10-årig flicka misshandlad av tjejgäng.
En tioårig flicka misshandlades och hotades med kniv av tre tonårstjejer mellan 17 och 19 år i en lekpark på Tyresö under torsdagskvällen. - Flickan kom hem till sin pappa och kräktes blod, säger Håkan Westin, informatör på kommunikationscentralen i Stockholm.http://www.city.se/Nyheter/1.801155/10-arig-flicka-misshandlad-av-tjejgang
Keep it classic!
Sjukt. Länken funkar inte.
fullfjädrad när jag kickat en gås..
men vafan.. va förbannad man blir!! vilka idioter de finns
...
Fy fan.. Hade inte tvekat, skulle slå ihjäl dom direkt om ja vart där.
Det där är bara fegt, riktigt jävla fegt!
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
vidrigt. jag är generellt emot våld, men lusten att skalla in näsområdet på de fega kräken - "självförsvar" för flickans räkning - är påtaglig. vi får hoppas att polisen får tag i dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
Det var bara sjukt fegt
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Man undrar ju verkligen vad tre ungdomar i övre tonåren får ut av att ge sig på en 10-åring med kniv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
helt ovärt Hoppas dom snubblar framför pendeln
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
10-åringar är ju typ en meter höga. shit vilken makthunger man måste känna om man ens tänker tanken på att misshandla en sån liten krabat. 3 pers dessutom? hah jag är fan mållös.
Polisen har goda förhoppningar om att hitta tonårsflickorna. – De ska tydligen ha gjort så här förut. Vafan?
Sjukt obehagligt
Look with your own eyes - See with your own mind
Stackars tjej, nu lär ju hennes liv vara helt jävla flippat tack vare några sjuka brudjävlar. Man blir så arg att man får lust att slå sönder något.
Misshandeln inträffade vid halv niotiden på torsdagskvällen i en lekbark bakom Njupjärsskolan på Tyresö utanför Stockholm. Bara en tidsfråga innan Emil Brikha börjar mejla City - också.
> thug_hustla Vem har sagt att jag drar alla över en kam? Jag syftar ju bara på dom som misshandlade den där tioåringen. Vrid och vänd inte på det jag säger.
> thug_hustla Du får väl säga det om du känner för det, hur orelevant det än må vara att kalla ett gäng homosexuella misshandlare för "bögjävlar".
> thug_hustla Jag har inte fördommar (jag är ju själv homo ffs), jag erkänner att ordvalet var jävligt plumpt, men fan, jag blir så jävla förbannad.
> thug_hustla Mm, speciellt på senaste tiden då det blivit avsevärt mera s.k "tjejgäng" som utför allt mellan kriminella handlingar till mindre snatteribrott osv (källa: Efterlyst), men liksom... att sparka in magen på en 10-åring, asså, fan vad man kokar av ilska.
> thug_hustla Jag har "stött på" en del flippade 11-åringar här där jag bor, så det är nog inte helt överdrivet från din sida ändå - sjukt nog. Dock har man stor lust att skylla på föräldrarna, men det känns för lätt att göra det (finns många föräldrar som faktiskt arbetar som galningar för att ens son/dotter ska sluta upp med "sattyg", men som oftast slutar med att barnet skiter i vad som sägs och nonchalant fortsätter, min syster är ett jääävligt bra exempel).
> thug_hustla Nu känns det som att jag är ute på hal is, men om jag skulle få gissa vad det kan bero på så skulle jag tro att det är någon form av ADHD/uppmärksamhetsjakt, eller att det kanske tillochmed kan bero på någon mildare form av förståndhandikapp/autism. Och istället för att få utlopp för sitt handikapp (dvs om dom nu har det) på ett positivt sätt så hamnar väl en del i "fel umgänge" och hittar sätt att visa upp sej på den vägen istället. Sen kan jag också tro att det ofta har med osäkerhet att göra, grupptryck osv, att man vill passa in och vill visa sej värdig sina "kompisar".
Frågan är ju då varför det ser ut som det gör idag när det här knappt existerade för sju år sedan, "tjejgäng" dåra. Nått skumt är det ju.
Vilka idioter det måste vara som ger sig på en 10åring, som sagt va blir förbannad när man läser sånt där. Peace
Hoppas dom blir våldtagna i alla hål och dumpade i skogen, jävla horor!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Fy fan va lack jag blir! Skulle sparkat sönder dom om jag va där!! Fy fna va feegt!!! Går hon i trean (?) eller vart går man när man e tio? Så otroligt fegt!
http://www.herrbitter.blogg.se/
> Seban Hur går "Skulle sparkat sönder dom om jag va där!!" och "Fy fna va feegt!!!" ihop?
Jag bor i Tyresö, hoppas jag inte ser dem för då får jag "säga till på skarpen".
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Klockan12 Antar att han menar att det är fegt att de går på tre stycken på en som är betydligt yngre. Han vill ju gå på tre stycken och sparka sönder dom alldeles själv :)
hejhej
min lillasyster och hennes kompis blev nersparkade av ett gäng killer och tjejer , de var 13-14 och gänget var 16-17, 10-15pers mot två, de som var mest aktiva i misshandeln blev arresterade. åklagaren bestämde sig för att lägga ner fallet. räckte tydligen inte med att både min syrra och hennes kompis spenderade natten på akuten. hipp hurra för vårt rättsystem.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Hoppas de lägger ut bilder på de idioterna som gjorde det, så man kan få "överraskas" av vilka typer det är... Var god utveckla?
Look with your own eyes - See with your own mind
Kl12: Nu känns det som att jag är ute på hal is, men om jag skulle få gissa vad det kan bero på så skulle jag tro att det är någon form av ADHD/uppmärksamhetsjakt, eller att det kanske tillochmed kan bero på någon mildare form av förståndhandikapp/autism. Min lillebror har ett litet släng av både autism och asberger, så jag var på ett seminarium angående det.. Det är ganska vanligt att dom blir kriminella pga missuppfattningar och liten förståelse. Så du är inte helt ute och cyklar.
Vilka jävla äckel! Vad fan kan man få ut av att slå en 10 åring?! Skadade tjejer de där och fy fan för han som inte gjorde något! Usch!!!!!!!
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Hoppas de lägger ut bilder på de idioterna som gjorde det, så man kan få "överraskas" av vilka typer det är... word!
PAO!
10 åringen kanske var rasist ?
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"
> Nöjd Aha, ser man på :)> Vikse Antyder du till att det här brudgänget skulle ha annan etnisk bakgrund än Sverige och skulle då ha gått till attack mot 10-åringen för att hon var rasist som en slags hämndaktion? Känns jävligt långsökt...
Klockan12: Tror att vikse var ironisk..
jsukt, världen och dess moral håller verkligen på att rasa sönder totalt
Haha, fy fan
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
peaches "Hoppas de lägger ut bilder på de idioterna som gjorde det, så man kan få "överraskas" av vilka typer det är..." hur menar du?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
*suck* , vart är världen påväg egentligen? ...
Get Random!
jag har svårt för att slå någon över huvud taget , dessutom att slå en som är hälften så gammal som mig och säkert hälften så liten också.... alltså va fan?? ... skulle inte förvåna mig om de blev tappade när de var små....
Get Random!
Det var bättre förr.
peaches F24 vad får dig att tro det?
peaches F24 och ja, jag är mycket intresserad av dina åsikter, att man kan vara så raging rasistisk, och dessutom helt öppet, utan att förstå det själv är väldigt, väldigt intressant.
...utan att bli bannad är väl än mer fantastiskt...
peaches "lägg ner det där förbannade rasistsnacket, du kommer ingenstans med det." det var bara ett konstaterande, försöker inte komma någonstans med det "Är ju ganska vanligt tyvärr att det är invandrare som gör sånt. Eller har jag helt fel?" är det ganska vanligt att invandrare misshandlar främmande 10-åringar och hotar dem med kniv? "Som de där tjejerna som puttade ner pensionärer för trappor o rånade dem...de var ju invandrare och det trodde jag på en gång." hade för mig att det var ett rätt uppblandat gäng? självklart trodde du det var invandrare, det var det nog ingen som tvivlade på."Och det är inte bara JAG som direkt tror det är invandrare som gör vissa brott. " är väl ingen som påstått att det bara är du, finns massa fördomfulla människor.
peaches F24 du kanske är från finland och är imot alla andra! :O
och varför ska en pedofil vara svensk? vart är din källa? VART!?
RASIST!
Get Random!
Dom som gjorde de här borde hängas ut offentligt med bilder o namn så alla vet vilka fittor dom e.
peaches Jag brukar ogilla att ta den här diskussionen, men när du säger att det är ganska vanligt att invandrare gör sådant så känner jag bara att jag vill lägga fram lite fakta för dig. All denna fakta är tagen från BRÅ:s överdrivet lästa rapport om Invandrare och Brottslighet. På något sätt tror jag att du kommer att finna den intressant (men själva rapporten bör
diskuteras i Politik, inte här).
För det första ska det minnas att man i rapporten nästan uteslutande talar om misstanke om brott, personerna i studien är alltså
inte skyldiga till brott! Men okej, 58,9% av de misstänkta för brott 1997-2001 har två svenska föräldrar, med en svensk förälder är siffran 10,4%, andra generationens invandrare 5,2%. Födda i utlandet 25,6% (överrepresentation på 2%, medans svenskar har 0,8%). Av dessa utlandsfödda är övriga norden (finnar, norrmän och danskar) 4,7% med en överrepresentation på 1,4%. Högst överrepresentation har "Övriga Afrika" (som inte är Nord- eller Östafrika) med 4,2%. Men då får vi minnas att de endast är 0,6% av de misstänkta för brott, alltså begås fortfarande de flesta brott av svennar.
Men det mest intressanta med hela rapporten är hur många gånger vanligare det är att du blir misstänkt för ett brott om du har några speciella sociala förutsättningar. Kommer du från en familj som har haft socialbidrag är du 6,1 ggr mer trolig att vara misstänkt för ett brott än om din familj inte har haft det. Har du inte gått gymnasiet har du 5,7 ggr större risk, och tjänar du mindre än 1
basbelopp är du 5,3 ggr troligare misstänkt än om du tjänar 9 basbelopp. Alla dessa tre grupper är alltså mer överrepresenterade i statistiken än vilket land du än kommer ifrån, inklusive Övriga Afrika, inklusive Europa (med Turkiet), inklusive Asien. Vart du kommer ifrån spelar alltså inte lika stor roll som hur du lever.
Vidare vill jag bara lyfta fram två saker. För det första, av personer faktiskt skyldiga till dödligt våld, under en femårs period, är 257, av 380, svenskar. Oddsen för att du skulle bli mördad av en invandrare är alltså ganska låga. Det andra är att 95% av de du kallar invandrare har
inte varit misstänkta för tillgrepp eller våldsbrott (detta också enligt BRÅ).
Hoppas detta redde ut lite saker för dig. Själva rapporten hittar du
här.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
peaches Denna rapport är ganska unik, därför får man ta vad som bjuds, de arbetade med material om misstänkta för brott och det enda som nämndes om dömda var just dödligt våld, så därför slängde jag in den också så det fanns något handfast att gå på (fast jag gjorde det i ett annat stycke och i förbifarten eftersom du faktiskt inte pratade om mord). Det var inte direkt jag som "tog fram rapporten", hade jag gjort det hade jag gått in på det som faktiskt är intressant, hur överrepresenterade invandrare är i de sociala grupperna som är överrepresenterade inom brottstatistiken. Jag tog den enda relevanta statistik som, mig veteligen, finns samlat och analyserat och la fram den. Mest för att visa att man i 58,9% av fallen borde tänka: "Några svenska flickor har sparkat en 10-årig flicka!" istället för hur du tänkte.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.