Vad är okej?
Jag vet inte om detta är något som bara jag ständigt råkar ut för eller om det är ett välkänt fenomen. Men hur kommer det sig att de killar som flirtar mest är dem som redan är i ett förhållande? Oftast känns det som att jag är den som måste avstyra något som verkar kunna gå alldeles för långt. Är det okej att flirta med andra när man har en tjej/kille, och var går gränsen? Är det för mycket begärt att min kille inte ska flirta med andra tjejer när jag inte är med? Och varför i sådana fall?
ehm låter som att han är osäker och söker bekräftelse från annat håll?
Nej, det är verkligen inte för mycket begärt, vilken brist på respekt! Det låter som om han är osäker och vill ha bekräftelse både från andra tjejer och dig samtidigt, detta genom att flirta med andra inför dig och göra dig svartsjuk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Inte vet jag. Han kanske känner att han kan fortsätta lägga ut bete för att fånga finare fisk även om han redan har en i båten. Beroende på hur snygg du är kan du ju ställa olika krav. Är du ett träsktroll får du helt enkelt finna dig i det. Seriöst... Vilken fråga. Självklart är det inte ok, har det hänt? Hur reagerade du?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag är själva verket singel och kan därför inte uttala mig om hur dessa killar har det med sina flickvänner. Det jag menar är bara att merparten av dem som visar intresse har visat sig ha flickvänner och det gör min frustrerad. Hur ska jag någonsin ta en kille på allvar om det jag ser är killar i förhållanden som tar tillfället i akt att stöta på andra tjejer när inte flickvännen är med? Bakgrunden till allt är att jag har träffat världens underbaraste kille... som tydligen har flickvän (sedan ett år tillbaka!). Det var han som visade intresse och han som flirtade hejdlöst. Jag känner mig lurad, samtidigt som jag blir ledsen för hans flickväns skull. Han vet fortfarande inte om att jag vet att han har flickvän, eftersom jag fått veta det från annat håll.
om han har flickvän redan är han inte världens underbaraste kille kan jag säga garanterat
mstery Du har rätt! Jag trodde han var det tills dess jag fick veta att han har flickvän.
jag tycker att du ska lägga in en fet diss och sen avslöjar du hela grejen för hans flickvän också..
Hur hundra är du på att han har flickvän? Vem har du hört det ifrån? Och hur vet du hur deras förhållande är? Deras förhållande kanske är rena löken och de kanske är påväg att brejka upp? Fråga honom rakt ut. Allt kanske inte är som du tror att det är.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Håller med ovanstående. Folk jiddrar alltid om att "har man en gång varit otrogen kommer man alltid att vara det" och "han kommer göra samma sak mot dig". Bara för att man byter teleoperatör till en bättre betyder inte det att man kommer byta igen.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag är 100% säker på att han har flickvän. Jag har sett bilder på dem två tillsammans och läst ord som "du är min", "jag är kär i dig" osv osv. Detta är iofs gamla ord och bilder men jag antar att man skulle radera åtminstone pussbilder om det inte var seriöst längre. Jag har lust att göra som du säger mstery, men jag är alldeles för feg och det känns dumt att förstöra något som kanske är bra (hur bra det nu kan vara).
Är de facebook officiella? I så fall har de ju ett fint förhållande, ingen är facebook officiell utan att mena det.
Emma Vart har du sett bilderna? Mitt förra ragg hade kvar bilder på sitt ex när dom pussades och hade skickat gulliga meddelanden, vilket var way back på bilddagboken. Jag tror inte det första han tänkte på var att ta bort dom, "Oj nu har jag en ny tjej, måste ta bort bilderna". Nu sket det sig av andra anledningar men men. Fråga honom vad han håller på med istället, han kanske verkligen tycker om dig, det vet du ju inte, bara det att han inte vet hur han ska göra slut med sin nuvarande tjej om han nu har en, som sagt kanske är ett helt åt helvete förhållande och som Candide skrev:Bara för att man byter teleoperatör till en bättre betyder inte det att man kommer byta igen.
Är de facebook officiella? I så fall har de ju ett fint förhållande, ingen är facebook officiell utan att mena det. haha!
Det är inte facebook, utan en annan community. Och även om det är gamla ord och bilder är dem båda inne dagligen och ändar inget så jag är rätt säker på att dem är seriösa. Alltså... är jag den enda som följer den klassiska göra-slut-först-och-sedan-gå-vidare-taktiken?
Emma Du är nog inte ensam om det, men nu kanske han hittat dig och tycker bättre om dig, men vill se hur seriösa ni blir. Eller så är han inte helt säker på vad han känner utan pendlar mellan båda er. Svårt att förklara hur jag menar. Men mitt enda tips är fråga-honom-rakt-ut-så-får-du-antagligen-ett-svar. Kan han inte svara och du märker att han glider ifrån dig så har du ju ditt svar ändå.
Det är inte facebook, utan en annan community. Och även om det är gamla ord och bilder är dem båda inne dagligen och ändar inget så jag är rätt säker på att dem är seriösa. Punkt 1. Alla har facebook, ok?
Punkt 2. Hur skulle det se ut om snubben gick in och ändrade? Tog bort sitt du är finast och jag älskar dig? Hon skulle ju ana ugglor i mossen förstår du väl. Du lägger ju upp ickebevis och påhitt för att bekräfta dina vansinniga misstankar.
Jag resonerar nog såhär; kan han inte klara av hennes reaktion när han tar bort en bild på dem två på internet är han inte redo för ett nytt förhållande. Är det bara jag som sympatiserar med tjejen här? Anta att de fortfarande är tillsammans, har han verkligen rätt att flirta med mig? Är jag skyldig att berätta?
Emma Du är inte skyldig till någonting, bästa är att inte säga nåt, hon lär få reda påt hur eller hur. Han har väl rätt att flirta med vem han vill. Kanske inte hans bästa move om han nu har flickvän.
Kanske e sa att han vill ha ngt ragg som en ursakt att gora slut?
frågan är väl vad du vill, inte han! jag tycker du gör dig själv en stor otjänst genom att fråga vad han vill, vad han tycker om dig etc etc. själv skulle jag lacka som fan om killen jag var intresserad av hade flickvän, lacka tillräckligt mycket för att oavsett hur mycket jag än gillar honom vara klok nog att inte inleda något med honom och dessutom konfrontera honom med vad jag vet. sätt dig själv i första rummet!!
Han kanske tycker om att göra dig avundsjuk. Vet en massa som är så. Idiots
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
det är en jungel därute, alla är jävla djur.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det okej att flirta med andra när man har en tjej/kille Nej.
och var går gränsen? Precis där :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Utan att ha läst igenom tråden Vad som är okej avgörs väll ändå av er? Ni måste själv i relationen kunna känna vad som är okej eller inte , oftas är det sjukt svårt det där och då får man väll vara så rakryggad att man talar om att man inte tycker vissa saker är okej. Folk är olika har sina egna gränsdragningar. frågan är om han tycker att de är okej om du gör samma sak som honom. Bästa är väll att ta en diskution om det
Det är lite respektlöst av honom/henne tycker jag om hon/han är i ett förhållande. Men alla har olika gränser. Flörta = Man vill ha sex eller så iaf intresserad?
Jag har ingen personlighet
Haha lyssna på candide han vet alltid bäst! Konfrontera killen, blir så trött på folk som inte kan kommunicera vad fan är problemet egentligen? Men det bådar ju inte gott att han inte sagt något till dig om sitt förhållande. Okej om dom har ett skit förhållande och han berättar allt för dig och säger att han ska göra slut innan ni går vidare, DET kan man acceptera. Så mitt tips dump that fucker!
my name is xelly smelly
dumpa fanskapet! om han inte kan inse att han är i ett förhållande och att du är det ända som gäller är han inte redo för ett förhållande. leta reda på någon som kan upppskatta dig för den du är istället!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Okej och okej, det är ju upp till var och en och bestämma vilken typ utav förhållande man vill ha med varandra. Så ja det kan vara ok att flörta i vissa förhållanden, om båda är med på det. I dessa fall bör man väll även informera den tredje parten från början så den vet vad den ger sig in i. Personligen skulle jag dock inte vilja ingå i ett sånt förhållande. Vissa hävdar ju att man kan flörta för flörtandets skull, och att det inte behöver gå längre. Visst kan det vara så, men det känns så fel.. och i en hel del fall kanske det slutar lite fel, trotts att det inte var meningen. Om man flörtar med någon visar man ju att man är intresserad utav denne personen, antingen bara sexuellt eller som partner. Det är dem signalerna man sänder ut och det krävs ju ingen rocket scientist för att lista ut att detta är dåligt. Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att det är fakta att risken för bland annat otrohet ökar drastiskt när man flörtar TROTTS att man redan har en partner. Anmärk att jag inte säger att otrohet måste inträffa, bara att risken ökar (även om jag själv skulle se flörtande som en typ utav otrohet ). Den ökade risken gäller inte bara otrohet utan även svartsjuka, hur glad skulle man bli om ens partner flörtade runt med andra? Ingen som seriöst tycker om sin partner kan finna något sånt trevligt att se. Summan av kardemumman är alltså att det är ganska korkat, om man är mån om den relation man sitter i. Varför dem som flörtar mest är dem som redan är i ett förhållande? Simpelt att räkna ut. Dem flörtar mest, så det är klart dem har chans på flest flickvänner. Ungefär lika logiskt som att dem som flörtar minst alltid är dem som är singlar. Det är dock inte någon specifik egenskap för pojkar och män, de flickor som flörtar mest är också alltid upptagna. Tro mig, I know... D: Den typen utav människor brukar kunna kallas för players, dem är fula fiskar, inget och ha. Bara slänga tillbaks och fortsätta fiska..
Illsnidig Jag håller med dig i allt du skriver. Och jag vill inte ha fula fiskar i mitt liv så jag har bestämt att han inte är något för mig!
Haha. gud, jag vet. jag är alltid Den Andra Kvinnan. inte flickvänstypen helt enkelt. nej nej. snarare den där tjejen som folk vill vara otrogna med. inte det roligaste. men men. inte mitt problem. har man ingen moral, så.
Ausonius men men. inte mitt problem. har man ingen moral, så. Om det är ok för dig att "hjälpa" andra vara otrogna så är jag inte förvånad att du inte är något flickväns material. Dem flesta kan nog rätt snabbt skilja en potentiell flick/pojkvän från en potentiell katastrof.
Tycker du inte det är det roligaste säger du? Då får du väll ändra dig då så folk får en annan bild utav dig..
Emma: Har du snackat med honom nu, eller hur ska du göra? Jag håller med de som sagt att det bästa är att dumpa honom right away. Känns ju lite jobbigt när man inte vet var man har människor.
Ausonius Äntligen någon! Fast jag tycker inte att det är roligt alls. Jag tror jag kan vara en bra flickvän men när alla killar som stöter på mig gör det trots att dem har flickvän har jag ingen lust att vara någons flickvän! kown Jag har inte snackat med honom, vi har inte träffats men kommer att göra det i morgon. Jag vet inte om jag kommer konfrontera honom. Om det är möjligt kommer jag nog bara försöka hålla mig så långt ifrån honom som möjligt.
Emma: Fast om du inte konfronterar honom så kommer du säkert att skita i det & tänka "amen han är ju ganska snäll ändå, tihi"
Emma F19 Han kanske bara vill knulla lite vid sidan av. Vad fick dig att tro att han vill något annat? Uppenbarligen vill han använda dig, det är inget fel i det. Du känns pojkväns desperat, hjälp.
och var går gränsen för flörtar då? jag pratar hej vilt med folk omkring mig dagligen, bjuder på det ena och det andra och är öppen och framåt. detta gör jag trots att jag har en flickvän. MIN gräns går när mina intentioner övergår från att ha trevligt och lära känna folk till att vilja hångla/ligga med dom. den gränsen syns varken för något "ragg" eller min flickvän eller nån annan utan bara jag själv kan avgöra vad jag har för intentioner.. det enda som skulle kunna betraktas som knepigt för mig är att man kan lura sig själv. men jag försöker vara så ärlig som möjligt. än så länge är allt frid och fröjd. jag och min flickvän mår bra. hur de eventuella brudar jag pratar med på krogen mår vet jag inte men ansvaret för deras självkänsla eller välmående kan väl ändå inte läggas på mig iom att jag umgås med dom?
vadå? jag dyster?
Illsnidig Vaddå HJÄLPER? Jaja. Nej jag har aldrig sagt att jag VILL vara flickvänstypen heller. För mig är flickvänstypen snarae typ någon som går ut i långklänning har råttfärgat hår och förfestar till Mix Megapol och dricker cider. Fnissar och går hem. Det är ju såna tjejer vissa killar (väldigt många vad jag vet) vill ha .. Som dom slipper oroa sig för att någon annan stöter på. Som är snälla och inte pratar med okända snubbar. Men men om man inte är en liten gullig mus så ses man nästan automatisk som "dålig tjej". Om du hajar. Iallafall enligt mina upplevelser. Skulle jag hålla käft, le blygt och banga korta kjolar skulle nog inte killar vara så sugna på att "äventyra" med mig vid sidan av sitt förhållande. Det låter så jävla patetiskt, jag vet, men det är sant. Men det är alltid "Ah, men asså vi håller faktiskt på att göra slut.." alternativt "Vi har eeeeh, uppehåll"-grejen. Och hjälper och hjälper, jag tycker ju det är kul att skoja med folk. Typ pressa dom till sitt yttersta bara för att se hur långt de går. Det är ju inte MIN uppgift att se till att killen i fråga håller händerna i styr. Och något måste ju vara fel i deras förhållande om han är sugen på mig. Jag kan inte gå runt som en polis och peka och berätta att fy fy nu gör du fel, gå hem till din flickvän. Är det ett äckel så givet, är det en sjukt snygg kille så varför inte? Ett hångel kan inte skada, och det är HAN som vaknar med dåligt samvete, inte jag.
Ausonius: jag förstår din poäng och tycker du gör helt rätt. skillnaden mellan dig och emma är väl att emma tycktes ha känslor för killen ifråga. hur gör du när det händer dig?
Emma, du verkar ju helt seriöst vara typ jordens godaste person. vad gullig du är. som tänker på tjejen i fråga alltså. verkar hon vara välrdens gulligaste tjej? ok, då blir det lite svårare att agera "onda, andra kvinnan"palla. är hon ful, fulare än dig, ganska skabbig? KÖR! han ska ju ha den bästa av er, och det verkar ju vara du, om han stöter på dig,. hon kan inte vara mycket för världen. hon är uppenbarligen skitttråkig och säkert en fryst fiskpinne i sängen. KÖR pååå, du har inget att förlora.
Känns lite taskigt att snacka skit om hans flickvän, måste jag säga. Som att det vore hennes fel att han är otrogen. Det kan vi ju inte veta for sure.
greggan Givetvis måste man få prata och umgås med andra människor. Om man vill lära känna någon över en fika är ju inte det heller hela världen men som du säger. Har man baktankar med det hela och agerar på dem, ja då är man ute på djupt vatten.
Gränsen för att flörta, ja den är ju lite diffus. Men om man nu ska stämpla vissa saker som "NoNo!" så blir väll min lista sådär på rak arm följande(
kanske missar något );
Leta "ny" partner - (
Jag förstår att folk "håller ögonen öppna" trotts dem är i ett förhållande, och man kan inte riktigt klandra någon för det. När folk dock mer eller mindre raggar upp ett helt "reservlager" med pojkar/flickor känns det faktiskt som man passerat gränsen för vad som är ok. )
"Kramande och Gosande" - (
"Gosande" kan vara svårt, en kram är ju helt ok men när det börjar bli lite väl närgånget i stil med skedande och smekande så mjae.... Spelar givetvis stor roll vem det gosas med, sker det med någon icke familjemedlem av motsatt kön, då blinkar varningsljusen! )
pussande - (
en puss från en familjemedlem/släkting/väninna osv, visst det är väll ok. Men vissa människor som pussas med sina vänner av motsatt kön stämplar jag som lite fishy, möjligtvis en kindpuss eller något sånt kan passera om det är vid väl valt tillfälle. Men som sagt... fishy. )
Hångel etc - (
här är man ju klart övergränsen, spelar väll nästan ingen roll vem det är med )
Sex - (
Bortom den här gränsen väntar bara brustna hjärtan och dumpning. Säger sig själv att det inte går att bort förklara på något vis om man nått ända hit. )
Lite off topic men.. Värsta som finns (
något som dessutom är rätt vanligt ) är ju att ens partner har vänner av motsatta könet, ens eget kön. Och alltför ofta ser man hur dessa använder sina vänskapspositioner till att smida lömska planer om att få omkull denne.
Nu låter jag kanske paranoid men jag har sett folk försöka (
och lyckas ) alltför många gånger för att jag ska ha en naiv inställning till flickvännens killkompisar.
Antar att det där med att kvinnor och män inte kan bara vara vänner stämmer rätt bra, vi är ju inte skapta på det viset. Undantaget är väll om man finner sin kompis av motsatta könet så ful eller oattraktiv så den inte ens skulle duga som fem i två ragg. Då kan det säkert funka helt ok, men annars finns ju alltid "what if" faktorn där. The Ladder theory ftw ;)
Länk till http://www.laddertheory.com/
illsnidig: VÄX UPP! hur klarar homosexuella människor av att ha vänskapsrelationer med andra homosexuella om dom ständigt måste gå omkring och frukta att dessa personer kanske försöker få omkull dem eller deras partner?
Ausonius Snacka om fackplacering där. Visst man vill ha en flickvän man kan lita på, ett förhållande är ju en "pakt" som bygger på tillit så hur fan skulle det annars funka? men jag vill då rakt inte ha någon fnissande fjortis som inte törs prata med någon.
Vad man föredrar är nog väldigt individuellt, själv så vill jag ha en flicka som minst är på samma nivå som mig när det kommer till social kompetens, initiativ tagande, självkänsla, etc
Jag är också tillräckligt självsäker i vem jag är för att hellre välja en flicka som är mer "äventyrlig", "bufflig" eller t.o.m mer "manlig" än mig, om valet står mellan det och någon larv potta som behöver tröstas för minsta lilla och ständigt måste överösas med bekräftelse.
Givetvis finns det personligheter som majoriteten utav männen och kvinnorna dras till. Många män tycks gilla flickor som underkastar sig sin partner till viss del, vore det inte så skulle inte det vara typiskt tjejigt att vara fjollig och fjanta runt etc.
På samma sätt finns det en anledning varför det som man är tufft att vara ett hårt rötägg som gärna slår ner lite folk på fyllan. Tjejer dras till det, annars skulle inte det "manliga idealet" se ut som det gör.
Sen varför många män tycks vilja ha en gnällig träskalle som partner, och varför många kvinnor vill ha ett känslokallt dumhuvud.. ja, det kan vi bara spekulera i. Jag är i alla fall rätt glad att jag inte kan räkna mig till dem.
Och jo om du vet att killen är otrogen är de lika mycket fel utav dig, försök inte intala dig nått annat. Det krävs 2 personer för att ha "sex", ni är två om det och båda bedrar ni den tredje parten.
Att säga att du inte har någon skyldighet till snubbens flickvän för du inte känner henne är lika dumt som om jag skulle gå och ge nån random typ på stan en käft smäll och motivera det med; "näe, alltså jag kände inte snubben så det är ok för mig att göra så, du vet jag har ingen skyldighet att vara snäll mot honom!"
Ett hångel kan inte skada, och det är HAN som vaknar med dåligt samvete, inte jag. Ett hångel kan skada väldigt mycket, och det kanske inte är han utan hans flickvän som vankar upp och mår psykiskt dåligt under X antal månader därefter för vad du och han gjorde kvällen innan. Får det dig inte att ens känna dig lite skyldig är din själ lika svart som natten.
medoria F26 Läs rätt och väx upp själv, du är 26, du borde veta bättre. Jag menar inte att varenda kille försöker få omkull varenda tjej eller vise versa. Länken längst ner var dessutom med glimten i ögat, som du hade förstått om du hade gått in på den. Men när det gäller att finna en partner kan människan vara hänsynslös, det borde du vara medveten om. Därför är det är helt naturligt för mig (och alla andra människor också ) att vara medveten om potentiella hotbilder, det betyder inte att jag agerar på det och gnäller att min flickvän inte kan umgås med den eller den. Men ärligt talat, menar du att du är helt främmande inför fenomenet; "Oj jag råkade ha sex med min vän av motsatt kön"? Det krävs inget geni för att lista ut att det kan slå gnistror mellan män och kvinnor även OM dem är vänner. Exakt hur homosexuella tänker vet jag inte, för jag är inte gay. Antar dock att dem funkar rätt så lika oss andra människor, jag har kvinnliga vänner som jag umgås med och jag trivs med det. Men om jag sa att det var samma sak som en manlig vän så skulle jag ljuga, jag har hittills inte dabbat mig på den fronten men man ska aldrig säga aldrig. Våra instinkter och känslor säger ju inte alltid samma sak som huvudet.Slutsatsen ; Män och kvinnor KAN vara vänner. MEN, risken för att något råkar hända finns där och en vän av motsatt kön är sällan detsamma som en vän av samma kön.
Sex - (Bortom den här gränsen väntar bara brustna hjärtan och dumpning. Säger sig själv att det inte går att bort förklara på något vis om man nått ända hit.) bara brustna hjärtan? Mycket mer än det tror jag.
Flirta är väl ingeting, finns ju människor som är det bara rent av.
Illsnidig: Stabilt förhållande du verkar ha om du inte kan lita på att din tjej inte kommer ligga med någon av sina killkompisar? och nu vet jag att du kommer säga att det är killkompisen du inte litar på, och det för att du känner dig själv och man aldrig ska säga aldrig och så vidare. Är du för könssegregerade skolor också?
Illsidig jag håller med dig i allt du säger! vidare så tycker jag gränsen för vad som är okej eller inte är upp till varje par, och då gäller det att ha en öppen konversation i förhållandet om vad man finner sårande och inte. tex kan en låg självkänsla på den ena parten sänka nivån rejält... Själv skulle jag aldrig göra nåt med nån annan, på krogen eller whatever... som jag inte skulle kunna göra framför min kille . det tycker jag är en bra "regel".
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
En annan bra "regel" är att inte gör det men inte vill att sin partner ska göra.
kown Kan funka rätt bra som riktlinje men i många fall så tycker man ju olika så det är ju bra om man pratar och kommer överens med något också.hansomknarkar P19 Brustet hjärta och dumpning? Vad mer än så kan vänta, är det inte det som är slutstationen? Om ena parten flirtar i en relation brukar det i regel ha negativ effekt på förhållandet. För att vara lite övertydlig kan man kalla det otrohet light då det är som ett förspel innan förspelet.medoria F26 För det första så är jag inte i något förhållande, alla mina exempel är enbart teoretiska. Jag kan ju erkänna att min tillit generellt sätt hamnar mer åt "misstänksam" jämt emot "naiv", men jo, jag litar på människor i den mån de bevisar för mig att dem förtjänar det. Det betyder dock inte att jag är dum. Det handlar inte om att inte lita på sin partner utan att jag vet hur illsnidiga människor är, inte minst när det kommer till relationer etc. Du menar alltså att du inte skulle känna någon sorts obehag om killen du var i en relation med hade en tjej kompis som visade uppenbart intresse för honom? Att du var medveten om att hon mer eller mindre inväntade rätt tillfälle? Dem flesta människorna kan jag nog garantera gör det, och det finns en logisk förklaring till det. Om man värnar om den situation man sitter i och ser att någon eller något hotar den så är det klart viss oro uppstår. Hur man hanterar situationen är dock väldigt individuellt. På det här planet kan man gärna kalla mig hopplös anti romantiker, vårat sociala beteende är ett spel och hur ska man kunna "vinna" om man inte kan spelreglerna?trespasser F22 Låter som en klok regel, om man myglar med nått så kan man ju ställa sig frågan varför man gör det, oftast brukar väll svaret då bli att man själv inte tycker det är en ok grej.