I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska man behandla "utsugare"

Övrigt - Blandat

2006-05-16 21:48

Hur ska man behandla "utsugare"

Måste bara skriva av mig lite, är så jävla förbannad. Det är så att jag håller på med en hemtenta i idrottsjurdik och den gör jag tillsammans med några klasskamrater. Kruxet är den att vi lyckats att få med oss två "utsugare" som inte gör ett piss o bara glider med. Är det nån som har några smarta tips på hur man kan bli av med dem lr hur man i framtiden slippa dem????
Just nu vill jag spöa iaf en ut av dem :-(

2006-05-16 21:52
vad man gör:

Säger åt dem att de inte gjort ett jävla piss och att man komme kasta ut dem ur gruppen om de inte drar frivilligt.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-05-16 21:53
gör skiten själv och uteslut dom helt ur gruppen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-16 21:57
Är du dum i huvudet?

Lekott tänk så här. Du tjänar inget på att ha dom i gruppen. Men inte fan förlorar du något på det. Dom blir säkert skitglada över att få glassa med dig. Kän dig som en kung som hjälper dom svaga.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2006-05-16 22:03
Givakt P21

De får bättre betyg än vad de förtjänar och konkurrerar med andra människor som har kämpat mer senare i livet. Det är bäst för dem själva att få kassa betyg om de inte klarar mer... Du hjälper dem inte genom att hjälpa dem i längden! Utsugare ska ut ut ut ut ut ur gruppen och få IG!

2006-05-16 22:04
ASUL P18

Tänk om dom gör deras bästa , men endå inte kan nå upp till standarden? Endel lär sig lättare än andra så är det. HJÄLP DOM SVAGA!
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2006-05-16 22:04
Givakt P21

HAHA, den var ganska rolig du :-) men det är ingen jävla lekskola(även om man kan under ibland). Vi hjälper dem inte ett dugg genom att de glider med, det får de bara lida av själva när de är klara med högskolan.....

2006-05-16 22:06
usch, jag hatara tt jobba med såna.. man GER dom ju bra betyg utan att dom gör etts kit. var en mes och tjalla för läraren sen. så sitter dom i skiten, så kan du mysa.

2006-05-16 22:06
Givakt P21

Om de inte når standarden ska det fram, det är pga av sådana här saker som fel folk kommer in på de bra linjerna på högskolorna. Folk som taktikväljer och glider med.. Jag vill personligen ha ett dubbelpipigt gevär och göra slut på dem, jag kämpar sönder mitt arsle för att någon ska glida med FUCK THAT!

2006-05-16 23:54
Kasta sten på dom!
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2006-05-16 23:57
discotrash är vad dom är.

2006-05-17 00:05
Ta upp det med dom. Är det högskola så är det. Våga visa lite känslor god damnit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 10:53
Jag ska spöa dem idag, tänkte väntabakom ett krön och sedan attackera dem.... :-))))

2006-05-17 11:10
De lärare jag har är noga med att man endast ska skriva namnen på de som har varit aktiva i arbetet när man lämnar in uppsatser osv.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2006-05-17 11:33
Okej, jävligt drygt att kasta ut dem ur gruppen på en gång. Säg till på skarpen först att om de inte lägger in en jävligt mycket högre växel och ser till att jobba arslet av sig (ge dem en begränsad tid att göra detta på) så kommer de bli exkluderade ur gruppen. Har du tur kanske de inser att de inte pallar med nån komplettering och bestämmer sig för att göra klart hela uppgiften åt er för att visa att de kan vara produktiva!

Annars finns ju taktiken "springpojke". Om de inte gör nåt produktivt får de fan bli hunsade med, springa och hämta ditten och datten, gå och köpa kaffe och så vidare. Alla kan användas till nånting, även de dumma och lata. Att de får kuta runt som idioter är ett pris de måste betala för att vägra hjälpa till med uppgiften.
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2006-05-17 13:25
Hahaha,. jag är lätt en så kallad "utsugare". det har hjälpt mig genom många projekt och arbeten att glida på nån annans jobb.haha
Shit Happens!

2006-05-17 13:42
haha jag är en sån!

2006-05-17 14:23
begåvade lärare fattar ju vem som har gjort något i gruppen. Jag skrev ett arbete helt själv som jag sedan satte en polares namn på eftersom det skulle göra honom glad men samtidigt visste jag att min lärare var tillräckligt begåvad för att förstå hur situationen såg ut. Genom att göra på detta vis så satte jag ett mvg och hjälpte en oinspirerad vän att få ett G och på så sätt klara kursen.

Hur svårt är det att snacka med folk? Om man stör sig så jävla mycket på folk som inte bidrar lika mycket så får man väl konfroneta dem istället för att sitta och whina som en annan kärring på nätet ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-05-17 15:11
Deras namn skrivs helt enkelt inte med på grupparbetet. Enkelt.

2006-05-17 16:07
testat snacka med dom?...
säg att dom måste göra nånting om dom inte vill att lärarn fått reda på att dom itne gjort nåt... snacka med dom å visa att du är sur...
What would macgyver do?

2006-05-18 00:17
duetönt
men låt dom va och glida, ni myror kan ju fixa det åt oss, vissa har hjärna andra får jobba.
..så det funkar

Kan du utveckla det det med vissa har hjärna andra får jobba, du menar att de med hjärna inte behöver jobba lr??? Nu är det väl så att de "utan" hjärna(fel ordval kanske) får slita lite mer, men det ska väl inte drabba nån annan, genom att de plankar ens hemtenta??

Jag ska inte säga att jag har "hjärna" man får väl slita en hel del, men det är fan högskola å då är det dax att ta lite eget ansvar....

2006-05-18 00:21
säg att ni tar bort deras namn på hemtentan då, och låt de inte veta vad ni skriver om de inte deltar själva
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2006-05-18 00:27
bara glida is the shit
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2006-05-18 00:27
Konfronterade en av "utsugarna" idag efter han uttalat sig "att det är skönt med hemtenta". Jag sa åt honom att det brukar vara så när man skriver av vad andra gjort och när man överhuvudtaget inte till för gruppen något... Han blev ganska nervös o anklagade mig att jag också skrivit av... (ni behöver inte tro mig men jag är inte en sån som "plankar" o bara glider med) Vet i fan om han fattade vad jag menade med det slutade med att vi blev med honom skulle man kunna säga....

I och med detta har man väl kanske lärt sig att säga till tidigt o se till att inte hamna med folk som inte gör ett piss o bara skriver av...

Ni kan tycka att jag är löjlig när jag skriver som jag gjort men det är inte så jävla lätt att konfrontera personer som man kanske ska träffa under ytterliggare två år, var av en av dem är jävligt trevlig och grymt schysst annars...

Det är kanske dax att sätta "yxan i bordet" med en gång, när man hamnar med "utsugare"................

2006-05-18 00:30
Ni som undrar vad det är för typ av hemtenta vi gjort så är det inget grupparbete, men under alla dessa år som denna tentan funnits i kursen har kursdeltagarna gjort den i "grupper" för att sedan lämna in ett enskilt exemplar per person.....

2006-05-20 15:02
skriv inte ens med deras namn på uppgiften när ni lämnar in den till läraren.....så gjorde alltid vi
Först lät man dom tro att dom bara kunde glida med men sen kommer hämnden......mohahahahaha.....
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2006-05-20 15:04
lärarna märker sånt i längden och gör det som är rätt...att utesluta någon från guppen är aldrig rätt. Jag har varit utsugare några gånger och andra gånger så har jag fått vara med utsugare. Men det är bara köra på.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-05-20 16:52
Fittig stil att exkludera personen från gruppen, kommunikation is the shit.
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!