I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att fylla 18 / krogråd

Övrigt - Blandat

2008-05-10 17:26

att fylla 18 / krogråd

tjaa jag fyllde 18 igår och idag ska jag på krogen för första gången :) har börjat dricka för några timmar sen och börjar bli lite småpackad... har ungefär 200 kr att spendera på krogen..hur mkt öl får jag för det? hur ska man bete sig på krogen? när blir man utslängd? raggar tjejer mkt på en? får man ta med sig egen öl in på krogen o dricka där? tacksam för svar / Tjalle The Man

ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3)

/Tjalle -08

2008-05-10 17:31
raggar tjejer mkt på en?

Haha det tror jag beror på man ;)

2008-05-10 17:33
1. 200 kr räcker till typ 4 öl, eller 2 öl & 3 shotar.
2. Svina inte som på en hemma fest, om du svinar för mycket blir du säkert utslängd.
3.Brukar stängas vid 01.00 men ibland vid 03.00
4. Beror på hur du ser ut & hur du beter dig mot tjejerna. finns ju alltid ngn som raggar, sen finns där såna som bara tycker att man är dum i huet
5. Nej du får absolut inte ta med din egen dricka in & du får absolut inte ta din beställda dricka ut från krogen!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-10 17:34
200kr får du ca 4-5 öl för (om det inte är inträdesavgift då.
bete dig som folk så blir du inte utslängd.
du får inte ha med egen öl (på samma sätt som du inte får ha med egen mat till resturanger)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-10 17:34
och, grattis i efterskott förresten :) Ha det så kul för första gången på krogen!

och förresten, kom ihåg. Var inte käftig mot vakterna, sista du vill är att vara kaxiga mot dom.

2008-05-10 17:36
tack för råden :) fan det va ju inte så mkt bärs man fick för dom pengarna men jag ska nog supa rätt mkt innan jag drar på krogen då ..verkar som dom flesta brukar göra så? iaf dom som är panka :P måste man visa leg i baren varje gång man beställer öl? eller räcker det när man visat det när man ska in? blir det ofta bråk på krogen? jag pallar inte bråka ikväll fick snacka med en snut förra helgen för att jag knuffa en kille på stan så dom sa åt mig o lugna mig,vill itne få massa mer skit nu

/Tjalle -08

2008-05-10 17:39
är du för full kommer du inte in.
legg är i dörren, inte inne.
beror på vilken krog du går på om det blir bråk eller inte. tar du det lugnt så bör dte inte bli problem

2008-05-10 17:39
Du visar leg för vakten.

Dom i baren tror ju du är 18 om du har kommit förbi vakten.

beror på vad där är för folk där inne, ibland är det bara idioter som är ute efter bråk.
Om det blir bråk säg bara att du inte ska bråka för att du firar din födelsedag,. Idioter brukar förstå det :)

2008-05-10 17:40
kom ihåg att inte dricka för mycket innan, är du för berusad kommer du inte in heller.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-05-10 17:40
men hur vet dom om man är för full? får man blåsa i sån där grej? fan jag vill ju bli rätt pacjkad innan jag drar ut ... hehe känns vuxet o säga "dra ut" ;) :P

/Tjalle -08

2008-05-10 17:41
dom gör en egen bedömning. Men du kan ju alltid stila upp dig i kön och vara lugn liksom.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-05-10 17:44
rumpsaft
Haha du är värsta oskuldsfull. Jag gillart, men boi are u in for a besvikelse rent generellt suger krogen kuk. Hitta ett ställe du gillar å bli stammis ist haha. då kan du vara mer odräglig än vanligt, vilket är halva poängen.

2008-05-10 17:46
erkan

menar du att det är roligare med privatfester än krogen typ? :P folk säger att krogen är överskattad iofs men ska ju bli kul o pröva på !! hehe vet att det kanske är en dum fråga..men kan man röka därinne? eller hur funkar det?

/Tjalle -08

2008-05-10 17:49
Du kan inte röka där inne, det är rökförbud på alla krogar. Du går ut och röker
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-05-10 17:52
"Privatkrogar" propsar Erkan för, och jag inte annat än hålla med, även fast jag inte lyckats så bra på det fältet (tror jag är portat från tre st atm) oh well, sånt som händer (kalla inte vakterna "tjockisar", och "berätta inte för mig hur jag ska göra mitt jobb" så behöver du inte råka ut för några problem ... ;)

2008-05-10 17:53
Om du går ut på Tre bockar i hudiksvall.. (vilket jag förmodar att du inte gör) så äre bara att svina på.

2008-05-10 18:01
Komihåg att säga att du fyller år till alla du träffar.

2008-05-10 18:06
Ja, den är bra, alltid någon fyllesentimental jävel som ska bjuda en på en stänkare "du fyller ju faktiskt år, jag kommer ju ihåg själv när jag fyllde 18 osv osv"

:)
Redaktionen

2008-05-10 18:29
Sötaste tråden på länge. :)
namaste

2008-05-10 18:47
jag är fan den sentimetala jäveln.. minus stänkaren.

2008-05-10 18:48
Sup inte för mycket innan, ser du tillräckligt full ut så kommer du inte in.
Försök att ta det lugnt i Kön också, andas lite frisk luft och slappna av så du inte ser nervig ut.

Tjejer raggar om du bjuder på saker
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-10 18:50
ett råd är att dra och pissa tidigt om man behöver det då det alltid är 10000000 människor i toa-kön

2008-05-10 18:52
ett råd är att dra och pissa tidigt om man behöver det då det alltid är 10000000 människor i toa-kön

Bra tips där finns inge värre än att tappa bort polarna och springa runt ensam
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-10 18:55
Bra tips där finns inge värre än att tappa bort polarna och springa runt ensam

hur många ställen finns det där man inte kan hitta sina vänner på under 10 minuter då?

och jag menade inte direkt när han kommer in på klubben utan när han börjar bli oissenödig (alltså inte hålla sig tills det blir panik)
DJ

2008-05-11 00:29
Tar folk den här tråden seriöst? Hm...

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2008-05-11 00:35
haha.

gör såhär.
1. hitta dina drömmars flicka.
2 danska smidigt fram till henne och träng bort eventuella andra danspartners.
3. stoppa dina 200 kronor i BHn på henne.
4. viska "säg ingenting till mamma där här är pappas och din lilla hemlighet..."
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-05-11 01:35
tjejer kommer inte ragga på dig, du får 4 till 6 öl beroende på vilken stad du bor i och du kommer förmodligen inte må bra i slutet av kvällen. eller så är det bara jag. ha en mycket trevlig kväll och se det som en chans som du kommer ha minst en gång i veckan, så blir det nog perfekt!

2008-05-11 01:51
e du helt jävla dum i huvet? PAJAS jävel, lappjävel fan du nu är ifrån!

Dina frågor är så självklara. De där vet fan en 10 åring om man får eller inte!

2008-05-11 02:03
haha. skönt att han gör dig så upprörd, Wahlen . jösses

Hoppas de gick bra rumpsaft. har ingen tvekan om att brudarna var all over you
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-11 02:23
så ful han var på bilden får han inte en jävla brud förutom en tjock finnig jävel, men lycka till

2008-05-11 02:31
Wahlen

jösses, vad mkt oprovocerat hat från dig kompis. låter mer som att du är avundsjuk? hur ser du ut då
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-11 03:10
ser jävligt mkt snyggare ut, behöver inte visa för att man ska förstå. är inte inne på whoa så mkt så orkar inte lägga upp en bild

2008-05-11 03:16
Wahlen modellen talar.
slår vad om att rumpsaft kamma hem mer än vad du hade gjort.

2008-05-11 03:23
Har inte garvat såhär mycket på länge, big up för rolig tråd!

Remember den gyllene regeln, Brudarna är mycket snyggare 02.00 än vad dom är 09.30. Kom ihåg det.
Can't break necks in boxes

2008-05-11 03:25
wahlen vill gärna ge intrycket av att han är rik och har klass. men det skiner igenom ganska bra att han bara spelar
stigili dang dang didan

2008-05-11 11:37
Haha så kul!

En annan grej du kan tänka på är att vara trevlig mot vakter samt personal, det lönar sig kan jag säga. Hälsa på vakterna när du kommer och när du går hem. Och nej! man behöver absolut inte bjuda tjejer på alkohol.

Lycka till!

2008-05-11 11:39
... för att dom ska bli intresserade vill säga (som någon annan påpekade tidigare i den här tråden)

2008-05-11 11:41
jalla hur gick det?

2008-05-11 13:10
är det här nått dåligt skämt eller?
RATED R!

2008-05-11 19:49
fan det va ju ganska kasst igår..tjejerna va inte alls som jag trodde,och jag försökte bjuda en tjej på en öl (eller jag sa att vi kunde dela på en öl för jag hade bara typ 50 kr kvar) men hon ville inte,och så försökte jag dansa med nån men dom typ stötte bort mig haha :P men annars va det väl trevligt ,jag skämtade lite med vakten när jag skulle gå in ... jag sa typ "hehe antar att du vill se mitt leg? jag är 18 så du vet,fyllde idag!" så han skratta lite tror han tyckte om mig faktiskt ...men jag föredrar nog att supa hemma faktiskt men det va väl ok

/Tjalle -08

2008-05-11 22:18
suprise att hon inte ville dela på en bärs ..

2008-05-11 22:25
Haha! Då vet vi :)

2008-05-11 22:34
Ta inte med dig kortet och tar du med dig kontanter så kommer dom med all säkerhet vara slut när du vaknar.. 1200 spänn igår, hojja!
Men lika glad är jag för det!

2008-05-11 22:41
stor humor..
AIK

2008-05-11 22:55
Rumpsaft for president!
Can't break necks in boxes

2008-05-11 23:28
rumpsaft borde bli mod fan.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-05-11 23:52
fan alla dina trådar känns helt jävla oseriösa, även hela du

2008-05-12 00:06
harry b james annars, 4 öl och 4 shottar jäger 216 kronor
men ja. är väl inget höjdarställe förutom priserna då.
jag är discoverys ansikte utåt

2008-05-12 03:50
man går helt enkelt inte på krogen. thats that
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-05-12 05:07
Men banna den där jävla fakeanvändaren iår!

2008-05-12 06:59
skönaste skämttråden på länge :)
min krogrutin är oftast följande;

dricka städbärs på jobbet -> dricka några till (gratis såklart) -> dra ett kontoutdrag bara för att se att man är pank -> gå dit det är mest drag, skita i kö, entré-/garderobsavgift -> dricka mer gratissprit -> bli juicejörgen -> hamna i bråk med största o ondaste killen på stället -> bli utslängd -> sova hos lagomt ful tjej.

/P Strom
Producent och Allvetare.