Producent
2007-06-29 23:34
Mina flingor är fast i tullen !
Vet nu att jag ALDRIG kommer lita på UPS något mer eller beställa från företag som anlitar dem för leverans. Har beställt fuckin flingor som har fastnat i tullen, fattar inte vad dem sysslar med. Har betalt 110 dollar för frakten från USA... O ja, fan, jag bara flippar över mer ja tänker på det, känns som jag kommer ge leverans killen på käften ifall han säger att jag ska betala tullavgift också. Kan man gå till domstol för sådant här, känner att jag blivit särbehandlad, va fan, det är fuckin flingor och inte något knark eller dylikt. Blir så irriterad
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2007-06-29 23:36
O inte bara det, tycker en sak är väldigt skumt. Det står att paketet är 29 lbs, det är cirka 13 kilo Men allt jag beställt är 10 x 20Oz, vilket är i kilo cirka 5.6 kilo Skumt eller hur
Förlåt, men, vilka flinger är så speciella att du beställer dem ifrån USA. De måste vara jääval goda iaf. Tror dock inte det är värt att gå med skiten till domstol, kommer inte ge ngt.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Tusen spänn för 5½ kilo flingor? Måste vara Blingbling-Frosties med kokain och diamantdamm :P 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
vem fan beställer hem fem kilo flingor från usa och betalar 110 dollar bara i frakt dessutom....... vad är det för flingor eg?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-06-29 23:41
Producent
2007-06-29 23:43
Saken är den at jag visste inte att frakten skulle bli så dyr, gjorde felet och inte läste noga på sidan, trodde de bara va $19.99 som det stod, men det va företagets förtjänst bara, sedan kom 110 dollar ovanpå det. Kommer iaf äta dem varsamt med stolthet iaf, om jag nånsin tar mig ur den här mardrömmen med UPS
Jag hade fått ångest över att käka så jävla dyra flingor :D
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Jag fick betala sjukt mycket i frakt när jag beställde en grej från USA, hade räknat med 1500kr, när den kom in i sverige ville dom har 1000kr till.. Att köpa flingor på nätet - från USA, låter lite onödigt också, hehe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kanske kolla typ
Gray's American Food Store också? Är ett magnifikt sätt att bara betala ett överpris - inte ett gigantiskt överpris ;)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
finns inte skiten i america shop i stan?
Producent
2007-06-30 00:41
Grays har inte det jag vill ha, plus att kartongerna är små och kostar 90 spänn, 283 gram för 90 kr liksom.
Ja, det blir i och för sig som att du skulle pröjsa 2,1k för det du köper nu :) 10-4, over...
Hur ska UPS komma undan tullen?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
2. hur i helvete får du för dig att skylla på UPS?! haha förstår inte varför du flippar...tullavgifter existerar ju liksom, skyll dig själv om du inte fattat det för i helvete...skärp dig!
För fan.. Köp på Lidl.. Köpte massa flingor där för bla Froot loops Cocoa puffs m.m.. Typ 30 spänn.
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Froot loops smakar skit F.ö :P
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Jag visste inte att det fanns folk som privatimporterade flingor..det känns ju "aningen" overkill, men hey, jag är inte den som dömmer. ^^ Refused: aldrig tänkt på att Ups kanske har som penningstinn extrainkomst att smuggla flingor? Tststs...amatör!!! ;) Varför anlitade ni ups över huvudtaget? :S Jag beställde ett par kilo spel från staterna gick väl på 27 dollar har jag för mig. Hmm...
Producent
2007-06-30 02:53
jaa stackarn :O man hamnar för det mesta i tullen om man beställer nagot "annorlunda" fran USA/ASIEN (etc) dvs, nagon sadan jättelada med saker i.. fick pröjsa ungefär 500:- extra för mina sneakers fran usa. och 125:- extra för en mobil fran hongkong. tullen maste kolla efter kopior och knark och sadant! sedan spelar det ingen roll vad som ligger i . det som kostar är att dom öppnar paketet, kollar lite i datorn och sedan skickar iväg det igen.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Tusen spänn för 5½ kilo flingor? Måste vara Blingbling-Frosties med kokain och diamantdamm :P haha Mabande you are killing me!!! Men du kommer nog att få betala tullavgift.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
hahaha...alltså...vem fan importerar flingor från usa..och haha...betalar 110 dollar i frakt...kan inte sluta skratta...hahaha vad är det för fel på gamla goda Kalaspuffar?
We call them winerbrods.
heheheh sjukt kul....flingor.. hahah :)
Forumssignatur...<br>
hehe är det nått som är värt att beställa från USA så är det flingor, flöingor är det bästa som finns.
När ska folk lära sig att man INTE använder UPS?
jagvillocksåhaenblog.com
Producent
2007-06-30 13:18
Har aldrig betalat tullavgift förr när jag INTE använt UPS
Jonsson_man Det finns inte på Lidl, nej, det är knock offs som smakar packeterat kartong säkert, kommer aldrig handla där heller
skunkafied F25 Kalaspuffar smakar rutten babymat, äckligare flingor får man hitta
Tur att det inte var europavarianten, det vore inte det äkta som de äter i USA!!!!
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Ni borde vid det här laget ha lärt er att micKillah bara äter äkta amerikansk vara, och gör det med sådan frenesi att man bara måste respektera, ja rentutav ära, honom. Och alla som var med när lokalt producerad Jolt Cola tog över efter den tyskimporterade varianten vet hur hårt en något felaktig smak på en favoritprodukt verkligen kan göra en besviken. micKillah må ha något säregna prioriteringar, men att handla europeiska knock-offs är verkligen det dummaste han skulle kunna göra.
hehe sån flingänniska... hoppas det löser sig.... "det gör det aaallltiiiid"
Jag fiser THC !
flingor kan ju inte bli mer hiphop än vad Fruit loops är !!!
SKU - SKU - SKULASON!
Jag säger bara en sak, det är ju fan inte flingor dom skickor om du pröjsa det priset.
Hahaha, fan asså...hahaha... Ja, jag sitter fan och garvar för mig själv. Vilka jävla situationer en del hamnar i, flingor för över tusen spänn, hahaha... Ska bli intressant att se hur det slutar!:D
hahah lätt bästa tråden idag! hoppas de löser sej för dej å flingorna! peace fling-mannen ;)
R.I.P
UPS måste tulla allt, till skillnad från posten, som kör stickprover.
Redline!
Producent
2007-07-02 13:57
hak_lars Inte riktigt, 10x 20oz är cirka 5 kilo, så varför det står 29 pounds fattar jag inte
Hahahah! Fan vad sjuk grej att göra :D vilket engagemang. Importerar du sådana stora plastdunkar med mjölk också till flingorna? Det hade varit klockrent. Hahhaha! Det här är nog ett av de roligaste köpen jag har hört talas om. Hoppas det löser sig så billigt som möjligt.
Producent
2007-07-02 14:15
5 kilo flingor e inget att leka med....hoppas du e nöjd iaf trots kostnaderna för tullen...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Om det bara var 5,6 kg du beställde och de har skickat med ytterligare 7,4 så kanske det är lika bra att tullen kollar det? Man vill ju inte ha några amerikanska skatteflyktingar med sina flingor ju :) 10-4, over...
Mabande Grays i Stockholm har gått i konkurs...
Signatur får rum här
Producent
2007-07-02 15:49
Mabande P30 Det roliga är att när jag pratade med UPS så sa dem att dem hade skrivit 50 dollar för frakten, så det kan vara väl så.
Jag sa naturligtvis att jag har betalat 110 dollar frö frakten och en service avgift till företaget som skickade varorna
haha 5 kilo flingor! big upp! förstår dig.. jänkarflingor KNÄCKER!!!
rapperted.se
HAHAHAHA, denna tråd blir en favorit (: .. fast jag lider med dig för flingorna
I'll see you in another life, brotha!
Producent
2007-07-02 18:03
Det verkar luta åt att dem som skickade mina varor är ett par fuskepellar med frakt och sådant, så dem har ställt till det för mig, skickade ett mail till företaget, får se vad dem svarar.
Nybbz - Läs igenom tråden så ser du att vi redan gått igenom de där grejerna :P 10-4, over...
med ups ramlar det alltid in en stor mängd avgifter, tull moms osv. som inte brukar uppstå med fedex eller usps.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Producent
2007-07-04 15:38
Nu är det så att dem har som regel att inte transportera mat, men varför i helvette godkände dem det i USA då ? Och fram för allt företaget som skickar detta till mig, jo för att dem har gjort ett misstag !! Så det är ett misstag jag inte kommer få betala för, utan det ligger på dem.
Lyricist
2007-07-04 15:52
Låter bra att det har löst dig! Du förtjänar fan att få dom flingorna gratis tycker jag!
munchiesvarning på de där flingorna alltså...
Producent
2007-07-04 16:37
Zteve-O P18 Får juh betala för flingorna i försig, och frakten, men inte någon tullavgift eller något sådant, dem ska höra av sig under veckan för leverans
Producent
2007-07-04 16:38
Eller har redan betalt för flingorna
Arligt, Amerikanska flingor ar det basta som finns, innan jag flyttade hit koppte jag typ ett paket kalaspuffar i manaden men har har jag blivit nastan beroende av flingor. Men, 110$ i frakt for flingor? Jag inser plotsligt att det finns folk som gillar flingor mer en vad jag gor. Men som nagon har sagt tidigare, MicKillah fortjanar varkligen sina flingor efter all skit han gatt igenom.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
Jag har aldrig betalat en frakt på över 3-400kr från usa, och jag har ändå haft normal stora paket.