Köttätande kan öka cancerrisk
Kött, framförallt nöt och gris, kan i sig leda till magsäckscancer, men för den som samtidigt bär på magsårsbakterien helikobakter polyri ökar risken ännu mer. Denna tidigare inte kända högriskkombination framkommer i en av världens största cancerundersökningar. www.svd.se hahah nu satte alla köttisar oxfillen i vrångstrupen! :)
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees
"Epic-rapporten slår fast att konsumtion av 100 gram kött om dagen tredubblar risken för magsäckscancer " 100g är förövrigt inte mkt. Undrar om risken ökar om man, som mååånga gör, äter 200g.
Producent
2006-05-07 23:08
onej....den dagen jag skulle börja tro på sånt där skit så ska jag se grisar flyga.... tycker man läser varje dag att det ena eller det andra kan ge cancer....så när dom kommer med ett nytt påståenda att det ger cancer så går det in i ena örat o ut i det andra.....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
spela roll du kan få cancer av allt...........
jamen va fint.. då är det officiellt nu då.. Man får cancer av allt.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Fumez: jo men grejen är att det är värlsdhälsoorganisationen WHO som utfört studien och den va dessutom ganska stor...så den ska nog inte nonchaleras helt
Producent
2006-05-07 23:14
krig P33: spelar ingen roll vilket som har utfört testerna tror ändå inte så mycke på det att jag kommer sluta....samma saker har dom sagt om andra grejer att " väldens mest duktiga proffesor i hälsa" har sagt att du får cancer av att titta på TV....tycker alltid att det e nån/nått stort bakom alla forskningar....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
men säg nåt vi inte visste.. kött är illa, deal with it.
Fumez: jo de e faktiskt sant..kommer jävligt mycke sånna varningar hela tiden..menade bara att man förhoppningsvis kan lita lite mer på WHO en någon random Dr Müller :) förövrigt det bästa hitills som man kan få cancer utav..även om man inte ska önska ond bråd å död på människor så kanske de kan få folk att tänka till lite...
Men jag ser nog inte hur det spelar någon stor roll egentligen, om man äter nyttigt i övrigt generellt sätt så borde väl det leda till att man minskar risken för magsäckscancer.? Sen så förstår jag inte varför så många är så okritiska. Jag menar, dom säger ju att risken är 3 gånger så stor, men dom säger ju inte hur stor risken är från början.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alltså, att själva stekningen framkallar några av de mest carcinogena ämnena som finns finns det ju redan forskning som visar, sambandet mellan helicobacter pylori och magsäckscancer har ju också varit känt sen tidigare?
Får dra ett citat från starship troopers då, "DO YOU WANNA LIVE FOREVER!"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu för tiden får man cancer av att andas
*snaark*
steevee Och folk har dött i 1000000000 år... Nä, skämt åt sido, så äter västvärlden mer kött idag än människan någonsig gjort... Nä, det finns inte mycker mer att göra än att sluta leva på att andra slaktas... Kanske dags att sluta ta fler liv än man genererar?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
ne å precis som ola sa så handlar det ju väldigt mycket om tillagningen...man friterade ju inte så mycket mat på sten åldern direkt :)
Visst får man cancer av att andas. Tänk på alla bildäck som lämnar rester på vägar och oljan i dessa däck som sedan oxideras när solen ligger på, mysigt att andas in det!
jagvillocksåhaenblog.com
för att inte tala om alla avgaser och utsläpp..
Har varit vegetarian nu i 10 år,och skulle aldrig få tanke på att äta kött. Peace
kriget som business det är en sjuk idé verktyg för våld kan inte, bygga fred!
Nincanpoof P0: man får cancer av utomjordingar.. men seriöst det är väl bara att konstatera; Cancer is cool!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
kunde inte brytt mig mindre. jag kommer aldrig sluta äta kött.
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
folk har käkat kött i flera 1000 år och hittils har det ju gått bra så det är nog rätt skitsamma
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
folk har krigat och våldtagit i 100000 år också, så det är väl också nice antar jag. säger inte att ni behöver bli så skärrade av det här, men lägg av med dagisargumenten iaf.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Kött dödar djur
www.google.se
jag har ätit kött i 23 år och skulle aldrig aldrig ens leka med tanken att sluta . whipper P19: jepp en riktigt fet
man får faktiskt inte cancer av allt, bara av det mesta som är onaturligt. naturliga prylar ger ej cancer.
((MAAD))
Man får ju cancer av allting säger de, palla bry sig ens nu.
ne man får inte cancer av allt, i tomat t.ex finns det ett ämne som sänker risken att få cancer.
((MAAD))
Refused - skämtar du med den där kommentaren eller? så jävla skönt att i samma mening som man uppmanar folk att lägga ner dagisargumenten, jämför våldtäkt med köttätning.
den enda gemensamma nämnaren ÄR typ att människan sysslat med det jävligt länge, men våldtäkt kukar inte ut artens fortlevnad direkt, tvärtom kan det ju leda till graviditet.
uppenbarligen är inte kött ätande bra för "artens överlevnad", eftersom kroppen uppenbarligen inte mår bra av det. när ska folk förstå att kött aldrig någonsin varit en huvudföda för människor utan endast ett komplement?? i alla tider har det ätits extremt lite kött( med undantag från inuiterna och dess ättlingar) kött är uppenbarligen inte bara moraliskt förkastligt, utan även hälsomässigt nedbrytande.
(medans vissa andra åt andra hållet leder till mord)
ola : man kan iofs se överflödig köttkonsumtion (som endast leder till någon annans njutning och inte överlevnad) som mord...
Rodrigo - jahadu, det är "hälsomässigt nedbrytande", jämför hur många som dör i västvärlden på grund av magsäckscancer pga överintag av kött med barn i fattiga delar av världen som dör av kwashiorkor, pga underintag av protein.
man kan iofs säga att köttkonsumtion är mord.
((MAAD))
Rodrigo - jag bryr mig inte nämnvärt om djurrätt, så den debatten tänker jag inte ta.
ola : så du menar att svälten i u-länderna inte ens skulle kunna förhindras om om de fick tre mål vegetarisk mat om dagen??
Rodrigo - du har absolut en poäng, men problemet på flera ställen är som sagt inte enbart för lite kost, utan för ensidig kost, mer protein är skiten, oavsett om det kommer från djur eller ej.
och jag vågar påstå att det nästan garanterat räcker med mindre mängd kött för att råda bot på proteinbrist än det krävs typ kidneybönor, vilket är den enda vegitariska jag känner till som har alla sorters aminosyror en människa behöver.
ola: hur många näringsbrister skulle man inte få om man Endast åt kött då? hur många köttbitar tror du inte saknar de vitamin eller aminosyror som tex potatis, grönsaker, frukt osv
Rodrigo - potatis, grönsaker och frukt innehåller väldigt lite protein men väldigt mycket kolhydrater, du behöver knappast någon av de du nämnde för ditt proteinintag. det är klart att du inte bara kan äta kött, men det har jag inte påstått, däremot är det fel att säga att "kött är hälsomässigt nedbrytande", som du skrev.
precis som folk säger så får man ju cancer av allt liksom, det går så mycket mode i mat. GI, exempelvis, är ju inte ett helt klockrent begrepp men det är ju så jäävla hypat.
Bla bla bla... så mycket skitsnack det kommer nuförtiden alltså! Ät inte det där, lukta inte på det där, drick inte det här... Ena dagen botar alvedon ens huvudvärk, andra dagen får man cancer av det. Och nu det här skitsnacket, ät inte rött kött. Vadå ät inte rött kött? Är det något kött man inte borde äta så är det faan mig grönt kött. Om vi är några av de få valda på den här jorden som har lyckan att få äta kött on a daily basis, do it!
At the gates of Eternity...
Skitsnack !!
Trodde du ja!
det finns så mkt sjukdomar i kött. galna kosjukan, fågelinfluensa, cancerlarm mm mm, inser ni inte att det är tecken på att man bör hålla sig borta från att äta dött djur?
ola: I västvärlden äter vi vanligen onödigt mycket proteiner, eftersom många av oss lever på för mycket kött och mejeriprodukter. För mycket proteiner är inte bra. Många läkare och forskare tror att det kan leda till hjärtsjukdomar och vissa former av cancer, för att nämna några av problemen. För lite proteiner är naturligtvis inte heller bra. Man bör få i sig ungefär 0,75 gram protein per kroppsvikt om dagen. (Detta för en vuxen i energibalans, det räcker dock ej för växande barn, för sjuka eller under konvalescens). Det betyder 41 gram om du väger 55 kilo, 57 gram om du vägen 75 kilo. Hur vet man då hur mycket man få i sig. Det får man helt enkelt räkna ut. Tofu innehåller till exempel cirka 10 gram protein per 100 gram, så det är en säker och bra källa. Jordnötter innehåller mer än dubbelt så mycket protein. Kikärtor innehåller 8 gram protein per 100 gram. Andra bra källor är jästextrakt/bryggerijäst, (toppnotering med runt 40 gram per 100 gram) sojamjöl, vetegroddar, alla typer av nötter, ärter, bönor, linser och fullkornsbröd.
"För mycket proteiner är inte bra" - för mycket protein leder till metabolisk acidos, men kroppen är ganska duktig på att omvandla protein till både glukos och fett, så om du har en bra källa på att det är skadligt med för mycket protein får du gärna länka den.
KAN leda till metabolisk acidos, ska jag säga.
(vilket mest beror på för låg kost av kolhydrater iofs, så det var väl en sanning med modifikation. nu spammar jag. :) ledsen för det)
Jag ska sluta äta allt, så slipper jag cancer
ola: Fascinerande att även en så rättfram travesti kunde vara för svår att förstå... Vad jag visade (på ett klatschigt sätt) var alltså att ett långtida beteende inte säger ett smack om hur optimalt det är ur hälsosynpunkt eller för den delen andra synpunkter. "det har vi gjort i alla tider" ÄR ett dagisargument, punkt slut.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
fööööööööööööööööööööör helvette.... sånt piss e bara piss o statestik... föresten, viste ni att det e syret som tar kol på oss?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.