I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åka till USA + straffad

Övrigt - Blandat

2007-05-15 17:09

Åka till USA + straffad

Ja jag ska till new york den 11 juni och undrar ifall jag behöver ansöka om visum och skit? Är straffad en gång för skadegörelse, det står på ambassadens hemsida att man måste fixa visum, men jag tänkte ifall någon varit där nyligen som är straffad för nått "milt" brott som kan berätta hur det gick till, ifall det ens behövs att man skaffar ett visum?

2007-05-15 17:11
hur länge ska du vara borta? visum behyös ju inte för kortare vistelser såvitt jag vet.
Producent

2007-05-15 17:31
ska du stanna mer än 3 månader så måste du ha visum annasr e det lungt...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-05-16 03:26
UPP!

någon som helt enkelt varit där nyligen OCH är straffad för ett milt brott?

2007-05-16 17:26
Jag har inte nyligen varit i New York, men däremot i London.... Och London och new york är ju lika nojjiga nuförtiden så det lär inte vara någon skillnad bortsett från att london = Schengen!
jag är straffad för skadegörelse X 2 och det var inga som helst problem för mig att kliva in & ur landet, även fast jag ser ut o vara Usamas halvbror!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 19:08
fy fan va sjukt!! hur får dem veta om man e straffad då?
JMD, Jag Måste Dansa!

2007-05-16 20:04
ja va där v 8+9 och är har ett mildare straff. PM för mer info, vill inet skriva allt här
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef

2007-05-16 20:29
En kille jag känner har åkt fast typ 4 gånger. 
Skadegörelse 3 gånger och Stöld 1 gång, och han kom in i LONDON som e som USA typ, båda e lika nojiga över grejer .
  Så jag tror det är lugnt för dig.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-05-16 20:30
nä USA är hårdare än england.

2007-05-16 21:12
Beror på, ser du ut som en muslim? :/

USA=godtyckets högsäte.

Du kan bli utfrågad av homeland security och skickad till guantanamo, eller bara gå förbi en nickande medelålders svart kvinna som sitter i ett bås och ber dig om fingeravtryck och tar en bild av dig med en logitech webcamera typ. Det senare alternativet låter dock rimligast eftersom sverige inte lämnar ut uppgifter ur vårt belastningsregister till främmande stater hur som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 21:31
jag hade inga problem med varken USA eller London.. Var där 2005 resp. 2007.. fick lite frågor om vad jag skulle göra i landet och vart jag skulle bo osv. (USA) samt fylla i lite papper.. london var bara att traska förbi den söta flickan i passbåset.

2007-05-16 21:33
Adamskie
jag var där i februari och är straffad för ett milt brott. Det var inga problem.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-05-17 00:17
USA ar javlig krangliga som sagt, men sag inte att du ar straffad sa ar allt lugnt. Dom kommer bara att fraga vad du ska gora och vart du ska....dom kommer ocksa att fraga hur lange du ska stanna, men sedan ar det ratt lugnt. Du kommer visserligen ocksa att fa ogonen skannade och ta finger avtryck
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-05-17 07:39
ja shit usa ja ... tror inte det är så allvarligt med ett milt brott , men ring den amerikanska ambassaden i Sverige och fråga om ditt resp. brott ... du behöver inte uppge ditt namn ?

2007-05-17 12:56
de hade till och med en hund som luktade om du hade frukt på dig! Man kan bli avvisad från landet bara med ett äpple i fickan! En jag reste med hade haft just ett äpple i fickan men som tur var ätit upp det redan för polishunden markerade fickan där frukten hade legat...................

ursäkta men...va?

2007-05-17 13:15
Usa är ju störda så det där med hunden förvånar mig inte. Och nej, man får inte ta in frukt osv hur som helst i landet
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef

2007-05-17 13:28
ja du får ursäkta om jag tycker att det låter underligt att man skulle bli utkastad ur landet för att man har ett äpple på fickan, faktum är att jag inte tror på det överhuvudtaget. men om någon kan visa att det faktiskt har hänt så kan jag ändra åsikt. att man inte får föra in frukt i landet hursomhelst är en sak, att bli nekad inträde till landet för att man har med sig ett äpple är en helt annan...

jag var i NY ungefär ett år efter 9/11, hade inga frukthundar efter mig...tycker inte att kontrollerna var någon större plåga egentligen. lite tidskrävande men dom lekte ju inte mexikanska tullen med plasthandske i röven på mig direkt...

2007-05-17 13:28
Jag var i usa i februari... fick fylla i dom där gröna paprena där man skulle bocka i ifall man var terrorist, aktiv som nazist under andra världskriget och skit... sen i tullen tog dom fingeravtryck bara och frågade vad vi skulle göra i usa.. ingen big deal...kan tillägga att jag är straffad för misshandel och lite annat.

2007-05-17 13:33
man blir inte utvisad för att man glömmer ett äpple i sin jackficka.

anledningen till att du inte får ta in frukter i usa hur som helst har inte att göra med att usas oerhört onda ledare vill ha fruktmonopol utan snarare att det inte ska komma in skumma skadedjur och skit i landet som kan paja ekosystemet.

2007-05-17 13:34
f.ö så frågade dom inte ens mig vad jag skulle göra i usa när jag var där. inga fingeravtryck heller, satte bara en liten ful lapp i mitt pass.

2007-05-17 14:07
angående frukterna så har är det ju inte bara staterna som pysslar med det. Australien har ett vädigt känsligt ekosystem och det är väl ganska självklart att man inte kan ta med sig vadfan man vill in i landet.

Folk som påstår att london skulle vara samma sak som random flygplats i usa, e ni cp?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-17 15:57

Adamskie P0
Jag är också straffad för skadegörelse mm, hade inga problem på Newark.
Drar dit igen i morgon, har lyckats dra på mig en dom till sen senast, hoppas det funkar att komma in igen, hehe.