I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

silverfiskar och antra OTREVLIGA smådjur

Övrigt - Blandat

Hangaround

2008-05-30 03:46
Bott i en liten etta i snart ett år nu där det är silverfiskar. Jag häller klorin i avlopp, jag skurar och dammsuger så ofta jag kan. Jag diskar så fort jag ätit, rengör under diskbänk och små utrymmen och vädrar hela dagarna. Men ändå så finns de äckliga små asen där. Det har gått så långt att så fort jag kommer hem på kvällen efter jobbet så tar jag en tidning och går medeltid på de små idioterna. Ju fler jag dödar desto bättre mår jag. Jag yttrar ibland kommentarer om dem då de försöker smyga iväg. "Ha, din lilla sopa. Vart skall du ta vägen nu då ditt äckel?" Och så spöar jag skiten ur krypet. Detta sade och gjorde jag senast i går.

Mitt hat för dessa sliverfiskar är enormt. Det är värst på nätterna om jag måste gå på toaletten. Då måste jag tippa på tå, tända alla lysen i lägenheten för att jag inte skall kliva på en. Ser jag en så hugger jag tag i närmaste tillhygg och plattar till den. Den dagen jag flyttar till en lägenhet ytan silverfiskar kommer jag kunna säga att jag är lycklig.
Och att de kallas för 'nattsmyg', haha det var det töntigaste smeknamnet jag hört, töntiga så idoter!!
Hangaround

2008-05-30 03:49
Det är rätt svårt att göra sig av med ett djur som levt längre än dinosaurierna. Hade jag fått bestämt hade jag utrotat arten totalt och suddat ut dem ur historien.

2008-05-30 03:52
spt: dom bor i dina väggar - du är fucked, ring anticimex, skjut dig själv
Hangaround

2008-05-30 03:56
Jag bor på bottenvåningen i ett hyreshus från 60-talet. Cementbruket är så krackelerat och fuktigt att det skulle duga som ett äventyrsbad för turister. Klart de bor i mina väggar, det är ju utopi för de små mobboffrerna.

2008-05-30 03:58
vadå är anticimex maktlösa i problemet eller?
jag är inte så insatt i skadedjursbekämpning
Hangaround

2008-05-30 04:04
Min hyresvärd är en snål jävel som påstår att han inte skall stå för anticimexkostnaderna. Och jag har inte råd med att betala för en eventuell utrotning. Jag har varit på honom tre gånger men han är rakryggad och ger sig inte. Men har börjat att kolla på nytt nu, så kanske efter sommaren.

2008-05-30 09:04
Har silverfisk i skafferiet ibland. Diskmaskinen står inbyggd under skafferiet så att säga och de tar sig upp längs vattenledningarna. Brukar spraya en halv flaska radar i skafferiet, mellan skafferi och diskmaskin samt bakom och under diskmaskinen vid fösta kontakten.

Har märkt att om man dödar silverfiskarnas första spanare och bombar deras invasionspunkt grundligt med radar håller de sig borta. Giftet i radar tränger sin i rätt bra i små springor och sånt.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-05-30 09:28
hahaha mr-j va rolig idag
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-05-30 09:30
men snacka med hyresgästföreningen. De e klart att hyresvärden har ansvar att hålla lägenheterna fria från skadedjur. Du som hyresgärst har så klart ett snsvar att sköta om hemmet med städning mm för att undvika att exempelvis råttor tar sig in i lägenheten. om så ändå sker (samma sak med silverfiskar) så är det hyresvärdens ansvar att utrota de små jävlarna.

Som sagt, ring bostadsbolaget och hota med att dra in hyresgästföreningen
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-05-30 09:55
sjukt skabbigt med silverfiskar
SKU - SKU - SKULASON!

2008-05-30 10:00
silverfisken gör iofs ingen skada värre är det med pälsängrarna de kan tugga ur en garderob om man inte gör något.

De är väldigt snarlika silverfisken fast brun tillfärgen och sådana har jag i min garderob.
De äter katthår och andra animaliska produkter som ull. Jag har inget ull men väl två katter.

pälsänger

Dessa skall städas städas och åter städas bort. Jag är inte så pigg på att städa.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-05-30 10:38
Brukar spraya en halv flaska radar i skafferiet

- Det där med att spraya gift på mat mn själv ska förtära är kanske inte att rekommendera?

SpT & ayatolla - Köp en burk myrr (eller liknande insektsgift i pulverform) och lägg en tunn sträng längs listerna (och rörkopplingar ur vägg / golv) i de rum som är drabbade i garderober så kan det vara en ide att försöka pudra alla hörn och skarvar också. Städa inte bort det på en vecka eller så och njut av att ha ett hav av dödskrampande silverfisk / pälsängrar på golvet ;)
Undvik att äta pulvret.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-05-30 10:47
vad händer om man äter pulvret? de är väl farligt för småkryp bara? :S
stockholm är en förort till knivsta, knivsta är en förort till uppsala!

2008-05-30 10:53
spt jag förstår precis vad du menar.
jag har aldrig släckt i lägenheten längre, för en gång hade jag det och skulle gå på toa då stod jag helt plötsligt mitt emellan fyra stycken. aldrig varit så rädd. väckte förmodligen hela grannskapet med mitt skrik

2008-05-30 10:57
Rabarberpaj - Det är väl aldrig bra att spontant käka nån form av gift? ;)

10-4, over...

2008-05-30 11:37
Mabande P31

Men vänta lite nu... om vi kan döda myror och myrgift kan döda myror... då kan väl inte... eller... bäst att prova.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-05-30 11:40
:D

10-4, over..

2008-05-30 11:42
mabande

men vadå, folk som tycker att dom e koola röker ju sigg, nikotin e ju typ giftiast :S sen är väl alkohol inte så nytit..
stockholm är en förort till knivsta, knivsta är en förort till uppsala!

2008-05-30 11:43
Mabande "P31"

Brukar plocka ut maten först. Gör man inte det så kan man se det som evolutionens naturliga gång att man dör av sin egen radar.

Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-05-30 11:43
Rabarberpaj F16

Spontant så känns det som att kroppen reagerar olika på myrgift och nikotin. Och sen vet jag inte hur coolt det är att röka.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-05-30 11:50
Klingon "P22" - Jag hoppas du vädrar ur ordentligt och torkar av insidan av skafferiet innan maten åker tillbaka, annar så kan nog Darwin komma ikapp dig snababre än du tror ;)

Rabarberpaj - Vad folk gör och hur nyttigt det är har ju ofta inget samband :)

10-4, over...

2008-05-30 12:01

De är söta ju. Jag har aldrig sett en IRL dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-30 12:23
Silverfiskar är fan piece of cake, det du inte vill ha i ditt hem är en scolopendra gigantea aka jättetusenfoting. Som tur ät är dom inte verksamma i våra nordliga breddgrader, då skulle jag fan flytta nånannanstans. Kan bli upp till 30 cm långa och biter hårt och giftigt.

Fästingar är också skit, men inte lika äckliga storleksmässigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-30 13:40
nej dom är så jävla jävla jävla äckliga. jag får krupp. vi har rätt mkt silverfiskar på jobbet också. bland annat har vi en kulvert där all vår alkohol (till vår pub) förvaras. jag kan inte vara därinne,det är alltid massa små äckliga äckliga silverfiskar som kryper runt.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Hangaround

2008-05-30 15:34
Mabande
En burk Myrr säger du. Det kliar i fingertopparna redan =)

UtanAttTveka
Ja, eller hur. Och för att jag skall ta mig till alla lysknappar måste jag leka inte ludda golv, och det är inte det roligaste då man är nyvaken (eller full om det skulle vara så).

2008-05-30 16:46
bah jag vågar inte ens tänka hur jag skulle bete mig när jag är full....
antingen kommer jag vakna med massa ihjältrampade phishes under fötterna,, eller så kommer jag sitta ihop kurraad i ett hörn hela natten med tändare och tändvätska..

2008-05-30 16:48
Nån som har bra tips på hur man blir av med mullvad och sork förresten?

10-4, over...

2008-05-30 16:52
Jag har fått en silverfisk på mig, i badkaret. Låg och njöt och plockade upp min bok som låg på golvet och plupp trillade en silverfisk ur...jag började nästan grina (men så är jag ruskigt rädd för insekter också). Men sen fick jag tipset att dom gillar hårrester och hudrester, så med jämna mellanrum kör jag kokande vatten och kemikalier i avloppen och det verkar funka.

Min sambo har fått en tvestjärt nerramlandes på sig från taket i badrummet, så det är min största skräck just nu.

I min förra lägenhet fick vi brev från Anticimex att det fanns några baggar i huset som gjorde ett stort bo och la ägg, och därför skulle alla lägenheter kollas för dom visste inte vart boet fanns. Dom kollade mitt skafferi och hittade boet bakom en planka. Så jäääävla äckligt. Slängde varenda sak i skafferiet...usch.

2008-05-30 16:55
:D

Stackars...

10-4, over...

2008-05-30 16:58
hahaha frozen fyfan. jag kan inte ens beskriva hur illa jag mår bara av att höra det.

2008-05-30 17:00
Haha, appropå silverfiskar, är det nån här som kommer ihåg silverfisktråden? ^^

Där jag och ett par andra lurade en hel tråd att vi samlade på silverfiskar och att vi köpt dem för flera tusen kronor, dresserat dem, döpt dem, åkt på mässor osv, :)

2008-05-30 17:10
Fyfan va äcklig tråd!

Låter som jag har ett exakt likadant badrum som du UtanAttTveka, litet och fuktigt som fan med en äcklig brunn som man inte ens vill veta vad där döljer sig i djupet. Städar också skitofta men dom äckliga silverfiskarna kommer ändå. Har dock inte såå många, ser kanske en i månaden ungefär.

Det sjuka med dom är att när man krossar dom med en bit papper är det precis som att dom blir till pulver? Bara jag som har märkt det?

2008-05-30 18:30
Dieallot X20

hahahahahaaha du skickade en stor bild på en :P
hahahahaha

jag har en lösning:

Man fixar en "kräm" liknande sak för isolering o så kör man över den längs med hela golvlisten så att det verkligen täcker över alla hålen.

Jag skulle plocka upp en ny toalettrulle på sidan av toaletten o lägga upp den när jag märkte att det satt fast en silverfisk där.
Jag skakade om den o den landade i mitt piss :P

Jo de är äckliga jäklar.
Känns som om man får ta o bo i ett plasthus så att det inte kommer in några insekter.

Ibland så kommer det in på mitt golv 5-6 stycken (en hel familj) mumsiga ser de ut :P
"squash" "squash" "squash" så är de mosade ^^

B.T.W. Har någon problem med Kakerlackor??

2008-05-30 18:42
hahahahahahaha på tal om djur på sommaren
så vandrade det inte en anka i min lägenhet nyss. hahahahahaha
jag blev fan livrädd. satt i soffan så bara började det kvacka och hålla på. hahahaha så står där en ankjävel och kollar på mig. hahahahahahaha
så jävla misslyckat boende. alla djur dras till mig

2008-05-30 19:12
Bild! Snälla!! =D

10-4, over...

2008-05-30 19:14
hahahaha. jag vill också ha en anka inspatserandes. vi hade en duva på jobbet en gång men dom är bara äckliga.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Hangaround

2008-05-30 19:45
duvor är äckliga tills man slitit ut att i dom och skickat in dom i ugnen..då blir dom smarriga.

2008-05-30 19:48
har inte bild nör han är i lägenheten men när han o hans fu är utanför.. dom hänger här jämt hahahaha

2008-05-30 19:52

2008-05-30 20:07
Nu blev jag hungrig :9

10-4, over...

2008-05-31 01:59
Haha ankorna var ju klockrena
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-31 04:02
jag brukar spray 3 burkar radar i skafferiet när jag får ankbesök där...

2008-05-31 04:03
men om det är silver-MR-J P19 som är på besök blir det 4 burkar för att va på den säkra sidan...

2008-05-31 05:11
Hjälpte en polare att flytta ut för några månader sen.. saker är att hans rum är det värsta som någonsin har existerat. 100 tals pizza kartonger, tomma mjölkkartonger, gammla kläder överallt, matrester under sängen (massa tallrikar), nedklottrade tapeter... You name it.

Så frågade jag han ifall han hade haft problem med insekter "Jag har inte sett en enda på 10 år " Hmm.. "Okej" tänkte jag. När vi ska flytta sängen så ser man hur mycket ansat skinn som helst av silverfiskar.. jag vill inte ens veta hur många tusen som fanns i hans rumm under allt skit. Silverfisk city typ..

2008-05-31 10:23
radar säger många. får la skaffa detta...

nu har jag inte sett en firre på två dagar. dom ligger säkert o väntar nånstans.

eller så tar dom en paus, maskopi med ankorna. nåt måste ju skrämma mig varje dag.

är detta nåt trick från hyresvärden, försöka skrämma mig ut härifrån? är det ett tecken på att man kanske ska sänka nivån?

2008-05-31 11:29
Du kanske kan dressera änderna till att käka silverfisk? :)

Nackdelen med Radar (och andra sprayer) är att du inte bör vara i rummet förrän du vädrat ur det och eftersom du ju säger att det är svårvädrat så kanske dt inte är att rekommendera : /

10-4, over...

2008-05-31 11:33
MR-J ägde tråden.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-05-31 11:37
Ankan var klockren... hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ^^

2008-05-31 12:10
ja men det e bara att gilla læget, så jævla dryga e de væl inte? jag menar de gør ju ingen direkt skada, o flugorna e ju bara att slå ihjæl
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-05-31 13:20
Som folk har sagt är lösningen klorin som faktiskt dödar de jävlarna och deras avkomma och att inte ha det fuktigt i lägenheten.

Silverfiskar är typiskt lägenheter på bottenvåningen och sådana med dåligt ventilerade badrum.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!