Live earth. Idag ska vi rädda världen.
Det här går hela dagen på SVT (nu uppträder Rihanna med kanske den sämsta showen/rösten jag sett/hört.. pinsamt, kolla gärna) Men iaf.. Det här pågår hela dagen och jag tycker det är ett bra initiativ ändå. Vet inte mer precist hur det här hjälper miljön dock, går alla intäkter till nån global warming fond eller vad? Nån som kan berätta lite mer? Ska bli nice att se Beastie Boys ikväll iaf...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Det är lite intressant att de ska Rädda Världen genom att få "två miljarder människor" att kolla TV i ett dygn, med en lineup majoriteten inte gjort en "medveten" låt i sitt liv och där ett av de meddelanden som upprepats gång på gång är att man kan Rädda Världen genom att köpa låtar via internet istället för fysiska skivor (eftersom transporten av en CD ju bidrar till växthuseffekten).
Deras info finns på
liveearth.org/event.php Känns tyvärr mer som ett jippo än som ett folkbildande projekt : /
Inte helt oväntat är det samme snubbe som höll i Live 8 som startade det här också.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jo precis, tycker också det. Roligt att de hela tiden påpekar att man ska släcka och sånt, men hur mycket el går åt för de 2 miljarder som kollar på tv nu? Hur mycket el går åt för deras spektakulära shower som pågår hur länge som helst? Alla resor dit, därifrån, osv. Madonna och Bono borde väl vara de som uppträder. Snoop Dogg, Rihanna och andra känns väl lite sådär...
Ja, de borde samlat folk som faktiskt visat ett litet engagemang (även om det kanske bara är "klädsam omtanke"). Snoop Dogg (som hittills inte dragit någonting seriösare än att han är en farlig jäkel som gillar lowriders) och Rhianna (som hittills inte sjungit någonting mer omtänksamt än att hon inte vill vara otrogen) känns inte så värst relevanta. Sen att hallåorna inte har koll på de som uppträder är lite underhållande också. Crowded House är väl från NZ? Borde inte vara så svårt att ha en laptop uppkopplad till allmusic, discogs eller wikipedia så att de kan kolla upp grejerna i pauserna? Det jag skulle vilja veta är vilka steg deras sponsorer tar för att göra sin produktion / transport miljövänligare... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Att i alla fall få dem att framföra en specialskriven låt skulle ju vara minsta kravet på ett uppträdande... 10-4, over...
jag såg Xzibit - Paparazzi tidigare idag. :)
/Shadow
Jo man tycker det.. Att ta en artist bara för att han/hon säljer bra och är inne just nu känns lite B. Haha precis.. Det var för övrigt "jay-sädd" från "death row" som signade Rihanna.. eller han ändrade sig från DR till Def Jam i sista sekund. Men jay-sädd heter han iaf. Bra koll. Jo precis, såg att Chevy var sponsorer bland annat.. känns väl lite konstigt kanske. När jag ser Chevy så tänker jag bensinslukande monster typ.
Tänkte också säga att det saknas bara Justin Timberlake och Black Eyed Peas. Så klart så är JT med... Sen gillar jag "experten" från SvD som bara bekräftar ens fördomar om enkelspåriga och trångsynta musikjournalister. Hon gillar bara Duran Duran, allt annat är "nae..", "inte min grej riktigt" osv... Kul tjej.
Hon heter Lundell i efternamn, kanske kan ge lite hints om kvalifikationer ;) "men det viktiga är att barnen uppskattar det" eller nåt... 10-4, over...
wäwäwä...rianna sög verkligen kuk live. men vad hade man kunnat räkna med. och vaaad gör de i studion som sagt----jissus christ...ska man inte uppa de artister som kommer inte säga "ja...någon kanske gillar dem" är med i miljö partiet, studerar geografi, omvärldspolitik o centralasien studier (en av världens mesta sabbade ställen)...men icke känner jag ngn som helst intelligent vibe av detta. finns de ens ngt sms nummer eller dylikt om man vill ge pengar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lokkos krönika på ämnet i SvD var helt klockren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lite Bob Geldoff plagiat ? ;) känns så iaf.. :)
Peppis - Ja, vad är poängen egentligen? Att visa lite "lustiga" filmer om utrotningshotade komiker i isbjörnsdräkter varvat med föredettingar med patos och topplistestjärnor utan hjärna?
floppen - Faktiskt lite otroligt: Lokko har skrivit en hyfsad krönika =)
Måste dock ifrågasätta
ledarskribentens politiska kunnande när han jämställer U.S.A:s Democrats med Sveriges Vänster- och Miljöpartister...
Kontrast - Jag såg precis på SVT att BEP också kommer, så var inte orolig! Jag hoppas verkligen de ska köra den där jättebraiga låten som de gjorde en tuff video till, du vet, den där de ramlar genom ett hus och dricker sponsorsläsk ;)
10-4, over...
dumboleifi - I och med att det är samme kille som höll i uppföljaren till Live Aid som håller i detta så... 10-4, over...
Mabande Haha va härligt! Jo precis, den känns så härlig och äkta på nåt sånt... genuin musik när den är som bäst. Fergies nästa soloplatta ska ju vara sponsrat av ett klädesmärke dessutom, där hon sjunger om kläderna i alla låtar.. bra..Peppis Sant, men WWF-killen känns ändå ganska klok. Han vet iaf vad han pratar om... typ.
Jaha, så vad är det dom vill få ut med detta då?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
WTF håller Shakira på med? Sitter med ryggen mot TV:n och hörde bara ett "hhhhHaiiiHhhH", blev livrädd :D WWF-snubben är väl den vettigaste / mest engagerade bisittaren de kommer ha det här dygnet... 10-4, over...
Bob Geldof har tydligen varit ganska negativ också:
"Live Earth saknar konkreta mål och har inte lyckats driva fram några politikerlöften" /
SvD.se WWF-snubben var f.ö. otroligt välkammad och PR-tränad :D
10-4, over...
goddamn va shakira e fin.
Shakira var inte så jäkla bra heller.. Är inte folk trötta på hennes jävla rumpskak snart? Gillade Wyclefkopian.. haha.. Fortfarande besviken på hela arrangemanget, har någon artist sagt nåt ens?
...och sen zoomar vi in på hennes gôt så att alla förstår hur skör världen verkligen är... Rheanna sa nåt om att det var kul att vara med om en så stor händelse, men det var väl det :) 10-4, over...
Jag tror faktiskt att jag blev lite smått kär i Rihanna där. Skit i om det var värdelöst. :)
dirtfist- kanske var baktanken med hennes fula catsuit. att pojkarna som ser på detta skulle få sitt. o dessutom inte lyssna så mkt på henne, bara glo
Måste dock erkänna att SOS Allstars (eller vad trumgrejen kallar sig) på Wembly var rätt så cool! Fler såna grejer istället för samma träck som flödar från topplistorna :) 10-4, over...
Håller med.. som en f.d. trummis (nåja) så tyckte jag det var asball. Coolt med lite kända trummisar med också! Mer sånt. Rihannas catsuit var gräslig ja. Det här känns som en syjunta f.ö.
Jag tror vi är helt överens :D 10-4, over...
känns som att hela grejen syftar till att förbättra imagen hos artisterna. och på vilket sätt hjälper detta världen? hur drar dom in pengar, biljetterna? och var går pengarna? vem står bakom allting? som någon sa också, det är lite lustigt att väldigt få artister av de som uppträder gör någon sorts "medveten" musik eller vad man nu ska kalla det. men artisterna ska väl passa en stor målgrupp, massan får vad dom vill ha.
GHHSAFJKASFJKGDSJGJSJHG vad SHAKIRA var fin... :| har nån schemat för SVT
ahahahaha, såg någon den dära "Plastic bag" reklamen, så sjuukt grymm =D
genesis. imponerad. dom är o förblir grymma.
för övrigt de första jag sett som faktiskt använt sin musik till att vara samhällskritiska under sin karriär. vet inte hur mkt shakira hjälpt världen.
sotarpojken - Frågan är: kommer du fortfarande att slentrianplocka påsar när du går och handlar, eller kommer du ta ryggsäcken? Peppis - Ja, det har varit riktigt tomt med relevanta uppträdanden hittills. Vad sen Meja har med saken att göra är en helt annan fråga. Fast i och för sig: It's all 'bout the money var ju otroligt kritisk... 10-4, over...
ja meja är ju höjden av samhällskritik indeed.
det är skönt att veta att alla världens problem löses genom ett tv-program.
Yeah!
Jag tycker att Meja ska sluta röka, det hjälper nog lite iaf... Reklamen för Shrek 3 kändes ju också otroligt passande.. bah.
snoop dogg nu, höhö
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.
Han var inte specielt duktig på scen :P
och han gör ett svindåligt framträdande!
haha verkligen ingen höjdare..
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.
Förutom att Snoop kör ett ganska trist set (typ samma skit som på Live 8?) så har han faktiskt fattat det där med att fixa någonting personligt för micken. Trevligt att ljudteknikern är mer skillad än puckot som skötte Genesis-spelningen i alla fall: om man ska censurera "fula ord" så ska man inte bara dra ner ljudet... 10-4, over...
När han inte ens kan leverera drop it like it's hot så tycker jag han ska fundera på att lägga av...
Haha Bianca Jaggers slut på talet var ju ett slag i ansiktet på dom själva ju? Om ni hörde så förstår ni..
Vad sa hon?
Vad sa hon? =) Varför, varför, varför måste de samla ihop alla invandrarungar som kan ett hemspråk och göra det till ännu mer av en låtsasengagerad soppa? 10-4, over...
Herregud va dåligt.. man kan inte ha barn på scen, det går inte. Lesson learned? Hon sa att det här inte skulle vara "en av dom där popkonserterna som fokuserar på artisterna, som inte gör nån nytta" ungefär.. vilket är exakt vad det är.
The definition of irony? 10-4, over...
Exakt. Ja, lite "hipp" breakdance och lite "ball" rap.. Dom är "nere" med kidsen iaf.
we can relate to that!
Haha precis.. "i can relate to that! now I want to save the planet! I really do!" :)
Peppis: Inte för att jag bryr mig så hemskt mycket om klädesel, men den var inte dum på henne iaf. Tycker att hon var skit snygg, likaså shakira som såg väldigt "mänsklig" ut. Det där med barnen var väldigt jobbigt o pinsamt o se. Vissa var stumma bara. Efter det så råkar en brud dra ut gitarrsladden för en annan brud. Snoop var väldigt vild på scenen än vad han brukar vara. :)