klart du kommer få tulla, vem fan beställer flingor från usa till sverige? kan ju inte bli mer suspekt.. förresten får jag köpa ett paket lucky charms?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
säg ett pris!
Producent
2007-07-04 17:47
yrkesmördaren P26 Jag beställde bara ett paket av dem och ett paket Froot Loops, 3 paket Cocoa Puffs och 4 paket Cheerios.
Fick förklarat att man betalar per kubikmeter och inte per kilo, så 29 pounds betyder inget, det är för att flingpaketen är så stora.
Kommer i fortsättningen köpa med mig hem från Island i framtiden.
Since 1984 @realgizlee // twitter
annars är ica ett rätt bra ställe också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-07-04 17:59
testie Läs tråden innan du uttalar dig
fan va synd. jag hade kunnat pröjsa en del för ett paket lucky charms, lite för grejens skull också. vart beställer man från island? finns det nån länk?
Producent
2007-07-04 21:09
yrkesmördaren P26 Nä, allså, jag åker dit minst 1 gång om året, då köper jag med mig hem.
Finns inte o beställa på nätet
Runt en tusing för 8 flingpaket? Det får mej bara att tänka på vad KRS sa; "...youre not college material, wake up everyday to your lucky charm cereal"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det finns inte i american food shop eller vad fan det heter, som ligger i stockholm?
Yeah!
Producent
2007-07-04 21:50
komplex P2 som vi gått igenom redan och som jag redan sagt i tråden, dem finns inte där, plus att ja bor inte i stockholm
Du bor inte i USA heller. Men att det inte fanns/finns där var ju en annan femma. Synd.
Yeah!
UPS/DHL kör allt by the book, det är därför man kör vanlig USPS och håller tummarna för att det slinker förbi obemärkt .)
Jag saknar "Blueberry Muffin Tops", fans ett kort tag innan de drogs in, fan sa goda. Annars har jag varit inne pa nagra jordnotsmors smakande flingor, de kostar bara 1$ paketet och ar goda som fan.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
Skivsamlare
2007-07-05 20:02
haha varsta elvisfasonerna hehe
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
mickillah har tanken slagit dej att dom kanske har gjort fel och skicka för mycket flingor ? :) med tanke på vikten
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Producent
2007-07-05 22:53
Svaret ja fick från stället ja beställde ifrån Here's the trick with International shipments: They charge you by the cubic space that your order takes up and not the actual weight, unless of course that your order weighs more than the calculations of the cubic space. In other words, your cereal boxes weigh less than the volume that they occupy. So, all international shippers will charge for the space they take up. Why do they charge like this? Probably because of the size limits of the air planes they transport them on.
"Why do they charge like this? Probably because of the size limits of the air planes they transport them on. " Sarkastiska as är de också :D 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Hahahahh! Ditt jäkla roll-on! Jag älskar det! =) Sen när du väl får paketet så är de säkert paketerade i övernaturligt stora kartonger mad massa jävla frigolit och djävulskap bara för att de ska klara transporten. Så ditt kubikmeterpris egentligen är 70% luft =)
Som dröm var den vacker att få!
eller så köper man en tubbiljett för 20 spänn t gamla stan och handlar i den amerikanska mat butiken där. Cheerios, Fruity Loops, Lucky Charms ...
flingor med marshmallows saknar man ju här i sverige... det e grymmt
New job. New Life. Good life
Producent
2007-07-05 23:44
peejii P24 Dem har gått i konkan i Gamla stan, sist ja va så fanns dem på Odengatan, och då hade dem bara Cocoa puffs o inget annat, är annars inte i stockholm så mycke nu för tiden.
Producent
2007-07-06 09:19
Nope, fortfarande har dem inte ringt ännu. Måste ta och ringa dem idag och ändra leveransen då jag bad dem komma till mitt jobb, men nu är det sista dagen idag sen har man semester...
Ahh, spanningen tatnar, micKillah lova att halla oss underattade om hur det gar, kommer de till ditt jobb, blir det fler kostnader nar budet kommer, ar flingorna hela eller i smulor efter den langa vagen till Sverige? Hela Whoa haller andan och undrar hur det ska ga (humoristisk men inte ironisk post).
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
ojj ojj.. vilket äventyr du å dina flingor vart me om ^^ nu har du nå att berätta om för dina barnbarn ;D
R.I.P
Producent
2007-07-06 16:15
haha, ah fan, jävla mardröm asså. Dem ringde mig idag, det blir klart nästa vecka, dem levererar antingen tisdag eller onsdag
Producent
2007-07-18 16:09
Det blev inte som dem lovade, skiten är fortfarande fast i tullen, dem hör inte av sig, får inte reda på ett skit. Dem säger hela tiden att dem jobbar på det, va fan, det kan inte ta så lång tid att jobba på det, imorron är det 4 veckor sedan dem ankom till tullen. Finns det något lagligt jag kan göra, hota dem med stämning eller whatever ? Kan nån lagen om sådant här ?
faan vad taskigt! jag som trodde nu skulle få ett "sen levde dom lycklaiga i alla sina dar" slut :O jag säger bara R.I.P mickillahs flingor :'(
R.I.P
damn man, du önskar du var amerikan huh? beställer flingor därifrån, tjatar om kentucky fried chicken och hur grymt usa är hela tiden, köper du flingor för över en tusing borde du ta en verklighetskontroll eller är du riktigt rik..köp ett fucking paket start för 26 kr istället..guld i mun!
blazeandamaze, skärp dig. Start äter man väl inte i USA.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
umeg: aa nästan de oxo! de e så synd om han hans sööta flingor :(
R.I.P
Detta skulle bli världens bästa reality serie. Lord Of The Cereals
Ta på dig kappan och samla ihop dom modigaste fling ätarna och bege dig på ett äventyr utan dess like. Mot tullens hemska portar.
ehm, dina flingor har vart i tullen i 4 veckor, ehm ,hur ska ja säga detta, here goes:, ehm tror du inte datumet på dina flingor gått ut :D? för tror inte dom kommer va så jävla fräsha eller är datumet långa på flingor? av ett tag sen ja käka :D
OBS! - Om du läser detta sitter du för länge på whoa! - OBS!
Hahaha, MicKillah, du är för skön... du har definitivt tagit din USA-fetisch to the next level med den här flinghistorien...
Brukar alltid komma hem med lite Fruit Loops och Lucky Charms från island, is the shiiat!
micKillah P23 Amrikanska flingor för hundratals kronor, grymt! Du har min odelade respekt i alla fall om det kan vara till tröst när tullen jiddrar. Jävligt cleant.
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
Producent
2007-07-19 13:20
Fick äntligen svar på tal vad det var frågan om Dem hade visst skickat in en deklaration via datorn som inte godkände det hela, så dem skickar det manuellt idag och skall vara klart på måndag. Känns som det börjar hända något, fuckin jävla mardröm det hela har varit.OCH IFALL DET HAR HÄNT NÅTT MED FLINGORNA SÅ STÅR DEM FÖR HELA KOSTNADEN OCH JAG FÅR HELA BELOPPET PLUS SKADESTÅND !!!!!
Producent
2007-07-19 13:28
Dem sa det, jag frågade
Ber så hemskt mycket om ursäkt. Men kan inte låta bli: Om man inte kan skillnaden på de och dem så är det bäst att man helt enkelt skriver dom :)
Jag vill ha roligt , inte trevligt
Kanske nån på tullen som var sugen på USA flingor, men är inte dum nog att beställa de själv.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Är det inte dags att överväga att klistra en FAQ eller dylikt med information för hur man skall gå tillväga, vad som kan tillkomma och dylikt? Finns tonvis med felaktig information från alla möjliga håll i denna tråden, Fedex har samma tullkrav som UPS tex.
dom kommer vara gamla när du får dom!! :O :(
R.I.P
flingor för 1000 spänn... living large eh?
Hakuna matata
Producent
2007-07-19 22:39
Broadway P23 Som sagt, läs tråden om du vill ha svar, har sagt det redan att jag inte visste att det skulle bli så mycke frakt
shit...kan whoafolket bli mer whoa? beställa flingor från usa för över tusenlappen...... jävla titta-på-mig-jag-har-whoa-är-hip-hop-och-äter-100dollars-frukostflingor-precis-som-puffdaddy-och-50cent!
så vitt jag vet är en del frukostflingor lite vassa i kanterna och är att betrakta som vapen, klart dom är fast i tullen.
FREE Ayatolla.
Producent
2007-07-23 19:49
LYCKLIGT SLUT !!!! YTTERLIGARE IMPORTDOKUMENT KRÄVS FÖR TULLKLARERING / FRISLÄPPT AV FÖRTULLNINGSKONTOR. NU I TRANSIT FÖR LEVERANS Paketet körs till mig imorgon :D
ropa inte hej än..
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
jävlar vad du lär käka flingor nu!
you know i spell girl with a B
Producent
2007-07-23 20:47
saken är den att jag åker till Island på torsdag där sådanna flingor jag beställt är vardagsfrukost på Island, heh... Får bli och äta när man kommit tillbaka, men skall bege mig direkt efter jag fått dem och ladda ner 4 liter mjölk !