I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

10-årig flicka misshandlad av tjejgäng.

Övrigt - Blandat

2007-08-18 12:42
Det kommer väl komma fram förr eller senare såvida flickorna var svenska eller inte. Flashback sitter på en del info.

Admin

2007-08-18 12:51
peaches

Och återigen, överrepresentationen är högre om du kommer från en familj som har haft socialbidrag än om du är invandrare. Inget kan ändra på det. Man kan diskutera överrepresentationen av invandrare hur mycket man vill och med i SD, inget kommer att förändras så länge som man inte ser den stora bilden. Den sociala överrepresentationen är högre än den etniska. Kan det kanske vara så till och med att den etniska är intimt sammanknippat med det sociala (som i det sista stycket du citerade)?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-08-18 13:13
peaches F24

"Sen är det lite lustigt....säg att någon säger "det var en svenne som begick brottet!".
Skulle då någon komma med argument som "men det beror inte på att han är svensk, han går säkert på socialbidrag"...

Knappast..."

säger du att det är för att de är invandrare som de begår brott? (nu pratar jag då uteslutande om de invandrare som begår brott)
du får det att låta så, och det är trångsynt och fördomsfullt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2007-08-18 13:14
peaches

Skulle någon säga så skulle man väl svara: "Ja, sannolikt med tanke på att oddsen talar ganska starkt för det." ;þ

Men för att vara allvarliga, ja, man borde säga "det var nog nån fattig" alternativt, "det var nog ingen från Djursholm". Eller liknande, det hade ju varit lite mer relevant. Det känns som om både du och jag är överens om att det är den sociala kontexten som är viktig i dessa sammanhang och inte de påstådda kulturella, etniska eller rasliga aspekterna? Och därför kanske det är mer relevant att nämna dessa än just ursprunget av personen. Själva begreppet "invandrare" är så oerhört oviktigt i den här ekvationen. Det enda som gör begreppet ens legitimt att användas i själva statistiken är just av det faktum att de är överrepresenterade inom de utsatta socialgrupperna. Att de är invandrare har ingeting alls med att de är överrepresenterade bland misstänkta. Förstår du hur jag menar? Den statistiken är liksom sekundär. Lite som att säga att folk från Lidingö är överrepresenterade som Mercedesägare för att de bor i just Lidingö (eller vad fan de nu kör där ute).

Det är ju ganska ologiskt om inte annat att anta att ett brott har begåtts av en invandrare. Du läser väl till ekonom? Då vet du lika väl som jag att sannolikheten att det var en svensk är större än att det var en invandrare. Inte sant?

2007-08-18 13:16
Så himla typiskt svenska tjejer, fy säger jag, och usch.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-08-18 13:29
peaches vem har skrivit den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-18 13:56
Hela grejjen är helt störd.. Vad är det för nöje med att gå runt och sparka ner oskyldiga töser..

Ja menar det är ju sjukt ocoolt.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-08-18 14:45
word. utlänningar från utlänningslandet.
Manager

2007-08-18 14:55
Måste ni hålla på så här i varenda tråd? -.-.

alltid samma personer också.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Admin

2007-08-18 15:04
peaches

"För ingen reagerar om man säger att man tror att det är svenskar, de flesta här verkar ju tro det.
Varför reagerar ingen på det?"

Kanske för det som vi är överens om, att de allra flesta brotten begås av svenskar och det är alltså ovanligare att ett brott har begåtts av en invandrare än en svensk? Om man nu måste hålla på och prata om invandrare och svenskar. Vilket leder mig till:

"Men man kommer inte ifrån att invandrare är överrepresentaterade inom vissa brott, och visst, det beror säkerligen på deras sociala bakgrund. Men man kan ändå säga att man tror att det var invandrare....fattiga invandrare då?"

Eller så säger man "människa". Till exempel: "Människa från en speciell socialgrupp", eller varför inte: "Det var nog 3 st. flickor i tonåren som var skyldiga."
Att ens dra in etnicitet i det hela gör att man sänker sig till SD-nivå, om vi är överens om att anledningen är sociala faktorer så behöver vi ju inte ens hålla på och dra upp något ursprung. De kan komma från Småland vad mig anbelangar, det som gör att vissa är överrepresenterade är ändå de sociala faktorerna.

2007-08-18 15:27
jag skiter väl i om det var invandrare, svenskar, bögar, flator eller vad dom nu var, det saknar helt relevans. det är sjuka människor. och det känns som att det nämns av dig, peaches enbart i syfte att nedvärdera dom du satt i facket invandrare. folk reagerar på dig eftersom du var tvungen att nämna det. personernas etnicitet är totalt ointressant.

2007-08-18 20:45
Fast varför är det så att det inte skulle kunna vara ett brott riktad mot flickan just för att hon var svensk. Det finns ju hatbrott riktade mot människor av annan härkomst, kanske detta är något sånt?

2007-08-18 20:56
Peaches

Nej det vet vi ju inte eftersom ingen blivit häktad eller åtalad för brottet. Det var bara en tanke från min sida..

2007-08-18 21:44
  Eldridge.Cleaver P72

Skicka meddelande
  Gästbok

Daterat
 Idag 21:05
det verkar nästan som att vissa här inne hoppas på att det ska va invandrare som begått brottet....

creepy

ssssssnark

2007-08-18 22:43
Fan va töntigt att anklaga utlänningar.. Som någon skrev kan lika gärna vara svenskar, bögar eller vad fan som helst.

I vilket fall såär det helt och hållet stört och dem som nu håller på med detta ofog behöver sättas på plats. Skulle personligen kunna kicka skiten ur dem..

2007-08-19 01:19
peaches

nä men jag skrev bara som nån skrev :]
Manager

2007-08-19 01:50
Såklart det var bögar!
Vi måste ta tag i den här gay-brottsligheten innan den gått för långt!
/ Deedz.

2007-08-19 15:48
peaches F24

jo, jag hade nog blivit lite fundersam om du sagt att du trodde det var svenskar. dels för att du i tråd efter tråd påvisar klart fördomsfulla tendenser och dels för att jag fortfarande inte fattar varför du måste dra in etnicitet i varje grej som har med mänskliga handlingar att göra. det är ointressant var folk kommer ifrån. kan du inte lära dig det någon gång och sluta vara så fruktansvärt trångsynt och fördomsfull mot s.k. invandrare?

2007-08-19 15:50
personligen tror jag att det var uttråkade övre medelklass-brudar som gjorde det. typiskt uttråkade idioters beteende.

2007-08-19 15:52
(peaches F24

noterade du nu att jag inte la in något om etnicitet där? allt måste inte vara en fråga om härkomst. nästan inget är det. inte i verkliga världen.)

2007-08-19 15:58
Jag tror att det var tjejer med ryska mammor och svenska pappor...
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-08-19 18:36

Ut med alla invandrare!

12345678910

2007-08-19 18:41
kräktes blod för att hon blivit hotad med kniv?...

låter lite överdrivet

hahaha shiiet

Är du dum på riktigt eller spelar du bara? Man får ju hoppas på det sistnämda.
Flickan fick enligt media sparkar och slag i magen, så det är inte så konstigt att hon kräktes blod. Men enligt dina tidigare inlägg så borde ju hon ha stått upp mer för sig själv.. sen att hon är 10 år verkar du fullständigt skita i.

2007-08-19 19:01
USCH! Jag mår fan illa när jag läser sånt här. Att slå ner ett försvarslöst barn är bland det värsta man kan göra.
all 'bout the bluntrap

2007-08-19 19:47
Eldridge.Cleaver P72

Du har vart medlem i en vecka, så jag känner inte direkt att din kritik är befogad.

Du har ju tidigare skrivit att man ska stå upp för sig, blablabla, jag undrar om det gäller den här tio-åriga tjejen också? Får hon skylla sig själv för att hon inte kunde försvara sig eller hur resonerar du?

Manager

2007-08-19 19:51
Du har vart medlem i en vecka, så jag känner inte direkt att din kritik är befogad.

Måste man vara en långvarig medlem för att tas på allvar eller?:D

/ Deedz.
DJ

2007-08-19 19:52
peaches:

Varför måste du förstöra trådar genom att dra upp totalt irrelevanta saker? För övrigt har jag tidigare skrivit att jag inte kan veta om du är rasist, men nu känner jag mig ganska övertygad...

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-08-19 19:54

Yun_DI P17

Nej det kanske var klumpigt formulerat av mig. Det jag menar är att ett intryck man får av en användare när man inte vart aktiv så länge inte behöver sanningen. Han har kanske sett 4 trådar jag har skrivit i, det är lite för lite för att påstå att jag är på ett visst sätt.. är du med?

Manager

2007-08-19 19:54
yes
/ Deedz.

2007-08-19 19:59
Eldridge.Cleaver P72

Ditt sätt att föra en diskussion säger ju allt :) Skönt att man slipper anstränga sig menar jag.
Det är ju bra om du kan motivera dina inlägg och tankar annars försvinner liksom hela vitsen med ett sånt här diskussionsforum.

för örvigt så borde du chilla,
man kan tro av ditt namn att du är en chill och jättesöt brud
men när du e så otrevlig hela tiden vänder det helt..

Oj. Ta inte i så hårt.... jag vart lite ledsen här.

2007-08-19 21:03
Peaches

Du får nog passa dig lite med vad du skriver. Vill du inte ha stämpeln rasist så kanske du borde tänka på vad du skriver osv. Nicke kanske fick känslan av att du var det efterom det tydligen inte var första gången du skrev nåt om invandrare

majs

2007-08-19 21:46

En fråga: om man inte är rasist varför då skriva något i stil med "det var säkert invandrare", för vad spelar deras ursprung roll isf? Just curious...
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-08-19 22:03
Helt sjukt, alltså.

2007-08-20 01:19
seriöst, jag har sagt det innan och jag säger det igen; vilket jävla vider peaches är. stunder som dessa tror jag på karma och önskar dig en jävla massa olycka för det är precis vad du och dina bonniga fellow rasistidioter till pack förtjänar. VIDER! VIDER! VIDER!
baeng

2007-08-20 03:14
om jag var farsan skulle jag fan gått ut och letat efter idioterna!
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<
DJ

2007-08-20 08:25
peaches:

Jag har inte kallat dig för rasist tidigare, eftersom jag inte kunnat veta. Däremot har du ju alltid framstått som fördomsfull, ignorant och främlingsfientlig.

Nu tycker jag dock att du bevisat att du är rasist. Om man anser att brottslighet hör ihop med etnicitet så är man rasist. Sen kan du säga vad fan du vill.

//NickeMannen
I'm back!

2007-08-20 12:35
slampor:@

2007-08-20 12:57
peaches F24

Jag håller med om att du inte nödvändigtvis är rasist, du är däremot sjukt främlingsfientlig :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-08-20 12:59
Pundare är f.ö. någon som missbrukar amfetamin, inget annat :)
Manager

2007-08-20 13:00
Jag håller inte med Peaches alls på många punkter, men ni är fan nästan jobbigare än henne.
/ Deedz.

2007-08-20 13:04
Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning.

Främlingsfientlighet, även xenofobi (från grekiskan), uttryck för rädsla och fientlig attityd mot personer av annan etnicitet.

Sådär! Skönt att ha det uppklarat!

2007-08-20 14:05
haha, blev peaches bannad för det där?

2007-08-20 14:57
Eldridge.Cleaver P72

peaches har en historia av att vräka ur sig främlingsfientligheter och fördomsfulla saker om s.k. invandrare. det är knappast 'ingenting'.

2007-08-20 15:05
Fanns gott om anledningar till hennes ban.
Manager

2007-08-20 15:10
junkgirl: jag tyckte inte hon "vräkte" ur sig någonting, hon sa ju bara vad hon tyckte. Ni var ju jävligt duktiga på att provocera henne också.

Verkar hursomhelst som att Mabande har börjat banna folk för "dumhet" :)
/ Deedz.

2007-08-20 15:26
Eller så har du ingen som helst aning varför hon blev bannad :)
DJ

2007-08-20 16:06
Yun_DI:

Hur kan det vara vi som provocerar henne när det här hon som omotiverat vräker ur sig rasistiska/främlingsfientliga saker i var och varannan tråd?

Det finns som sagt mycket bakom peaches ban. Om inte annat så accepterar vi inte rasism och främlingsfientlighet på whoa, även om vi är väldigt snälla när det gäller det och i det längsta försöker låta folk vara kvar och diskutera.

//NickeMannen
I'm back!

2007-08-20 17:42
Yun_DI P17

som NickeMannen säger, när hon omotiverat slänger ur sig "sina åsikter", och dessa är främlingsfientliga och/eller rasistiska, då vräker hon ur sig, och det är inte ok.

vem provocerade henne till att skriva sin första groda i den här tråden? syftar på "jag tror de var invandrare" eller hur det nu var formulerat.
Manager

2007-08-20 17:47
Då kan ni banna Cruiser88 eller vad han heter också, han röstar tydligen på Sverigedemokraterna.

Jag syftar mer på att ni ifrågasätter hennes åsikter (som jag inte alls delar förresten) i varenda tråd i stort sett, på ett sätt som leder till att hon blir förbannad..
Det är väl ändå ett diskussionsforum, tråkigt om alla har samma åsikt. Gäller inte freedom of speech på whoa eller? Inte precis så att hon hade några extrema åsikter i form av Nazism eller något.

Whatever, försvarar henne inte, im just saying..
/ Deedz.

2007-08-20 17:52
Yun_DI P17

som tur är så är det nolltolerans mot främlingsfientligehet/rasism här.