Jumpstyle?
Finns det någon ställe i vårat långa land där man kan få lära sig stegen osv? trött på att sitta på youtube och bygga självcredds.. hehe nån instruktör som har lust och ses eller nånannan som vet vart man kan lära sig?
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
"Som klockrenh säger." - oneoo
Jumpstyle.. Ofta dansat till "jump", kommer från belgien för ett par årsen och har spridit sig till specielt holland och var en hype 2006-2007, Dansen är ganska cool etc Men ja, du får lära dig själv.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Känns som att det inte är så avancerat att lära sig grunderna bara man har starka ben och ett sinne för takt. Orsaken att det ser snyggt ut är att det är synkat mellan två (eller fler) pers, såom du ska ragga: dansa inte ensam ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Det går väl inte att dansa mer än 1 minut på det sättet? Mjölksyran lär ju vara extrem
sluta jiddra, börja trolla!
Toastare
2008-03-29 18:46
är det bara jag som tycker fenomenet är sjukt löjligt och att Scooters låt - Jumping all over the world är helt värdelös
Jag skyller allt på Emma!
Fatceasar Jumpstyle kommer ursprungligen från holland.
The Dude minds!
BountyBoo F28 Haha, när gjordes den låten? Hade jag sett någon stå och hoppa så, hade den personen fått en idiotstämpel så länge personen lever
Toastare
2008-03-29 19:38
duggregn, typ nu tror jag..såg den på ztv för ett tag sen. :)
melbourne shuffle e ännu hetsigare
Toastare
2008-03-29 20:49
och för er som missat the melbourne shuffle.. ännu en dans skapad av den vita människan ihopp om att hitta rytmen. (därav den taktfasta musiken)
Toastare
2008-03-29 20:50
Lägg märke till accesoarerna.. de är viktiga. 1. Färgglada hängslen 2. Fula puma skor 3. luvtröja
Toastare
2008-03-29 20:51
byxan är, som ni ser, valfri...men bör vara jeans eller då den lite mera luftiga rejvarbrallan.
har scooter nånsin varit något annat än värdelösa. herrejesus Kan inte fatta att de fortfarande är igång. Den där videon såg ju ut att vara en parodi..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
White mans cripwalk? Att snubben med dom röda hänglsena kunde stå brevid killen med blå utan att poppa hans arsle är förundrande...
Toastare
2008-03-29 20:54
jag tänkte också på det när jag såg videon... tänk och träffa en sån snubben och så visar det sig att han gör sån musik och frågar sig saker som "How much is the fish?" (i göteborg brukar vi iof fråga "hur mycke kostar tôssken?") Det hade ju varit för mycket..det hade aldrig funkat.
Jag vet att jag är ett svin nu, men det där känns verkligen som nått kidsen gör i skövde. efter dom handlat sina kläder på inter sport.. det ser ju lite roligt ut, men .....
Jag har oturligt nog träffat på såna människor och hamnat i den tråkiga sitsen att vara tvungen att vara social med dom i korta perioder. Detta då i områden som ligger relativt långt från stan (gbg i mitt fall). Det är väl mestadels ute på landet som man kan hitta folk som på fullt allvar anammar sån här musik, dans, klädstil osv. Verkar vara väldigt vanligt och populärt i typ hällesåker, tvååker och andra ställen längre ut bortom det hållet. Det är väl samma överallt på bonneorter utanför städer runtom i sverige. Som tur är behöver jag aldrig mer åka till såna ställen. thank god
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
och så fick jag genast mina fördommar bekräftade, haha
ja det e ett jävla ö-folk. Varför ens ta sej tiden att uppfinna en s.k "dans" när man kan surfa, bada, chilla o grilla året om?
ja blir fan mörkrädd asså. fan de värsta jag sett.
OMG they're like, all OVER the place *får dåndimpen* Jag tror det finns en orsak till att shufflekidsen är ensamma i sina videos... Jumpstyle är i alla fall som marschmusikens halvdana svar på riverdance :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Toastare
2008-03-29 23:20
finns det fler fula techno-danser? (och ursäkta nu alla technomänniskor som kommer komma in och rätta mig och berätta att det inte är techno i videosarna, utan faktsikt minimalbassindustraljumpupfastbeat) och hur funkar danserna på klubb, om alla dansar så där? Blir det lite moshpitstylee på det hela då?
ja eller hur man lär ju sparka sönder varandras knän.
Toastare
2008-03-29 23:26
denna videon var iof så jävla ångest för mig. Sjukt mycket 98 och technovågen i skåne.. låten och vita buffalos.. fy fan vad glad jag är att jag höll mig till hiphopen då.
men asså techno. är det inte rave?
Toastare
2008-03-29 23:28
reave, techno... "Enya är inte rave, enya är techno"
Toastare
2008-03-29 23:28
men rave-vågen var det ja..
ja precis och markolio är hip-hop..
Å andra sidan, kan de inte bara erkänna att det är träskodans de vill hålla på med? :)
10-4, over...
dom vill såklart ha det bästa av två världar, vem kan klandra dom? Ravevärlden med alla schyssta droger, färgglada kläder, tidlösa pirecingar, coola DJ namn osv MEN samtidigt behålla känslan av gemenskap och den här "tillsammans är vi starka/gruppen före solodansaren" andan som är lite av benstommen och den rådande ideologin inom riverdancekretsar... eat the cake and keep the cake, eat the cake and keep the cake osv.
det här tänkte jag på direkt när jag såg första videon:
Toastare
2008-03-29 23:59
haha så egentligen är vi alla här avundsjuka för att vi inte dansar i gemenskap. Och nu tänkte jag att om man är på en klubb där alla dansar så där skulle man då välja den killen/tjejen som dansar bäst eller skulle man välja en som inte dansar? Går emot alfa-hanne grejen lite där..
Nja, du vet vad de säger om folk som inte dansar... : / 10-4, over...
fan, du hann före Mabande. Men hur hårt hade det inte varit om man dansade i crew? Kan det bli nästa fluga? Vem törs bli pionjär?
Träskodans eller jumpstyle? Oavsett vilket så ser det alltid lite mäktigt ut om det är skarpt synkat och snabba steg :) 10-4, over...
Toastare
2008-03-30 00:14
alla som inte våldtar är dansbandsmän! nej men nej..de är MED i crew men man battlar ju one on one..eller kör en pargrej. Jag är lätt på att vi bildar ett gäng på kanske 10-15 pers som kör en dans..
Alla vi vill våldta dansbandsmän? :) Vilken dans ska vi köra då? Jumpstyle eller shuffle? 10-4, over...
vad sägs om lite jazzdans?
Toastare
2008-03-30 00:34
Mabs, ja där satt den.. (du måste gå på kasedans nu när du flyttat till skåne) HereComesTheSun, haha precis vad jag tänkte.. svarta trikåer?
bring it on. frågan är hur länge din pärlstring klarar sej obemärkt hehe.
ok, nu har jag sett outfoxed. jumpstyle är värre
Toastare
2008-03-30 00:55
HereComesTheSun, haha skulle ju ge en grym lite maraccas-effekt i alla fall.
Toastare
2008-03-30 00:56
Vad är outfoxed, får bara fram filmer med rävar eller grävande journalistik filmer.
Det är en dokumentär film om "nyhets"kanalen FOX som är ett högervridet propaganda verktyg för Rupert Murdoch.... Visades förut i sverige av kanal 8.
Vad har den med technodans att göra? 10-4, over...
Man får ju ta den med en nypa salt, kan inte kalla den objektiv direkt. Men den har en poäng, väl värt att michaelmooreöverdriva för o få fram budskapet. Läskigt hur offentligheten och politiken krockar, 200% obehagligt resultat aka Foxnewz
M : Jag tror HereComesTheSun påstod att den var värre än jumpstyle och den där andra stilen. Vilket jag nu kan säga att nej, så var det inte,