I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver du något uppritat för t ex tatuering, men även annat så kolla hit

Övrigt - Blandat

   

2007-11-22 17:49

Behöver du något uppritat för t ex tatuering, men även annat så kolla hit

hej! jag får mycket förfrågningar via whoa om att designa folks tatueringar men har hittils sagt nej, och när jag sagt ja misslyckats med att få det gjort, pga tidsbrist/lathet.. nu känner jag dock att jag har mer tid och ork över så jag tänkte testa att börja göra såna grejer bredvid skolan som övning, och kanske som en liten extra inkomst, men mest som övning..

jag är självklart även öppen för annat än tatueringar men det är det jag får mest förfrågningar om så antar att det är mest populärt.. skivomslag o.s.v är alltid kul men då kan ni PMa mig så det blir mer seriöst..

vill dock säga några ord först så att allt inte blir helt fel..

1. jag tar mig tid för det här och lägger ner arbete och energi på det bredvid heldagar i skolan därför kommer jag kräva en symbolisk summa, det räcker inte med att det är en ära eller nåt i den stilen att ni bär motivet för det är långt ifrån garanterat att det är det och har ni inte råd att skänka ett par hundra för jobbet så har ni nog inte råd att få en tillräckligt bra gaddare att göra det för att det ska vara en ära :)

2. vill nämna att de flesta bra gaddare är skickliga nog att skissa upp det ni vill ha på egen hand.. enda egentliga anledningen till at be mig att rita upp era bilder är egentligen för att ni ska få en klarare idé av bilden i era huvuden, och för att tatueraren enkelt och omedelbart ska förstå vad ni är ute efter..

Som sagt så gör jag detta mest för att hålla igång, bygga en portfolio och att öva på att designa motiv utifrån andras önskemål.. detta för att min plan är att bli tatuerare och mina vänner som är tatuerare tyckte detta var en god idé medan jag går i skolan för att ha en bra portfolio att skicka ut i världen efteråt..

jag kommer vara öppen för att göra allt från enkla blyertsskisser, exempelvis, som jag överlag kommer be om en donation på 100:- för till helt renderade teckningar, exempelvis, i blyerts som ni kanske kan skänka lite mer för..

till tusch, exempelvis, färgpennor, exempelvis, akvarell och tusch, exempelvis, till akryl, exempelvis och till olja, exempelvis 

när vi kommer upp i akryl och olja så snackar vi ju dock helt endra grejer än små tatueringsdesigns men är nån sugen på att ha sin design inte bara på kroppn utan på väggen också så går det såklart att disskutera men då handlar det om riktiga summor, det är ju en helt annan arbetsinsats.. färdiga bilder i färgpenna, akvarell o.s.v kan vi väl disskutera lagom donationer för men vi håler det självklart under femhundringen..

sådär ja.. jag vet inte ens om det är ok att

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.