I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Live earth. Idag ska vi rädda världen.

Övrigt - Blandat

2007-07-07 18:26
dirtyfist :-P för catsuits alltså. not flattering for anyone.

hamburg var som tyskland bör vara. tråkigt o pinsamt. hela min familj (har förflyttar mig ned till mina föräldrars lägenhet) suckade o pappa sa "vafan är de här för skit, jag vill se wembley", han blev nöjd igen när kasabian gick på o gjorde sååå schyst set. bara wembley som lever upp tycker angofilen peppis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-07 18:31
black eyed peace nurå
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-07-07 18:36
hahaha min pappa fortsätter underhålla:

peppis: fan va tråkiga de är, jävla black eyed peas
pappa:jag hör ingen jävla skillnad emellan detta o snoop joe eller vafan han hette ,det är bara skit

(tyst stund under where is the love)

pappa: men vafan de kan inte ens göra de bra, de är så jävla dåliga, hur svårt är de o göra den där låten bra?(går bort från tvn)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-07 18:38
peppis: hahahah, härlig pappa!
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-07-07 18:39
Håller det fortfarande på? Vad kommer dte för artister?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2007-07-07 18:40
anton- de håller välan på tills imorn så vitt jag fattat. vi har ju usa och sydamerica o underhålla också.

andregen- min far är underbar. han gillar bara inte rnb/hiphop speciellt mkt. för honom är four tops höjden av svart musik, annars gäller rock.

2007-07-07 18:43
peppis: hah bättre än min pappa som bara lyssnar på fronda och jerry williams då!

2007-07-07 18:45
Peppis:

Samma visa här hemma nästan.

Mamma: "Varför måste man göra sådär med händerna när man rappar? Och varför måste dem ta sig i skrevet?"

Pappa: "Börja inte låta som din mamma gjorde när Beatles kom ut med sin musik".

Manager

2007-07-07 18:48
Will.i.Am är grym som vanligt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-07-07 18:49
Jag missade Snow Patrol, var det grymt? :(

Får juhtuba.

Black Eyed Peas gillar jag inte alls..

Men den här SOS-låten är ju faktiskt bra.
Första låten man hör som berör ämnet. Äntligen...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

pappa kommer ut duschen
peppis: de är fortfarande black eyed peas, så du kan ta de lugnt
peppa: de är ju så jävla värdelösa
(tyst en stund )
vafan måste man lyssna på den här jävla musiken? ge mig en macka

dirty hehehe
andregen- nejnej, min pappa är hype för de mesta vad de gäller musik, han har full koll på de mesta..gillar the killers o grejer. mamma däremot..jissus...hon har väl lite koll, men boppers julskiva ville hon ha i julklapp...hon fick de ju självklart......och bob dylan av mig.

2007-07-07 18:58
"hamburg var som tyskland bör vara. tråkigt o pinsamt" :D

Kontrast - Men du måste erkänna att Will.I.Am i alla fall lyckades drämma av en relevant låt :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-07 19:00
Verkligen stort tack för att de började snacka toalettvanor...

There are people trying to eat here, dämnit!

10-4, over...

2007-07-07 19:06
Är webb-tv tjänsten samma som svts?

På msn video.
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-07-07 19:11
Mabande
Jo det skrev jag ju t.o.m. :)

Mögelfar
Gissningsvis så visar dom inte Jovan i SVTs studio, men annars så :P

2007-07-07 19:12
Ah okej. :)

2007-07-07 19:52
...är det bara jag eller är inte trummisen i RHCP löjligt lik Will Ferrel?

10-4, over...

2007-07-07 19:59
någon som vet när ludacris kör?

2007-07-07 20:30
Vad e det för fet keppa Enrique Iglesias kör med? Någon med koll?
b0b0b0b0

2007-07-07 20:37
Ja, den var väl det fetaste med det framträdandet...
Märket syns väl i närbilderna. Sitter på skärmen. Rött märke, vit text, men jag kolalr inte så uppmärksamt så jag missar den :)

10-4, over...

2007-07-07 20:41
Ja hans framträdande är ju rena sömnpillret.

Märket (pilarna) mitt på påminner ju om Hummel, meeen anar annat.

Men som du säger, på skärmen, men har inget förstoringsglas hemma :(
b0b0b0b0

2007-07-07 20:43
Alltså, finns det någon tidtabell till när banden uppträder? Jag hittade ingen på hemsidan.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-07-07 20:53
Siveri - Jag misstänker att det är ett medvetet drag för att få så många att hålla sig framför TV:n som möjligt, annars skulle ju folk bara kolla när godbitarna sändes : /

10-4, over...

2007-07-07 21:11
Ursäkta men fy vad jag avskyr Ayesha.. hon ska alltid vara med överallt och alltid vara så PK.. blä.

2007-07-07 21:13
jag har inte sett det men tycker definitivt att det är ett superbra initiativ även om allt kanske inte är superbra så får man upp folks ögon (öron) för att miljön håller på o gå under och det är faktiskt grymt bra!

2007-07-07 21:27
Metallica nu !

2007-07-07 21:32
Azziz F20

Problemet är väl att det är en sjuk dubbelmoral att säga att folk ska ändra på sig för att förbättra miljön på olika sätt när 5 minuter av en av deras konserter säkert drar mer energi än vad en person i Sverige gör på en månad... Plus att ha med artister som t.ex. Snoop som säkert inte bryr sig ett skit egentligen.

Men visst, det är bra att få folk att få upp ögonen för miljöförstöring, det finns dock andra sätt som inte gör att det blir sån dubbelmoral.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-07-07 21:33
gogaku: håller absolut med! dom flyger ju överallt, folk tar sig överallt för att se det. folk tittar på det på tvn. artister är inhyrda. mycket dubbelmoral. men så länge några fler får reda på att ngt behövs göras är det lite bra iaf.

2007-07-07 21:37
Azziz F20

Absolut! Men som sagt, finns en massa andra sätt som man skulle kunna göra istället. T.ex. så skulle man kunna ha obligatorisk undervisning om det i alla skolor, eller t.ex. ta ett redan befintligt program såsom American Idol och göra en temashow utav det eller nåt.

2007-07-07 21:40
Where the fuck is Beastie Boys?

Metallica kan dra...

2007-07-07 21:41
* "ta ett redan befintligt program såsom American Idol och göra en temashow utav det eller nåt."
- Klar poäng från Gogaku faktiskt :)

Skulle vara intressant att veta hur mycket intresse den här galan genererar kontra hur mycket kunskap de kunde förmedla för samam pengar.

10-4, over...

2007-07-07 21:46
gogaku: bra förslag. synd att allt måste representeras av kändisar i denna världen för att folk ska bry sig bara. men man hade ju kunnat göra nåt sånt faktiskt. lägga dom pengarna på utbildning i t.ex. länder där det inte finns mkt kunskap om det osv.
spanien t.ex är det sämsta landet i europa på att följa kyotoprotokollet. dom har inte ens ett återvinningssystem o.s.v. folk bryr sig inte. de kanske borde satsa resurser på sådana ställen.

2007-07-07 21:57
Kontrast P22:

Hörru! De var duuuktigaa ! =)

2007-07-07 21:58
Skulle vara intressant att veta hur mycket intresse den här galan genererar kontra hur mycket kunskap de kunde förmedla för samam pengar.

Eller hur! Om folk verkligen skulle vara intresserade av att göra en skillnad, pumpa in propaganda överallt, om varje TV kanal ger en reklamplats emellan alla deras storserier till information om detta så går iaf informationen ut till minst lika många som denna gala gör och man slipper lägga ut så mycket pengar på det och dessutom tillföra till förstörelsen av miljön.
Hela den här galan känns så jävla ologisk på nåt sätt, det måste ju finnas sjukt mycket fler andra sätt att få fram samma budskap på till sammam mängd människor, utan att dels förbränna så mycket energi och dels spendera så mycket cash på det.

Azziz F20

Det är sorgligt... men det verkar vara det enda som funkar, folk skiter i problemen eftersom det ofta blir så tråkigt att lyssna på dom, men när ens idoler snackar om det... då är det en annan sak.

För övrigt så verkar inte ens programmet sändas i USA, min roommate kunde inte hitta nån kanal där det sändes, så han fick gå in på MSNs hemsida och streama det därifrån.

2007-07-07 21:59
DU är duktig.. eller nåt.

Varför är inte Rage Against The Machine med för? Har det någonsin funnits något mer "medvetet" band? Nu har dom ju dessutom reunion på Rock the Bells (där vill man va!) så varför inte?

Gissar på att de inte vågar... det är lite för ärliga tror jag. De tar Black Eyed Peas istället..

2007-07-07 21:59
Alltså var det bara jag som skämdes när Enrique Inglesias eller va fan han heter, sjöng? 
Snubben kan inte ens sjunga, han lät som en jävla kråka. Pinsamt!

2007-07-07 22:00
Jag lyssnade i 20 sekunder, visste redan innan hur kasst det skulle va.

Då är det tur att man har en nörduppsättning, datorn bredvid TVn, så att man kan lyssna på sin egen musik när den suger på Live Earth.

2007-07-07 22:05
Såg ni från Johannesburg förresten? Det var nästan bara "svart musik", dvs riktigt afrikansk musik..

Fine.. men såg ni publiken?
Det var vitare än Stureplan på en lördagsnatt...

Kändes riktigt B.
Vad kan biljetterna kosta? Hur många % går till att göra nåt bra för miljön?

2007-07-07 22:07
Det är ju som vanligt: de som påverkas mest får ta minst del av det...

Hade f.ö. varit riktigt intressant att se RATM :D

10-4, over...

2007-07-07 22:09
Vad är RATM?

2007-07-07 22:11
Jo det är ju tyvärr så.

Verkligen, alla minns väl MTV Video Awards när RATM förlorade best video(?) till Limp Bizkit (vilket i sig var en skandal) då basisten Tim klättrade upp i scenbygget och hade sig.. :)

2007-07-07 22:11
rätt
Rage Against The Machine.. kolla in dom om du inte gjort det tidigare.

2007-07-07 22:14
Aight, aight.

2007-07-07 22:16

upptrader ludacris for typ en tom arena elelr ser jag fel?

back like cooked crack

2007-07-07 22:18
huh? Uppräder ludecris nu?

2007-07-07 22:19
mm

han har kort tre latar nu.

back like cooked crack

2007-07-07 22:21
hm, vafan, så missade man det. Vilken scen?

2007-07-07 22:24
han haller pa fortfarande. new york tror jag. for det ar mitt pa dagen.

back like cooked crack

2007-07-07 22:27
Brasilien var det tydligen...