I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

polis polis

Övrigt - Blandat

   

2008-06-15 02:43

polis polis

så sitter man här en lördagsnatt och vill skjuta en snut.

så här var det.

vi hade en trevlig kväll på stan. Det blev lite knas emellanåt men allt ordnade upp sig.
det var lite tjaffs mellan två kompisar om nån skitgrej men dom löste det.
då är det klart att snuten kommer och tar in ena killen i deras buss pga av nånting som redan var chill.
Min andra kompis(han som hade tjaffsat med han snuten tog in) sa till polisen att allt var lugnt och sa att det var onödigt att plocka in han.
Då sliter snuten fram batongen och hotar oss med spö om vi inte går.
DÅ hoppar min bror in och undrar vafan polisen håller på med, och då sliter dom tag i han och knuffar han mot ett staket x antal gånger (hårt) och slänger in han i bussen med.

Jag blir förbannad och frågar hans kollega varför han håller på så när min bror inte gjort nått
då börjar han skrika på mig att jag ska dra och han drar fram batongen.
Jag flippar och härjar med han om att dom använder övervåld och shit men då kommer min andra kompis och drar iväg mig bort från platsen.

Min lilla halvtjocka vän sliter av sig skon och kastar på pikébussen och springer så fort han kan (väldigt sakta) efter kommer 5 poliser och slänger ner han i backen och skriker att han ska lägga sig ner och sätter knän i ryggen på han och drar på han handfängsel.

Jag får tag på en polis och vill ha reda på varför dom ska använda sånt våld när dom inte ens har hotat polisen utan undrar varför dom plockar in en kille som redan har rätt ut allt med sin kompis. Han svarar med att han inte sett nått, varpå jag säger att jag såg han va med och slet i mina vänner och knuffa på dom och kasta in dom i staket och diverse prylar. Jag får til lsvar att jag ska lämna platsen annars åker jag med till polisstation.

polisbussen åker iväg sakta och jag ser hur dom håller fast 2 av mina polare medans dom slår min brors huvud (osäker om det var min bror eller nån av mina polare pga av dom tonade rutorna) mot ryggstödet i bussen x antal gånger samt med diverse armbågar och sånt.

Är det värt att försöka anmäla dom när halva poliskåren var på plats och såg hela händelsen men alla nekar till det? Dom kan ju lika gärna kasta min anmälan i papperskorgen sen.
hur är bästa sättet att gå tillväga?

ursäkta om berättelsen blev luddig men ni förstår nog innebörden av det hela.

mhm