I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Soc...bidrag...något?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-10 02:34

Soc...bidrag...något?

Jag har gått IV nu två år. Och nu orkar jag inte med skolan mer. Kommer inte klara av att fixa betygen, och även om jag skulle göra det skulle jag inte palla tre år till på gymnasiet. Så jag drog på Arbetsförmedlingen och snackade med dom, och skrev in mig där. Men för att jag ska räknas som arbetssökande var jag tvungen att skriva ut mig från skolan. Så det gjorde jag igår. Så nu ska jag på Arbetsförmedlingen igen och fixa allt. Men nu till grejen: Jag har hört att man får något form av bidrag om man är arbetssökande, av typ...ams? Men idag när jag snackade med en polare så sa han att man inte får det, att dom inte ger ut några som helst pengar, utan att man isf får gå till soc och få bidrag därifrån, och det kändes ju lite åt helvete. Så nu till frågan, måste jag gå till soc för att ha möjlighet att få några pengar, innan jag hittar något jobb dvs. Och vad har soc för regler? Jag har nämligen inte godkänt i alla grundämnen, jag har inte gått ut grundskolan, och jag fyller inte 18 förrän i höst. Finns det ändå chans att få några pengar från soc (om jag inte får från ams)? Lite halvnojjig att jag inte kommer få någon möjlighet att få pengar i sommar, om jag inte snabbt som fan fixar mig ett jävla sommarjobb eller ett annat jobb. Kommer fan bli knas hemma annars, morsan får ju nämligen inga pengar för mig nu heller.

Borde finnas någon här som är insatt och kan berätta. Vill inte ha någon jävla idiot som "tror" något, utan ni ska VETA.

Och ja, jag vet att det är jävligt dumt av mig. Det vet jag, så det behöver ni inte påpeka.

peace!