I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hamnat i bråk utan anledning?

Övrigt - Blandat

2007-11-22 20:39

Hamnat i bråk utan anledning?

Ja, the title says it.

Har det hänt dig? Visst, det har säkert hänt de flesta, men om ni har någon lite mer utförlig och intressant historia tänkte jag.

Hur långt gick bråket? Hur kändes det? vad hände i slutändan?
Eller tvärtom, har du gett dig på någon helt utan anledning?

skriv skriv.. :)

kan komma med eget exempel senare i tråden.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 20:43
Var på krogen, stod o snackade med en tjej som var med 2 killkompisar varav den ena hade dissat henne förut.
Öppet mål tänkte jag men icke sa nicke, efter typ 10min snackade som kommer ena snubben och puttar bort mig och säger att jag borde gå hem, tjaffsade tillbaks men höll mig lugn då jag hade en dom hängande över mig och ville absolut inte ha något med lagen att göra då.
Efteråt så kändes det råkefft. Borde dragit en flaska på snubben. Men när jag var nykter så kändes det bra, inte värt att slåss om en ful brud.
Moderator

2007-11-22 20:52
Jag var i en park i Östersund där alla super och står i runt studenten. Det här var strax innan studenten och jag var nykter och lite irriterad på att alla betedde sig som idioter (som det så lätt blir när man är nykter bland några hundra fyllon).
Så går en kille med sina polare förbi och sparkar sönder en glasflaska och jag säger lite halvhögt att "Det där var ju onödigt".
Då stannar han upp, kollar på mig och replikerar "Varför då? Du kan ju plocka upp det imorgon."
På den här tiden hade jag och mina vänner haft en viss jargong som jag var ganska inne i så utan att egentligen tänka mig för säger jag "Ja om du suger min kuk"
"Vill du det? Vill du att jag ska göra det?" Säger han och går emot mig ganska hotfullt.
Jag försöker förklara att jag helst inte vill bli avsugen av honom, men det är ganska förgäves och det slutar med att det blir bråk, plus lite efterspel.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-11-22 20:56
Händer typ varje gång på krogen, jag har någon slags "bråka-med-mig"-magnet eller liknande :S
^ Smart sagt.

2007-11-22 20:57
KaptenKrok P22
det där var väll knappast "utan anledning" ?
=D

2007-11-22 21:02
Mer eller mindre varje gång jag är ute. Jag hatar det och vill aldrig slåss. Av någon anledning fylls människor av ett enormt hävdelsebehov så fort de går ut med lite alkohol i kroppen.

Om någon har en rimlig förklaring till varför 80% av alla män verkar vara sugna att slå av näsbenet på varandra är jag idel öra.
Moderator

2007-11-22 21:06
nils Nej inte utan anledning, fast det är väl så gott som aldrig helt utan anledning? Och jag tycker fan inte att det var särskilt berättigat. Visst var det lite korkat gjort av mig, men come on. Ingen mening att börja slåss för att någon ber en låta bli att krossa glas.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-11-22 21:08
har blivit slagen pga missförstånd grovt en gång när en stor snubbe trodde jag kalla hans brud för hora men egentligen sa jag hora för att jag inte hade cigg... jag o min polare va typ 13 o han o hans gäng va typ 25-30 o kura oss duktigt haha
Jag fiser THC !

2007-11-22 21:08
på nyår dessutom, vilket förklarar varför dom kura oss förmodligen
Jag fiser THC !

2007-11-22 21:09
Ja i skolan förut så hade vi långrast, jag o några polare satt o snacka skit, så kommer en annan snubbe i min klass fram o börjar typ "skoja" med mig, men jag lackade ut o blev jävligt irriterad o sa nånting om att han e bög o hans pappa oxå typ, det slutar med att vi slåss, han boxar mig över ögat o jag får åka till sjukhuset med ett ögonbryn stort som en tennisboll, och både han o jag fick diverse småsår...... aha, så jävla onödigt när man tänker efter.
NicoelRico P14 :
Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?

2007-11-22 21:13
En gång när jag skulle till toaletten på en av Pekings kära uteställen. Det var jag och en kille inne på toaletten som rymmer 4 toaletter samt en pissoar. Jag stod och pissade och killen går in i mig och säger "varför går du in i mig? vad vill du?" och jag står liksom där och pissar. "Skämtar du, eller?", "seriöst, vad vill du?", sedan skrattade jag bara och gick därifrån. Inte bråk, men ändå.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-11-22 21:14
Smällde in en kille in i väggen så han slog i huvet i rätt illa bara för att han inte höll på samma lag i fotbolls-allsvenskan...löjligaste nånsin,då jag VERKLIGEN aldrig ens vart lite av en fotbollsfanatiker.

Sådär vid stängnings dags på krogen.
...

2007-11-22 21:17
Nope, aldrig hamnat i bråk. Inte ens på planen under riktigt hetsiga matcher.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Moderator

2007-11-22 21:20
broed_ Haha det där är ju en klassiker! Har dock aldrig fattat grejen med det, varför låtsas som att man blir förbannad över det när båda vet hur det ligger till?

2007-11-22 21:23
KaptenKrok P22

Ha, precis! Det var skrattretande. Men det är samma sak när det är relativt fullt på uteställen så råkar (ja, verkligen råkar) man gå in i någon så utropar man direkt "ursäkta, det var inte meningen!" och så får man ändå en rejäl knuff i ryggen och alfahanarna  bröstar upp sig. Usch.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-11-22 23:07
Jag och en polare var i Gällivare och hälsade på min farsa och skulle käka en Pizza rätt sent en fredagkväll.
Nån tölp med hockeyfrilla kommer in och tränger sig före i kön, och jag säger åt honom att ställa sig längst bak.
Han frågar mig om vi ska gå ut och jag svarar att jag inte är intresserad av nåt bråk och ber han ställa sig längst bak i kön ännu en gång.

Vad händer?

Snubben blir galen och flyger på mig och försöker slita omkull mig.
Pizzabagaren blir lika tokig och tvingar ut oss båda på gatan.
Jag märker att min halskedja är borta och ber min polare gå in och kolla efter den, och helt plötsligt stod jag mot en vägg med tölpen och tre-fyra polare runt mig. Sen gick allt jävligt fort.
Såg inte vem som slog, men helt plötsligt låg jag i backen med näsan bruten.
Min polare kom ut och såg allt, knockade en av killarna och sen löpte vi. Dom jagade oss en liten bit och skrek och hyttade med nävarna, såg rätt roligt ut. Fast det gjorde jävligt ont.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2007-11-23 00:03
va bjuden på en fest, va påvägen dit med massa polare, det var i maj det här året, sen när vi väl kommer dit så ställer sig nån clown i dörren o säger att vi itne får komma in, då börjar alla trycla på bakifrån (vi stog typ 15 pers i ett litet trapphus), så jag åkte rakt in i killen soms tog i dörren, så puttade han ut mig, så blev jag lack o skalle han en gång så han tippade bakåt, sen slog dom igen dörren, fick veta sen att näsan gick av o att han fick operera sig för att få näsan på plats haha. Igår så var jag på förhör, o killen begär 10 tusen kronor i skadestånd, och det finns massa vittnen som såg det så det verkar soma tt jag kommer få betala han dom där 10 tusen o kanske få samhällstjänst eller nått...så nu när man tänker efter så tycker man inte att det är värt 10 tusen för att jag blev less på en kille o skallade av näsan på han. sånt som händer när amn är berusad, ung, dum. ^^
//TW

2007-11-23 00:38
Jag har hamnat i jäkla massa bråk. Vanligtvis är det iofs. delvis mitt fel. Favoriten är ju folk som tjaffsar, sen chillar, hämtar sina polare och sen försöker spöa en. Finns för många sånna snorungar..

2007-11-23 09:50
click clack get back...

2007-11-23 09:58
Blev gängmisshandlad utan anledning en nyårsafton, det tog ett bra tag innan man hade läkt ihop igen, hehe..

2007-11-23 10:01
man har varit i många slagsmål i stan.
roligt när där står typ 30 svettiga länningar utanför nattklubben,så kommer dom inte in, kommer jag o min polare och bara går in. (känner ägaren så kommer alltid in gratis) Så dom blev helt lacka och skulle tydligen spöa oss 2, så dom stog utanför till halv 4. så vi fick smyga ut bak vägen! hahaha, det var sjukt onödigt av dom

2007-11-23 10:04

"Länningar"?

Är du bonde eller är du bonde? ^^

2007-11-23 10:08
nah man är inte bonde. bara som vi säger i skåne

2007-11-23 10:09
Jag var ute på en nattpromenad. Några nynazister hoppade av en buss, gick mot mig och slog ned mig och gick därifrån. Sjukt ovärt.

2007-11-23 12:35

halv fyra nån sommarnatt. en polare hoppade ner i vattnet med kläder på, och en annan kompis skrek "jävla stockholmare!" till honom, ingen aning varför. då slajdar det upp en knarkstissig ultrabiff till motherfucker och undrar om vi har nåt problem med stockholmare, och försöker starta bråk haha. sen försöker han örfilas lite men vi ba "nej nej det är lugnt" tills han gick därifrån. rätt skrajj var jag då!

2007-11-23 13:06
en vacker dag ger sig alla sådana yeah-yeah-wow-wow-vill-vara-lika-tuff-som-martin gossar på fel person och det är som sagt lätt att vara efterklok...
Poet

2007-11-23 13:29

Alla kommer bli testade en vacker dag, på ett eller annat sätt. Beroende på miljö och situation kan det vara ett verbalt test, eller så långt att personen som testar dig är redo att börja kuras.

At the gates of Eternity...
DJ

2007-11-23 13:41
Jag har bråkat rätt mycket i yngre dagar, men minns inget speciellt nu som passar in här.

Det jag tänker mest på när jag läser den här tråden är alkohol. Läs tråden och tänk på hur många händelser som är alkoholrelaterade. Hur många hade kunnat undvikas om det inte varit alkohol inblandat? Det kan man ju tänka på en stund.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-11-23 15:41
Jag hatar att slåss.
Jag är som Alfons "Jag gillar inte att slåss" :) haha

Var dock en gång.

Jag och några polare var ute och traska.
Såg en annan kille som vi kände som gick lite längre bort med en av sina kompisar.
Vi började skrika hans namn så han skulle se oss.
(Dom var rätt fulla) 
Så får dom syn på oss tillslut.
Hälsar såklart på killen och snackar lite. 

Så får hans polare någon jävla snetändning. 
VAFAN ÖÖHH! SNACKA INTE SKIT! (något i den stilen)
Kommer fram till mig och säger, ville du något? (Killen är 2 år äldre) 

Jag fattar ju såklart ingenting och säger nej, vad har jag gjort?
Så hör jag något komma mot mig.
Vänder mig om.Känner en knytnäve rakt över kinden.
Jag står som kvar och fattar inte vad som just hände.
Polaren till killen som slog mig tar ju såklart tag i han och säger åt han. Sen går dom.

Sen dagen efter på skolan så kommer den andra killen fram till mig och säger "min polare ber om ursäkt för att han snea till sådär igår"

Jävla less, han hade ju kunnat komma fram själv och sagt det.
Jävla onödigt.
Vad får man ut iatt slåss egentlingen?
Fattar inte. Okej, om man nu verkligen måste slåss så visst.

Men dom som går omkring och letar bråk.
(Bor i norrland så här finns det en jävla massa tattare)

2007-11-23 16:19
Haha, för nån helg sen så var jag och några polare på frasses. Då en av mina polare fick syn på en snubbe, 5-6 år äldre, stå i kön med en jacka där det står en utlänsk polares förnamn. Vi börjar garva som fan, sen ser jag hur killen blänger på mig.. jag fortsätter bara skratta, sen så säger min polare åt mig att gå dit och fråga vafan han ville. Så det är klart jag gick dit (full som jag var) och frågade vad han ville, får en smäll av snubbens polare sen bröt helvete loss.

Hade en drös andra kompisar inne på frasses några bord bort som  också hjälpte till. vi var kanske 7 mot 3.   Riktigt onödigt ;p ..

2007-11-23 16:20
Jag och Legoland drog ner till Rap SM i Malmö. Det var en helt perfekt dag och vi börja dricka på tåget ner från Helsingborg redan vid 13.00 tiden. När det väl börja vid 20.00 tiden så hade vi fått i oss vars 8 halvliters Sofiero. När det var slut tog vi tåget hem och sänkte våra två sista öl. På tåget hem fick vi reda på att 4444 här på whoa, hade en födelsedagsfest med gratis dricka.

Vi kom dit i lagom skick och gick därifrån vid 04.00 i mindre lyckat skick. Vi cykla hemmåt och vi skulle åt vars ett håll efter fyllekäk på McDonalds.

Jag hann cykla drygt 300 meter när jag cykla förbi ett gäng. Jag kolla inte ens på dem och när jag var förbi fick jag ett baseballträ/planka/gren eller något annat hårt i bakhuvudet. Trilla givetvis av cyklen och försökte resa mig upp och stod på alla fyra. När jag stod där på alla fyra fick jag en spark i huvudet så jag trilla omkull. Då hoppa en mig i ansiktet och sen svartna allt.

Vakna upp och såg de springa in på en gata. Kände i mina fickor och ipod, mobil, plånbok mm var kvar, så blev så jävla sur för att jag inte visste varför de hoppa på mig. Aldrig sett snubbarna innan.

Kom hem och satte mig vid datorn ett tag och sedan gick jag in och borsta tänderna och såg hur illa mitt huvud såg ut. Hela ögonvitan var röd av blod och en jävla massa bulor.

Dum och full som jag var cyklar jag till sjukhuset som ligger runt en halv mil från mig istället för att väcka mina föräldrar. Kom till akuten och idioten i luckan fråga vad jag sökte för. Sa då med sarkastisk ton "Öhh... ser du inte det eller?"

Blev inlagd och hade 1.85 i promille vilket jag blev rätt förvånad över eftersom jag inte hade några minnesluckor från kvällen innan misshandeln ägde rum.

Gick inte utanför dörrarna på 2 veckor och mådde riktigt dåligt. Och överallt jag gick efter det hade jag en tårgas i handen. Hade den nog i ett halvår innan jag kände mig säker igen.

Fick 12.000 måndagen efter för sveda och värk. Har tappat synen på höger öga som det blödde ifrån så jag bara ser 15%. Och nu i december när det har gått 3 år så väntar jag på invaliditetsersättning som kan bli en jävla stor summa iom det gäller ögat.

Har fortfarande riktigt mycket problem med att ha folk bakom mig, speciellt i trappor av någon anledning.

2007-11-23 16:35
Ajdå :/ fan. helt onödig grej.

2007-11-23 16:57
har ju en del schysta men den som tar priset var nog när min brosha var på fest, så hade några kommit fram till min bror och hans två polare och sagt: Ni hälsade inte på oss! och knuffade till dom. slutade med några smällar men inget speciellt allvarligt.

måsste ju säga att det var nog det roligaste jag hört.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-23 17:09
jepp...var på väg hem från krogen (eller en fest, minns inte säkert) och hursomhelst så promenerar jag längs strandpromenaden när jag stöter på en full idiot och hans flickvän. idioten börjar knuffa mig och hålla på som den tja...idiot han är. jag säger "men lägg av, jag vill inte slåss" upprepade gånger och hans flickvän försöker få honom att sluta men är full å det grövsta och vinglar mest omkring. han far omkring rätt ordentligt och har uppenbarligen supit sig till apstadiet han också. idioten lyssnar ingalunda på våra uppmaningar och fortsätter sitt neandertalarmumlande samtidigt som han knuffar till mig. jag försöker gå därifrån varpå idioten försöker sig på ett knytnävsslag i mitt ansikte. förklarligt nog är han långsam så jag hinner ducka undan i god tid, backa och själv slå ett slag mot idiotens huvud. det träffar alldeles ljuvligt rätt i idiotens tinning och han stupar i backen varpå han ställer sig upp och utbrister med en jävligt groggy min:
"Asså fyfan vilket bra slag" (nåt i den stilen iaf)

sen gratulerar han mig till den fina träffen jag fått in och vill plötsligt kramas och vara vänner. jag lämnar idioten åt hans öde och promenerar hem...det var lite intressant

2007-11-23 17:10
mellanöl

Aa, det där suger som fan.. Jag är glad att jag inte ådrog mig kroniska skador som dig.. Jag menar brutna ben, kotor och sånt läker ju, ett pajat öga får man leva med resten av livet. Vilka fittor, får du tag på någon av dem en vacker dag så återgälda gärna gästfriheten på lämpligt vis. Drygt att du fick nån noja eller fobi över det sen också fast den är borta nu eller? Mig rann det bara av direkt, jag vet att de inte hade haft lika lätt om jag var nykter.. Har f.ö. tappat tålamodet med personer som ska tillgripa våld utan anledning. Kör en filosofi rakt av nu att nästa gång jag ser nån som typ slår sönder sin flickvän exempelvis på stan, då åker han på sjukan direkt, utan att passera gå.

//Take care, peace

2007-11-23 17:19
GAIA P25

Nojjan är kvar. Är riktigt nojjig när jag går i trappor och har okända bakom mig. Blir att jag går och kollar över axeln hela tiden. Hade jag fått reda på vilka killarna va, så hade jag tatt med mig 4 kompisar och plockat dem en efter en med några veckors mellanrum. Snacka om att den sista killen hade varit rädd? :P Det där är min dröm, men kommer nog aldrig få reda på vilka det är. Polisen la ner fallet bara en vecka efter händelsen.

Tisdagen efter min misshandel hände exakt samma sak för en man i 40 års åldern bara några 100 meter från där jag blev misshandlad. Så det lär ju ha varit samma killar. De hoppa även på han bakifrån och snodde inget.

En sak som stör mig är att nog ingen av dem var över 15 år.

2007-11-23 17:19
Demento P21

hahaha, bäst hittills.

2007-11-23 17:22
mellanöl P22
gå till den platsen med 10 hombres och plocka dom!

2007-11-23 17:25
mellanöl

Haha, jävla skitungar..

Ett tips till dig, börja träna Muay Thai, Boxning eller Krav Maga så slipper du nojan sen för då vet du att du i 99,99% av alla fall i framtiden kommer dominera, även ensam mot flera motståndare. I mitt fall var jag så jävla full att jag knappt mindes ett skit dagen efter, har inte en aning om vilka de var, typ 10 pers. Fast jag hade två polare som tog rätt mkt stryk också när de hoppade emellan för att skydda mig lite, hehe..

Kickers asså, det hör hemma på 90-talet..

2007-11-23 17:36
Kickers asså, det hör hemma på 90-talet..

JA eller bara ute i förorterna :)
Här finns dom helt klart kvar ;)
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!

2007-11-23 17:37
fyfan vad jag får ångest när jag tänker på hur trög man var vid 15 års åldern...har oftast flippat pga av att jag haft problem med att tygla mitt humor, nu i efterhand känns det jävligt onödigt

jag har slagit många utan någon riktigt riktigt bra anledning, det värsta var väl balen i nian, första och sista gången jag använde oprovocerad våld mot någon som inte gjort ett skit mot mig...

för två månader sen spela jag fotboll och kapa en kille..han sa åt mig och ta det lugnt och jag klippte han direkt...d var kanske lite onödigt

Själv har jag utsatts för onödig våld oxå, jag blev tex skallad av en kille varav han och hans vänner, uppskattningsvis 70 pers (nej jag överdriver itne) jagade mig i fem minuter...jag va helt ensam och lyckades löpa ifrån varenda en, tack gode gud för min kondition :P Anledningen var att dem var från sollentuna, och jag bodde i tumba...han fråga vart jag bodde och jag sa tumba.... Tumba och sollentuna hade beef med varandra då, så det var oxå ganska onödigt

2007-11-23 17:41
Mellanöl:

Låter faktiskt helt jävla efterblivet att dem slår dig med en träplanka i bakhuvet när du cyklar och sen stampar dig i ansiktet så att du blir blind. Jävla nötter alltså! Fan va sur man blir.

2007-11-23 18:15
vi var typ 15 pers i ett tåg efter en fest, en främmande kille stänger först av rulltrappan innnan peronngen när vi e på väg upp men vi gör inget.
 sen går vi in i tåget och samma snubbe går längst bak i tåget och går rakt igenom tåget o går med flit in i oss. vi gör inget då eftersom han var ensam.
efter det byter han vagn, tåger åker och vi får reda på att dom e runt 8 pers i den andra vagnen. så vi väntar tills nästa station hoppar av tåget och det gör dom också på samma station så dom fick stryk haha känns lite onödigt med tanke på att vi var fler. 
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-11-23 18:43
Poker_face P18

Samma för mig :S varje gång ja går på krogen typ
inte för att jag är speciellt kaxig eller nåt, jag är lugn
men står vel upp för mig själv när nån kommer fram å beefar

ar en gång i nian en snubbe kommer fram å jiddrar me mig.. typ det var massa gäng i skolan osv. så det var en snubbe som inte var me "oss" typ som höll på å dryga sig så börja vi slåss, han slår första slaget mitt i ansiktet på mig å då lackar jag som  fan och flyger på han slår han i ansiktet så han åker in i väggen, där var det typ inglasade tavlor å skit folk gjort på bilden och hela rutan gick sönder.. slutade med att vi båda fick betala rutan :/ haha kändes ganska onödigt :p

Allt är sant på internet.

2007-11-23 19:05
fyfan vad sur man blir när man hör detta, och man blir ännu mer förbannad på alla idioter som inte kan kontrollera sig på fyllan. förra helgen var vi ute och festade några stycken och stod utanför en krog när en kille i bombarjacka, rakat huvud och kängor går förbi oss och sveper en öl som stod på gatan, ingen aning om vems det var så det var ganska skabbigt. sen slängde han tufft iväg den uppdrickna ölen och gick emot mig och frågade "är det någon som har en cigg att bjuda på eller?". som vanligt försökte jag bara ignorera men han stod kvar och blängde. till slut, för att bli kvitt honom sa jag "jaa det har jag väl" och började leta efter cigaretterna i fickan och var förövrigt skitskraj för att han skulle dra till med ett slag eftersom jag antog att han var ute efter bråk. så gav jag honom en cigg och då sa han med en tuff ton "ja det var ju tur, annars hade det nog blivit bråk här". sen kramade han om mig och sa att jag var officiellt medlem i uppsala skins om jag var intresserad. jävla idiot

2007-11-23 19:05
Har aldrig varit i ett riktigt slagsmål, är helt emot våld. Har dock fått på mig människor som vill bråka. Senast var för 2 veckor sen när jag ser en gammal tjejkompis på fyllan som går med en kille, jag hälsar på henne och nästan direkt vänder sig killen om och blänger på mig och säger "Håll käften innan jag slår ut tänderna på dig". Jag bara skakar på huvudet och vänder mig om. Mitt humör den kvällen var inte på topp efter det.

2007-11-23 19:25
Efter senaste ÖIS - IFK Göteborg-derbyt promenerade jag glatt hem efter seger med 3-2. Inte så långt ifrån Ullevi började en kille knuffa på mig. Jag försökte förklara att jag inte ville ha bråk, men snubben börjar svinga mot mitt huvud och fick in halvbra smällar, så jag la benen på ryggen. Kändes lite onödigt att jag inte sänkte snubben på plats såhär i efterhands...
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-11-23 19:54
En gång när jag var 16 år var jag på väg hem från en lokal hemmafest (ett sånt där mysigt litet krök med klasskompisar osv). Jag närmar mig vårt lilla centrum med en trött netto-butik och en servicebutik, där jag i hörnet av sistnämnda ser ett par killar i min ålder hoppa på en äldre man, som gick där ensam precis som jag. Misshandeln var rätt brutal, och jag försöker ta mig dit så fort jag kan. Efter ett löp på ca 70 meter är jag alldeles nära, då står killarna fortfarande runt den stackars lätt berusade mannen och hånar honom, blandat med lite sparkar (jag hör ej va de säger). Feg som jag är (i mina ögon smart) ställer jag mig bakom en buske och ryter till allt vad jag orkar och springer allt va benen bär därifrån. Killarna nojjar såklart och efter en liten stunds letande efter rytandets källa springer de därifrån. Jag betraktar allt detta på lagom avstånd. Återvänder sedan till mannen, ringer en ambulans, och får skjuts hem av polisen.
   3 dagar senare får jag ett samtal av mannen ifråga, som ville ringa och tacka personligen. Han påstod att jag räddat hans liv. Tydligen så hade överfallet var helt random, bara ett par krigsskadade ungdomar som ville få en rush. Men det visade sig att en av pojkarna känt igen mannen som far till en annan kille som misshandlat pojken och hans lillasyster tillsammans med ett gäng, när han och hans syster vart ute en en kväll. Killen hade skrikit och svurit på att han skulle döda hela mannens familj, med start hos pappan.

Oj, va långt det blev, lite OT också, men en intressant historia (min intressantaste när det gäller ämnet våld).
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Moderator

2007-11-23 20:00
_Bajsaren Det var ju faktiskt ett väldigt bra sätt att lösa situationen på! Ingen risk för dig själv och inget mer våld, men ändå tillräckligt för att de skulle sluta. Dagens eloge till dig!

2007-11-23 20:05
Var knappast fegt, bästa lösningen. Du hade säkert fått smaka om du bara gick upp och tjafsa.

2007-11-23 20:14
jag har aldrig börjat ett enda bråk och avstår slagsmål så långt det går.
Min polare är någon sorts slagsmålsmagnet så får väl ta hans rygg dom flesta gånger vi är ute.

Hittils har det gått bra, ingen av oss har torskat större än två tänder utslagna och nån liten fläskläpp. Medans vi ligger väl på plus sidan om man säger så
hahaha

nä nu lät jag bara fjantig. dom som startar är alltid hormon fyllda gympojkar som ska testa sina gymmuskler i verkligen världen, som sedan springer därifrån.

Nä även fast det inte gör någon skillnad så skulle jag gå med i ett "emot slagsmål" demonstrationståg.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!