Polisen ang. dricka på allmän plats?
Ska iväg till en liten tillställning idag, och det blir ng en del dricka utomhus. Förra året slog en polis ut min väns dricka för att han hade en öppnad. De får väl inte ta mer än det som är öppnat om personen är över 20? tänkte bara kolla så man inte gör bort sig och blir helt nykter.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
centrumkärnan brukar väl vara fredad från allmänt drickande, i den här lilla staden där jag bor i så blir man av med ölen nedanför stadskyrkan, ovanför stadskyrkan (s.k. överstan) är det fritt fram dock har jag aldrig blivit drabbad av detta här
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
mdubbelc P24 ahh tänkte mer på att om jag går med en öppen öl så slår dom ut allt jag har i ryggsäcken också.. verkar lite bittert.. xD Nån mer som ska till falun så holla! :P
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
har du åldern inne så kommer dom inte ta det du har i ryggsäcken
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
det är bara öppnat dricka dom häller ut. det kvittar om du är 5 eller 20 år. det som inte är öppnat kanske är påväg hem till dina föräldrar?
MoDo - the Heart of hockey!
aight, jag lämnar whoa som referens om dom gör det.. ;) ses ikväll1 pöss!
jo man får inte förtära alkohol på allmän platts, men det finns undantag exempelvis i parker.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
tacka fan för att man bor i lund här får vi dricka var som, när som... tror att det är likadant i uppsala
Här i Sundsvall har dom tydligen nolltolerans mot drickandet på allmän plats nu för tiden. Har man en öl öppen så kan dom kolla igenom ens grejjer och ta dom och hälla ut. Sen läste ja nåt om att dom plockar in en på stationen och det är inte bara snubben med bärsen dom plockar in, det är hans polare också :S Ska kolla om jag hittar artikeln om det,
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Här i Sundsvall har dom tydligen nolltolerans mot drickandet på allmän plats nu för tiden. Har man en öl öppen så kan dom kolla igenom ens grejjer och ta dom och hälla ut. Sen läste ja nåt om att dom plockar in en på stationen och det är inte bara snubben med bärsen dom plockar in, det är hans polare också :S Låter ju lite extremt
'
Kommunen brukar ialf ha en sida där det står om vilka parker man får dricka i
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Jo, lite överdrivet kanske.. Men jag letade artikeln men fann den inte. Hittade en som handlade om nolltoleransen iaf och det verkar vara riktat mest mot ungdomar. Men vad jag vet så får man inte dricka alls på allmänplats i denhär stan,
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
50cl drickyoghurt kan tvättas ur och fyllas med lämplig alkohol för att ens slippa debatten men länsman .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
All drickande på allmänplats är FÖRBJUDEN. anledningen att dom slänger eller tar dom andra drickorna i väskan är just för att du dricker en och då förmodligen kommer dricka upp dom andra också på plats. det är deras anledning .. om du är över 20 borde du vara mer ansvarsfull och inte sitta och dricka framför snuten eller vara så dryg och full, och veta när det är ok att dricka ute eller inte. om du är under 18 så håller ja med snuten att dom borde ta all dricka från personerna i fråga, snorungar ska inte sitta ute och dricka och vara förjävliga .
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
johnjohansson: du misstar dig men visst...alla städer har olika regler, man kan ringa till "kommunen" eller vad det nu heter och fråga om resp. stads ordningsregler osv...
frida jag har ju sagt till dig. flytta!
50cl drickyoghurt kan tvättas ur och fyllas med lämplig alkohol för att ens slippa debatten men länsman .)det kan inte se lite misstänksamt ut om man sitter där med sju åtta yoghurtpaket?
UtanAttTveka F20 Jag ska!! :)
det kan inte se lite misstänksamt ut om man sitter där med sju åtta yoghurtpaket? Du fyller ju självklart på med starksprit. Nu vet jag visserligen inte hur mycket du dricker. Men en liter borde ju räcka?
Walking the street of dreams
Toastare
2008-05-24 16:38
JohnJohansson, Som MRsalesman säger så är det olika från stad till stad. Lund och uppsala som är studentstäder har även inte ett förbud mot att dricka på allmän plats. Tror det är samma regler i flera studentstäder i Sverige. och sen är man inte "dryg och full" bara för att man hyggar sig med en öl i en park.
Jag skyller allt på Emma!
Polis tvingade mig att hälla ut min halvfulla folköl igår:( Livet är hårt!
när jag var liten runt 15 nånting så tog dom mina öl då o då sen fick jag gå på typ 3 förhör som vittne till brott mot alkohollagen eller hur brottsrubriceringen nu löd...sånt jävla slöseri med tid! sa alltid att det var nån student el dyl... det är skönt i större städer där dom har riktiga problem att ta hand om inte skit som att hälla ut öl....
det är inte förbjudet att dricka på allmän plats, endast förbjudet att dricka där kommunen fattat beslut om det. plockad på stationen lär man inte bli, möjligt att det fanns någon langningsmisstanke med i sammanhanget. låter särskilt otroligt när du säger att hans polare som inte gjorde något blev plockad. va ska han plockas för? medhjälp till drickande på allmänplats? =D
cry me a river! --> thcrew
nej nej skrev kanske luddigt alltså jag var vittne till ett brott eftersom jag var minderårig och därigenom måste ha fått ölen utköpta...men både du o jag vet hur 3,5órna införskaffades på den gamla goda tiden så precis som du sa...langning aja im out..dags för malmö
uhms.. frida var det väl delvis riktat till. MRSalesman, klart det är slöseri, samtidigt är dom väl i princip skyldiga att förhöra dig då du är vittne till ett brott. men låter ju som något dom kan göra lite snabbt på plats.. så mycket info lär dom ju inte få ut direkt.
rent tekniskt har väl polisen typ lagstöd för att beslagta all alkohol om man dricker på allmän plats skulle jag tro. iaf om dom vrider och vänder på lagen som dom alltid gör. hur ska dom annars få ihop till snutfesterna?
joda Jag tycker det jagmed. Men jag ska sova lite sen så ska ja fasiken leta rätt på artikeln jag läste det i.
Härligt att höra att det finns lite regler på andra håll och som upprättshålls i någon mån. I den här staden kan man ju bli ganska uppgiven gällande sånt... :/ //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Toastare
2008-05-25 13:58
buuuuuurn! Soundtrack för er som bor i kontrollerande städer! Roni Size - Brown paper bag!
Sundsvalls Tidning Där är länken till en artikel om detta, men det var nog inte just den artikeln som jag läste om det från första början :S Men det är det enda jag hittar som ger info om denna "nolltolerans" som dom börjat med.
Hangaround
2008-05-25 14:23
Vi satt vid Bågen (Fatbursparken/Medborgarplatsen) för två veckor sedan då polisen kom förbi. Vi alla var över 20 så de beslagtog inget. Men vi fick lite regler förklarade för oss. De sade att vi skulle gå till Tanto, där får man dricka, inget folk som störs där, inte i den grad som de vid fatbur blir. Och vi kom in på lite om drickande på allmän plats, så vi frågade ut konstaplarna lite. Om man går med en öl på götgatan; man kommer från skanstull och skall gå tills slussen. Då får man dricka sin öl på gatan tills man passerar medborgarplatsen, då måste man ställa undan den eller hälla ut den. Sedan då man gått förbi torget får man öppna en ny öl och dricka igen. Det är lite luddigt det där, om vart man får dricka och inte. För alla stockholmare så finns det på stockholm.se, där man kan se vart man får dricka och inte dricka. Har dock inte själv kollat in, men polisen hänvisade glatt iallafall.
Toastare
2008-05-25 14:24
Lillfrida, men det är ju för sånna som dig.. som är minderåriga och inte ska dricka. Det är ju sunt eftersom det är skadligt och samhället ska visa att det inte är accepterat. men nu pratar vi om att inte få dricka på allmän plats trots att man är över 20 år och får handla på systemet.
BountyBoo F28 Jag vet väl det, men om du hade läst alla mina inlägg i tråden så kanske du ser att jag inte visste från början om det var för "alla" eller bara ungdomar under 20 år. Och varför jag ville lägga in artikeln var för att visa att det var för ungdomar under 20 år.
MRsalesman: Lennart?? //NickeMannen
Lennart i skåne, brygubbe i norrland, stand up guy i iogt'sta
haha =) brygubbe!
Var det inte så ni brukade kalla dom? "brygubbar"? Det var nånting med bry iaf :)
Du fyller ju självklart på med starksprit. Nu vet jag visserligen inte hur mycket du dricker. Men en liter borde ju räcka? om man dricker cider eller öl då? då räcker det ju knappast....:P
Toastare
2008-05-25 17:10
UtanAttTveka, men vaddå? avnjuter inte du en 75a när du hänger i parken en dag.. hur soft som helst! Svalka strupen lite ;)
MRsalesman: Jag är skåning, men jag har aldrig hört uttrycket. Inte brygubbe heller iofs, men det kan man ju förstå ändå. Kul att det gick hem att få någon lite uppretad i alla fall, då kan jag känna mig nöjd med min insats. //NickeMannen
boo hahaha jo everyday, jag tänkte bara på dom low(alcohol)lifers som bara dricker öl och cider
Hm jag försöker hitta vilka parker man får dricka i, men utan framgång. Mina google-kunskaper är väl inte tillräckliga. Någon som vet hur man kan kolla det på Internet?
One chapter a day
när jag var liten runt 15 nånting så tog dom mina öl då o då sen fick jag gå på typ 3 förhör som vittne till brott mot alkohollagen eller hur brottsrubriceringen nu löd...sånt jävla slöseri med tid! sa alltid att det var nån student el dyl... Vaa? Min polare blev jagad av snuten när han hade en jäääkla massa öl i ryggsäcken + sitt pass (XD), och så tappade han väskan men fortsatte och skakade av sig dom. Sen kom han på att han hade passet i väskan så hans föräldrar fick åka och hämta den (tom på öl självklart). Men inget mer hände :S
insats? ok. Dina åsikter är inte särskilt upprörande eller revolutionära direkt, kanske lite ovanliga när man tänker på dagens ungdom mer än så är det inte. Jag brukar inte orka kommentera din propaganda men tänkte en gång ska jag skriva ngt. Du har missat mkt kul genom att inte dricka bara så du vet det... Du har även sparat endel hjärnceller o en jävla massa cash!
mrsalesman jorå. brygubbe is the shit. inte tänkt på det på länge bara, väckta gamla minnen av brygubbar man stött på genom åren :) tkab lär ju haft brygubbe som rubrik på sina jobbannonser.
SpT Skön förklaring, de borde onekligen sätta upp trafikskyltar för ändamålet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
joda..'mrreaman hahaha fick man gott skratt med samma rebrecering som joda alla gammla minnen på brygubbar:) mjo mjo osv..
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
joda..'mrreaman hahaha fick man gott skratt med samma rebrecering som joda alla gammla minnen på brygubbar:) mjo mjo osv..
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...