I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-22 00:15

hosta?

jag har väldigt mycket hosta just nu... och jag undrar varför man får mest hosta och hostanfall på morgonar och kvällar, och inte på dagen?

(Inlägget ändrat av U-Nas 2008-06-22 00:41:16)

2008-06-22 00:37
jag har absolut ingen fakta som backup för detta uttalande, men jag tror det beror lite på att kroppen är igång, man har annat att tänka på / man känner inte efter så mkt..

2008-06-22 00:54
du kanske sätter lite av frukosten i halsen så du börjar hosta
du kanske inte sätter lite av din lunch i halsen så du börjar hosta
du kanske sätter lite av kvällsmaten i halsen så du börjar hosta

2008-06-22 02:08
GOOGLE
..!.._{-,..,-}_..!..

2008-06-22 02:15
de har jag fan me! jag hatar det verkligen ..de e la nån skit som går nu. men drick te så känns de lite bättre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-22 02:21
No fakta!

Men det kan vara så att det har med att du gäspar å det blir lustigt med luften,, jag hade ngt sånt för ett tag sen..

Men vad är det för hosta?
No you!

2008-06-22 02:27
jag har fan också hosta btw.. vart sjuk i 3 dar.. -_-

2008-06-22 03:28
Generellt mest host under kvällen eftersom man slaktade all hostmedicin så fort man vaknade, ELLER NÅGOT

2008-06-22 11:14
hostar också och har slem iiiuuuuuuuuuuuuuuuu jobbigt

2008-06-22 13:29
alla verkar hosta nu!
själv började det med torrhosta, sen försvann rösten, sen mer hosta och strax efter det hög feber och härlig halsfluss! Välkommen svenska sommaren!

Jag hostar mest på nätterna när jag ska sova, hostar så mkt så jag inte kan sova!
kom nu på varför!!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-06-22 13:33
När du sover slappnar du av och oftast gapar man med munnen och andas via den. Då blir strupen torr och man hostar. Under dagen är man igång och man sväljer saliv och pratar och återfuktar halsen hela tiden. Därför hostar man på morgon och kväll.

2008-06-22 13:36
Men om man nu inte kan somna för att man hostar då?
då slappnar man inet av och gapar! ; p
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-06-22 19:20
men kan det vara något med att fram mot kvällen så blir man trött och svag och då passar bakterierna på att bli mer starka och irriterar halsen. eller något sånt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-22 19:42
Sen är det så att ju mer man hostar, desto mer hostar man. Det lät skitdumt, men ibland sker det på automatik rent psykiskt. Många får tipset hos läkaren att "sluta hosta bara". Man måste bestämma sig för att enbart släppa ut dom hostarna som är absolut nödvändiga, annars hostar man hela tiden fastän man kanske inte behöver och då slutar man aldrig. Det blir en vana så fort man känner minsta lilla pytte-retning.

Det funkar givetvis inte att "tänka bort" en extrem rethosta där man nästan kräks och får andnöd. Men vanlig irriterande jävla hosta som håller på timme ut och timme in kan man försöka hjälpa genom att låta bli att hosta helt enkelt. Så gott det går. Riktigt helt lätt är det ju inte.

2008-06-22 22:06
rökning kanske?

2008-06-22 22:27
Jag har också hosta, hostat blod flera dagar, suger som fan men vad ska man göra? INte mycket ta hostmedicin och penicilin..
Hangaround

2008-06-23 15:26
vart sjuk igår på eftermiddagen. Sitter inne nu och hoppas på att bli frisk snabbt. Vill inte lilla i ett tält på Roskilde och dö i en vecka.