Slut med tjejen, vad nu? :S
Hej! Jo det är så att de är slut mellan mig å min tjej, ja ex då. å allt känns bara helt surt. jag vill snacka med nån typ ?kurator? ungefär på ungdomsmottagningen, men dom har ju ändrat ålder till 20 :/ så vart fan kan man gå då? tänker inte sitta å betala för att gå till nån.. tack
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever
Har du inga vänner/familj?
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Redan snackat med familj och vänner. De dom säger hjälper inte ett skvatt.
1. Stäng in dina känslor 2. Drick dig full varje gång du känner dig deprimerad 3. Stå utanför hennes hus varje dag 4. Ring till henne o lägg på när hon svarar 5. Ta på dig dem kläder hon har glömt hemma hos dig o ta aldrig av dem. Naa seriöst du får bearbeta det steg för steg, sysselsätt dig med nått som håller tankarna borta. Det kommer ta ett bra tag kanske men det går över.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
det som är för svårt, jag kan inte sluta tänka på henne. "tänk på all skit hon gjort mot dig" ja de gör jag också, de hjälper i nåra sekunder, sen kommer de andra tillbaka.. fan.
PappA_Geno P21 ta det som en man, sånt händer alla. även fast det e sjukt jobbigt så e det ingen idé att sitta å gråta över det. ut å umgås med dina vänner å sitt inte hemma å tänk på skiten. skit i å snacka med nån jävla expert, vad fan ska dom säga? finns inget nån kan säga, bara tiden som läker såren. knulla runt å fixa rebounds å försök sluta tänka på tjejen bara.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Mm jo, nog har man varit ute på krogen.. där tänker man inte ett skit på henne. då man håller på att snatcha andra brudar å sådär.. man är full å bla bla. sen när man kommer hem, asså de är typ omöjligt att inte tänka på allt. fattar inte varför jag inte bara kan sluta =/ snacka men en kurator förut å de hjälpte iaf.
Det är så att jag måste gå vidare för de blir aldrig vi igen. men jag vill de,men inte hon :( det är det som är så jobbigt också =/
jag hajjar vad du menar mannen men tro mig, det enda du kan göra e att vänta ut skiten. det blir lite bättre för varje dag. se till bara att du verkligen kapar all kontakt med henne så du slipper bli påmind. försök att vara ensam så lite som möjligt, det e då det e jobbigt.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Snacka med någon, om familj och vänner ger diverse råd och plattityder: säg till dem att bara lyssna. Ibland är det ju så att man bara behäver prata av sig utan att få en massa förslag på att göra det "bättre". Jourhavande medmänniska och liknande telefoninsatser finns för den som behöver. Lite tips: Om ni hade några "speciella" grejer (typ "den magiska platsen där ni först hånglade"): gå och besök / gör / se på dem igen. Se att det bara är vanliga platser / filmer / låtar. Börja associera henne till "vemsomhelst" istället för "Hon - den Speciella". Älta inte för länge. Om du alltid snackar om henne så kommer du fastna i det mönstret och att bryta ett beroende (vilket en förälskese i princip är) är till stor del att bryta ett mönster. Om du vill: gråt. Det är lättande att göra. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Tro mig när jag skriver att (det kanske ser omöjligt ut i dina ögon nu men det kommer klarna senare) livet kommer gå vidare, du kommer finna någon ny, vara lycklig igen och inte ägna denna tjejen en tanke. Ignorera dina känslor, försök slå bort dem. Alternativt, snacka med någon, du behöver väl inte visa leg på ungdomsmottagningen? There´s more out there besides that one chick. Lycka till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns de folk man kan ringa? å bara snacka om sitt problem? betalar gärna teletaxa för nått sånt. vart ringer man? hehe säter?
shaman sa det! eller så ligger du runt som fan - det känns åt helvete med de första 2 typ sen känns hela grejen så fucked up så du känner dig själv fucked up så du skiter i allt och drar till polarna och spelar tvspel istället :) typ så gjorde jag och det fungerade...
- "breaka... är de när man är ute och slåss med polisen? du är väl inte ute och slåss eller...." /momma
pappa_geno både du och jag vet att säter INTE är ett alternativ ;) du kan ju alltid svartmåla henne i hela falun, sure works! höhö ja eller som de andra säger så får du gå ut på etage och ragga runt på alla "fula-fjortisar-hon-bara-hatar" eller hennes kompisar.
Snacka med din husläkare så kanske han kan ge dig en remiss till en kurator? Min flickvän gjorde så, då kostar besöket ingenting. Vet dock inte om det kostar på andra samtalet.... ring och kolla? :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
shaman nu är det så här att man ska inte vara för elak mot etage, faluns enda uteställe om inte kommer in på harrys eller är 40 + haha, det är inte lätt för oss..
shaman nu väcker du ju min nyfikenhet, vart är du ifrån?
"You love, you learn, you move on"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det inte 20 för tjejer o 23 för killar på ungdomsmottagningen
Jag är från sthlm men en vän flyttade ner till falun för ca 1 år sedan Hehe, det säger allt om Stockholmare...vi skiter i vart allt annat ligger :D Hursomhaver, för att återknyta till huvudsyftet med inlägget. Ta lärdom av den här upplevelsen, både varför du blev dumpad och hur det är att bli dumpad. Du kanske lär dig att undvika såna situationer i framtiden (om det är pga dig hon dumpade dig), eller att hon är en idiot (om det är pga idiotiska anledningar hon dumpade dig). Sen märker du förhoppningsvis att det är dumt att förlita sig så mycket i en annan människa, som vilken dag som helst kan få för sig att dra. I slutändan har man ändå bara sig själv, för allt kan hända.
Redline!
Ringa Säter? De la lugnt, bara ringa mig ;D Kan tom. bjuka på kaffe ;) Nej men vafan, enklaste är att prata av sig, hitta någon som har tiden och orken att lyssna. Finns egentligen inga direkta råd. Det handlar om vad man själv vill. Vill du plåga dig själv så gör det. Vill du släppa allt och gå vidare, ta dig då modet att göra det. Men sen är det inte lätt. Är absolut inte lätt gå vidare fast att man vill gå vidare. Det blir en jobbig psykisk period då man är deppig och vet inte riktigt vart man ska ta vägen. Lättast är att göra något, typ kolla upp om det är någon behöver hjälp med eeeh typ renovera eller flytta etc. etc. för att själv komma på andra tankar.
-- Mellanslagsanvändare --
btw, kan du något om bilar och larm så kan du få komma och mecka med min bil. Måste koppla bort mitt jävla larm. Och vetefan hur man gör och ta med dig ett bilbatteri från demonteringen eller nåt för mitt slut.. ;)
-- Mellanslagsanvändare --
Någon idot. 1. Stäng in dina känslor 2. Drick dig full varje gång du känner dig deprimerad 3. Stå utanför hennes hus varje dag 4. Ring till henne o lägg på när hon svarar 5. Ta på dig dem kläder hon har glömt hemma hos dig o ta aldrig av dem. Har ju alltid funkat, rajt? Du har sett för många bögfilmer.
Ring din vårdcentral berätta hur de ligger till . Då brukar man få en tid att träffa en psykolog och prata . Sen om den personen tycker du behöver prata mer får du en tid uppe på psyket och träffa en psykolog där
Men finns de nån man kan ringa till dygnet runt.. nån slags hjälptelefon? jag söker men hittar bara öppet tider å upp till 18år bara.. :S
Man kan vända sig till kyrkan (och nej man behöver inte vara troende, och dom prackar inte på dig religionen)
Men i de flesta städer finns det speciella folks i kyrkan som är professionella, som man får prata med, gratis, tror man får typ fem möten, eller något liknande
Så kolla upp med din lokala kyrka!
tänk på vad härligt det var innan du träffade henne.
Yeah!
har precis tagit slut med min pojkvän också, och jag mår verkligen piss just nu, verkligen. I mitt fall så var jag tvungen att göra slut med honom för att han kontinuerligt har ljugit för mig och även om han varje gång sagt att han ska sluta så har han självklart fortsatt. jag avskyr verkligen honom just nu samtidigt som jag så innerligt önskar att han bara kunde ta och skärpa till sig så att allt bara kunde bli bra..
de va inget härligt innan jag träffa henne xD va samma skit då ;)
Jag blev också lämnad för några månader sen. Bor för första gången ensam nu. Trivs inte alls. Saknar damen som bara den. Vi har träffats några gånger nu och varje gång vi gör det blir jag så skev för jag saknar henne så satans mycket. Jag vet att jag borde skita i henne och inte höra av mig. Men lixom, hur lätt är det när man faktist älskar en person? Crap! Prata suger. Eller suger och suger. Jag är ganska öppen med hur jag känner för vänner och bekanta. Men bara för att jag är det tror jag att inte många förstår att jag faktist menar allvar när jag säger att allting är piss lixxom. Har igentligen inga råd till dig. Men antar att det är som många säger. Man "vänjer" sig att leva utan.
hej
Det är ingen idé att bara skita i det liksom, då kommer det ta mycket längre tid att komma över henne helt, ta den tid du behöver och sen gå vidare helt. Annars kanske du blir påmind av saker som hon göra år efter till och med, det är inte roligt. Försök att gråta ut/prata ut, kanske är olika från person till person men jag tycker du ska satsa på att prata med någon mycket nära vän.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
bli bitter o jävlig. börja hata .)
orkar inte läsa igenom alla inlägg då det börjar bli sent.. men hur länge var ni tillsammans? och varför tog det slut? vems beslut?
vi va tillsammans i 1 ½ år.. vi bodde nästan tillsammans. gjorde allt etc. varför de tog slut de va mycket bråk, som jag anser inte va mitt fel. men mkt va mitt fel också. men man är alltid två i ett bråk ;) egentligen va de mitt beslut men ångrar mig. men man kan nog säga att de va bådas nästan, fast ingen tänkte att de egenligen skulle bli så.. fattar du? Man kan dilla fram å tillbaka nåra gånger till slut blire helt off?
nu ploppade tjejen in med något försök till att "visa intresse" / ev. ge någon terapeutisk hjälp.. slopa det - drick öl - bli vresig. gå med i någon klubb. sysselsätt dig med typ pärlplattor. där har du en annorlunda vardag som fungerar utmärkt som substitut för ditt tidigare förhållande. om tre-sjutton år kommer du finna mening i ovanstående scenario.
alltså ja men jag orkar inte va full 24/7 visst jag har druckit var enda dag sen de tog slut på helgerna.. de hjälper just då men vem orkar va full jämt? ;)
PappA_Geno P21 : Vadå druckit varenda på helgerna? Hajjar inte, har du druckit varenda dag så räknas övriga 5 dagar i veckan...
Sluta fuska - börja jobba.
papa i feel you. men om det nu var du som tog det slutgiltiga beslutet måste du väl någonstans känt att det var det bästa.. och har du försökt få henne tillbaka? vill du ha henne tillbaka? och om du inte vill det, utan bara gå vidare, så är det väl lättast, att leta upp de polare som du känner att du fortfarande kan lita på till hundra procent(jag vet att man tappar polarstatusen när man varit stadig för länge) och umgås med dom. spy ut alla känslor och låt dom ta hand om dig lite. hitta på massa saker, helst sånt som du inte gjorde med henne:)
Jag har försökt att få tillbaka henne men de går inte, hon totalvägrar :( å jag kännde att de va de bästa förut men nu är jag säker på att de va de störta misstaget
okej. varför vägrar hon? för att hon är stolt och är sårad för att DU gjorde slut? eller har hon vettiga argument?
En slag fylla å ett engångs ligg sen e man väll på benen igen eller?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
PhatSniper P22 ; machokommentar, men visst det är ju faktiskt åt det hållet man får jobba. sitta hemma o tänka leder faktiskt inte så långt.
gå ut, klipp dig, besök bolaget.
yep.
hon tycker att hon har bra grejjer men de har hon inte. de är vett i skallen som jag har men inte hon. man måste fixa å trixa. å nej engångsligg fungerar ej
men grabben, om du tycker det var ditt största misstag här i livet. vafan sitter du här för? varför står du inte utanför hennes fönster och lallar. om du verkligen vill, så kämpa för henne?!
Lyssna, ta inte till sprit eller några andra berusningsmedel. Och för guds skull, följ inte ordspråket "bästa sättet att komma över någon, är att komma under någon". Ta den tid det krävs för att du ska sörja och get over her. Men kom också ihåg att leva, dumpa inte allt som är bra för dig pga av detta.
At the gates of Eternity...
Lyssna på BC99 P24 , det verkar vara en vettig pöjk!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
PappA_Geno: Jag vet precis hur det är, det är förbannat jobbigt. Jag själv depa ner mig rejält, Snackade mycket med kompisar och familj, men det kändes rätt meningslöst mer än att bara ha nån som lyssnade. Lärarna på skolan upptäckte att jag mådde dåligt och fick kontakt med skolkuratorn, som sedan skickade mig till psyket här i skellefteå. Där fick jag bra hjälp av en kurator + läkare. Så jag tipsar dig om att gå till psyket i din stad, kostar 100kr per gång att prata :) Sen läker ju tiden alla sår .
/Mvh Q
Jag förstår dig eftersom jag sitter i samma båt själv. Ett 6-år långt förhållande har nått sin ände varav 3 av åren var vi sambos. Det känns jävligt...bra? Anledningen till att det känns bra är att vi fortfarande är jävligt bra vänner. Visst finns det saknad men inget som inte en vanlig dödlig kan förtränga/ersätta. Det enda sättet att bearbeta det på är att sysselsätta dig själv. Jag var tvungen att flytta tillbaka till farsan, har tagit upp gamla kontakter, börjat träna igen osv. Ju mindre man tänker på det och ju mer tiden går desto bättre blir det.
Yeah!
Lyssna på ATLien det verkar vara en vettig tjej!
Lyssna inte på Kr0nan_ P15 , han vet inte vad han talar om! ;P
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Ta smärtan, det är mitt tips. Bit ihop, svälj det, bli starkare.
Etzmaot Le Yehodim http://kattenmjauv.blogspot.com/