I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dummaste du har hört av vänner?

Övrigt - Blandat

Producent

2008-08-08 18:44

Dummaste du har hört av vänner?

Som topicen lyder, vad är det dummaste som du har hört av vänner?

"Ska vi ta första maj doppet?
-När då?"

Det var det värsta min kompis har sagt, jag blev så arg att jag nästan ville slå honom -.- :P

Lil_H..
Groupie

2010-09-25 18:28
Uppar denna tråden med ett trevligt citat:

- "Vadå...Alla vet ju att jorden är rund nu och förut visste ju folk att jorden var platt. Tänk om den faktiskt VAR PLATT förut! Hur kan vi säga att det just VI säger är sant?"

Stackarn =)

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-09-25 20:24
^haha

"fan det här smakar spya"
"vadå har du smakat spya?"
....
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2010-09-25 21:40
Kan bjuda på några citat från mig själv

"Jag tänker sätta mig i ölen och ta en sol!"

Efter alldeles för många öl, i bilen på väg hem kläcker jag:
"Fan vad svårt det är att se med båda ögonen!"
Vad jag menade var att jag såg dubbelt och att det var jobbigt.
och
"Om man svänger vänster här och sen till höger kommer man till High Chaparral..."
"Eeh, nej Sofia, det gör man inte alls."
"Men det ser ut som den vägen i alla fall..."
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-09-25 22:01
"När älgen är kall, då är enhörningen blå."

Hade något att göra med en ikon som föreställde en enhörning på grekiska ölet "Mythos".
Rappare

2010-09-25 22:13
Jag kommer ihåg en grej, när jag var 3 år. Min morbror är 2 år äldre, och vi har varit bästa vänner sen barnsben. Vi brukade alltid leka med actionman figurer, och jag som var yngst fick alltid vara sidekicken i leke. Då en gång utbrast jag
"När jag blir äldre än dig, då får du vara den lille"
Wurrup?

2010-09-26 17:44
En jobbarkompis: Du är säkert en sån som lyssnar på eminem, 50cent och snoopy doo

hahaha, fint..

En tjej i min högstadieklass var helt bombsäker på att om man håller för ena ögat så ser man allting halvt. Att det inte var så för henne själv när hon höll för ena ögat verkade hon ju inte heller tänka på.. Så jag vet inte vad som fick henne att tro att det var så.

2010-09-27 08:52
en polare- "Bob marley är fan bästa rapparn"

vad dålig man kan vara på genres HA!.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Rappare

2010-09-27 12:46
Kanske inte något dumt. Men polaren har som vana att leverera helt oförglömliga citat.
Sitter på bibblan på Stockholms Universitet. Snackar om att det är sjukt mycket brudar här så säger han:
bara å börja levva(leverera) david, ta me henne till geografiavdelningen och visa henne kilimanjaro

Garvade högt!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-09-27 12:49
- Vad är klockan?
- Vadå..? Nu eller?

2010-09-29 17:15
en polare: Visste heter älgens ungar Råd djur?
HOn var helt bombsäker på att det var deras unger, även om man sa att de inte var det så hade vi fel....
hon (20 år) har hela sitt liv trodd att råddjur är Älgens ungar...

håll på att dö i skratt att man kan vara så dum...

En annan brud som har samma efternamn som mig, säger första gången vi träffas:
Betyder det här att vi är syskon?

2010-09-29 17:20
Har en til som är rankad som dummaste jag har mött..

En tjej kompis(självklart brud): jag frågar, hur många magar har människan? Hon kläcler ut sig... 3 st som kossorna ?
Sen säger jag ..... hur många kromosoner har vi hon säger typ 70 för kromosoner och IQ är samma sak faktiskt! ... haha

Och nått jag hatar som är så dumt.. ( detta händer ofta ) när vi drar till affären så säger jag, vi tar cykeln... han nej jag orkar inte vi går... Hur kan man möjligt vis inte orka ta cykeln, när det är ett redskap för att komma fortare och slippa gåå..

2010-09-30 17:03
Det dummaste någon sagt till mig måste ha varit:
"Du är fin som du är"
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2010-09-30 19:37
En tjej kompis(självklart brud)

Förlåt Andr3az men det va ju ungefär lika smart som bruden du snackar om.

Rappare

2010-09-30 20:05
ÅH HERRE! Årets fail?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-09-30 23:19
hahaha men sätt dig i min sits. har nästan bara mött, inte direkt de smartaste brudarna....

Rappare

2010-10-01 05:59
Han menade ju "självklart en brud" för att dra kärringarna över ett streck och dumförklara dom alla i en smäll...
Wurrup?

2010-10-01 11:26
Rätt dumt att du, under hela ditt liv trott att rådjur, heter råddjur också Andr3az hahahaha :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-01 16:15
Jag har en kompis som omedvetet råkade sätta sig på en våt bänk efter att det regnat. Varpå han säger:

- Men, vattnet är blött ju!
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-10-01 21:03
Det är faktiskt inte min vän men en god bekants vän denna historian handlar om.
Han var lite.. mentalt utmanad tror jag...

Vi satt och puffa och killen som "inte fick röka för sin mamma" lägger sig i vårt samtal om månlandningen var fejk eller inte.

killen -vaddå, har någon varit i rymden?
jag - ehh....
killen - då brinner man väl upp direkt?
jag - varför i helvete skulle man brinna upp?!
killen - det finns ju inga moln som skyddar från solens strålar

Här skrattar vi en bra stund sen förklarar vi att många människor varit i rymden och troligen även besökt månen.
Han blir riktigt imponerad och börjar fråga oss om hur man tar sig dit. Min polare skämtar vidare:

min kamrat-nää men det är bara att boka på vingresor, det avgår en rymdfärja till mars varje dag.
killen - va? kan man åka dit nu?
min kamrat - haha, absolut!
killen - wow, att jag har missat detta... Är det dyrt eller finns det restresor?
min kamrat - hahahaha, ja säkerligen
killen - vad heter huvudstaden på mars? (detta blir ju extra roligt, jag tror inte mars är indelat i land till att börja med..)
jag - ehhh marsiania..

Sen skrattade vi så vi knappt kunde andas, han skratta och och tyckte det var jätte roligt att alla var så glada men han insåg nog inte vad det var som var så roligt.

Nån vecka senare ringer han min polare och säger att han kollat flera resebolag men ingen har resor till mars och när han ringde Vings kundtjänst hade dom lagt på i luren på honom.

Äger dig som staten

2010-10-01 21:50
när han ringde Vings kundtjänst hade dom lagt på i luren på honom.
Hahaha

När jag var yngre så satt jag och mamma och diskutera olika gymnasieskolor som inrikta sig på musik. Då sa mamma att hon visste en som fanns i Stockholm, och att jag eventuellt kunde flytta dit, Varpå min 4åriga lillebror springer in helt hysterisk och och skriker. MARCUS! DU FÅR INTE FLYTTA TILL STOCKHOLM FÖR DÅ KOMMER DU BLI SKJUTEN! smått lustigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-02 01:21
Vi satt och puffa och killen som "inte fick röka för sin mamma" lägger sig i vårt samtal om månlandningen var fejk eller inte.

killen -vaddå, har någon varit i rymden?
jag - ehh....
killen - då brinner man väl upp direkt?
jag - varför i helvete skulle man brinna upp?!
killen - det finns ju inga moln som skyddar från solens strålar

Här skrattar vi en bra stund sen förklarar vi att många människor varit i rymden och troligen även besökt månen.
Han blir riktigt imponerad och börjar fråga oss om hur man tar sig dit. Min polare skämtar vidare:

min kamrat-nää men det är bara att boka på vingresor, det avgår en rymdfärja till mars varje dag.
killen - va? kan man åka dit nu?
min kamrat - haha, absolut!
killen - wow, att jag har missat detta... Är det dyrt eller finns det restresor?
min kamrat - hahahaha, ja säkerligen
killen - vad heter huvudstaden på mars? (detta blir ju extra roligt, jag tror inte mars är indelat i land till att börja med..)
jag - ehhh marsiania..

HAHA detta tog fan precis, bäst i hela tråden, grattis :)

2010-10-03 02:59
Bor strax utanför Uppsala, en polare var (vid 12-13 års ålder) rädd för att åka till Stockholm (tror det var inför en klassresa) för att han var rädd för att bli knivhuggen.

2010-10-03 07:40
en tjej ja hade kallade varje gong avbrutet samlag för oavbrutet samlag, de ändras inte hur monga gonger ja en sagt till henne,

när jag va i caracas me en kompis(venezuelas huvudstad 170 mord i veckan bara i den staden) sa han, ska vi inte typ go ut och festa

2010-10-03 14:18
Igår på bussen.

"Alla filmer som släpps nu släpps ju även i 3D känns det som. Snart kommer vi väl födas med 3D-glasögonen och hela världen kommer väl slutligen vara i 3D..."

2010-10-03 14:22
HAHAHAHAHAHAHAHA!

2010-10-07 06:54
Har en "vän" som är helt störd och "anarkist och centerpartist".. Jävligt bright.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2010-10-07 09:50
de flessta puckade grejjer mina polare säger är med mening.. och de andra e inte så puckade så dom är värda att minnas. så jag skiter i dom.

en puckad grej som min brorsa och farsa lurade i mig när jag var liten och jag gick å trodde på ett bra tag: i vissa länder i asien så finns det gräshoppor stora som ponnys... man kan rida på dom om man lyckas tämja dom.
det var en sån där fantastisk grej som jag gick å tänkte på lite då å då under några år.
Rappare

2010-10-07 10:16
När älgen är kall, då är ölen blå.
Wurrup?

2010-10-07 18:51
En konversation mellan en alkoholiserad polare + svikande kk som taggade från platsen de båda befann sig på;

Polare: Hörru "svikande kk"?!

bruden: jaa...?

Polare: vet du vad suga kuk är?!

bruden: jaaa... (typ såklart)

Polare: aaaa men gör de då!!!

Kanske inte var det dummaste jag hört nu när jag tänker på det. Kul iaf

2010-10-24 21:02
Min roomie. Vi kan kalla honom Adam.
"När jag är med killar gillar jag att vara undergiven men när jag är med tjejer gillar jag att vara övergiven."

2010-10-26 20:01
"Kom till mig klockan fem så har vi en timme till sex.."
Har och kommer alltid ha..

2010-10-27 22:46
angående översvämningarna i Bankok:
"men om vi dricker massvis av vatten så försvinner det kanske!" sa hon och hämtade två stora glas vatten.

2010-10-29 01:00
en som säger "Jag såg klippet på " You to be " han menar Youtube ,o han säger alltid fel.

en annan ointelligent brud jag känner " Men..asså..behöver man pass till Gotland " halva jobbet stanna upp och glodde på henne typ wtf
http://soundsof051.com/

2010-10-30 01:13
Kompis 1 "... ja men då får man ju fan trycka sedlar ur arslet"
Kompis 2 "De går ju inte, sedlar måste ha vattenstämpel"

Bra där...
Rahamadjan av GU-PA!

2010-11-06 02:24
En arbetskamrat sa att Lady Gaga är/kommer bli större/bättre än Miachel Jacksson...

2010-11-06 04:50
"Gud va jag är sugen på Guatemala och nachos"

Guatemala=Guacamole
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2010-11-06 13:41
Hälsade på en polare i Wolverhampton som pluggade där. Han hade ett studentrum som var ca 10kvm och i rummet fanns en säng, ett skrivbord och en liten vask som stod precis vid sängens kortsida. Vi kommer hem en kväll och är båda tok dragna, en tjej står i korridoren och halv gråter, hon hade gjort av med sina nycklar när hon var ute o festa. Så hon får sova med min polare i hans säng medans jag sover på en maddrass. Mitt i natten vaknar jag av att först skriker tjejen som om hon skulle dö sen hör jag min polare säga med en lite överlägsen ton "this is how we do it in Sweden". Då hade han gått upp mitt i natten och skulle pissa men båda toaletterna var upptagna, troligtvis hade någon deckat där inne. Så han ställde sig o pissa i sin vask. Bara det att han missade vasken och pissade tjejen i sängen i huvudet.

2010-11-06 19:12
hahahaha
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2010-11-06 20:49
Höll på att ramla av stolen idag när morsan trodde Japan låg i Amerika...
Har verkligen inget mer att säga...
mok vurban

2010-11-07 14:45
mok: softa gener!

2010-11-07 17:43
En tjej i min klass under en naturkunskaps lektion: "Harar är köttätare va?"

Riktigt intelligent och kunnig.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Rappare

2010-11-07 17:54
Vi är tre pers som ska dela på två flak á 150 kr, polaren kläcker ur sig: "Vad är 300 delat på 3?"

2013-01-15 16:32
Syrran är kunglig på att kläcka ur sig idiotiska saker.

Hon satt och målade naglarna och tittade på händerna och utbrast: Men shit! hur många fingrar har man?!

Suck!

En annan gång, på påskafton, smällde dom massa raketer och hade sig. Då sa hon: Men herregud! Det är påsk, inte april!

Ja, hon är väl inte sådär superklipsk av sig ^_^
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Moderator

2013-01-15 16:55
"Tvättar man pengar för att de ska se använda ut?"

"Alltså, heter det indianer för att Columbus trodde att han kommit till Indien? Aha... "

Brorsan, 22. Han är annars väldigt allmänbildad och smart, men ibland funkar det bara inte :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2013-01-15 17:06
Åh. Har så mycket dumma kommentarer att droppa som en vän sagt.. synd att han har whoa. :/
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-01-15 23:23
synd att han har whoa. :/

För han kanske... Droppa kommentarerna!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Moderator

2013-01-16 00:19
Han får vara anonym.. hoppas han inte tittar i den här delen av forumet. Iaf.

Detta sa han första gången vi träffades:
Han: man gör ju hjärt och lungräddningen i magen.
Jag: ehm nej.du förstår väl själv att det är hjärtat man vill åt framförallt?
Han: ah men hoppa i här i vattnet och drunkna så ska jag bevisa att jag har rätt.

Han: när splittrades kontinenerna?
Jag: oj det var så länge sen.. vet inte.
Han: jag trodde det var när japan bombade usa eller om det var tvärtom när usa bombade japan.

Han: är vanligt blod och näsblod samma? (Han lyckades dock lista ut svaret själv direkt)

Återkommer med fler, detta är det jag kommer på just nu.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-01-16 17:13

En kompis till mig sa helt random mitt under ett normalt samtal om en filmproduktion
"Jag vill fisa i en säl" .

Jag har aldrig varit så mållös i hela mitt liv..
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-01-16 17:29
"Jag vill fisa i en säl"

HAHAHAAHAHAHHAAHAHAHHHAHAHAHAHH!!!!!!!!!!!!!!! Åh fy helvete.. Andnöd :D
Rappare

2013-01-16 19:21
Min polare berättade att en gammal vän till honom en gång sagt, när jag tänker ser jag allt i 3D.

Ger mig fortfarande ett gott skratt, hahaha!
www.soundcloud.com/slackerlifecrew