I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

silverfiskar och antra OTREVLIGA smådjur

Övrigt - Blandat

2008-05-29 20:35

silverfiskar och antra OTREVLIGA smådjur

Nu är det sommar, inte för att silverfisken bara lever då men den trivs ju tydligen i värme och fukt, och alla onödiga smådjur kommer fram.

vad hatar du för smådjur, varför och vad har du haft för problem?

jag har flyttat till ny lägenhet och där är en SVINLITEN toa (två badkar stort) och nu har jag då alltså fått silverfiskar. sprayar dom jävlarna med hårspray och det håller en dag sen är dom tillbaka. har slutat duscha hemma, gör det på gymmet istället, vilket har gett en förbättring, men vafan så ska man väl inte behöva hålla på? spelar ju ingen roll om jag släpar dit anticimex, badrummet är så litet att fukt kommer alltid bildas. typ när man borstar tänderna. jag är livrädd för smådjur så detta är ganska otrevligt och jag är fly förbannad på dom. det sägs att dom kan lägga 100 ägg när det blir 25 grader varmt och ja, det blir ju väldigt lätt så många grader just nu.

sen hatar jag alla slags djur med tagg på röven som kan stickas, även flugor är irriterande.

tips är självklart välkomna, till varandra och till mig!

2008-05-29 20:40
Vädra alltid (d.v.s. håll dörren till badrummet stängd så lite som möjligt och ha eventuellt fönster öppet så ofta som möjligt - skaffa insektsnät till det f.ö.).
Köp insektsgift och placera ut längs lister och runt avlopp, skura golvet (ofta) med grönsåpa. Lägg en sträng myrmedel på fönsterbrädet.
Köp en insektslampa (sån där som lyser blått och grillar de små asen).
Ställ undan mat så fort du är klar med den.
Hå slutna avfallskärl.
Och
Så
Vidare...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-05-29 20:41
Kul tråd, asså det är ibland roligt med oseriösa trådar man tror du folk går på att det finns fiskar i toalette ni en lägenhet haha

2008-05-29 20:41
Själv hatar jag strimmig trägnagare. Har såna i bjälklaget i huset och även om de inte komemr orsaka att kåken rasar så är det inte kul att veta att de små asen gör sitt bästa för att det ska ske ;(

10-4, over...

2008-05-29 20:42
ring anticimex, sånt ska hyresvärden stå för. har också problem me silverfisk, skit äckliga e dom. men som sagt ring anticimex så fixar dom de!

Det roligaste med trådar i blandat är att det lockar fram folk som inte har en aning om vad som avhandlas :)

10-4, over...

Ovanstående då inte riktat till vare sig Skissen eller UtanAttTveka :)

10-4, over...

Fiskar i en toalett, inte ens roligt.

Mata inte trollet nu!

2008-05-29 20:44
Årets citat från MR-J!

2008-05-29 20:45
Mr-J silverfiskar e inte fiskar, utan äckliga små kryp.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Lepisma_saccharina.jpg/220px-Lepisma_saccharina.jpgundefined

2008-05-29 20:47
Har aldrig fattat vad folk har emot silverfiskar. Flugor och myggor, visst, jävligt irriterande men silverfiskar är ju pyttesmå och gör ingenting. Bara springer och gömmer sig fort som fan. Leave 'em alone!
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-05-29 20:47
Jag vet inte vad ni kallar det men jag VET vad silverfiskar är... det är småfiskar som syns tydligt på sommaren som heter så även kallat "tusenbröder"

Och man brukar även kalla ett pris "silverfisken" som man får när man är liten och lär sig simma med mera.

Tråkigt att whoa blir mer och mer oseriöst, det får vara lite stil på humorn

2008-05-29 20:48
ja de kan man juh tycka när man inte har silverfisk över hela köksgolvet, diskbänkar o i samtliga köksskåp. o i badrummet också för den delen.

Du VET tydligen inte alls MR-J. Visst fick man en silverfisk som pris när man lärde sig simma, men det var ju just en silvrig fisk. Silverfiskar är inte samma sak.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
mr-j lyckades göra nåt positivt med silverfiskar.. hahahaha

mabande. har ingen fönster, ingen fläkt och inga saker på golvet eller så. har alltid dörren öppen och lampan tänd, för dom ska tydligen gilla mörker. har skurat golven svinmånga gånger och har ändå bara bott här i en månad. tror inte det hjälper att ringa anticimex som sagt, för där bildas ju fukt snabbt som fan. och jag har inte mat på toan:S det är bara där dom är.
men tack ändå=)

2008-05-29 20:49
Jag bor just nu på Zanzibar och det är nåt sjukt irriterande kryp med liten kropp och feta antenner och den kommer endast när det är mörkt och den väcker mig med några sjukt irriterande ljud som får mig att tänka att det är en råtta i rummet _varje_ gång.
Hur krypsaten kommer in i rummet är för mig ett mysterium, har tätat varenda hål som finns i rummet.

Sen har vi också rejäla problem med kråkor (visserligen inget småkryp men ett jävla gissel endå) som väcker mig typ varannan morgon med sina sjukt irriterande kraxningar och oväsen, jag hatar dom så jävla mycket att jag har funderar på att flytta ifrån stället.
Nu har dom satt ut fällor och jag ska fanimig pissa på dom när dom sitter där redo för döden.
Anima Sola

2008-05-29 20:49
priset för årets skönaste kommentar gåt till MR-J.
hahahaah!

Fast han måste väl skämta?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-29 20:51
utanatttveka: Jo dom kan bespruta badrummet åt dej, då försvinner dom. men sen beror de juh även på hur mycket silverfisk du har, har du bara några lite då o då så e de väll lugnt, de har juh i stort sett alla i sitt hem. tyvärr. o e de alldeles för fuktigt så kanske de e bäst att snacka me hyresvärden, kolla så inte de e fuktskador?.

2008-05-29 20:52
Jag har faktiskt aldrig sett en silverfisk IRL.. har jag missat nåt?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-29 20:54
vi hade problm med silverfisk när jag bodde hemma. vi fick nått silverfisksgift från anticimex som faktiskt funkade. dom är sååååå äckliga dom små kryphelvetena. hade en i sängen en gång. höll på att dö och vägrade sova i den sängen. (jag är iofs skadad av arkiv x-avsnittet med silverfiskliknande kryp som kröp in under huden på folk..)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-29 21:04
LIA SKÄMTAR DU???=(((((((trodde det var en myt om sängen. fyfan. jag kommer inte sova i natt.

skissen jag har inte så mycket, alltså kanske en fyra stycken varannan dag. fst det är svinmycke för mig vågar inte ens gå in på min egen toa. småkryp är min värsta fobi ever.

sen som sagt, det hjälper inte om de tar bort fukten osv då det bildas hur lätt som helst iochmed att toan är som den är:/

2008-05-29 21:04
Vet ni vad jag tycker? Detta är sorgligt!

ni sitter liksom och lägger ner massa av eran tid/liv åt att svara en oseriös användare med massa åsikter

Samma sak som den tråden där "Mobbat för något man inte rår för" minns jag rätt var det 20 inlägg där med långa inlägg åt att det var synd om han

Vad händer sen då? Jo tråden visar sig vara oseriös om man tittar på hans andra trådar

2008-05-29 21:05
Hahahahahhaha jag dööör :D

2008-05-29 21:06
varför skulle tråden vara oseriös?
vad är det roliga i att göra en fejktråd om silverfiskar?
DU är sorglig .

2008-05-29 21:06
Varpå MR-J fick en varning för flooding.

Mabande - Admin Crew: Regulators

2008-05-29 21:07
nejnej, det är sant. jag blev helt hysterisk. det var så nasty.

i min lägenhet jag bor i nu har jag bara sett en endaste silverfisk. det var samma vecka som jag flyttade in och allt var ostädat. det är något utav en tröst.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-29 21:09
men minn lägenhet är städad som fan. eller alltså. endast på toan typ för alla säger att dom gillar skit, men tydligen inte mina silberphishes för dom kommer tillbaka precis efter jag städat, sen.

2008-05-29 21:10
Mabande
Avsluta jobbet, put him out of his misery
Poet

2008-05-29 21:10

Jag åkte till Anticimex och hämtade en sprayflaska och två papperslådor
som har en speciell lukt som drar till sig dom, och så fastnar dom där.
Dom ska vara på golvet. Spraya lister med sprayflaskan så håller dom
sig borta, har inte sett nu på kanske 6 månader. Sen kanske det har
att göra med byggnaden, inte din toalett. Dom små liven åker runt
igenom lister osv...
What I said, yo!

2008-05-29 21:11
Klorin i golvbrunnen kanske kan hjälpa? :)

10-4, over...

2008-05-29 21:11
UtanAttTveka är faktiskt seriös med sin silverfiskskräck. så fortsätt skräm henne!

visste du att dom kanske smyger i ditt kylskåp? kolla allt du äter nu alice!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-29 21:12
alltså, städning hjälper ju bara till en viss gräns. du kommer ju inte åt att städa bakom lister och sånt och det är antagligen där problemet är =/

Poet

2008-05-29 21:18
Man kan ju dammsuga listerna. Underifrån, ovanifrån osv...
Det sa dom på Anticimex att jag skulle göra, dom åker inte
bara hipp som happ ut till folk. Sen ville dom ha småkrypen
i en burk så man kan skicka dom på analys, suck säger jag
bara...
Det räcker med sprayflaskan, tro mig. Dom dyker upp i
de mest städade till ostädade hemmen. Så inte har det med
städning att göra.
What I said, yo!

2008-05-29 21:20
jag skickar vemsomhelst på analys om det betyder att den aldrig mer kommer in i mitt badrum
Poet

2008-05-29 21:26

Men äckligt att behöva ta upp den och lägga den i en burk.
What I said, yo!
Poet

2008-05-29 21:26
Flera st dessutom.
What I said, yo!

2008-05-29 21:35
Åh! Nu kom ja på! I våran förra lägenhet så hade vi massa äckliga baggar. dom var överallt!
Så satans äckligt! Kröp typ 20 stycken på vardagsrumsgolvet på samma gång.. Man satt där ihopkrypen i soffan och var äcklad somfan.
Anticimex kom och hämtade en bagge som dom skickade in på analys.

Det var ngn slags fuktbagge.. sjukt äckliga och jag har ingen aning om varför dom var hos oss.. Men dom försvann efter ett tag.

2008-05-29 21:44
Ska dom äta upp dig eller? Vad är du rädd för....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-29 21:45
men det är ju äckligt. dom sprattlar om man råkar trampa på dom. kittlar under foten. jag vill bara kräkas när sånt händer. måste köpa inneskor.

2008-05-29 22:40
vilket skabbigt hem du verkar ha. har du testat att städa någon gång? :S
stockholm är en förort till knivsta, knivsta är en förort till uppsala!

2008-05-29 23:19
mr-j tusenbröder är dock ett stimm abborrar...
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2008-05-29 23:21
Flickvännen tvingar mig skriva att du ska täta listerna med silikon och hälla kaustiksoda i golvbrunnen.

Hon bodde skabbigt innan hon träffade mig ;)

10-4, over...

2008-05-29 23:23
hm. läs tråden igen. sen kan du fråga igen om du inte förstod.

2008-05-29 23:24
mabande hahahhaa
men varför tror alla att jag har skabbigt hem! , nyinflyttad, listerna skurade med svinto, och absolut damsugning varannan dag minst!
silberphish likes cleanlyness.

men man kan la inte hälla för mycket kaustiksoda i brunnen? då fräter väl rören?

2008-05-29 23:28
Sodan hälls i för att lösa upp hårrester, fett och sånt (som inte går bort helt när man städar vanligt), även att skura i golvbrunnen med en diskborste ska tydligen funka :)
Nästa gång du ser dem: kolla var de kryper in och sätt silikontätning där - mura in dem och låt dem döden dö!! ;)

10-4, over...

2008-05-29 23:31
haha ja smart. hittils har vi alla sprungit i panik när vi fått syn på varandra.

ska behärska mig och se vart dom flyr

2008-05-29 23:41
Bara kom ihåg, de är mer rädda för dig än du är för dem.

2008-05-29 23:47
du det tvivlar jag på.

2008-05-30 02:54
Jag hatar typ alla jävla kryp som kommer fram på sommaren, folk tycker man ska vara ute och njuta... HUR FAN FUNKAR DET NÄR VARENDA VIDRIGA JÄVLA FLYGKRYP HAR KOMMIT UT OCH SKA TRACKASSERA EN?

fy fan för sommaren :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-30 03:39
Alltså fan jag har ganska ostädat iaf i bland, och ja har aldrig haft några sånna där insekter, känns skönt :)
 DIF!

2008-05-30 03:41
jag har inga silverfisk men bor mot marken ofta öppen dörr på kvällarna så det är ett spindelterarium här nu.