Skivsamlare
2008-07-01 17:49
Warhammer, nördtråden!
Konstigt, jag hittade ingen tråd om Warhammer. Eller det kanske inte är så konstigt iom att det är ett hiphopforum?:P Iaf, jag var i Göteborg i veckan, och där såg jag något som väckte ett gammalt intresse; nämligen warhammer! Jag har aldrig spelat warhammer, dock så har jag målat en jävla massa gubbar genom mina yngre år. Det var ca: 3-4 år sedan jag målade en gubbe, men idag när jag vaknade drog jag på stan och inhandlade en låda Warriors of Chaos, samt färger, lim och verktyg för att börja måla lite smått igen. Valde Chaos för att dom har så mkt möjligheter till att göra om modellerna med Green stuff osv, ska bli roligt att exprimentera lite. Skulle vara ball att testa spela med, har ju som sagt aldrig fått göra det. Men jag tror den enda spelföreningen i stan la ner för ett tag sedan, samt att alla mina polare tycker, som så många andra, att det är töntigt och nördigt haha ;D (det är nog bara en ursäkt för att dom suger på att måla tror jag). För er som tycker det är så barnsligt och geeky; flame on! :) Är det någon av er som lirar/målar osv? Langa bilder på det ni målat! Bilder på mina gobbar kommer la upp när jag målat ngn som jag är nöjd med haha. /geek
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2008-07-01 18:11
Majkman, ja det är verkligen roligt att måla :D incognito_ , haha ja där är jag.
Jag höll på rätt mycket typ mellanstadiet och högstadiet. Fattade inte hur man spelade dock, och hade väl inte riktigt någon att spela värst mycket heller men jag tyckte det var ball att måla figurerna, typ konvertera med green stuff och sådär. Sen var jag fascinerad av världarna och alla märkliga storys runt det hela. Tror jag kan tacka warhammer för att jag blev bra på engelska så tidigt. Spelade Warhammer 40k och hade Orker, Space Marines och Dark Eldar Sen hade jag ett Human gang i Mordheim (Mordheim var ballast alltså!) Skulle gärna forsätta måla men det är så dyrt att hålla på och jag har ingen tid. Men det är rogivande, sitta och pilla och lyssna på radio eller nåt. Ska nog börja när jag blir pensionär, istället för att sticka eller lösa korsord.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-07-01 23:46
Jag hade en kort period i mitt nördliv då jag hängav mig åt Warhammer 40K. Tyckte att målandet var skittråkigt och slöseri med tid och till min stora besvikelse tyckte jag att spelandet var ganska tråkigt också. Kanske berodde på förutsättningarna men jag gillade det iaf inte. Däremot att läsa om världen var sjukt intressant och det blev ganska många timmar man satt och läste i regelböckerna om de olika raserna och alla berättelser där i. Nu för tiden nöjer jag mig med att läsa WH40Kserier hemma hos en polare eller på nätet. Spelade för övrigt som Tyranid. Jävligt cool ras.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
jag målade mycket sen jag var 7 till kanske 12 års åldern. men tröttna på det och allt kosta så mycket pengar. men för några månader sen började jag och min kompis börja måla lite igen fast det la vi av med ganska snabbt elller iaf jag. lästa aldrig nån bok för jag var jätte kass på engelska. men jag får se om jag kan langa bilder på mina gubbar. jag körde iaf med ultramarines ganska tråkiga gubbar men men.
Spelade också warhammer. Sen fyllde jag 13. Hähä, nä men ser fram emot spelet, verkar bli grymt.
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Haha har tänkt köpa warhammer länge som fan! Någon fet gubbe o bara pilla i flera månader.. Var på "läger" o spelade i turneringar osv.. Haha ska fan dra o köpa på fredag ! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-07-02 07:35
Jag höll på med oldschool warhammer en gång, Lizardmen, coolaste rasen ffs! Hur grym story som helst om dom också. Jordens äldsta varelser :D Men jag fick aldrig ihop någon armé fär att jag hatade att måla, antagligen för att jag sög :p Dock skitkul att läsa om rasen man samlar på, planera och förbereda en armé o.s.v :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Får ju bli något av en bildtråd detta känner jag av! :p
Körde Warhammer runt 13-14årsåldern. High Elves. Dyrt och fruktansvärd nördstämplat.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
åh warhammer... ska vi inte spela lite magic också?
Köpte ett packet med High Elf warriors, insåg efter ungefär 3 drag med penseln att jag suger dromedar på att måla och gav upp, så nu ligger alla mina omålade High Elfs + den stackaren som ser ut som skit i lådan. Tänker dock aldrig slänga dom, det är hett att ha i förrådet. Köpte även Lord of the Rings men samma öde för dom, ligger bara och samlar damm. Fan vilken nörd man har varit/är.
haha bästa bilden! har hur mycket warhammer som helst, har fan orcs & goblins för över 10,000 spänn, har fett med Skaven också har en del 40k å en massa annat ligger fan samlade på mig hur mycket som helst i högstadiet nån gång. målade dock väldigt lite, spelade mest med dom hann aldrig måla klart. har en massa terräng också de och att spela va typ roligast med hela warhammer. måla är så jävla enformigt, speciellt när man har så oändligt mycke fucking gubbar.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
pusherman och övriga, som bor i stockholm. vill ingen skänka mig några gubbar + färg så jag får måla lite, har fått abstinens nu. ni får tillbaka dem när jag är klar
hmm jag känner ingen som spelat warhammer. hockeybiler vare som gällde.. fast jag är 84a iofs
Redaktionschef
2008-07-02 16:55
Jag målade gubbar mellan typ 5 och 15 års ålder ... hade två storebröder som nördade som fan i warhammer och allt sånt där, så man sögs in i det. Försökte mig på och spelade ett par gånger men tyckte aldrig det var lika roligt som att måla. Tror att anledningen till att jag slutade var för att det var roligare att lägga pengarna på hiphopmusik, plus att det var dyrt att beställa nya färger, gubbar och sånt där :) var det ingen som här som brukade gjuta egna tennfigurer?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skivsamlare
2008-07-02 16:59
haha jo! jag brukade gjuta egna tennsoldater när jag var jätteliten xD
Redaktionschef
2008-07-02 17:05
Jag och mina bröder gjöt (grammatik?) sånna skitmycket, målade, och ställde upp för krig. Men istället för att spela som riktigt warhammer så hade vi gummibandspistoler som vi skjöt med från vardera sidan av golvet. Man fick gå typ 30 cm med en gubbe i taget och alltid skjuta från den gubben som var närmast. Askul, skulle lätt göra det igen idag om jag hittade någon barnslig att spela med :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Haha! Sånna där målade (läs försökte måla) jag när jag va 12 eller ngt. Fett kul att spela kommer jag ihåg. Hade kanske 3 kompisar som också höll på och ett 10-tal som tyckte det va nördigt som fan..
Skivsamlare
2008-07-02 19:21
det är nördigt som fan! fast inte mer än ngt annat egentligen. men nördigt är roligt! (tvspel, datorspel, diggin in the crates, u name it!)
Jag hadde också skitmånga, men spelade aldrig. De va bara kul att måla dom. Undra va som hände med dom.. :S Köpte dom alltid i Flamman i gbg, å där lukta det alltid av svett.
prefix for death.
Moderator
2008-07-02 21:39
mellon Jag äter upp dig på magic.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag äter er alla på magic. Damn man var en riktig magicnörd ett tag där. Hängde mycket på snottlins (lokala magicklubben) och la ut en jävla massa pengar. Har tappat bort alla mina kort, vilket är synd, hade gärna spelat lite nu.
Can't break necks in boxes
Skivsamlare
2008-07-03 01:36
ingen som e sugen på ett pack Warriors of Chaos? Nya, omålade. 2 dock målade, yttligare 2 grundsprayade. 270kr i affär, 100kr +20kr frakt av mig! :)
INOK: Om du fixar färg också så är jag på. För lite extra pengar såklart
Skivsamlare
2008-07-03 11:04
Tacka vet jag Magic, det var grejer det!
Modern, jag spelade Magic en gång. Jag förlorade. Jag spelade aldrig Warhammer, men kompisar lämnade sina gubbar hos mig för att få dom målade.
INOK! aha då missförstod jag dig, trodde du ville bli av med gammalt
Skivsamlare
2008-07-03 11:53
Noes! Köpte ett pack med warriors of chaos, men vill ha ogres istället så jag säljer av dom för en billig peng :>
haha har flera tusen jävla magic kort också, å hockeybilder värda fett med cash. fan farsan kom hem med oöppnade blisterpack kartonger med hockeybilder som folk vart å baxat. fyfan vad onödiga pengar som har gått åt, säkert sammanlagt mellan 50-100k på hockeybilder, magickort å warhammer sen alla tv-spel å resten.. fyfan va pengar haha
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
KaptenKrok; det gör du säkert =)
Haha, jag tänkte starta en liknande tråd för länge sen men det blev aldrig av, jag tänkte "äh det är säkert ingen här som är inne på det ändå", men döm av min förvåning.
Jag e ett par år äldre än dig trådskaparen, och jag fick oxå lite retro-sug ett tag efter studenten. Många som sysslar med warhammer i tidiga tonåren, för att sedan lägga ner när mopeder, brudar och fester tar över - men för att sedan ta upp hobbyn igen när man e runt 20 eller lite plus.
Reglerna är inte så krångliga som man tror, regelboken är ju avskräckande tjock, men om man bara får vara med någon som kan och spela mot eller med, så lär man sig fort och inser att det inte är så komplicerat. Det är taktiskt tänkande mer än tur med tärningarna som avgör i längden. Sen är det ju såklart coolt med små mordiska beväpnade figurer hehe.
Jag lirar 40k med några polare, vi har byggt värsta spelbordet o shit. Gräs på ena sidan och öken (sand) på andra. Samt en hel del terräng, det är terrängen som höjer underhållningen på spelet ju. Målat en mindre spacemarine armé samt en större tyranid-armé har jag gjort oxå.
Här är spelbordet efter en match
Här åker en polares demonbesatta kryp med vingar på däng, vid
ett oljebesudlat träskt, av mina
marines med motorsågssvärd á la Gears of War
Och här e några tyranider jag målat
btw.
något som inte får missas är den här helfestliga nörden, som är
youtube-celeb i warhammerkretsar
Skivsamlare
2008-07-04 00:35
haha fan vad coolt! haha, ja du har nog rätt där angående att man blir sugen på warhammer igen när man ledsnat på mopparna, brudarna och festerna ;D haha bra sagt! jälvar vad nice med bordet o det. om bara ngn av mina polare kunde börja lira lite smått :( tyranids e riktigt balla tkr jag :D
Den som har mest pengar o köper bäst figurer vinner cash is king...
Skivsamlare
2008-07-04 01:00
HAr aldrig spelat men ja vet att ja tyckte gubbarna va as coola när ja va liten. Funtar på o köpa en bara för att måla hehe.
Ska sägas alltså, hur nördigt det än är med warhammer så är det en grym story bakom dom och jävligt häftiga och snygga gubbar.
jag nöjde mig med att imponeras av illustrationerna i de olika böcker som fanns till dessa spel.
Tu m'emmerdes!
jag har spelat i 8 år nu, har en jävla massa bla: en lizardmen armé, en vampirecounts armé, en skaven armé och till 40 k har jag en armé med space orks och en med spacewolfs. det är en ganska rolig hobby men man får vara beredd på många förutfattade meninagar och att brudar oftast itne fattar ett jota om saken.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Skivsamlare
2008-07-04 11:43
Haha jo det är ju sant. Men jag har iofs brud sen 2 år tillbaka, och hon säger att hon tkr det är bättre att jag gör ngt kreativt som att måla än att bara sitta framför WoW / Conan hahah xD Jag har köpt mig Ogre Kingdoms battalionboxen nu. Tankade deras codex och har läst, är lite smått förälskad alltså xD
Det är dyrt som fan för lite plastgubbar brukar folk säga, men när man tänker efter så är ju en märkeströja för 900 spänn bara lite bomull med en logo på, och folk bränner i allmänhet några hundra på krogen varje helg. Så det handlar om vad man väljer att lägga pengarna på, och hur mycket nöje man får ut av det. T.ex så är jag totalt ointresserad av att plantera blommor och greja med trädgårdsland, men om nån gubbe eller kärring har det som sin hobby och det gör dom lyckliga - vem är jag då att säga att det är fel att slänga 10tusen spänn på konstgödsel, tulpaner och ett gäng black&decker redskap? Jag har turen att min polare och hans brorsa, samt en bekant till dom spelar så vi e 4 pers! Började med min polare bara, sen drog vi med oss hans brorsa och ytterligare en snubbe så nu är dom fast hehe. Kul att köra feta "alla mot alla" scenarion, eller snäppet roligare: att köra lag 2 mot 2. Händer alltid en massa hillarious stuff. Typ nåns "smarta" plan går helt åt helvete och hela hans trupp dör, eller den där osårbara tanken blir sprängd i bitar av nåt som egenltigen borde ge den en skråma högst. Det roliga är ju att man är så fri att sätta ihop sin armé precis som man vill ha den för sin spelstil. Satsa på blitzkrieg, överrösa fienden med kanonmat i form av svaga trupper men som kommer i mängder. Att man sen kan "pimpa" sin armé genom målning, och konverteringar alltså bygga på figurerna eller bygga om dom, är en fet bonus. Har funderat på att göra ett pimp my ride tema på någon tank nån gång, bygga små kromade fälgar och små högtalare eller nåt. Sen kan man ju variera spelen rejält oxå, med massa olika scenarion samt sub-varianter på dom. Terrängen man spelar i gör ju mkt oxå. Urban war med massa byggnader man kan gå upp i o shit, eller mer öppna slagfält. Ta kullar och hålla dom, avrätta fiendens HQ (ledare) etc. Finns massa missons + att man kan komma på sina egna.
Skivsamlare
2008-07-04 16:19
:D men ni lirar bara 40k eller? Vad är det "stora" som skiljer reglerna åt mellan WHFB och 40K? jag tycker fantasy är ballare, men jag har alltid hållit på med massa medeltida spel, filmer osv genom mina år :)
"Det var bättre förr" brukar man ju säga, så det är klart att WHFB klår 40K :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Producent
2008-07-04 18:32
är det bar ajg som misstog warhammer för hammerfall när jag läste topicen? :/. jag förberedde en utskällningstext i skallen precis innan det gick up för mig att det var spelet ni snackade om. vilket är coolt! <3
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
För mycket småpill för mig. Jag är en stor karl med alldelles för stora händer för att klara av det där :/ Dock så ser jag fram emot warhammer online :)
INOK P19 reglerna är väl rätt lika, har inte stenkoll på whfb, men ofcourse så blir det ju mer avståndsstrid i 40k iom. alla skjutvapen, samt mer explosioner! själv e jag rätt anti-fantasy, och är istället mer sci-fi nörd och då passar ju 40k med sina rymdsoldater, laservapen, farkoster o shit ;D
Skivsamlare
2008-07-04 20:41
Detested X20 Haha precis! :Dfyra F25 Haha, Hammerfall. Ooh en tjej som gillar det! Kanske en kopp kaffe och ett parti Warhammer i framtiden då? ;DMarcusL Haha! Kan tänka mig ;D Ja, Warhammer online blir det självklart, du och jag som styr igen, som på conan då! :D hellspawn1 Haha fan vad gött då. Mr. Startrek! Jag kommer antagligen att bygga en 40k armé också någon gång i framtiden. Vet bara inte vad det ska bli. Kanske Witch hunters. Men det är ett annat kapitel, msåte måla mina ogres först :)
Producent
2008-07-04 20:43
inok sure! fast jag dricker inte kaffe. men jag är en jävel på att måla!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."