Admin på Whoa trotsar Bussregler.
Hej gott folk. Idag satt jag på bussen påväg in till stan. Efter ungefär 7 minuters bussresa ser jag en person, tänker inte nämna kön, gå på med en hund. Och som vi alla vet så ska hundar vara längst bak i bussen. Men personen i fråga satte sig i mitten av bussen. Jag tänkte inte så mycket på det till att börja med för jag lyssnade på musik och var alldeles för upptagen med att se kool ut, men sen såg jag det. Personen i fråga är Admin på whoa! Nu har vi ett par alternativ. Vi kan antingen: 1. Prata om när vi sett Whoafolk på stan. 2. Diskutera bussetik och hata på folk vi sett på bussar. 3. Vi kan skapa en revolution och kräva att Adminen i fråga ska stå till svars! 4. Eller så kan vi ha en liten blandning av alltihop. Det är upp till er, gott folk. Ni styr tråden, ni avgör dess öde! Och fråga inte vilken Admin det var. Denne måste ju skämmas nått så fruktansvärt, och jag vill inte hänga ut honom/henne och bli riskerad att få en ip-ban. GO!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Haha, ball tråd! Fanns det plats längst bak åt denna admin då?
andiii: Absolut. Jag hade en ledig plats bredvid mig och jag vet att det fanns lediga platser, vet dock inte hur många.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Haha jag hoppas den skyldige adminen ger sig till känna. Vi vet ju alla vem det är ;)
Okej, det var inte svårt att lista ut vem adminen var :D
Redaktionschef
2008-04-07 12:30
haha skön tråd, det här ska bli roligt att följa :P
Det var inte jag alla fall. Kan dock säkert blandas ihop med en hund när jag är som mest skäggig och ovårdad :)
När det är hockeysäsong brukar jag alltid ta bussen över halva Uppsala för att se matcherna med mina Skellefteåkompisar. På kvällarna när jag tvingas åka hem så kliver det alltid på fulla utbytesstudenter. Inte bara en utan typ tjugo tusen. Så jävla jobbiga. Lever om så pass att busschauffören ibland tvingas stanna bussen och säga att han inte kör längre om dom inte dämpar sig... då har det fan gått långt. Och som om det inte vore nog med det så är aldrig någon av tjejerna ens värda att lägga ögonen på. Man har börjat inse att vi är bortskämda med snygga tjejer i Sverige faktiskt ... så man tvingas sitta som ett skrämt barn i nästan 30 minuter :/
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
OMG! Det började med att dom bossade inne på whoa men nu har det eskalerat ut till verkligheten. Hitta denna person, omringa han/hon, klubba ner och häng personen i en galge på torget. Nä bara skoja.
andiii: JO! Lägg av nu. Jag vill att det ska vara så hemligt som möjligt förfan. Typ som om att Adminen läser tråden men inte känner sig träffad då ingen annan kan anklaga denne. Det ska vara lite CSI av det hela, och för att det ska bli ännu bättre vill jag ha en ursäkt! Tänk på alla som satt i mittendelen av bussen med en hemsk pälsallergi och kände sig utnyttjade och kränkta. Fan va svårt det är att skriva om någon när man inte kan nämna kön. Personen i fråga, denne osv. Känns helt fel.
haha vilka moralkärringar. only on whoa. Alltid kul när en admin får ta stryk dock =D
mhm
Oracle + Adminchef: Bra bra. Nu startas diskussionerna! På bussar ska det vara tyst. Det ska vara ett bibliotek på vift. Små bokstäver hela tiden. Fyfan för oljud. Värst är när man måste höja musiken i lurarna för att inte höra fjortissnacket.
Jaqg misstänker ett kjoltyg med långt namn....
Det var inte jag heller. Jag har varken hund eller lust att åka buss.
Vi fick tillochmed ögonkontakt när jag stirrade för att fastställa om det var Admin eller ej. Kände mig väldigt allsmäktig när jag visste vem det var, och denne visste inte vem jag var.
Denna kommer dock veta vem du är nu! Bäst att du passar dig på bussen i fortsättningen! :D
jagvillocksåhaenblog.com
Speciellt med den livsfarliga haj/kohunden denna person har. Akta dig!
Midas: Nejnej, jag smälte in i bakgrunden, ingen man lägger märke till liksom.
Jag tror som MRSalesman!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har aldrig förstått varför pälsdjur ska vara längst bak i bussen.. Det innebär ju bara att de måste gå igenom hela bussen och håra ner så att vart man än sitter fåe man en massa hår i näsan.
Jag rensade bort de som outade denna admin. Ni vet väl att man är oskyldig tills man bevisat motsatsen (eller i detta faller när denna admin bekräftat fakta) ;)
smutsig_slampa: Ja, men är man längst fram kommer ju alla gå förbi en. Så i slutändan är det väl ändå bäst om djuren stannar längst bak antar jag.
hon kommer ju vara stolt...det gör hypen, legenden, kvinnan på allas läppar ännu kändare
Vilken flopp hela grejen skulle vara nu om det visade sig att Adminen inte erkände och jag helt enkelt hade sett fel. Men det finns inte en chans. Det såg nästan ut som om skamsen fanns där redan på bussen, och hunden känns ju igen från andra källor, så vi kommer få ett erkännande snarast. Sluta spekulera MR!
mephisto X4 du skulle tagit ett kort som bevis. som sedan kunde lagts upp på whoa-bloggen så adminen i fråga fick skämmas extra mycket.
jag tror jag vet vem det är men väntar på bekräftande från adminen i fråga här i tråden
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men det underliga är ju att hundägare inte får gå på på mitten så att de kan by-passa alla eventuella allergiker och skna folket. Det borde vara samma regler för hundar och barnvagnar. Eller så skulle man kunna ha en lite släpvagn efter bussen där man sätter allt com hårar och har päls. hund eller icke.
hahaha jag vet vem det är
Toastare
2008-04-07 12:57
Här går man och sover en timme och vad händer? 1. Jag åker inte buss mer än till skolan, då har jag inte min hund med mig. 2. Jag har åkt buss till skolan idag, men som sagt utan hund. 3. Jag åker spårvagn med min hund Så tyvärr, jag måste ha nån look-a-like... och min hund.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-04-07 12:59
och jag vill också se kort på denna copycat.
Toastare
2008-04-07 13:00
och nu går jag och lägger mig igen. Ni får skärpa er!
Bounty jag väljer att tro dig men det viktiga här är väl ändå att komma fram till folk med hundar på bussar ska uppföra sig!
Jaja, du kan säga vad du vill, men du kommer inte undan. 1. Samma frisyr, samma kroppsbyggnad, samma ansikte, likadan hund. 2. Din sk "lookalike" steg på bussen vid en hållplats där det inte är helt omöjligt att du skulle gått på. 3. Förstör inte min tråd :/
Toastare
2008-04-07 13:03
mephisto, du vet ju mer än mig än jag själv... jag går endast på bussen vid centralen, buss nummer 16, sen går jag på den igen vid Lindholmen. annars tar jag bara vagnen från bellevue.. och har jag hund med så går jag med största sannolikhet av vid 1. centralen 2. järntorget 3.linnéplatsen. jag är ledsen.. och jag sitter längst bak i bussen med hunden den gången per år då vi åker till veterinären för vaccinering.. och för att förstöra ännumer tar jag då buss 60 från redbergsplatsen!
Konstigt att admins på whoa blir igenkända på stan. Även om det i det här fallet inte var BountyBoo. Lite kändisstatus nästan. Jag menar, långt under typ Robinson-Robban och så men ändå.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Nu tvivlar jag. Tror faktiskt inte att BountybBoo hade nekat om det varit hon. Men nu kommer vi till frågan. VEMFAN är personen som kopierat våran Admin? Kan det vara en stalker som också är medlem på Whoa, tro?! Ny diskussion: Vem är hon?!
Toastare
2008-04-07 13:04
Racken, jag är inte sur :) jag menar att om man nu ska light-stalka mig får man vara säker på att det är jag! det jag menade med skärpning
BountyBoo: Du kan ju inte klandra mig för att jag blev lite lycklig och tappade lite av mitt förstånd när jag trodde att jag satt 10 meter från en ADMIN. Jag menar, vem fan hade inte blivit nervös och fått tunnelseende?
äääh lägg av du ljuger emma
3. Vi kan skapa en revolution och kräva att Adminen i fråga ska stå till svars! Du vet att jag väljer det alternativet.
The Dude minds!
Vad tråkigt om det inte var BountyBoo, vad ska då tråden handla om liksom!? -Har DU någon gång sett en som varit lik en whoa-admin med en hund på bussen? -Har DU någon gång skapat en tråd på whoa utan att tänka dig för?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
FatFred: Bra broder. Vi står sida vid sida i kampen om Whoa!
__virre__: Nejnej, nu handlar den om BOuntys Lookalike! Vem är hon? Vad har hon för liv? Är hon singel? Du vet, såna grejer. Spekulationerna kan starta!
där ser man, min gissning var tydligen fel.
Isåfall tror jag att hon är singel. Min erfarenhet är att det oftast är tjejer som åker buss med hundar, dom som har pojkvän brukar bli skjutsade! Om inte, hennes pojkvän var sjuk idag eller så o_O
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
__virre__: Bra där. Men jag behöver något mer konkret. Sen såg hon ju faktiskt lite nere ut, så möjligheten finns ju att hennes pojkvän gjort slut precis. Fan, du får ett poäng för den gissningen.
jag tror fortfarande att det va BountyBoo, jag har sett henne på Lars kaggsgatan med sin hund och ve o fasa, hon plockar inte upp hundens avföring..och en gång sorterade hon inte färgat och ofärgat glas vid återvinningsstationen... ne, kvinnan i fråga sätter INTE lag och ordning i första rummet, det har jag märkt..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
mephisto Och som vi alla vet så ska hundar vara längst bak i bussen. Det enda jag vet är att det är inte lag på att hundarna ska vara längst bak i bussen så up yours.
Stå till svars? Det enda vi har är dig, ditt ord mot en admins, du förlorar.
Vi har ju några grejer här som man kan fundera kring. 1. Personen i fråga har inte körkort, eller har dåligt med pengar. Därav bussen. 2. Personen i fråga har förmodligen ett jobb att åka till. 3. Jobbet är möjligtvis någonting utomhus, eller något slappt som man får ta med sig hunden till. 4. Personen i fråga måste ha en bild på sig själv på profilen, annars förstår jag inte varför du skulle känna igen honom/henne. 5. Personen i fråga måste klassas som ''farlig'' och möjligtvis även psykpatient som ter sig på det här sättet och fullständigt ignorerar våra lagar genom att göra en sån grej och gambla med andra personers hälsa på offentlig plats. Det bästa är nu att söka igenom forumen efter fler spår. Trådar om hundar, brott eller om att åka buss kan leda oss till gärningsmannen.
The Dude minds!
Nejnej, nu handlar den om BOuntys Lookalike! Vem är hon? Vad har hon för liv? Är hon singel? Du vet, såna grejer. Om hon ser ut som Bounty är det klart hon inte är singel. nu faller mitt argument kanske lite på att Bounty är singel (tror jag iaf) men ändå
Kaneida: Men det är fan vanligt bondförnuft att hunden ska bak. Intefan trycker jag in en cykel på bussen, bara för att det inte är olagligt. Så, up i din! Kan du inte hjälpa till att hitta Lookaliken istället så blir vi alla nöjda? FatFred: Bra bra, problemet är ju att vi faktiskt inte har något att gå på, mer än hon är lik BountyBoo. Vi skulle behövt ett ip-nummer eller något så vi kunde kollat. Men nu är det upp till oss på Whoa att slå våra kloka huvuden ihop och lösa fallet.
Hmm tråden har ändå medfört något positivt för oss stalkers, nu vet vi vart vi ska lurpassa när vi vill se BountyBoo på en buss!
Kaneida: Precis. Jag vet exakt vad jag ska kolla efter och så. Nu kom jag på en till sak. Lookaliken steg av viod Centralen och pratade sedan i telefon. Kanske skulle hon resa iväg med ett tåg, eller ringde hon en taxi?