-:Slowmotion better than no motion:-