|
|
|
|
|
Hur mycket alkohol tål ni..
Hur mycket brukar ni dricka när ni festar? Själv väger jag lite och känner av det efter 1-2 öl sen efter 3-6 öl så är jag rätt full. och det är under en hel kväll. Hur mycket brukar ni dricka och vad? Både på krogen och hemmafesten
Och nu vill jag inte ha nå fjortis svar som, - jag sveper 24st under en kväll eller så.
Jalla idiot systemet stänger snart!
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag brukar oftast ha ungefär 4-6 öl och lite sprit, förslagsvis några kilkenny och en kvarting jäger. Dock är det alltid kvar ungefär halva jägern när kvällen lider mot sitt slut.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
|
|
|
mer eller mindre en halv XXX 700ml 37,5%
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
jag brukar dricka 12 små öl om det är hemmafest
på krogen kanske 6-7 på förfest, 3-4 öl ute..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
10-14 öl under en hel kväll, beroende på vilket humör man är på.. klart vissa fyllor har blivit mer/mindre.
|
|
|
SönderSlagen P18 jag blir likadan, fasst om jag ska bli riktigt full krävs de 10 öl samanlagt
|
|
|
typ 4-5 öl så är jag full, sen brukar jag kunna dricka rätt mkt hela kvällen men håller ingen koll för jag vet inte vad jag gör efter ett tag.
en lyckad kväll, dvs inte cp fylla brukar vara typ 4 öl på förfest sen typ 2-3 ute. kan dricka lite lite lite sprit, men dricker jag för mkt så slår det slint och jag blir pigg som fan typ en htimme sen somnar jag som ett barn
"life's a garden, dig it."
|
Hangaround
2008-04-24 21:36
|
hemmafest så brukar jag och polaren dela på en 70is valfri sprit,, brukar räcka ganska bra, andra gånger blir det så jag när spriten tar slut häller i mig allt jag får tag på och då slutar det inte alltid så bra.
öl varierar, ibland får jag i mig uppåt 20 under en hel dag, ibland kan jag inte prata efter 6st.
bäst fylla får jag på ett par flaskor vin.
|
|
|
oj va många som skrev, han inte titta bort i 5min :O :P Racken P19Okey okey men dricker jag så jag är jätte full så får jag karatefylla och en ångest dagen efter som dödar mig :P
|
|
|
Jag dör efter 4-5 öl. Är så jävla weak haha. Visst kan jag få ner 6-7 starköl, men det slutar aldrig gott.
Alkoläsk dricker jag som läsk, och överkonsumerar alltid. Spyr som en apa efter 8-9st cube t ex. Inte på en gång, men innan jag lägger mig eller på morgonen därpå. Slår aldrig fel och jag lär mig aldrig.
the botten is nådd
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
|
Toastare
2008-04-24 21:40
|
jag brukar dricka en 4-5 öl på förfesten.. kanske slinker ner nån drink om jag har otur. Ute dricker jag nog mellan 4-10 öl beroende på när klubben stänger, hur dålig musik det är och hur peppad eller opeppad jag är.
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Racken P19hemmafest så brukar jag och polaren dela på en 70is valfri sprit,, brukar räcka ganska bra, andra gånger blir det så jag när spriten tar slut häller i mig allt jag får tag på och då slutar det inte alltid så bra.
Känner igen det där =/
|
|
|
Chico är du typ 1,30 och väger 40 kilo?
|
Toastare
2008-04-24 21:40
|
oftast är det 50cl på förfesten och 33 cl flasköl ute..
|
|
|
|
Toastare
2008-04-24 21:43
|
SönderSlagen, japp det tar stopp när det är torrlagt tyvärr..
|
|
|
chana_masala P19Som jag fatta tycker han inte om öl bara. och de finns folk på 30+ som inte dricker mer än 2 öl ute för det går fel mm
|
|
|
damn va lite folk dricker..
|
|
|
5 öl brukar räcka. Gillar inte att vara för full
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
|
Hangaround
2008-04-24 21:48
|
Sönderslagen: jag som skrev det där ju^^
|
Konsertbesökare
2008-04-24 21:51
|
Brukar bli 8-9 stycken runt 5.0 %. Blir alltid dräggfull hur jag än gör så jag kör bara på.
|
|
|
Tech P23Haha vad menar du? Har jag gjort bort mig nu eller? xD
|
|
|
typ 10-15 öl,ibland mer om man räknar med öl på krogen oxå...blir dock oftast jävligt full och får minnesluckor :( haha :(
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3)
/Tjalle -08
|
Hangaround
2008-04-24 21:59
|
Sönderslagen: hehe, ja..du har "racken" som överskrift och sen citerar du mig..ser lite udda ut;)
|
|
|
svårt att komma ihåg hahah
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
|
|
|
3 öl eller 2 glas vin eller 2 drinkar och jag är salongsberusad. En öl/vin/drink till och jag sjunger i rännstenen. :P
|
|
|
12 öl är standard innan krogen, sen sätter plånboken gränserna där inne!
|
|
|
Ikväll blev jag fan påverkad på tre öl, det känns rätt mesigt. Annars kan jag dricka massvis bara jag får lite frisk luft/vatten och röra lite på mig mellan varven.
|
|
|
rumpsaft P17 : Dålig legitimationskoll på krogen eller ? Själv blir det runt 8-12 öl beroende på omständigheterna. Sprit brukar sluta runt 40-50cl. Däremot har det dundrat upp mot 18 öl nån kväll och almost en liter sprit (det slutade dock inte bra)
www.myspace.com/danielbylund
|
|
|
4 skön, 5 kanon
work some magic
|
|
|
Fan om man dricker för att bli full ska man ju dricka tequila. Typ efter 7 shots så..
|
|
|
Jag dricker typ aldrig nuförtiden så jag vet inte ens vad jag tål. Blir väl full på lukten nästa gång kanske.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
|
|
|
3-5 öl på förfesten, och två när jag är ute..
hemmafest blir det väl en 5-7 bärs.. hatar att vara packad, och hatar när andra är det.. bara lite skön i huvet räcker för min del.
fantastiskt
|
|
|
rumpsaft P17
Gå och lägg dig.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
|
Toastare
2008-04-24 22:27
|
om man vill bli tokfull ska man dricka flatliner... sambuca, ett tunnt lager tabasco ovanpå och sen tequila ovan på det. Den slår...
|
|
|
BountyBoo F28Det bränner i magen i en timme efter också, fyfan :P
|
|
|
Sjukt jävla mycket, tragiskt nog. Detta gäller dock inte specialare såsom druvbaserad alkohol som våldtar mig rätt snabbt.
För att citera Oliver Chesler; "Now I can drink a thousand drinks you see, that tells you something about me"
|
|
|
15 öl. förfan va gott det är med 15 öl!
|
|
|
några shots strårom och 8st 50cl stark öl på hemma fest, slår aldrig fel.
|
|
|
Under en hel kväll slinker det ner typ 10-14 öl och några drinks plus någon shot. Dock oftast lite mindre.
Still in the bridge
|
|
|
Men så är man ju finnjävel också, någonting ska vi väl få vara bra på också :D
Still in the bridge
|
|
|
Dricker sällan för att bli appackad, varken på hemmafest eller på krogen. Man vet ju att folk bara avskyr en och att man aldrig gör/säger något vettigt. Ibland är det skoj men inte ofta.
|
|
|
Är jag den enda alkoholisten här som INTE dricker?
|
|
|
Det beror på, spirt dricker jag inte särskilt ofta, men senast jag drack det (för cirka ett år sedan) så drack vi en liter gin var, och då mådde jag inget vidare.
Men om man kör en heldag med käk på det så kan man få i sig kopiösa mängder öl.
I vanliga fall så blir det mellan 8-12 öl innan krogen om det inte är krogen så går det vanligtvis åt mer.
DIF!
|
|
|
15-24 öl på hemmafest. 1 flaska vodka + 1-5 öl på hemmafest 1 Jägermeister Utekväll
10öl på förfest, sen tills pengarna tar slut
be the change
|
|
|
8-10 st 33 cl öl Carlsberg hoff eller Heineken på förfesten. Kanske någon shot om jag har/ngn bjuder
sen ner på krogen 5-6 öl & några shotar och kanske 1 eller 2 redbull vodka
|
|
|
ursch för sprit.. spyr som en gris av det.
10-12 öl brukar väl vara standard. finns väl dom gånger jag nöjer mig med 6 st också.
|
|
|
så jävla olika ju. en sak är säker iaf. betalar aldrig för mer än en tequilashot ute. 25 kronor. där går gränsen. sen blir man bjuden så åker allt ner. hemma går det 4 eller fem cider.. 4 eller 5 är en gyllene regler. 4 eller 5 glas vin. 4 eller 5 drinkar.. brukar bli lagom. har dock hänt att ja o en polare delade på en bag in box.
|
|
|
beror ju på vad jag gör...sitter jag bara på nån pub så räcker med med mindre än en flaska vin. är jag däremot ute och dansar och således svettas ut spriten, så kan jag dricka lite mer.
fast nu menar jag inte dyngrak, utan mer...bra påverkad, sluddrar lite och så..
We call them winerbrods.
|
|
|
12-15 öl börjar jag bli lite vinglig på. brukar sluta på en 24 st. dricker jag sprit blir det en 700 ml. konstigt nog blir jag fullare på öl än sprit. yeah yeah puss och kram
mhm
|
Skivsamlare
2008-04-24 23:29
|
3-4 öl på förfest 2-4 på krogen
och om det är en hemmafest brukar jag ta med mig 7-8 bärs till hela kvällen.
Sprit dricker jag sällan och om jag väl gör det så blir det någon shot eller drink på krogen.
|