Bounty, det eller en uppsättning geishakulor på efterkälken.
Toastare
2008-03-30 01:16
HereComesTheSun, haha på efterkälken.. alla ni har en ordentligt tilltagen bula där fram och jag får ha en kulsvans på baksidan av ena benet? ;( jag trodde outfoxed även var en dans, för dokumentären har jag sett. (har även ett foto på mig när jag står och gör fuck you utanför Fox högkvarter i NY)
Jag skyller allt på Emma!
bula o bula. Lät mer som er attribut.(förlåt men jag kunde inte låta bli) Vilket politiskt ställningstagande! Scanna den & ha som pressbild. Synd NYC tvunget ska ligga i USA.
Toastare
2008-03-30 01:36
HereComesTheSun, mitt venusberg är inte så välutvecklat faktiskt. Okej, en härlig kolv i ena trikåbenet. "scanna den"..som om jag åkte till NY innan digitalkameran uppfanns. Men jag har bilden på nån bränd skiva..ska leta upp den nån dag. Synd att USA ligger i USA säger jag..
synd USA ligger på jorden
Toastare
2008-03-30 01:48
sant, men för att knyta samman säcken så kan vi vara glada att jumpstyle INTE är från USA (applåder) Go europe!
ja så nu har vi oxo något att skämmas över ;)
james bong
Dom här dansstegen är inte så långt ifrån eran breakdance om ni tittar riktigt noga, och där har vi något som e fult om något.
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till
"eran" breakdance? Du är whoamedlem så då får du säga "vår" breakdance :P Break brukar dock ha mer flyt och variation i rörelserna än vad som visas i jumpstylefilmen :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Nä jag skulle inte vilja kalla det för våran, då hiphopare inte är något som jag anser mig vara, (menmen det är en annan sak). Vist break har kanske lite mera "flyt" men mest pga att det inte är så mycket bas som det är i jumpstyle musik, där basen är det dominerande.
1969 P24 Sjukt bra låt :) Det är när jump låter som detta man älskar det
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Toastare
2008-03-30 16:54
Vafan har de hjärntvättat Lego för. Lego sysslar INTE med jumpstyle.
Jumpstyle < House (som är bra)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-03-30 17:08
Så ni som gillar det? Dansar ni så där? Dansar ni i gäng med era polare?
Nä, men när man är på ett ställe som spelar jump så kan det bli att man "flippar ut", och hoppar runt ala sprattel docka :)
^^ Hehe. Ingen som gillar det ju :D Kanske nån som diggar nån låt då... F.ö. så är det ju uppenbarligen flera steg som influerats av house och stepping såklart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BountyBoo F28 Nej, dansar inte jumpstyle.. Men ibland försöker jag mig på hakkûh :P
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
1969 P24 Du dansar alltså det seriöst utan att skämmas?
sluta jiddra, börja trolla!
Varför skulle jag skämas??? Det är ju inte så att man står på en bal och dansar med tanke på att musiken inte passar. När du e på diskotek och lyssnar på Beyonce eller vad du nu gör skakar inte du då din rumpa på ett sätt som passar till musiken? Till jump och liknande hardcoremusik så passar just dessa steg väldigt bra och det är svårt att dansa på ett lungt sätt. (med tanke på taktkänsla).
Toastare
2008-03-30 19:10
folk slutade gå på diskotek på 80-talet tror jag. ;)
vafan Bountyboo, du som admin borde skämmas och genast styra upp tråden. sedan hädanefter varit on topic!!!!!!!
Gött att admin är off topic , hejja whoa!
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
Du borde lära dig Shuffle istället.. Det är ballare!
fuck det va inte den ja skulle visa.. men kolla själv, den engelska e bäst
Jag bor i Holland och när jag flyttade ner hit och såg jumpstyle första gången så trodde jag det var något slags skämt... Men sen visade det sig att det var på riktigt... Hoppa runt lite på ett ben, måste vara ansträngande, men det ser ju löjeväckande ut. Och musiken..shiiieet.. De hade något slags "thunderdome" party på den största musikhallen i Amsterdam för ett tag sen. Jag menar, var det inte det halvt efterblivna människor lyssnade på för över tio år sedan när man gick i mellanstadiet?
Den högst upp, den första av dom två var ju cool. lite som dancehall style på nått sätt
Fredzon_mandela P23 aka hardcore, musiken är väldigt anorlunda sedan 90 talet.. Ja hardcore är stort i holland, och även i sverige.. Jag själv älskar det.
fan det var ju skitcoolt ju.. skulle vilja kunna^^
Crocodile Dundee for president!
Hardcore kan väl knappast vara stort i Sverige? Jag blev sjukt förvånad att folk fortfarande lyssnar på det.
Har alltid varit stort på landsbygden. No joke.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Ja just det, Hardstyle är vad dom kallar det, inte riktigt min grej dock.
Någon som vet vad det är för skillnad på Hardstyle och Melbourne Shuffle? har kollat på en massa videos på Hardstyle och sånt och sen när jag ser den där Melbourne Shuffle compilation videon så va det massa Hardstyle videos som va med i den. Anyone?
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2! -Katt Williams
Hardstyle = musikstil som kommer från nederländerna och börjades forma av Dj dana med mera, kommen som en stil utav hardcore och hardtrance. Melbourne shuffle = En dans som kommer från melbourne och har tydligen blivit populär att dansa till hardstyle, är altså inte en musikstil.
det e väl inte så svårt det e bara o hoppa o bete dig som om du precis fått nått uppkört i röven!
Jag fattar verkligen inte denna fascination för jumpstyle, jag tycker det ser helt efterblivet ut, som kozackdans i mentalt retarderat tappning ala 2000-talet. Men men, smaken är som baken. Full av skit.
HMOR
nuu läste jag igenom tråden och märkte till min lättnad att de flesta sågar
HMOR
äääh, va fan palla bråka, ni kommer ändå aldrig dansa under samma tak. fan va skönt att slippa dansa ö.h.t och bara bärsa men deras fotarbete kan man ju inte klaga på iaf..
mest en kul grej...? (känns barre bus)
varför är det skitlöjligt när två vita killar som jeckyl & hyde dansar jumpstyle till "techno" men astufft när elephant man kör den snarlika dansen pon di river till dancehall? är det technon eller vitheten som är det löjliga?
förövrigt dansas det till techno med fördel i skogen eller långholmen, inte på krogen...
Toastare
2008-04-03 10:37
Technon och sen spelar det inte någon roll om det är en svart, vit, gul eller grön som gör dansen... ser inte att någon försvarat elephant man heller..men tråden handlar om fenomenet jumpstyle
Är det bara jag som får känslan av att Filip och Fredrik skulle kunna bli riktigt bra på den här sortens dans?
Look with your own eyes - See with your own mind
BountyBoo F28 men du hackar ju både på dansarna och deras kläder, då e d väl inte bara technon som e d löjliga?
nä d e bara jag som nämt elephanten i denna tråd, men i trådar om jamaicansk dans (som i fallet pon di river är ganska likt) är det ingen som skriver att dom har löjliga kläder (kolla in bogle liksom) ser efterblivna ut, eller att såna danser bara danser dansas i hålor, typ bara små öar med typ 2milj invånare
Toastare
2008-04-03 11:50
NuttyDread, det sa jag heller inget om... jag sa att bara att det inte var deras hudfärg iaf. och som sagt handlar tråden om jumpstyle, jag hänger inte så mycket i reggae/dancehall forumet och det är inte det jag brukar gå ut och dansa till numera. Men när jag ser videon är det mer gung och mjukare rörelser.. och musiken är ju ljusår bättre.
NuttyDread * "varför är det skitlöjligt när två vita killar som jeckyl & hyde dansar jumpstyle till 'techno' men astufft när elephant man kör den snarlika dansen pon di river till dancehall? " - Jag vidhåller min tes att det inte är svårt att lära sig grunderna i dansen och att det som får det att se bra ut är synkroniseringen med fler :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
helt off topic nu kanske, men vad fan betyder 10-4, over...? Mabande?
mest en kul grej...? (känns barre bus)
BountyBoo F28 mjukare rörelser är kanske inte så konstigt när dom rör sig typ hälften så fort...
svårighetsgraden är inte heller i samma klass direkt, gi dem a run möjligtvis, vilket i den här videon framförs ganska oinspirerat...
förövrigt måste pon di river vara en av d jobbigaste rytmerna nånsin...
whatever, mer "tuff, storstadsdans":