I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbannad jag blir på folk!

Övrigt - Blandat

2007-09-06 18:45
Vafan spelar det för roll om han inte väljer att hjälpa till?
Fanns säkert lika många runt omkring som kunda hjälpt till, Synd att han inte satt på en buss med whoa användare, då hade väl morsan fått vagnen buren av ett 20 tal vardagshjältar!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2007-09-06 18:48
Cykla istället era latar jävlar!

2007-09-06 18:49
du borde bli arg på dig Själv, som blir arg på andra. när det är du själv som har ett problem, och inte dom andra.
självkontroll är en grundsten för att överleva, practice and teach, learn it and live by it.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-09-06 18:51

Dar finns ju nagot som heter "Behandla andra sa som du sjalv vill bli behandlad". Ganska simpelt?

-ò_ó-

2007-09-06 19:06
mlk så om jag gillar att bli slagen på käften så ska jag slå alla andra på käften?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2007-09-06 19:45
hahaha ett jävla liv

håller med om att man inte kan ta för givet att alla ska hjälpa till när det ser jobbigt ut, det är inte så jävla många som hjälper till när man har tunga väskor o släpa på, men så fort det handlar om MAMMOR och BARN ska man tydligen rusa dit.. jag hatar morsor och deras fula jävla ungar på bussen med... fast jag tycker om att vara snäll, men när folk tar det för givet brukar jag skita i det..
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-09-06 19:53

Purge, Det kanske ar lite och ta i.. Men om det skulle nu vara sa att du vill sla en massa andra manniskor, da kanske du skulle soka dig till ett sadant stalle. Det vill saga; boxning, K1 och andra sporter dar du kan fa sla pa andra. Sen far man val tanka lite sjalv ocksa givetvis! Eller sa kanske man kan dra sig till fotbolls-firmor som pysslar med uppgjorda fighter. I detta laget kanske man far tanka lite langre an nasan racker.

piiz and love

-ò_ó-

2007-09-06 21:17
Du skulle gått upp, och sparkat ner barnvagnen. Bara för att få ett skratt.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-09-06 21:29

Mammalediga morsor jobbar inte. De driver bara runt.

Det va fuckaste jag hört.Det är världens mest jobbiga jobb att vara mamma.

Vad fan är så jobbigt att hjälpa 5 sekunder?Man får ju bra karma efteråt.

Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2007-09-06 21:31
Alltså, vad är det för folk som tar den tiden på sig att få på en barnvagn på bussen? Vad jag varit med om så har det gått fortare att få på vagnen, än det tar för någon att ta sig fram för att hjälpa.
Aja, jag hade nog bett om hjälp om någon klenis inte fått barnvagnen på bussen, om de bett om det då, eller om det syntes att hjälp behövdes.

Om någon snackat skit, om jag inte gjort det, hade jag lackat. Jag hade nog dragit någon lögn om en medfödd knäskada bara för att kärringen skulle förvandlas till boven i dramat. Usch, jobbiga människor. Man kan ju åtminstone prata med personen bakom som inte gjorde det istället för att snacka skit OM den bakom med den ijämte.

2007-09-06 21:36
Shit va drygt av dig, är det så jävla jobbigt att du inte kan vara en god medmänniska och hjälpa ngn som behöver det, om du behöver hjälp skulle inte du vilja få den hjälpen då?
Fan det är människor som du man blir arg på!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-09-06 21:41

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nu fattar jag det är Davelito som är tillbaks, fast hans nya artistnamn är Dieallot
och vem fan är du?

2007-09-06 21:42
jag såg en morsajävel välta sin barnvagn på bussen förra veckan när den svängde lite skarpt. bara för att hon satt o höll i barnvagnen och ramlade ur sin stol haha. sen stog hon bara o glodde som ett miffo med sin andra jävla unge på axeln, som att hon va handikappad bara för att hon hade 2 barn. sätt ner den andra ungen o plocka upp barnvagnen igen då hur svårt är det? nä hon stog bara o kollade omkring sig tills nåra sprang fram o hjälpte henne. fyfan.
annars brukar jag hjälpa till om folk ber mig om det, jag är väl fan ingen tankeläsare
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-09-06 22:06
Bakelse:
Men är det ett jävla krav på att vara en god medmänniska? Jävla tjat om det hela tiden. Vill jag inte hjälpa till så ska jag kunna skita i det utan att folk spottar på mig.

Det va fuckaste jag hört.Det är världens mest jobbiga jobb att vara mamma.
Vem fan bryr sig? Allvarligt? Jag har inte bett henne att skaffa barn.
Vill hon ha barn får hon fan ta sig ur bussen själv också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 22:08
om dom ber om hjälp så hjälper jag naturligtvis till. något annat vore skandal.

2007-09-06 22:30
Dieallot X20

Är det någon som har spottat på dig?

Precis som du säger dig har rätt att välja om du vill hjälpa eller inte, så har väl alla andra rätt att uttrycka sina åsikter om det eller hur, sitter du som en jävla höna på ditt säte när det kommer någon och ska kliva på med en fet barnvagn så är det klart man reagerar på hur keff du är som inte ställer upp?

Nu klarar jag väl själv av att få på en vagn på bussen, men hade det suttit en fet gris i vägen utan att flytta på sig så hade jag skickat ut han ur bussen utan tvekan.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-07 00:04
Utan att ha läst nåra inlägg mer än trådskaparens så kan bara hålla med. Värst är somaliemammorna när dom ska på.

2007-09-07 01:13
Vet inte om det är för ja är så godhjärtad men ja har hjälp ganska många mammor med vagnen och brukar till och med fråga om de behöver hjälp, har fått ett par "nej tack" ibland.
Men oftast gör ja de för det är jävligt skämmigt att bara sitta ner när de står och försöker lyfta vagnen och de tittar på en med en blick som säger "skulle du kunna hjälpa mig?"
http://soundcloud.com/rod_g

2007-09-07 01:24
"Men är det ett jävla krav på att vara en god medmänniska? Jävla tjat om det hela tiden. Vill jag inte hjälpa till så ska jag kunna skita i det utan att folk spottar på mig."

Hahaha men din pajas. Du vill alltsa inte bete dig shysst sjalv men nar nagon beter sig daligt mot dig sa ar det plotsligt fel?

Det ar val inte sa svart att fatta att beter du dig som skit sa kommer du bli behandlad som det ocksa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-07 02:37
"Vad fan är så jobbigt att hjälpa 5 sekunder?Man får ju bra karma efteråt."

haha karma is the shit

2007-09-07 07:31
Att det finns människor som orkar lägga ned så mycket energi på att älta petitesser istället för hjälpa sina medmänniskor med en hjälpande hand...

...låter som någon kommer leva ett ensamt liv.

2007-09-07 07:52
Dieallot X20:
Du gorde rätt! Fan händer samma sak till mig... Alltid när en barnvagn ska av... den enda dem ser på e mig!
En gång satt jag bak i bussen, och där i mitten står en Mamma med barnvagn och en typ 38årig kille, jag sitter bakom dem...
38åriga killen snackar med mamman typ hela vägen, men sen när mamman ska av får hon lite problem, 38årige killen hjälper inte till... sen när hon går av säger hon till mig: Du måste väl HJÄLPA FOLK NÅN GÅNG!!! Så säger hon idiot till mig o går iväg... Killen i bussen börjar babbla skit nu om mig... Asså fuck! Av alla mig!?

2007-09-07 07:54
Stackare...:(

2007-09-07 09:36
Beror på vad det hade varit för barnvagnar/ Morsor. Om morsorna hade haft överdimensionerade äckliga design barnvagnar, latte kopp i näven och bussen hade sin slutdestination på södermalm, Då hade jag inte hjälp till. Hade de däremot behållt rimliga proportioner och morsorna visat ett ödmjukt intryck så hade jag mer är gärna hjälpt till, samma hade gällt om någon ville släpa på en diskmaskin, en liten häst eller ett trumset.

2007-09-07 09:42
fuck bussar, fuck folk me barn som åker buss, köp en volvo svennjävel

2007-09-07 09:43
fjantigt att sitta där och vara egoistisk högstadierebell, men som sagt tycker jag ändå att mamman kunde frågat om hjälp om hon behövde, alla vill ju inte att främlingar ska glida fram bara sådär och börja rycka i ena änden av barnvagnen. Krävs ju inte mer civilkurage att mamman ber om asstistans än att man frågar om hon behöver hjälp.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-09-07 11:00

"Jag hatar att sitta  vid dörren, för förr eller senare så kommer det att kliva på saker som jag hatar ännu mer: Morsor med barnvagnar"
Vafan kørde din mamma runt dig med??En skateboard??Hatar du henne før att hon varit en barnvagnsmorsa??Och førtjænade inte hon lite hjælp med att lyfta av barnvagnen dær du låg och græt om hon behøvde det??

2007-09-07 11:13
den unga tjejen kunde väl också hjälpt till? bara för man e kille så ska man göra allt verkar det som..

2007-09-07 12:39
Jag skulle nog hjälpt till iaf, vafan lite respekt kan man ju visa..

2007-09-07 12:42
Haha fan va lat du är.
här får du lite kärlek

2007-09-07 12:46
Om de behövde hjälp hade det väl för fan bara varit att FRÅGA HONOM?! Han har ingen som helst SKYLDIGHET att hjälpa dem. Klart man kan göra det ändå, jag hade säkert gjort det, men att sitta och snacka skit om honom när de inte ens frågade? Vafan är det för efterblivet beteende? Hade de däremot frågat och han bara låtit bli hade det väl varit en annan femma.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-09-07 14:12
 jalli P15: hahaha:D men det var ju anda en annan grej. den har snubben anstrangde sig t.o.m. for att inte hjalpa till och sen lackar han for att folk talar illa om honom.

2007-09-07 14:53
trådskaparen har haft de i huvudet sen han kommit
hem o skapar trådet.. om han hjälpte till
skulle han tänka på nåt annat..

2007-09-07 15:17

Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2007-09-07 16:46
Linged P18

Absolut! De som snackade skit honom utan någon giltig anledning is gonna have it coming.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-09-07 16:55

Dieallot

Jag är med dig!! Jag hatar barnvagnar, barn och morsor på stan som tror att så fort man har en barnvagn kan man bete sig hursomhelst. Äldre människor ska alltid kolla snett såfort man råkar vara lite högljudd eller råka cykla lite för fort, men när småbarn skriker och gormar, luktar illa och mammorna bara skrattar och tycker att "ååh så söt man kan va", ja då är det GULLIGT.

Jag vill ha barnfria restauranger, barnfria bussar och speciella vägar för de med barnvagnar.

Skåne!

2007-09-07 17:02
Självklart är trådskaparen ute och cyklar, men ärligt talat; vad är det som är så jävla svårt med att be om hjälp? Folk pratar om att det är så "typiskt svenskt" att inte hjälpa till i sådana situationer, medan det som egentligen är "typiskt svenskt" är att tjura och inte be om hjälp. Frågar man någon om hjälp tror jag att man får det i 95% av fallen. Frågar man inte får man fan skylla sig själv.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-09-07 17:03
För övrigt är väl det mest typiskt svenska att prata om vad som är typiskt svenskt, men ändå.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-09-07 17:06
princessleija
Haha, mitt i prick! Hatar barnvangnsterroristerna som fan.

2007-09-07 19:10
Jag förstår dig å ena sidan. Alla vill inte ha hjälp med sina barnvagnar och behöver man hjälp ber man i min värld gärna snällt om hjälpen istället för att förvänta sig att dagens ungdomligare och ofta lite hjärnslöa människor ska komma till undsättning. Jag själv sitter ofta försjunken i egna tankar och tänker kanske inte alltid på vad som händer runtikring mig 24-7.
Å andra sidan så tycker jag att den lilla ansträngningen som det krävs för att hjälpa till inte är så fruktansvärd som du verkar tycka.

Och dom som snacka skit om dig borde ju faktiskt själva gått fram och hjälpt till om det nu var så viktigt, det där var ju bara gay.

2007-09-07 19:30
jag kan tycka att dom ska ha hjälp om dom ber om det....dom ska ine förvänta sig hjälp. Men ber dom snällt kan jag gärna hjälpa till...
sen tycker jag som många andra här att dom som snackade skit inte hade rätt att göra det. Det var ju inte så att någon annan hjälpte till heller så dom hade ingen rätt att bli sura på dig...då hade dom ju kunnat blivit sura på hela bussen isf...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Producent

2007-09-07 19:54
Du kunde fan imig hjälp till. Är ju fan ingen grej att stå på fötterna i  5 sekunder. Att dom sen snackade om dig när du var bokom dig istället för att bara fråga om hjälp från första början är ju också efterblivet.

2007-09-07 20:27
om dom hade frågat och du inte hade hjälpt så hade jag förstått dom, men om dom inte ens bad om hjälp så ska dom väl inte förvänta sej att du ska hjälpa dom .
AayFukYuuuu :@

2007-09-07 20:47
Jag brukar låtsas sova.
en gång satt jag med ryggen imot ochs tora hörlurar, och helt plötsligt knackar en kvinna mig på axeln. HOn var skitsur för att jag inte hjälpte henne med barnvagnen. Men jag varken såg eller hörde henne. Jävla kärring. Dett hände typ för 4 år sedan och jag är fortfarande sur.
Om man vill ha hjälp kan man be snällt och artigt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Graffare

2007-09-07 21:47
barnvagnsmorsan kunde ju ha bett om hjälp, tror knappast någon hade nekat henne då
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-09-07 21:53
sug kuk

2007-09-07 22:04
Att byta plats för att slippa morsorna är rätt sepe. Men, ja, inte har man någon plikt att hjälpa till.. och hon bad inte om hjälp.

2007-09-07 22:10
Man ska aldrig ta något för givet, fett ego. Kärringen tiggde om stryk.

2007-09-07 23:03
haha varför hjälpte du inte? onödigt...
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-10 12:06

Om mamman med barnvagnen inte bad om hjälp (hon kanske inte själv tyckte att hon behövde det) så tycker jag inte att de hade rätt att baktala dig.

Personligen sätter jag mig in i den behövandes situation "tänk om det var jag som behövde hjälp" o.s.v och ställer därmed upp, plus att tycker jag om känslan av att veta att jag hjälpt någon, och det känns värmande att få ett tack och ett leende tillbaks, så jag erbjuder gärna ett handtag eller ställer upp om någon frågar, förutsatt att jag inte är skadad eller sjuk på ett sätt att jag är oförmögen till det. Men alla gör som de vill.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.